Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 19:50

Haarbal schreef:
Zullen we de kattendiscussie hier niet gaan voeren? Dan zijn we namelijk in no-time 589779 pagina's verder. Lijkt mij dat daar genoeg andere topics al over zijn.

Het gaat mij vooral om de houding van ecologen en natuurclubs. Met de habitatrichtlijn in de hand kunnen ze bijna alles wwt ze willen eisen. Zo ook kan de politiek niets doen tegen de wolf. In het verlengde heeft het dus met elkaar te maken.

Uiteindelijk zal ook in Brussel blijken dat de huidige habitat richtlijn onhoudbaar is en dan vrees ik wat er nog overblijft van de natuur.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 19:53

Bah, een vriend belde met net, hij zag een wolf heel relaxed lopen aan de rand van het dorp hier.
Gewoon midden overdag.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:06

tones schreef:
Bah, een vriend belde met net, hij zag een wolf heel relaxed lopen aan de rand van het dorp hier.
Gewoon midden overdag.

Brrrrrr wat naar! Het is wachten tot de eerste hondjes worden aangevallen, of kinderen... -O-

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:24

Haarbal schreef:
tones schreef:
Gewoon midden overdag.

Brrrrrr wat naar! Het is wachten tot de eerste hondjes worden aangevallen, of kinderen... -O-

Wat dacht je van een kat? Dan is dat probleem ook weer opgelost.

Maar om nu te zeggen dat de wolf geen mensen aanvalt en iedereen die dat zegt belachelijk te maken beschuldigt van het Roodkapjessyndroom zou ik toch even willen adviseren om dit verhaal uit een ver land even te lezen.

https://www.hln.be/reizen/gezin-is-op-k ... gle.com%2F

Gelukkig is het allemaal nog redelijk goed afgelopen op wat littekens na dan. En ze leefden ze nog lang en gelukkig.

tones

Re: Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:29

Gatver zeg....

De donkergroene mensen zullen zeggen; “ Dat doet ons wolfje heus niet”.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:32

tones schreef:
Gatver zeg....

De donkergroene mensen zullen zeggen; “ Dat doet ons wolfje heus niet”.

En als die een keer wel een kind grijpt dan hoort het ook gewoon bij de natuur. Daar moeten we gewoon mee leren leven en vooral niet over zeuren.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:13

tot een kind is van de pro wolvers, dan zou ik wel eens willen zien hoeveel natuur het nog is.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:30

_Penotti schreef:
tot een kind is van de pro wolvers, dan zou ik wel eens willen zien hoeveel natuur het nog is.

Dat zal wel niet, die wonen in de stad. :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:08

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:17

En ook nog geen kleine paarden ook niet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:31

_Penotti schreef:
En ook nog geen kleine paarden ook niet.

Het meest kwalijke eraan vind ik dat dit gedrag van wolven al lang bekend was. Kijkend naar landen waar de wolf al jaren in de natuur voorkwam was dit bekend. Toch liepen wolvendeskundigen als Glen Lelieveld hier gewoon keihard over te liegen. Als ecoloog was de heer Lelieveld hier drommels best van op de hoogte.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:35

Ja klopt.
Heb hier (of 1 van deze topics) al eens een filmpje geplaatst, 1 wolf, dus geen roedel, tegen een grote Eland.
Dat zijn nu ook niet echt shetlandertjes.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:37

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:53

_Penotti schreef:
Ja klopt.
Heb hier (of 1 van deze topics) al eens een filmpje geplaatst, 1 wolf, dus geen roedel, tegen een grote Eland.
Dat zijn nu ook niet echt shetlandertjes.

Op de Facebook groep Wolf en Paard staan talloze foto's van grote paarden die door wolven gedood zijn.

Ik ben altijd groot voorstander geweest van 24/7 paarden buiten. Inmiddels zeg ik. De tijd dat paarden 24/7 buiten kunnen loopt ten einde. In Duitsland kan het al niet meer en bij ons is dat binnenkort ook afgelopen. Men heeft in het verleden niet voor niets stallen uitgevonden. Met grote roofdieren buiten is dat noodzaak. Alle mooie verhalen destijds van je paard zo natuurlijk mogelijk huisvesten. Het kan niet meer. Dat allemaal door zeer slim lobbywerk van een groepje rewilders.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:59

Eens, ik heb mijn paarden in de nacht binnen moeten zetten door een pollen allergie van 1.
Maar nu er hier in mijn omgeving ook wolven zitten vind ik het eigenlijk wat dat betreft zo gek nog niet.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:24

Omdat ik het niet kan linken

Afbeelding

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:36

Ik moet eerlijk zeggen dat ik absoluut niet zit te wachten op de terugkeer van wolven in NL, ik denk dat er in ons landje weinig plek meer over is voor de wolven, het te druk is met voertuigen en mensen, industrie en huizen en onze huisdieren, hobbydieren en vee een soort afhaal snackbar voor hen is.
Maar dat neemt niet weg dat m'n hart breekt om te zien hoe deze prachtige dieren aan hun eind komen, want prachtig zijn ze en ik wens ze ook niet dood, maar zie ze veel liever daar waar ze in een meer natuurlijke habitat kunnen leven, de ruimte hebben, en rond kunnen trekken zonder continu tegen wegen of bebouwing aanlopen.
Maar mochten ze zich toch steeds meer hier vestigen dan denk ik dat we daar helaas mee moeten leven, want het doden van deze prachtige dieren gaat me ook te ver.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:01

Ik zie de toekomst somber in als er weer veel wolven in Nederland komen. Kijk maar is op paard en wolf op fb ben ook pferd und wolf in Duitsland gaan volgen. Wat je daar ziet is dat ze steeds minder bang vd mens worden ook.
Vee (ook paarden) zullen ''s nachts weer op stal moeten en overdag met toezicht. In Duitsland zijn al paarden bedrijven gestopt.
De beelden zijn zo triest de Wolf gaat aan de achterhand eten zonder te doden, al ezels, koeien en veulens gezien ook een tinker merrie.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:04

Ja we willen de natuur en we willen steeds diervriendelijker, maar aan de andere kant moeten dieren dus weer opgehokt worden omdat een ander dier de ruimte moet hebben, druist allemaal beetje tegen elkaar in.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:52

Loretta schreef:
Haarbal schreef:
Zullen we de kattendiscussie hier niet gaan voeren? Dan zijn we namelijk in no-time 589779 pagina's verder. Lijkt mij dat daar genoeg andere topics al over zijn.

Het gaat mij vooral om de houding van ecologen en natuurclubs. Met de habitatrichtlijn in de hand kunnen ze bijna alles wwt ze willen eisen. Zo ook kan de politiek niets doen tegen de wolf. In het verlengde heeft het dus met elkaar te maken.

Uiteindelijk zal ook in Brussel blijken dat de huidige habitat richtlijn onhoudbaar is en dan vrees ik wat er nog overblijft van de natuur.

Ecologen, biologen en natuurclubs zitten meer gekkies dan in het hele land bij elkaar.
Echt waar, sinds ik daar kennis mee heb gemaakt, absurd.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:50

Tinkermuts schreef:
Ja we willen de natuur en we willen steeds diervriendelijker, maar aan de andere kant moeten dieren dus weer opgehokt worden omdat een ander dier de ruimte moet hebben, druist allemaal beetje tegen elkaar in.

Ja dat dus, plus de zogenaamde wolf bestendige omheining zorgt weer voor slachtoffers onder egels, hazen en reeën, zo sneu.

Alle weide dieren binnenhouden misschien dat ze dan een hond pakken van een wolven voorstander....

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 14:07

Degenen die wolven willen moeten ze ook zelf voederen . En ze niet loslaten op de dieren van anderen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 14:44

Aangezien ik in twee ploegen werk, van 05.00 tot 14.00 en de andere week van 14.00 tot 23.00 uur is alleen 's nachts binnen voor mij niet mogelijk een zullen de paarden nog maar hooguit een paar uur buiten kunnen. (ze staan niet bij mij aan huis)

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:12

Dat bericht over de welp die aangereden is, vind ik ook heel verdrietig. Mooie kop, maar open bek en bloed in de mond, echt aangrijpend.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:27

jobamara schreef:
Ik zie de toekomst somber in als er weer veel wolven in Nederland komen. Kijk maar is op paard en wolf op fb ben ook pferd und wolf in Duitsland gaan volgen. Wat je daar ziet is dat ze steeds minder bang vd mens worden ook.
Vee (ook paarden) zullen ''s nachts weer op stal moeten en overdag met toezicht. In Duitsland zijn al paarden bedrijven gestopt.
De beelden zijn zo triest de Wolf gaat aan de achterhand eten zonder te doden, al ezels, koeien en veulens gezien ook een tinker merrie.

Ik vind het vooral schandalig dat hier gewoon over gelogen wordt door mensen als bijvoorbeeld Glen Lelieveld. De waarheid wordt gewoon verzwegen. Daarnaast wordt het gewoon geridiculiseerd met termen als het roodkapjessyndroom.

Alleen met de waarheid spreken hadden ze deze huidige habitat richtlijn nooit voor elkaar gekregen. Nu is het aan de tegenlobby om Brussel te bewegen tot een meer evenwichtige habitatrichtlijn.