PhiaBink schreef:Mag ik nog even melden dat de advocaten van het Programma Pro Deo de beste van Nederland zijn. Denken jullie nu echt dat ze een zaak aannemen, op de TV, die ze kunnen verliezen???? Denken jullie dat ze hun naam en reputatie op het spel zetten?
Jan Hein zei, dit is kat in het bakkie! De meeste hebben niet goed geluisterd.
Dan moet ik melden dat er heel veel is opgenomen en maar een heel klein deel is uitgezonden. Het is heel jammer dat het niet volledig is geweest. Als jullie alles zouden weten wat er gebeurt is, dan kijk je heel anders er tegen.
Het komt dus voor, als je dat heb gehoord! Er werd ook door de andere advocaten gezegd, dat de rechter zal zeggen, ga maar op de gang een schikking regelen. Als koper sta je in het consumenten recht veel sterker dan de verkoper!
Rubis had buiten de lyme nog 3 ratten ziektes en het Rhino virus bij zich. Dit is helaas niet vermeld. Bart is NIET de fokker!!! Rubis is in Frankrijk gefokt.
Jytte is een vrouw van bijna 25 en geen meisje. Ze heeft jaren lang diverse Andalusische dekhengsten gereden en uitgebracht op keuringen en wedstrijden in Nederland en Belgie. Niet onbekend met hengsten dacht ik!.
Maar ik weet wel dat er hier op Bokt de beste advocaten en rechters zijn. Het meer en deel weet hoe de wet werkt, dus een oordeel wordt hier zomaar gegeven terwijl ze gister misschien 30% van de hele zaak hebben laten zien.
Er komt een vervolg van alles zaken hoe het afgelopen is. Dus geduld aub!
Jyt, t komt goed en laat ze hier maar hun oordeel over jou geven. Degene die jou kennen en het hele verhaal weten, weten wel beter!
Toch zijn ze niet thuis in het hippisch recht. Ze hadden beter Wensink om commentaar kunnen vragen.
Daarnaast zal bewezen moeten worden dat het paard de lyme al onder de leden heeft en niet een week nadien heeft opgelopen. Ik denk dat dit al een lastige kwestie wordt.
De aankoopfoto, zoals deze in Bodegraven werd getoond, was niet de foto die ze op bokt plaatste na de aankoop.
Daarbij zou je zeggen, dat als het paard zo slecht en mager is, als op die getoonde foto en je verstand van paarden hebt, je geen 3000 euro voor dat paard neerlegt en je hier een kritische noot over maakt bij de betreffende keuringsarts.
De enige reden dat ze deze zaak zouden kunnen winnen, mijns inziens, is als RTL 4 op financieel gebied de fokker onderuit procedeert. Wat ik overigens een slechte zaak zou vinden en wat misbruik van het rechtssysteem is (procederen om het procederen).
Volgens mij staan daar boetes op zelfs...
Trieste zaak...
Ik vind het heel sneu voor de koper, want ik kan mij voorstellen dat je in- en in verdrietig bent na zoiets. Maar ik vind haar verhaal erg zwak, zeker ook gezien de geschreven mails en blogs.
Haar verhaal dat ze niet het werkelijke verhaal kon melden ivm koopcontract, vind ik ook een zwak verhaal. Ze had er namelijk ook voor kunnen kiezen om gewoon NIETS op internet te zetten en bij de fokker open kaart te spelen vwb de gezondheidstoestand van Rubis.
Als zij tot die tijd gewoon goed contact had met die man, waarom dan al die leugens?