Paarden in paniek door luchtballon, boeren boos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Paarden in paniek door luchtballon, boeren boos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:59

is dat niet online te vinden Willem 2304? Dat een ballon federatie zoiets zegt zou voor mij niks betekenen, in Nederland doen ze ook beweringen die echt niet kloppen :)

willem_2304

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:42

Die informatie heb ik zelf nog niet kunnen vinden online. De rechtspraak die wel te vinden is gaat voornamelijk over de vergoeding van de geleden schade door de luchtballon.

willem_2304

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:33

De wetgeving rond het eigendomsrecht in België is trouwens online terug te vinden onder https://www.dekamer.be/FLWB/PDF/55/0173/55K0173009.pdf

Interessante secties:

Art. 3.50 Definitie

Het eigendomsrecht verleent aan de eigenaar rechtstreeks het recht om het voorwerp ervan te gebruiken, hiervan het genot te hebben en erover te beschikken. De eigenaar heeft de volheid van bevoegdheden, behoudens de beperkingen die door wetten, verordeningen of door de rechten van derden worden opgelegd.

Art. 3.63 (vroeger art. 3.78). Verticale omvang van grondeigendom
Onder voorbehoud van andere bepalingen in dit Boek, strekt het eigendomsrecht op de grond zich enkel uit tot een hoogte boven of diepte onder de grond die voor de eigenaar nuttig kan zijn voor de uitoefening van zijn bevoegdheden. Hij kan zich bijgevolg niet verzetten tegen een gebruik door een derde op een hoogte of een diepte waarop de actuele eigenaar, gelet op de bestemming en de toestand van de grond, redelijkerwijze geen gebruiksbevoegdheid zou kunnen uitoefenen.

Verder zie ik ook niets vermeld rond enige inperking van dit eigendomsrecht in de luchtvaartwet http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 02:36

Ja hoor, het seizoen is weer begonnen. Vanmiddag vond xclusive ballonvaarten uit Sprundel het nodig om lekker laag langs onze wei te varen. Paarden op de loop. Waarom toch? Je kunt onze bak al van verre zien, bedrijf komt uit de buurt en weet dat onze straat vol staat met paarden en bovendien heeft de piloot Patrick ook nog een vriendin die paardrijdt! Moeten er dan eerst echt ongelukken gebeuren? Verderop ging hij hoppend tot net boven het maaiveld het natuurgebied door. Om lekker de net teruggekeerde kieviten en wulpen op te jagen en scheerde ook kort langs de torenvalkenkast. Ik word daar verdrietig en woest van. Uiteraard naar het bedrijf gebeld, maar de piloot had niks gezien. Hoe ongeloofwaardig! Het gedrag van die mensen lijkt niet uit te roeien. Nu al diverse verschillende bedrijven gehad die het nodig vonden om zo laag over ons perceel te varen.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:33

Hier een buurtbewoner waar een ballon bijna op haar paarden in de paddock landden. Blauwe ballon met tekst haven welten. Weet iemand van welk bedrijf deze ballon is?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:44

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:37

Sinds 19 augustus jl. Hier in NL geregistreerd volgens het ballonregister.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:50

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:52

Cer schreef:
verootjoo schreef:
Dus je zou denken dat je zo’n ding ook wel kan laten landen op terreinen die ervoor aangewezen zijn.

ja.... ergens klopt er ook iets niet in het verhaal volgens mij... :+

Paar weken geleden net op tijd mijn paarden te pakken gekregen omdat eentje dacht te landen in mijn weide. Toen ik naar boven riep dat ie er niet op moest rekenen om met zijn balon te vertrekken als ie het riskeerde kon ie ineens weer bizar snel naar boven om verderop te landen. >;)
Willen en kunnen zijn verschillend. Met de juiste motivatie kunnen ze best wel wat. >;)

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:36

Politie zoekt ballonvaarder die bizar ongeluk met geschrokken paarden veroorzaakte - https://nos.nl/l/2470489

Mooi dat dit serieus wordt genomen!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:38

Dat is heel goed zeg van de politie.
En verschrikkelijk voor die vrouw.
En wat een lafbek van een ballonvaarder zich niet te melden.

Maar het moet toch geregistreerd staan wie daar vloog of niet?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:39

Ja dat zou ik ook verwachten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:06

zo hey, het zal je maar overkomen..
vind dat net zoiets als door rijden met een auto na een ongeluk veroorzaakt te hebben en mag van mij net zo bestraft worden