Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:06

Cyntje schreef:
Cyntje schreef:

Dank je :)

Uhm,... ik ben denk ik scheel... zie alleen oude uitzendingen :+

Ik dacht ook dat het pas 24 uur later terug gekeken kon worden

Casca

Gracy

Dankzij de uitzending wordt de praktijken van deze paardenhandelaar hopelijk stop gezet..

En ze zou zelf misschien ook deze topic volgen.. (dus is het begrijpelijk dat de mods oppassen, gezien hoe ze heeft geprobeerd Alberto te pakken met valse beschuldigingen van mishandeling... )

blue_kim

wordt ze nu eigenlijk nog verder vervolgt ofzo? want deze vrouw gaat straks denk ik gewoon verder met haar praktijken onder een andere naam...

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:07

oke hier een stappenplan;

1. ga naar http://www.sbs6.nl
2. klik op 'uitzendig gemist'
3. klik op de video 'undercover in nederland'
4. hoogwaarschijnlijk doet die het dan niet. want dat was bij mij

Cheetahfan

Berdien

Ook ik heb net de uitzending gekeken. En hoewel ze duidelijk niet netjes handelt, vond ik het één groot zwaktebod. De onderzoeksplicht van de koper werd maar zijdelings vermeld, de gedupeerden gaven niet aan of ze de paarden bij aankoop ook gekeurd hadden en nog meer van dat soort zaken.
Het hele 'wordt nog palomino'-verhaal was natuurlijk om te huilen, wát een dom verhaal. Zelfde als het rhinoverhaal, dat klopte volgens mij ook van geen kanten. En dan heb ik het niet over haar 'feiten', maar over de informatie die Alberto en kornuiten de wereld in holpen. Als je al informatie rond dit soort zaken geeft, zorg dan in hemelsnaam dat je informatie kloppend is.
Vind het niet gek dat ze met dit soort zaken wegkomt, de uitzending zat zo ontzettend slecht in elkaar. Advocaat van haar was een klungel, maar gaf tussen het gestotter door wel goede punten aan.

Ik keur haar gedrag absoluut niet!!! goed, maar deze uitzending was echt belabberd.

Stephanie_86

vreselijk deze vrouw ze is al heel lang actief en er zijn geloof ik al eerdere topics geweest over hoe zij met paarden omging en in wele staat ze ze verkocht

verder vond ik het wel een ei van een advocaat maar goed

Charmaiineee

JAAAAAAAAAA hij doet het finally

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:08

Gentlegiant schreef:
Van die slachthuizen vind ik wel dat er ook wel op mag komen want dit is ook strafbaar

En dat ik het al vaker gezegt had weet ik maar ik kom er amper door heen en niemand leest het dan

Dat ga ik niet kijken.... ben zo bang mijn eigen paard te zien.

Girl In The Mirror

Hoogtepunt van de uitzending vond ik toch wel die slechte photoshop van dat paard dat uit Portugal zou komen. Wat zou ik daar graag een screencap van hebben. _O-

frankiej

MiSz_SaNdY schreef:
ik zie al meerder keren haar naam hier staan en dacht dat niet mocht=
is er nu niet een dubbeltal van MOD´s aanwezig hier=
vorige topic werd door achterlijke redenen gesloten en dit mag allemaal wel

d'r naam WAS genoemd maar die is, begrijpelijk, verwijderd door idd de vele aanwezige mods.
de namen die nu nog in het topic staan, zijn paardennamen die in de uitzending ook genoemd zijn.

Cyntje

Miepmiept

Dat mens is écht niet goed....

Ik hoop maar dat het met Kamilia en Dakota goed gaat...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 23:08

Gracy schreef:
deze paardenhandelaar hopelijk stop gezet..

En ze zou zelf misschien ook deze topic volgen.. (dus is het begrijpelijk dat de mods oppassen, gezien hoe ze heeft geprobeerd Alberto te pakken met valse beschuldigingen van mishandeling... )

Eindelijk iemand die het snapt _/-\o_
Geloof me, de moddies en iedereen uit het team die dit heeft gezien, zou ook niets liever willen dan dat deze mevrouw eens goed te kijken wordt gezet, maar helaas werkt de wet nou eenmaal anders.

xxxdonja

Jeetje... Ik weet nu wie het is... Op die Marialva reed dat meisje, daar heb ik wel foto's van gezien :\
Heb er nog steeds geen woorden voor :=..

__Esther__

Dat je een onderzoeksplicht hebt, betekend nog niet dat je er als verkopende partij maar verkeerde of helemaal geen informatie hoeft te verstrekken. Het is geen vrijbrief nota bene :n Daarnaast zie ik ook zo maar gebeuren dat ze het verhaal zo draait en dat uiteindelijk de eigen DA keurt.... en dat is ook niet altijd zuivere koffie. De meeste paardeneigenaren hier op bokt, die al het e.a. hebben mee gekregen weten waaraan je een schimmel veulen kunt herkennen... wij weten dat je een paard moet laten keuren door een eigen gekozen DA en wij weten hoe je de standen op vraagt bij de KNHS. Maar een moeder die een pony koopt voor haar dochter heeft daar wellicht geen kaas van gegeten. Had ze zich beter in moeten lezen, maar ze had ook niet opgelicht mogen worden. Dat is gewoon niet integer.
Laatst bijgewerkt door __Esther__ op 23-05-10 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

lonnie

god ik herkende het meteen. Had ook wel mn vermoedens, want in mijn ogen is deze vrouw oer- en oerslecht. Vol spanning de uitzending gekeken en bij de eerste beeldenh herkende ik meteen de omgeving...
Ik v ind het janmer dat er niet meer gefilmd is, en dat alles beperkt is geblvene tot deze merrie en dit veulen. Uit eigen ervaring weet ik dat ze heel veel ongezonde paarden verkoopt.
Ik ben er ooit 3 keer geweest, samen met goede vriendin. Eerste paard had zeware brochitus, was weggespoten, is bij ons 1000 euro aan da kosten ingegaan voordat ie is ingeruild daar (want geld terug kan niet), tweede paard, draver. zou super braaf zijn, maar ongeveer 3 mensen hebben er bijna hun nek mee gebroken, nadat ie na een paar dagen zo gek als een deur bleek met rijden thuis. Met proefrijden niks aan de hand. Derder paard is uiteindelijk gebleven, maar ook nooit kloppende papieren bijgehad zoals ook vb in filmpje werd genoemd. Keuringsrapporten van de 1e 2 paarden die vervalst waren. Paard nr 3 had uiteindelijk ook spat, maar voor zijn doeleinden wel bruikbar gelukkig

Rajaniii

uitzenginggemist.nl zit vast ;(

hoop dat ze nooit weer op bokt komt, al die dreigberichtjes over die telefoontjes ook.
zij moet eerst maar eens gaan nadenken wie hier te ver gaat!

ik zag net de link!! <3
en hij doet het:D
Laatst bijgewerkt door Rajaniii op 23-05-10 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:09

Berdien schreef:
Ook ik heb net de uitzending gekeken. En hoewel ze duidelijk niet netjes handelt, vond ik het één groot zwaktebod. De onderzoeksplicht van de koper werd maar zijdelings vermeld, de gedupeerden gaven niet aan of ze de paarden bij aankoop ook gekeurd hadden en nog meer van dat soort zaken.
Het hele 'wordt nog palomino'-verhaal was natuurlijk om te huilen, wát een dom verhaal. Zelfde als het rhinoverhaal, dat klopte volgens mij ook van geen kanten. En dan heb ik het niet over haar 'feiten', maar over de informatie die Alberto en kornuiten de wereld in holpen. Als je al informatie rond dit soort zaken geeft, zorg dan in hemelsnaam dat je informatie kloppend is.
Vind het niet gek dat ze met dit soort zaken wegkomt, de uitzending zat zo ontzettend slecht in elkaar. Advocaat van haar was een klungel, maar gaf tussen het gestotter door wel goede punten aan.

Ik keur haar gedrag absoluut niet!!! goed, maar deze uitzending was echt belabberd.

Helemaal mee eens!
Wel een walgelijke vrouw

Timmie2000

Ik denk niet dat ze zal stoppen met handelen en oplichten, de uitzending was goed om te zien maar of er nu ook echt actie ondernomen gaat worden denk het niet. Er zullen altijd mensen zijn die of te weinig ervaring hebben of erg goedgelovig zijn met een paard kopen en die worden dan slachtoffer van zo een dier onvriendelijk mens. Het is triest genoeg dat er nog altijd mensen zijn die alleen maar aan geld denken, of het nu paarden zijn of andere dieren.

Stephanie_86

frankiej schreef:
MiSz_SaNdY schreef:
ik zie al meerder keren haar naam hier staan en dacht dat niet mocht=
is er nu niet een dubbeltal van MOD´s aanwezig hier=
vorige topic werd door achterlijke redenen gesloten en dit mag allemaal wel

d'r naam WAS genoemd maar die is, begrijpelijk, verwijderd door idd de vele aanwezige mods.
de namen die nu nog in het topic staan, zijn paardennamen die in de uitzending ook genoemd zijn.

misz sandy ken jij haar persoonlijk???

Tooske

Berdien schreef:

Hier ben ik het wel mee eens.

MiSz_SaNdY

Berdien ben het helemaal met je eens!

Craftly

Wat is er met de paarden gebeurd en wat gebeurd er met haar?
Mag ze nooit meer paarden houden/verkopen oid?