Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:18

Dus de mensen die echt hart voor paarden hebben en vriendelijk willen rijden bereiken dus nooit de topsport. Of ruiters die er hun werk van gemaakt hebben.
In welke discipline dan ook.
Want dat moeten ze waarschijnlijk zo tegen hun eigen principes gaan rijden dat ze dat niet kunnen.
Dus dan liever bij de Mac Donalds gaan werken en hobbymatig een paardje houden.

CarpeDiem45

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:23

essiedepessie schreef:
CarpeDiem45 schreef:
Ikima & Fleurtje 100, het juiste antwoord op deze vraag is 1. geld in de portomonnee als het paard zo mishandeld is dat het op de automatische piloot exact zoals de ruiter het erin heeft gedrillt de reining proef op het moment supreme doorloopt 2. hoge mate van zelfbevrediging van de ruiter. Dit heeft inderdaad niks te maken met respect, ontspanning of vertrouwen laat staan met zaken als hoofdhals houding. Het doel is een goed gevulde portomonnee voor een enorm ego. Het middel in deze is het paard.

je leest niet, ik heb namelijk net neergezet waar het wel voor was, en dat was niet hoofd hals houding.

Essiedepressie, wanneer ik een andere mening heb dan jij, dan betekent dat niet dat ik niet lees

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:24

bedankt dat je me inschat als depressief, maar dat valt wel mee ;)

wel een bewijs dat je toch niet zo lekker leest :P

DTF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:25

mika11 schreef:
Dus de mensen die echt hart voor paarden hebben en vriendelijk willen rijden bereiken dus nooit de topsport. Of ruiters die er hun werk van gemaakt hebben.
Want dat moeten ze waarschijnlijk zo tegen hun eigen principes gaan rijden dat ze dat niet kunnen.

Het lijkt er langzaam wel op dat het die kant op gaat ja.
Gelukkig is er ook veel te bereiken met een normale omgang met paarden zonder mishandeling.
Dit kost alleen vaak meer tijd en daar moet de eigenaar voor betalen.
Dit is iets wat ze vaak niet willen doen want ze willen zo snel mogelijk resultaten zien.

Ik blijf gelukkig aan mijn principes hangen en dan zijn ze maar wat extra kwijt.
Ze krijgen dan wel uiteindelijk een niet getraumatiseerd paard terug.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:28

Ik vind het gewoon niet kunnen en met mij zijn er meer puur als ik naar dit filmpje kijk.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:30

essiedepessie schreef:
saskiakefie schreef:
Ik vroeg je wat essiedepessie

oh sorry, ik was even aan het zoeken naar de link met de prachtige uitleg van iemand, maar kon hem in deze 98394 pagina's ellende niet meer vinden.

paard laat de schouder vallen, herhaaldelijk. paard wordt zwaar op de voorhand. Paard mag dat niet, paard moet schoudertjes opliften want anders struikelt ie over zijn eigen vlerkjes met spinnen, en paard mag met stoppen ook niet op de voorhand stoppen want dan vliegen de peesjes door de zaal.

:D En dat geeft zo'n rommel...

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:36

DTF schreef:
mika11 schreef:

Het lijkt er langzaam wel op dat het die kant op gaat ja.
Gelukkig is er ook veel te bereiken met een normale omgang met paarden zonder mishandeling.
Dit kost alleen vaak meer tijd en daar moet de eigenaar voor betalen.
Dit is iets wat ze vaak niet willen doen want ze willen zo snel mogelijk resultaten zien.

Ik blijf gelukkig aan mijn principes hangen en dan zijn ze maar wat extra kwijt.
Ze krijgen dan wel uiteindelijk een niet getraumatiseerd paard terug.

Heel goed DTF en ja, ik denk idd dat er trainers zijn die hun passie voor het rijden uit het oog verloren zijn door het grote geld.

CarpeDiem45

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:38

essiedepessie schreef:
bedankt dat je me inschat als depressief, maar dat valt wel mee ;)

wel een bewijs dat je toch niet zo lekker leest :P

Just checking hoe het zit met jouw leesvermogen }>

essiedepessie

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 01:07

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 01:15

quarterH schreef:
hahaa rapido en joany!!!

en kim_hester: ik zie persoonlijk liever iemand die werkt met druk-loslaten dan de dressuur ruiters die ik zie die een uur lang met 30kilo per arm in de mond van het paard hangen.
ook als paard had ik persoonlijk liever af en toe een rukje als iets doe wat niet goed is/niet mn best doe ipv een uur lang 60 kilo aan mn bek hangen ongeacht of ik t goed doe of niet.

en nee, het is niet mijn bedoeling een dressuur/western discussie te starten. ik wil alleen aangeven dat het werken met 'rukjes' gewoon een andere manier is van met het bit werken dan jullie in de engelse sport/dressuur gewend zijn. en het een kwestie van perceptie is wat volgens ons 'beter' is voor een paard.
ieder heeft daarin zijn voorkeuren.

dit zijn geen ''rukjes'' dit zijn erg grove hulpen!
je maakt mij niet wijs dat dit normaal is om een paard zo erg in de mond zitten te raggen, en tegen de muur op laten botsen!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 01:21

Essiedepessie: Ik neem aan dat jij het dus ook normaal vind als ouders hun kind slaan en schoppen? Het is immers vast bedoeld als correctie.....
Sterker nog, de schouder laten vallen, op de voorhand vallen zijn allemaal fouten die de ruiter in de basis al had moeten oplossen. Op een gewone vriendelijke manier. Paard kan weinig aan zijn natuurlijke scheefheid doen.

SNeu dat dit geoorloofd is, laat zien hoe zulke walgelijke en blinde mensen er bestaan.
Paardenwelzijn belangrijk? Dacht het niet :n
Laatst bijgewerkt door Air op 29-05-11 01:23, in het totaal 1 keer bewerkt

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 01:22

nee, dat staat er namelijk helemaal niet, dat ik dit goedkeur.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 01:24

essiedepessie schreef:
nee, dat staat er namelijk helemaal niet, dat ik dit goedkeur.

Maar je verdedigt het wel. En dat snap ik niet. Waarom zou je iets willen verdedigen als je er tegen bent?

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 01:25

ik verdedig het niet, ik zeg dat hij er wel degelijk een bedoeling mee heeft, en niet zoals iedereen hier zegt nutteloos "snukt". Dat is namelijk niet waar, en dus spreek ik dat tegen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 01:33

Dat het niet waar zou zijn is een mening. In mijn ogen is het behoorlijk nutteloos... het is een basisprobleem wat je in de basis al had moeten oplossen.
En niet door het paard zo te behandelen moet verhullen.

Ouders die hun kinderen slaan zien er vast ook het nut van in. Ik kies er voor om dat niet te willen zien :n
Vind ik walgelijk.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 01:37

Sommige kinderen maken het er ook wel naar...

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 01:38

Air schreef:
Dat het niet waar zou zijn is een mening. In mijn ogen is het behoorlijk nutteloos... het is een basisprobleem wat je in de basis al had moeten oplossen.

Ouders die hun kinderen slaan zien er vast ook het nut van in. Ik kies er voor om dat niet te willen zien :n
Vind ik walgelijk.

Dat is geen mening, dit is zijn "methode". Dat je het walgelijk vindt, dát is een mening.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 01:42

essiedepessie schreef:
Sommige kinderen maken het er ook wel naar...

Het is natuurlijk altijd makkelijk om te wijzen in plaats van aan jezelf te werken, maar wie is daar de schuldige van?
Een dier of kind doet niet zomaar iets uit het niets.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 01:43

Air, dat was natuurlijk niet serieus bedoeld, het is 01.45 en ik ben behoorlijk klaar met de discussie.

zie bovenstaande, van My little P, dat was wat ik eigenlijk had willen schrijven...

om het maar op zijn toppers te houden, waar ik overigens niet van hou: "ik heb er de kracht niet meer voor"

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 01:44

My_Little_P schreef:
Air schreef:

Vind ik walgelijk.

Dat is geen mening, dit is zijn "methode". Dat je het walgelijk vindt, dát is een mening.

Het gaat hier over nutteloos. Dat je iets nut vindt hebben is ook een mening.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 01:46

dat klopt jij vindt het nutteloos, maar dat is jouw mening omdat jij het niet ziet. wil niet zeggen dat het ook nutteloos is.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 01:48

En nu: :z

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 01:51

My_Little_P schreef:
En nu: :z

vindt dit leuk :D

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 01:53

Hihi, moest ook erg lachen om de vliegende peesjes.... Trusten

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 02:11

Wat een weinig zeggende reactie van Nico Hornmann...de schuld van het plakken en knippen...
Ook zegt hij eerst geen verstand van dresuuur/springen te hebben, maar dan toch fencing met springen vergelijken. Eigenlijk gaat hij niet in op de trainingsmethode zelf en de dier(on)vriendelijkheid ervan.
Maar ach, had ik ook eigenlijk niet verwacht. Loskomen van gewoontes en lang bestaande methodes kost veeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer tijd 8)7