Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
greetjebee schreef:Relaxed schreef:Ik snap m ook niet hoor... Angela is idd een supergetalenteerde amazone, dat "kleine beetje" rijtechnische verstand verteld je toch meteen dat ie veel te kort is opgeknoopt? Ik vind het heel vreemd dat ze het over laten komen alsof Angela dat verkeerd deed en dan maar doen alsof ze ervan geleerd heeft..Zoals al eerder gezegd, coby staat er op de foto's nou niet bepaald ondernemend/ingrijpend bij..
Op stand lijkt het altijd korter dan het is. Als ze gaan lopen blijken ze altijd meer ruimte te hebben dan op stand. Nu je nou eenmaal altijd een paard op stand bijzet en hem pas daarna laat lopen, kan het zo zijn dat je je in de lengte hebt vergist. Dat je denkt 'het valt wel mee' en dat je er gedurende het eerste rondje achter komt dat het toch te kort is... Ik kan me heel goed voorstellen dat het een foutje van Angela is geweest. Maar een doodzonde noem ik het zeker niet! Zoals ik al eerder zei: waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Ze heeft hier alleen maar van geleerd. En van één rondje zo kort bijgezet stappen wordt zo'n pony niet minder hoor (ook al is het niet goed).
draumpje schreef:greetjebee schreef:Zoals ik al eerder schreef: je kunt onmogelijk een eerlijk oordeel hebben op basis van vijf foto's! Je WEET niet wat hier is gebeurd! Dat hij meer naar haar inbuigt is volkomen logisch, als je een riempje los wilt maken moet je hem eerst ietsje strakker trekken om ruimte te krijgen...
Daarnaast: als je na de verklaring van Coby nog steeds dit soort opmerkingen hebt, heb dan ook het lef om (zoals ze vroeg) haar te mailen! Maar ga geen stennis lopen schoppen op een forum...
maar het is wel mogelijk om te zeggen dat er niets aan het handje is naar aanleiding van een berichtje wat gewoon niet klopt??
ik wil ze best mailen met de vraag hoe je in vredesnaam als veteraan in de ruitersport
=een bijzet/slofachtig iets durft te verwarren met ene longeerlijn
=en hoe je het voor elkaar krijgt om perongeluk je dier zo op te binden
=en hoe je dan ook nog als 1 of ander schaap moet gaan kijken terwijl het dier al om je heen loopt
wat er dan toch niet klopt aan het plaatje ...
als je dit als 1 of andere beginner voor elkaar krijgt vind ik het al knap
dus helemaal als iemand als coby
die en paard van binnen en van buiten behoort te kennen , die al zo lang in het hele gebeuren rondhupst
die behoort te weten hoe het hoort dit voor elkaar krijgt...
sorry, " de longe zat fout" zwak excuus
greetjebee schreef:WesseLady schreef:Maar stel nou dat topsport alleen bereikt kan worden met dergelijke trainingsmethoden, is het dan niet hypocriet om trots te zijn op ONZE dressuursport en te genieten van een prachtig piafferende Salinero en een super bewegende P&P, terwijl we de manier om daar te komen verafschuwen?
Het is maar de vraag of die manier (altijd) te verafschuwen is. Zolang wij leken niet dagelijks meekijken en niet een dusdanige kennis hebben kunnen wij niet oordelen of iets wel of niet goed is.
Kimberley77 schreef:greetjebee schreef:
Dat geldt voor Anky evengoed. Ik denk dat zij meer verdient aan trainingen/clinics e.d. dan Coby. Je moest eens weten wat voor een prijskaartje er aan hangt voordatdie ergens een clinic komt doen!
Ik denk wel dat Anky (en Sjef) bij de overgrote meerderheid van het publiek meer op een voetstuk staat... En meer invloed heeft bij de Nederlandse en internationale organisaties (KNHS, FEI). Zij kunnen er daarom makkelijker mee weg komen...
Daarom juist, Coby is meer een mens van het publiek, dus die kan het zich niet permiteren negatief in de publiciteit te staan..Voor Anky zou het ook niet prettig zijn, maar die kan het zich wel permiteren. Coby moet het nog meer hebben van de dressuurmensen in spé en Anky niet..gut hoe leg ik het uit, haha
arno8 schreef:Dat je zegt dat de natuur uit het paard weg is, vind ik beangstigend. Wil je hiermee zeggen dat een paard geen natuurlijke behoeften meer heeft en zo van alles goedpraten? Een paard loopt toch niet op benzine? kom op!
tammegans schreef:Uhm afwisseling is wel gewenst hoor bij topsportpaarden!!! Daar worden ze vrolijk en fit van. Dus 7 d.p.w rijden en dan ook nog eens hopen op een vrije dag met aan de hand stappen, vind jij normaal greetjebee?
Ik neem aan dat jezelf paardenvrouw bent? Mag ik dan iets vragen.... Vindt jouw paardje het niet lekker om eens even lekker uit te bokken en te rollen in de paddock?? Sportpaard of niet. Ik vind dat de dieren recht hebben op minstens 1 losgooidag! En je kunt je paard toch helemaal inpakken!!!
imaudy schreef:Randy01 schreef:Ik vind het netjes dat CVB haar reactie geeft, ook al is deze tekstueel wat knullig opgesteld (want zo kun je in elk woordje wel wat zoeken, zoals dat ze schrijft 'ik en mijn leerling'...). Ik denk dat het idd de bedoeling was om PP strak bij te zetten maar niet zó strak... We weten ook allemaal dat er paarden/pony's bij zitten die zichzelf erg opkrullen op het moment dat je ze bijzet en zodra je ze in draf zet of voorwaarts zet, blijkt dat ze er flink uit kunnen met de neus. Maar goed, persoonlijk doe ik het dus zelf andersom, zet eerst langer bij en naar de duur van de longetraining zet ik eventueel wat strakker bij, als de bijzet wat strakker blijkt te moeten voor een effectieve training.
Verder vind ik het voor DVB pleiten dat ze eenieder uitnodigt om te komen kijken naar hun trainingen. Als zij bewust bezig zijn met rare praktijken, zou ze dit niet geplaatst hebben. Als ik er niet zo ver vandaan zou wonen, zou ik ook zéker wel zijn gaan kijken op regelmatige basis.
Ook worden hier veel opmerkingen geplaatst over de topsport en dat de laatste tijd vervelende trainingspraktijken meer in de media komen.
Okay, misschien wel mee eens maaruhh wordt het dan niet eens tijd dat we daar met zijn allen wat aan gaan doen? Hier lekker je frustraties kwijt kunnen op bokt is wel lekker hoor maar denk dat velen toch wel gemiddeld één x per jaar een groot evenement bezoeken als Jumpings (Amsterdam, Maastrict etc.) waar deze topsporters komen rijden en het prijzengeld én de organisatie hiervan bekostigd worden door mensen die er een kaartje voor kopen om te gaan kijken.
Stop dan gewoon met dit soort (betaalde) evenementen bezoeken! Sponsors blijven sponsoren omdat 'wij' deze evenementen bezoeken, hier geld voor betalen en zodoende meer bekend raken met de sponsornaam etc.
Vind het dus min of meer hypocriet om hier uitgebreid maar commentaar over te blijven leveren maar eventueel verder gewoon wel op die manier de topsport steunen...
Hoezo hypocriet?
Ik neem toch aan dat de meeste topsporters wel normale methoden gebruiken?
Degene die dat niet doen horen niet op zo'n evenement thuis.
Citaat:Uiteraard, dat is de aard van het beestje... Maar paarden worden nou eenmaal al zo lang in gevangenschap gehouden en zijn al zo lang geleden gedomesticeerd dat de echte 'natuur' daar wel uit is hoor!
joy76 schreef:arno8 schreef:Dat je zegt dat de natuur uit het paard weg is, vind ik beangstigend. Wil je hiermee zeggen dat een paard geen natuurlijke behoeften meer heeft en zo van alles goedpraten? Een paard loopt toch niet op benzine? kom op!
Hier sluit ik me helemaal bij aan.
@greetjebee, ik begin onderhand wel benieuwd te worden naar jouw idee over de manier waarop je een paard moet houden. Veel paarden komen juist in de problemen, omdat de manier waarop ze gehouden worden te ver afstaat van hoe een paard het van nature zelf zou doen.
En verder had de prof moeten de 15-jarige moeten behoeden voor dit soort fouten. En dat maakt de fout nogmaals niet minder kwalijk.
Insider schreef:Als Angela er nu alleen bij was geweest had ik me daar nog even iets anders bij voor kunnen stellen. Ondanks haar talent heeft ze natuurlijk nog lang niet de ervaring die Coby heeft.
greetjebee schreef:Ik denk ook dat P&P genoeg afwisseling krijgt! Alleen niet los in de wei, maar daar staan weer andere dingen tegenover
Citaat:In de laatste Paard & Sport staat Power en Paint centraal in de serie "uit het leven van..."
Het kadertje: "een dagje thuis"![]()
Longeren: af en toe
Stapmolen: Nooit, we hebben geen stapmolen. Power wordt elke ochtend aan de hand gestapt.
Weidegang of paddock: Nooit
Buitenritten: Nooit
Dressuurwerk: Elke dag maar niet elke dag even intensief.
Goed is goed! als Power fijn loopt blijven we niet extra lang doorrijden.
een of twee dagen in de week heefthij vrij, dan stappen we hem of rijd ikhem alleen ontspannen.
Springtraining: Nooit
horse_adorer schreef:Deze mensen hebben jaren ervaring, dan gaat zo iets echt niet per ongeluk mis, klopt echt voor geen meter
Zoe_Simba schreef:en of ze mischien foto's heeft hoe power normaal wordt gelongeerd en of ze de discussie mischien wou bekijken en k verder niet kan oordelen van 5 foto's.