Totilas terug naar Edward Gal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:48

manic schreef:
Geen idee, denk je dat Upido er klaar voor is? Die heeft helemaal nog nooit boven de 67% gescoord...

En waarom zouden ze er niet blij mee zijn? Ik ben ook heel blij met mijn paard en die zou bij een andere ruiter misschien ook wel beter uit de verf komen. So what?

Evenals op Parzival na de rest van de paarden van het Nederlandse team, want er is nog geen een van gestart..

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:49

Wat ik me afvraag, gaat MAR het aankunnen om onder zo'n grote druk naar de OS te kunnen?
Ik bedoel, als er zó veel op mij gelet zo worden, en mensen zo ontzettend veel verwachtingen hebben, dan zou ik niet rustig meer kunne rijden hoor :=

Netje

manic schreef:
Geen idee, denk je dat Upido er klaar voor is? Die heeft helemaal nog nooit boven de 67% gescoord...

En waarom zouden ze er niet blij mee zijn? Ik ben ook heel blij met mijn paard en die zou bij een andere ruiter misschien ook wel beter uit de verf komen. So what?

Maar daar is ook nog nooit van gezegd dat ze het verwáchten: alleen dat ze het hópen om er ooit op een hoog niveau mee te komen.
En naar ik aanneem heb jij geen tig miljoen betaald voor je paard, dus dat is niet te vergelijken ! Hier wordt ook door Schockemöle wat van verwacht (nl. dat hij geld opbrengt en prestaties levert).

nikilover

hmm, dat is toch allemaal niet voor jan met zn korte achternaam verwijderd?
Haal het weer ff aan :+

Edit: over drogeren en bedriegen enzz,, even voor de duidelijkheid
Laatst bijgewerkt door nikilover op 10-02-12 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce B

CharleyT schreef:
setteke schreef:

Hallo, het gaat niet om één zo'n optreden alleen.

En verder de familie Rath maakt zichzelf inmiddels belachelijk met al die uitspraken :D

Nuance: belachelijk volgens een aantal Bokkers. Ze zullen heus wel teleurgesteld zijn zoals e.e.a. verloopt tot nu toe, lijkt me logisch. Een netjes afgericht paard zou toch na te rijden moeten zijn zou je denken:).

Fijn na te rijden was hij, vandaar ook de positieve geluiden in het begin en de goede resultaten.
Maar een paard op dat niveau houden vraagt meer van een ruiter dan narijden, dat vraagt over langere termijn het paard net zo aan de hulpen houden en goed trainen en bijsturen. Elk goed getraind paard zal op termijn minder goed gaan lopen onder een minder ervaren/getalenteerde ruiter als hij niet goed op niveau gehouden wordt door iemand op het oude niveau van het paard... niet voor niets worden veel leerpony's en paarden van minder ervaren ruiters tussendoor vaak bijgereden of gecorrigeerd of getraind door instructeurs of trainers om zo het paard op niveau te houden en zodat het ook een goed leerpaard blijft.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:50

HALLO! Ik vraag me af of mensen hierboven die van die nare sneren aan het plaatsen zijn uberhaupt de moderatoropmerkingen hebben gelezen? Geen persoonlijke aanvallen naar andere gebruikers én mensen die hier niet kunnen reageren was wat er was gezegd, laten we het netjes houden aub! En verhalen van de broer van de tante van een kennis van een neef zijn nooit betrouwbaar, dat weet toch iedereen...

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:50

manic schreef:
En dat Toot zondag wel even gedrogeerd zou worden.

Je wilt blijkbaar dit topic op slot?
En wat heeft Upido hier nou wat mee te maken? Zo kunnen we nog wel even doorgaan :z

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:51

Saskia505 schreef:
Evenals op Parzival na de rest van de paarden van het Nederlandse team, want er is nog geen een van gestart..

Beetje flauw. Anky hoopt op Upido maar heeft Salinero ook in goede vorm. Imke hoopt op Toots, maar heeft Sunrise ook weer zo goed als op niveau. En dan heb ik het niet over de rest, dat mag je zelf invullen....

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:52

Hiezo is dat niet te vergelijken. Die 15 miljoen is misschien voor hun net zo veel als die paar duizend die ik voor mijn paardenbeest heb betaald.

En welke uitspraken danwel danniet door meneer Rath gedaan zijn vind ik ook nogal discutabel. De bron van het oorspronkelijke bericht bleek nou niet echt zeer feitelijk te werk gegaan te zijn.

En Upido heeft er mee te maken dat mensen zich afvragen of Rath zich nog wel klaar kan maken voor de OS of niet omdat het "al" Februari is. Dit geldt net zo goed voor Anky, dus zelfde (kul)argument.

En volgens mij zou Imke nog wel eens voornamelijk op Voice gehoopt kunnen hebben, maar ja die kans is haar door de neus geboord.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:53

joyce B schreef:
Fijn na te rijden was hij, vandaar ook de positieve geluiden in het begin en de goede resultaten.
Maar een paard op dat niveau houden vraagt meer van een ruiter dan narijden, dat vraagt over langere termijn het paard net zo aan de hulpen houden en goed trainen en bijsturen. Elk goed getraind paard zal op termijn minder goed gaan lopen onder een minder ervaren/getalenteerde ruiter als hij niet goed op niveau gehouden wordt door iemand op het oude niveau van het paard...

Precies, je hebt helemaal gelijk.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:54

Saskia505 schreef:
* Ziet de moed in haar schoenen zakken *

Ik ben ongeveer de enigste in dit topic die in wil laten zien dat het iedereen kan overkomen. Ik heb dat inderdaad van een vriendin gehoord. Ik weet niet of het waar is of niet, ik heb het niet met eigen ogen gezien. Dus daar wijd ik verder ook niet over uit, en dat is ook niet iets waar ik me druk om maak. Het gaat tenslotte om wat we in de ring zien.

Je bent niet de enig hoor, die de moed al zo'n beetje uit de schoenen is gezakt, in de schoenen lukte al niet meer:). Het is een never ending story geworden, die zo langzamerhand gewoon komisch wordt.

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:55

OKe dit gaat inderdaad nergens meer over.
Kan iedereen even met wederzijds respect reageren. Want dit is natuurlijk echt belachelijk.
Het topic gaat over een eventuele terug koop van totilas, En de niet klik met wat totilas op dit moment laat zien met rath op zijn rug..

Slaat nergens op om rath of Ed af te kraken. Ronduit idioot vind ik dit.

Om dan toch even te reageren op de neergekwakte foto's:
A: Foto's zijn een moment opname
B: Je ziet een professionele ruiter aan het werk die zijn paard met verstand aan het trainen is.

Rath klikt waarsch niet met totilas omdat je hem niet vooruit maar achteruit ziet gaan.
Niemand op de hele wereld is een heilige.

En ik als dressuur liefhebber zou ik totilas idd weer graag terug zien komen. Niet omdat hij het nu slecht heeft. Want dat heeft ie echt niet!!
Maar omdat hij gewoon kippenvel was met ed! En dat geweldig was om naar te kijken.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:55

manic schreef:
Hiezo is dat niet te vergelijken. Die 15 miljoen is misschien voor hun net zo veel als die paar duizend die ik voor mijn paardenbeest heb betaald.

En welke uitspraken danwel danniet door meneer Rath gedaan zijn vind ik ook nogal discutabel. De bron van het oorspronkelijke bericht bleek nou niet echt zeer feitelijk te werk gegaan te zijn.

En Upido heeft er mee te maken dat mensen zich afvragen of Rath zich nog wel klaar kan maken voor de OS of niet omdat het "al" Februari is. Dit geldt net zo goed voor Anky, dus zelfde (kul)argument.

En volgens mij zou Imke nog wel eens voornamelijk op Voice gehoopt kunnen hebben, maar ja die kans is haar door de neus geboord.

Lezen blijkt toch heel moeilijk: Anky heeft óók nog Salinero (iets minder modaal dan het gemiddelde paard zullen we maar zeggen...). Toots heeft 10 keer meer potentie dan Voice, neem dat van mij aan, maar daarnaast kun je Sunrise niet zomaar uitvlakken.

Ook dat 15 miljoen net zoveel is voor hen dan die paar duizend voor jou: nou neuhhhhhh, echt niet hoor. Waarom staat de hele paardenwereld op zijn kop bij zo'n aankoop? Omdat het zelfs voor deze koper een giga bedrag was ....

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:57

Las net de reactie van Rath. egrijpelijk ,maar gelooft hij nou echt dat hij Totilas zo voor elkaar krijgt dat hij rustig naar de OS kan gaan. Dacht het niet !Ze zullen er alles aan doen dat Totilas niet naar Nederland terug gaat. Al moeten ze hem ter plekke opeten. Jammer , dat je een ander zo weinig gunt. Volgens mij denken ze maar niet aan het paard zelf.

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:58

CharleyT schreef:
Saskia505 schreef:
* Ziet de moed in haar schoenen zakken *

Ik ben ongeveer de enigste in dit topic die in wil laten zien dat het iedereen kan overkomen. Ik heb dat inderdaad van een vriendin gehoord. Ik weet niet of het waar is of niet, ik heb het niet met eigen ogen gezien. Dus daar wijd ik verder ook niet over uit, en dat is ook niet iets waar ik me druk om maak. Het gaat tenslotte om wat we in de ring zien.

Je bent niet de enig hoor, die de moed al zo'n beetje uit de schoenen is gezakt, in de schoenen lukte al niet meer:). Het is een never ending story geworden, die zo langzamerhand gewoon komisch wordt.

Gelukkig maar.. Was er maar respect voor iedereen, alsook voor Matthias, dan was het leven een stuk prettiger.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

gootje12 schreef:
Las net de reactie van Rath. egrijpelijk ,maar gelooft hij nou echt dat hij Totilas zo voor elkaar krijgt dat hij rustig naar de OS kan gaan. Dacht het niet !Ze zullen er alles aan doen dat Totilas niet naar Nederland terug gaat. Al moeten ze hem ter plekke opeten. Jammer , dat je een ander zo weinig gunt. Volgens mij denken ze maar niet aan het paard zelf.

Maar, als zij nou oprecht denken dat het nog wat kan worden? Waarom zouden ze het dan in godsnaam opgeven? Omdat anderen zeggen dat het moet?

setteke

manic schreef:

Het enige en vooral belangrijke verschil is dat de uitspraken van Rath in de media verschijnen. De onze alleen op Bokt.
Verder kunnen we alle GP paarden en ruiters en amazones er wel bijhalen, maar volgens mij gaat het daar in dit topic niet om :+

bruceandnoon

Odieta schreef:
OKe dit gaat inderdaad nergens meer over.
Kan iedereen even met wederzijds respect reageren. Want dit is natuurlijk echt belachelijk.
Het topic gaat over een eventuele terug koop van totilas, En de niet klik met wat totilas op dit moment laat zien met rath op zijn rug..

Slaat nergens op om rath of Ed af te kraken. Ronduit idioot vind ik dit.

Om dan toch even te reageren op de neergekwakte foto's:
A: Foto's zijn een moment opname
B: Je ziet een professionele ruiter aan het werk die zijn paard met verstand aan het trainen is.

Rath klikt waarsch niet met totilas omdat je hem niet vooruit maar achteruit ziet gaan.
Niemand op de hele wereld is een heilige.

En ik als dressuur liefhebber zou ik totilas idd weer graag terug zien komen. Niet omdat hij het nu slecht heeft. Want dat heeft ie echt niet!!
Maar omdat hij gewoon kippenvel was met ed! En dat geweldig was om naar te kijken.

Ik wil ook weer kippenvelmomenten en desnoods dan maar met Rath ;) . Het paard is gewoon te bijzonder om via de achterdeur van het toneel te verdwijnen

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:59

Netje schreef:
Lezen blijkt toch heel moeilijk: Anky heeft óók nog Salinero (iets minder modaal dan het gemiddelde paard zullen we maar zeggen...). Toots heeft 10 keer meer potentie dan Voice, neem dat van mij aan, maar daarnaast kun je Sunrise niet zomaar uitvlakken.

Sunrise is sinds September 2010 niet meer op een FEI wedstrijd verschenen...

Netje schreef:
Ook dat 15 miljoen net zoveel is voor hen dan die paar duizend voor jou: nou neuhhhhhh, echt niet hoor. Waarom staat de hele paardenwereld op zijn kop bij zo'n aankoop? Omdat het zelfs voor deze koper een giga bedrag was ....

Nee? Kun jij bij hun in de portomonnee kijken dan?

Het gaat wel degelkijk om ook al de andere GP ruiters, want kennelijk zijn alle kulargumenten wel op Rath van toepassing, maar niet op de rest van de GP ruiters.

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:59

gootje12 schreef:

Ik denk dat je vergeet dat de verkopers van Totilas de keuze hebben gemaakt om te verkopen hoor.. Een koop is een koop. Ik zie daar geen problemen van in. Maar zoals jij het bekijkt, dat snap ik niet echt.. Ze hebben Kees en Tosca Visser niet met mes bedreigd om Totilas te krijgen hoor..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:00

Saskia505 schreef:
gootje12 schreef:

Ik denk dat je vergeet dat de verkopers van Totilas de keuze hebben gemaakt om te verkopen hoor.. Een koop is een koop. Ik zie daar geen problemen van in. Maar zoals jij het bekijkt, dat snap ik niet echt.. Ze hebben Kees en Tosca Visser niet met mes bedreigd om Totilas te krijgen hoor..

en hoe weet jij dat zo goed, ben jij bij de koop geweest dan?

vind niet dat je zulke dingen gewoon op internet hoort te zeggen als jij er niet bij bent geweest met de verkoop :7

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:01

CharleyT schreef:
Het is een never ending story geworden, die zo langzamerhand gewoon komisch wordt.

Gewoon doorlezen dus :D

bruceandnoon

Re: Totilas terug naar Edward Gal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:02

Een nieuwe soap: GTST
Goede Totilas Slechte Totilas

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:02

manic schreef:
Netje schreef:

Nee? Kun jij bij hun in de portomonnee kijken dan?

Het gaat wel degelkijk om ook al de andere GP ruiters, want kennelijk zijn alle kulargumenten wel op Rath van toepassing, maar niet op de rest van de GP ruiters.

Autsj.. Voor iedere eigenaar is z'n paard onbetaalbaar veel geld waard. Netje, voor Manic is haar paard haar net zoveel waard als Totilas Edward waard was of Matthias nu waard is. Dat je daar zo'n opmerking over durft te maken, zegt erg veel over je..

Ongelofelijk sommige mensen hier..

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:03

Ketaki schreef:
Saskia505 schreef:

en hoe weet jij dat zo goed, ben jij bij de koop geweest dan?

vind niet dat je zulke dingen gewoon op internet hoort te zeggen als jij er niet bij bent geweest met de verkoop :7

Ik denk huh?