Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:58

Nicky1963 schreef:
Elles schreef:
Ze hebben wel een foto bij Guus weggehaald. Vanmorgen stond er nog een close up van een van zijn benen bij waarop de hevigheid van de mok te zien was. Moet eerlijk zijn dat ik nog nooit zoiets gezien heb :\

Foto staat gewoon nog op de site. En t blijft idd een indrukwekkend en afschrikwekkend rotgezicht. Maar er wordt gezegd dat het beter kan worden dus.... wanhoop niet. /3

cpl is goed behandelbaar, al denk ik dat het bij dit been nooit helemaal weg zal zijn, maar wel minder pijnlijk en vurig, veel trekpaarden hebben dit

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:58

Stille meelezer hier. Ik ga zo ook eens kijken. Eigenlijk voor een vrieskast, maar ga natuurlijk ook even een blik werpen op de paarden. Had intresse in wat dieren, maaik denk dat de prijs zo wordt opgedreven dat ik daar maar vanaf zie...

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:59

Ik wens degenen die vandaag gaan kijken veel plezier!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:02

Iphi schreef:
Caesar schreef:
En op marktplaats werden ze ook vast niet verkocht... Slimme zet, de schuldeisers zullen smullen!

Wat meer sympathie voor de schuldeisers zou toch op zijn plaats zijn. Het zal jouw firma maar zijn die daar gewerkt of iets geleverd heeft zonder betaald te worden.
Schuldeisers zijn geen boemannen die geld komen opeisen, het zijn gewoon mensen die wachten op hun eerlijke verloning.

Helemaal mee eens, de schuldeisers zijn hier niet de fout maar degene die de schulden gemaakt hebben.
Weet je hoeveel bedrijven "mee getrokken" worden bij sommige failissementen omdat zo'n **** niet betaald?
Het leven is voor niemand gratis.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:04

palousa_boy schreef:
Silly1972 schreef:
Vraag me af of die paarden gewoon netjes zijn geënt.

Als dat niet zo is, is een afspraak met de dierenarts toch zo gemaakt?

Mensen maken het zo moeilijk voor zichzelf.

euhh hoezo moeilijk, vroeg het me gewoon af meer niet.

Wat doet iedereen moeilijk over die vraag.

Miepie77

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:07

UPDATE: Van Stichting Paard In Nood

Goed nieuws: dankzij de tomeloze inzet van vele particuliere acties als ook deze grote actie van ons, SPIN, PvdD en Omroep Piep zijn de nationale media EN het veilingsbedrijf BVA wakker geschud! Ook de dierenbescherming heeft nu aangeboden te helpen indien nodig met onderdak zoeken. BVA heeft zijn veilingsvoorwaardes aangepast onder druk van deze acties waardoor het zo goed als zeker is dat er geen paarden geslacht worden!! Super bedankt iedereen voor het delen en het onder de aandacht brengen van deze dieronwaardige situatie!! Er zijn kamervragen gesteld dat is het begin. De aandacht mag nu echter niet verslappen omdat er elk moment weer ergens dieren als inventaris stukken geveild kunnen worden! Zendtijd op tv en radio om de vinger aan de nationale pols te houden is keihard noodzakelijk! We hebben nu al gezien wat er dankzij de media binnen 24 uur bereikt is! Blijf daarom evengoed lid worden van Omroep Piep, de enige omroep die de mens NiET los ziet van zijn natuur! Letterlijk. De natuur, het milieu en de dieren kunnen een stem krijgen via Piep. Piep heeft ons nodig als lid om die stem te laten spreken. Daarbij gaat ALLE lidmaatschapsgeld direct 100% naar de stemloze paarden in nood. Of deze nu bij TaraManda geholpen moeten worden of elders! Geen strijkstokken, geen salarissen, geen leasebakken maar 100% voor de paarden! Des te minder wij van jullie donaties hoeven te geven aan de schuldeisers van TaraManda, des te meer er over blijft voor rechtstreeks hulp aan de paarden! Wij zijn blij met de tot nu toe behaalde resultaten samen, maar laten we vooral niet vergeten dat dit geen unicum is en dat er nog een hele weg te gaan is alvorens er wettelijk iets verandert! Wij, Piep en de PvdD blijven jullie hulp nodig hebben TOTDAT DE WET DE DIEREN beschermd tegen openbare veilingen!

Tenslotte zouden we graag zien dat het paard Guus, dat zeer ernstige problemen heeft, opgevangen gaat worden bij holistisch dierenarts Willem de Leeuw. Hij is bereid er alles aan te doen om zijn benen gezond te krijgen! Willem woont op slechts een paar kilometer van de huidige plek van Guus, zodat een lange trailerrit hem bespaard kan blijven. Ik denk dat er geen betere plek dan bij een goede dierenarts voor hem gevonden kan worden. Duim svp dat dit gaat lukken en dat de curator Guus aan de dierenarts gunnen!

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:07

@ubimone prima hoor doe ik! Zijn er meerdere tweespantuigen?(ik heb nirt verder gekeken dan de paarden) dan weet ik naar welke ik moet kijken haha

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:10

Silly1972 schreef:
palousa_boy schreef:

Als dat niet zo is, is een afspraak met de dierenarts toch zo gemaakt?

Mensen maken het zo moeilijk voor zichzelf.

euhh hoezo moeilijk, vroeg het me gewoon af meer niet.

Wat doet iedereen moeilijk over die vraag.

Omdat er hier bij de meeste paarden ernstige gebreken zijn, daarbij valt het niet hebben van een up-to-date enting echt in het niets...
Vandaar de reacties

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:11

precies een enting is 20 euro dat zijn de kosten niet

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:12

Ik vraag me af wie er allemaal komt kijken?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:18

Stichting Paardenopvang Amsterdam gaan bieden op het oude paard Kenzo, paard in Nood op Guus en er is op fb een groep bezig voor Doortje de oude Shire, weet niet of er ook wat is geregeld voor het paard met kissingspines, de rest zal wel redelijk makkelijk een nieuwe eigenaar vinden.
Laatst bijgewerkt door Miepie77 op 25-01-14 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:19

Miepie77 schreef:
Blijf daarom evengoed lid worden van Omroep Piep, de enige omroep die de mens NiET los ziet van zijn natuur! Letterlijk. De natuur, het milieu en de dieren kunnen een stem krijgen via Piep. Piep heeft ons nodig als lid om die stem te laten spreken. Daarbij gaat ALLE lidmaatschapsgeld direct 100% naar de stemloze paarden in nood. Of deze nu bij TaraManda geholpen moeten worden of elders!

Enerzijds ben ik blij dat ze (eindelijk) wat opheldering geven en duidelijk maken dat de donaties voor deze paarden niet meer nodig zijn om ze te redden van de slacht, maar wel voor het onderhouden van deze en/of andere paarden in eenzelfde situatie.

Anderzijds 'lees' ik uit dit ook de dubbele agenda van Omroep Piep.
Die heeft zich niet 'belangeloos' ingezet voor dit doel, tuurlijk niet belangeloos, ze moeten nl voor de zomer 50.000 leden hebben om 'erkend' te worden en hierdoor omroep en zendtijd te krijgen (radio + tv), halen ze de 50.000 niet krijgen ze deze tijd ook niet.

Dit wil niet zeggen dat ik het niet eens ben met de besteding van hun lidmaatschapsgeld hoor, dat staat daar wat mij betreft los van, ieder initiatief, en zeker de kleinere initiatieven zijn toe te juichen.

Zou alleen gewild hebben dat SPIN en Omroep Piep niet deze situatie aangegrepen hadden om naamsbekendheid en donaties te werven op grond van onjuiste informatie (paarden gaan naar de slacht) dan had het voor mij geen wrange bijsmaak gehad nl

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:25

Miepie77 schreef:

Goed nieuws: dankzij de tomeloze inzet van vele particuliere acties als ook deze grote actie van ons, SPIN, PvdD en Omroep Piep zijn de nationale media EN het veilingsbedrijf BVA wakker geschud! Ook de dierenbescherming heeft nu aangeboden te helpen indien nodig met onderdak zoeken. BVA heeft zijn veilingsvoorwaardes aangepast onder druk van deze acties waardoor het zo goed als zeker is dat er geen paarden geslacht worden!! Super bedankt iedereen voor het delen en het onder de aandacht brengen van deze dieronwaardige situatie!! Er zijn kamervragen gesteld dat is het begin. De aandacht mag nu echter niet verslappen omdat er elk moment weer ergens dieren als inventaris stukken geveild kunnen worden! Zendtijd op tv en radio om de vinger aan de nationale pols te houden is keihard noodzakelijk! We hebben nu al gezien wat er dankzij de media binnen 24 uur bereikt is! Blijf daarom evengoed lid worden van Omroep Piep, de enige omroep die de mens NiET los ziet van zijn natuur! Letterlijk. De natuur, het milieu en de dieren kunnen een stem krijgen via Piep. Piep heeft ons nodig als lid om die stem te laten spreken. Daarbij gaat ALLE lidmaatschapsgeld direct 100% naar de stemloze paarden in nood. Of deze nu bij TaraManda geholpen moeten worden of elders! Geen strijkstokken, geen salarissen, geen leasebakken maar 100% voor de paarden! Des te minder wij van jullie donaties hoeven te geven aan de schuldeisers van TaraManda, des te meer er over blijft voor rechtstreeks hulp aan de paarden! Wij zijn blij met de tot nu toe behaalde resultaten samen, maar laten we vooral niet vergeten dat dit geen unicum is en dat er nog een hele weg te gaan is alvorens er wettelijk iets verandert! Wij, Piep en de PvdD blijven jullie hulp nodig hebben TOTDAT DE WET DE DIEREN beschermd tegen openbare veilingen!

Tenslotte zouden we graag zien dat het paard Guus, dat zeer ernstige problemen heeft, opgevangen gaat worden bij holistisch dierenarts Willem de Leeuw. Hij is bereid er alles aan te doen om zijn benen gezond te krijgen! Willem woont op slechts een paar kilometer van de huidige plek van Guus, zodat een lange trailerrit hem bespaard kan blijven. Ik denk dat er geen betere plek dan bij een goede dierenarts voor hem gevonden kan worden. Duim svp dat dit gaat lukken en dat de curator Guus aan de dierenarts gunnen!

Voorwaarden aangepast? Wat hebben ze aangepast dan? Toch niet dat ze onder gunning staan he, want dat was twee weken geleden al zo.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:34

Sorry, maar ik word een beetje onpasselijk van de grootheidswaanzin van de PvdD en de SPIN. Zoals ze in het Duits zeggen: zum kotzen...

En de schrik slaat me een beetje om het hart als ik lees wie de DA is die Guus wil opnemen. Als ik iemand NIET bij mijn paard wil hebben (helaas door schade en schande wijs geworden)... Ik vrees dat het arme dier dan een onnodig lange lijdensweg tegemoet gaat omdat "het lichaam het zelf op natuurlijke wijze moet oplossen". Maar daarover kunnen de meningen uiteen lopen natuurlijk, ieder zijn ding, maar het is niet mijn manier.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:38

Ik krijg het bericht niet te zien. Maar misschien kan iemand even vragen welke voorwaardes?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:39

Dat mok van guusje is echt wel heel veel beter te krijgen kennis van ons heeft een Fries gekregen met ook dezelfde mok ook zo ernstig.
maar na goed behandelen en elke keer netjes inpakken is het nu zo goed als over.
Na enkele maanden had je al een wereld van verschil. Ik zal daarom guusje niet laten staan vanwege zijn mok.

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:44

houdeville schreef:
Ook ik ben het met de meeste dingen die hier geschreven zijn eens. Er stond op de fb pagina van SPIN een artikel over de PVDD. Het commentaar waar dat ze zo blij waren met hun hulp hierbij. Iemand vroeg wat de SPIN en Pvdd deed voor oa paarden vd Oostervaardse plassen. Ik deelde deze mening en gaf hier netjes kritiek op dat op deze manier helaas de prijzen voor de echte liefhebbers onnodig worden opgedreven en ben meteen verwijderd van fb van SPIN...

Ik ben zojuist ook verwijderd van hun pagina omdat ik het niet eens was met het stukje over de curator waar ze nu ineens zo blij mee zijn. Ik vroeg ook welke voorwaarden. SPIN heeft zelfs de pagina van BVA geliked! Stel schijnheiligen. Maar het geld is binnen bij ze, daar ging het uiteindelijk om. Niet om deze paarden heb ik nu het idee. Ik schreef dat de curator geen veilingvoorwaardes heeft gewijzigd en dat er nog precies hetzelfde staat alleen ineen ander jasje. Als hij daadwerkelijk om het welzijn van deze dieren zou geven had hij wel met de bellers meegegaan. Dan hadden alle paarden naar mijn idee al een geschikte plaats gehad. Maar dat mag je niet zeggen bij SPIN, want dan ga je tegen ze in. }:) Ben zo boos.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:49

Waarom ben je zo boos? Probleem ligt bij de wet, niet bij de curator. Curator moet zich gewoon aan de wet houden en MAG de paarden niet eerder verkopen dan de veiling, waar ze misschien meer op gaan brengen als de beller bied. Dat MAG hij niet doen.
Probleem ligt 1 bij de wet, en ja schuldeisers hebben gewoon recht een zo groot mogelijk deel van hun schuld terug.

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:55

Esmeej333 schreef:
Waarom ben je zo boos? Probleem ligt bij de wet, niet bij de curator. Curator moet zich gewoon aan de wet houden en MAG de paarden niet eerder verkopen dan de veiling, waar ze misschien meer op gaan brengen als de beller bied. Dat MAG hij niet doen.
Probleem ligt 1 bij de wet, en ja schuldeisers hebben gewoon recht een zo groot mogelijk deel van hun schuld terug.

Nee ben niet boos op de curator, is zijn werk. Ben boos op SPIN. Omdat je je mening niet mag geven. Alleen maar iets mag zeggen als het in hun straatje past. En anders wordt je verwijderd. Eerst kotsen ze de curator uit, schrijven dat hij nergens in mee wil werken en dat ze dan maar een actie op touw gaan zetten. En nu liken ze de pagina van BVA. Daar wordt ik boos om, omdat ik het schijnheilig vind en het idee heb dat ze mensen nu in de maling nemen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:02

Zo, wij vertrekken nu ook, kijken naar wat paardenspulletjes

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:21

Kijkers veel succes, hoor graag hoe het was.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:35

kijkers veel plezier en succes! ik ben erg benieuwd of mensen met serieuze interesse een leuk paardje gaan vinden :j

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:38

Miepie77 schreef:

Tja ik blijf erbij, soms is er zoveel kapot dat er niks meer te maken valt. Als zelfs grasmaaier spelen al pijnlijk kan zijn vind ik dat niet meer dierwaardig en of je dan laat inslapen of naar de slacht brengt (al dan wel of niet voor consumptie zal me een worst zijn). Daarnaast, stel koper A koopt een paard, verkoopt dit weer aan koper B die het paard vervolgens toch naar de slacht brengt... Ze kunnen toch niet eeuwig voorkomen dat geen van deze paarden een "humane" dood sterft?

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:39

Weet iemand voor welke stokmaat die 2 recreatie-wagens geschikt zijn? Ik heb een stevige C-pony, die moet ervoor..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:51

Wat een enorme propaganda weer van SPIN...........
En ze lijken wel continue van standpunten en meningen te veranderen. Nu is BVA ineens goed bezig volgens hun?!

En paardenveilingen verbieden; ik wens ze veel succes, gaat ze never nooit niet lukken, al zou heel nederland donateren. En maar goed ook, er is hélemaal niets mis met veilingen van paarden of verkoop van paarden.

Alle mensen die vandaag gaan kijken; veel succes, ben benieuwd naar jullie verhalen!