Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:48

Even een vraag van een stille meelezer. Als ik het goed begrepen heb, wilde mw. v. Beelen het paard verkopen?

Mag zij nu zij het paard terug heeft, maar er wel een civiele procedure op gang is gezet (dacht ik in het laatste artikel te lezen), nu wel of niet het paard verkopen?

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:54

Jannepauli schreef:
Zwartje07 schreef:
Nou zij heeft zeker niet voor publiciteit gezorgd hoor.
Heb je aandelen bij Tommie zitten ofzo? Waarom blijf je zo hameren op een knokploeg? Dat is volgens mij net zo min bewezen als de schietpartij. Ja er is gevochten maar wil niet zeggen dat er bewust mensen gestuurd zijn om te vechten. Ze wilden het paard meenemen met wat extra mensen dat maakt het echt geen knokploeg hoor. Daarnaast gaat Tommie ook nog eens bij P&W zitten en dan wil je zeggen dat hij niet voor de publiciteit zorgt? Laat me niet lachen. Je kan ook gewoon je mond dicht houden en de advocaat aan het werk zetten dan is het zo overgewaaid. Hij maakt handig gebruik van de media.

Nee, geen aandelen. Maar wel gezond verstand.

Dus jij noemt het trekken van de conclusie dat Tommie geen publiciteit zocht gezond verstand?
Sorry maar ik snap niet hoe je dat zo kunt zien. Hij zet de boel op Facebook. Hoogstwaarschijnlijk meer volgers dan doorsnee bokker en vele in de paardenwereld daarna kiest hij er ook nog voor om op TV zijn kant te doen. En zij is degene die ik nog niet gehoord heb in de media.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:55

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:58

Wat bizar voor Tommie dit zeg ........... dat het paard gewoon nu terug is bij van Beelen in afwachting van de procedure pffff ,en die kan dus gewoon echt jaren duren

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:00

Oei, die is-ie waarschijnlijk "kwijt".
Lijkt me niet dat er nog een minnelijke schikking zal volgen na alle toestanden.....

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:01

Stel dat hij geen eigenaar is, voor geen klein beetje ook niet, en het paard zou terug bij hem op stal komen en niet naar haar. Dat zou toch ongelooflijk bizar zijn voor haar?

Ik begrijp dat NL'ers teleurgesteld zijn omdat dit sportief gezien echt niet goed is en er kans is dat hij niet meer op het paard kruipt, maar eerlijk is eerlijk: zolang er geen uitspraak is over wie welk recht heeft, is het volkomen logisch dat het paard gaat naar degene die zeker eigenaar is.

Schikking kan je idd vergeten, vrees ik. Hopelijk voor Tommie stelt de rechter hem in het gelijk en heeft hij dan 50%. En hopelijk gaat het allemaal héél erg snel. Maar ik vrees ervoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:04

Tommie Visser is nu op tv bij Pauw en Witteman (Ned1). Ik kwam het heel toevallig tegen tijdens het zappen, en ik heb niet teruggelezen in het topic dus alvast sorry als het al is gezegd ;)

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:05

op de radio bij 538 was het bericht heel vaag werd gezegd:

het paard is terug in zijn stal en de manegehouder is de eigenaar en niet de trainer die het paard wilde ophalen... vaag!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:06

Anoniem schreef:
Tommie Visser is nu op tv bij Pauw en Witteman (Ned1). Ik kwam het heel toevallig tegen tijdens het zappen, en ik heb niet teruggelezen in het topic dus alvast sorry als het al is gezegd ;)

Dat is een herhaling van afgelopen vrijdag ;)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:09

Volgens mij is dat de herhaling van een eerdere uitzending (is wel in topic genoemd overigens).

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:19

Ik vind het een logische keuze dat het paard terug is naar mevrouw van Beelen al weten wij geen details, ze zal zo haar reden hebben dat ze niet verder wilde op de manier hoe het ging. Rot voor de ruiter maar ook niet echt professioneel dat hij niks op papier heeft laten zetten bij aanvang van de training. Je kan beter wat op papier laten zetten voordat er rottigheid is. Toch hoop ik dat Tommie een manier vind om het paard terug te krijgen misschien door hem te kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:21

Als hij niet kan aantonen dat hij meer recht heeft dan van Beelen is het idd logisch dat zij hem terug heeft, het is wel ontzettend kl*te voor Tommie..
Niet alleen omdat hij nu waarschijnlijk Rio op zijn buik kan schrijven maar ook omdat hij hem op zo'n nare manier is kwijtgeraakt..
Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen..

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:26

paardjes123 schreef:
Ik vind het een logische keuze dat het paard terug is naar mevrouw van Beelen al weten wij geen details, ze zal zo haar reden hebben dat ze niet verder wilde op de manier hoe het ging. Rot voor de ruiter maar ook niet echt professioneel dat hij niks op papier heeft laten zetten bij aanvang van de training. Je kan beter wat op papier laten zetten voordat er rottigheid is. Toch hoop ik dat Tommie een manier vind om het paard terug te krijgen misschien door hem te kopen.

Dat hij terug is bij Beelen betekend niet dat er erkend is dat zij rechtmatig eigenaar is. Hij is gewoon teruggegaan daar waar hij in beslag genomen is. Zegt dus niks over wie er nu eigenaar is en dar schijnen ze allebei te zijn. ... dus dat verhaal krijgt nog een staartje.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:28

Zij is sowieso eigenaar, de vraag is voor hoeveel. Tommie is niet sowieso eigenaar.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:30

WinBinChes schreef:
paardjes123 schreef:

Dat hij terug is bij Beelen betekend niet dat er erkend is dat zij rechtmatig eigenaar is. Hij is gewoon teruggegaan daar waar hij in beslag genomen is. Zegt dus niks over wie er nu eigenaar is en dar schijnen ze allebei te zijn. ... dus dat verhaal krijgt nog een staartje.

Hij is niet BIJ van Beelen in beslag genomen maar op de openbare weg. Er staat letterlijk:

Justitie heeft de partijen gelegenheid gegeven om schriftelijke bewijsstuken over het eigendom van het paard te overleggen. Het OM concludeerde dat de trainer van het paard nog niet heeft aan kunnen tonen dat hij meer recht heeft op het paard dan de vrouw.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:31

Babootje schreef:
Mijn ervaring is dat paarden met dat talent als 3 jarige toch zo'n >20.000 moeten kosten. Talentvolle veulens met goede afstamming gaan nog steeds voor zo'n 15000 van de hand. Niet mijn paardenbudget helaas.

Nee, valt mee hoor ;) Londen werd aangekocht voor 25.000,- was die al ouder dan 3, afgericht en wel. Bus 20.000 voor een groentje, gebeurd natuurlijk wel, maar kwaliteit volle paarden zijn er zeer zeker, maar de prijs is moeilijk na te gaan. :D

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:32

Tieneke schreef:
Zij is sowieso eigenaar, de vraag is voor hoeveel. Tommie is niet sowieso eigenaar.

Ja en dat moet nog blijken wie welk recht heeft over het paard. Ik lees nl nergens dat zij eigenaar is en alle rechten over het paard heeft. Dat moet nog alllemaal uitgevochten worden namelijk bij het civiele recht.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:32

WinBinChes tot nu toe heeft Tommie nog geen bewijslast dat hij eigenaar/mede eigenaar is kunnen voorleggen. Ik lees dat ze via fb afspraken daarover hebben, geen idee of dat rechtsgeldig is lijkt mij haast niet maar daar mag de rechter over beslissen. Het verhaal dat hij mede eigenaar is heb ik alleen kunnen vinden van Tommie zijn kant.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:33

Zij is minstens deels eigenaar, dat betwist niemand, ook Tommie niet.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:35

DaphneR93 schreef:
WinBinChes schreef:

juist in de trailer van Beelen en om die reden is hij bij haar beslag genomen....

staat ook letterlijk zo op horses dus zuig het niet uit mijn duim.

verder zal het me een PIEP zijn van wie het paard is, maar hier worden voorbarige conclusies getrokken. Strafrecht is wat anders dan civielrecht.

Hij is niet BIJ van Beelen in beslag genomen maar op de openbare weg. Er staat letterlijk:

Justitie heeft de partijen gelegenheid gegeven om schriftelijke bewijsstuken over het eigendom van het paard te overleggen. Het OM concludeerde dat de trainer van het paard nog niet heeft aan kunnen tonen dat hij meer recht heeft op het paard dan de vrouw.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:37

paardjes123 schreef:
WinBinChes tot nu toe heeft Tommie nog geen bewijslast dat hij eigenaar/mede eigenaar is kunnen voorleggen. Ik lees dat ze via fb afspraken daarover hebben, geen idee of dat rechtsgeldig is lijkt mij haast niet maar daar mag de rechter over beslissen. Het verhaal dat hij mede eigenaar is heb ik alleen kunnen vinden van Tommie zijn kant.

Nogmaals: strafrecht doet geen uitspraken over wie welk recht heeft over het paard. Makkelijk zat..... dit verhaal is dus ook helaas nog niet ten einde.

voor het paard tenminste de mensen hebben het zelf om handen gehad

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:38

MarjanB schreef:
Daar wringt nou juist de schoen, er stond niks op papier...

Wie weet waarom het paard is weggehaald, misschien was eigenaresse niet eens met manier van trainen, of heeft er wat voorgevallen in de training of samenwerking waardoor zij hem het paard niet meer gunde.

Vraag me dan nog steeds af waarom het dan met zoveel heisa moet gebeuren..................Als 2 volwassen mensen moet je dat toch bespreekbaar kunnen maken.............

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:50

BloemBloem schreef:
Globetje schreef:
Paard is inmiddels terug naar Van Beelen:

http://www.om.nl/actueel/nieuwsberichte ... ijfhuizen/

Ondanks dat ik er ook het fijne niet van weet, ben ik heel blij dat Blacky terug is bij haar.
Het is haar oogappel!!!!!!

Zij wilde haar oogappel anders wel verkopen.

Toch vind het sneu voor Tommie. Maar goed, ik kan over de omstandigheden niet oordelen zolang daar niet echt duidelijkheid over is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:53

hmmm. Die wietplantage is ook nog steeds niet uitgelegd. Dat zou je als je er echt niets van wist of als het niet op je terrein was ook zo kunnen weerleggen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:59

Globetje schreef:
Zij wilde haar oogappel anders wel verkopen.

Toch vind het sneu voor Tommie. Maar goed, ik kan over de omstandigheden niet oordelen zolang daar niet echt duidelijkheid over is.

Ja maar dat is logisch, wil niet zeggen dat het niet haar oogappel is.