Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

greetjebee

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:13

WesseLady schreef:
greetjebee schreef:

Zou heel goed kunnen! Ja

Maar stel nou dat topsport alleen bereikt kan worden met dergelijke trainingsmethoden, is het dan niet hypocriet om trots te zijn op ONZE dressuursport en te genieten van een prachtig piafferende Salinero en een super bewegende P&P, terwijl we de manier om daar te komen verafschuwen?

Het is maar de vraag of die manier (altijd) te verafschuwen is. Zolang wij leken niet dagelijks meekijken en niet een dusdanige kennis hebben kunnen wij niet oordelen of iets wel of niet goed is. Het blijft een feit dat zulke profs wel degelijk weten waar ze mee bezig zijn, ook al sluipt er af en toe een foutje in (ik denk dat het bij hun trouwens écht uitzonderingen zijn hoor, die foutjes! Dat zal bij de gemiddelde leek (wij dus) vaker gebeuren). Nogmaals, ik vind het erg goed dat ze toegeven dat het een fout is. Zo kan er geen misverstand over bestaan!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:14

greetjebee schreef:
Zoals Coby zelf al schrijft trekt iedereen uit deze paar foto's zijn eigen conclusie. En dit zonder er zelf bij te zijn geweest en zonder bereid te zijn te overwegen dat dit mogelijk wél een momentopname geweest zou kunnen zijn.... Erg kortzichtig!

wat zou er in vredesnaam een reden zijn om een dier zo strak de kin op de borst te binden , als is het voor 1 rondje stappen...
de longe zat verkeer??
de mate waarop P&P op zot gebonden heft niets met de longe te maken , maar met de bijzet

een dier wat zich op de manier op laat binden , maakt dit niet voor de eerste keer mee...
ik wil best allerlei dingen overwegen, maar de foto's en de uitleg houden voor mij weinig verband,
ik blijf erbij, een training als dit kan niet gezond zijn en ik kan er met de pet niet bij dat iemand het ook maar in zijn hoofd haalt om dit te flikken bij welk paard of pony dan ook , als degene die dit doet dan ook nog bij de dressuurtop hoort
dan heeft zo iemand voor mij afgedaan , ze hebben tegen wil en dank een voorbeld functie
ga kijken naar alle mensne die hun paard ldr zijn gaan rijden nadat anky het in de bekendheid bracht
of die mensen nu wel of niet wisten wat ze deden , opeens liep het gros van de paarden op de kop

zien we dalijk aan de longe allemaal paarden nog meer op de kop , opgebonden als 1 of andere rollade
het gaat er bij mij gewoon niet in
als je je dier op deze manier opbind, dan doe je dat bewust, niet perongeluk, dat is gewoon godsonmogelijk
pff, de longeerlijn zat verkeerd... de boom in , dan rij je in de top en dan weet je het verschil tussen lijn en bijzet niet Clown

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:15

greetjebee schreef:
sigrid1182 schreef:
voor mij is de discussie hier afgelopen.............

IMO is het verhaal van Angela en Coby op waarheid gebasseerd....!!!

Afgod

Voor mij geldt helemaal hetzelfde!

Voor mij ook, ze heeft uitleg geven en vind dat we het daarmee moeten doen, anders kan je nog altijd mailen.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:15

joy76 schreef:
greetjebee schreef:
Over zo'n klein rondje doe je, zelfs in stap, echt geen minuut hoor! Hooguit 30 sec.

Nee, ik fantaseer niet vanalles bij die foto's, ik ga af op wat ik zie. Dat kan prima maar 30 seconden hebben geduurd. Zijn wel 30 erg lange seconden geweest voor die brave pony, en ik had liever gezien dat dit hem bespaard was gebleven.

Zij zelf ook... hebben ze openlijk toegegeven!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:17

kom op mensen
"ik heb p&p perongeluk opgeknoopt als 1 of andere rollade?"
dit krijg je met alle wil van de wereld nog niet perongeluk voor elkaar

wat mij betreft heel de stal op de kop voor onderzoek echt waar ./..
ik geloof het gezever niet zo

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:19

Kimberley77 schreef:
Kijk dan goed naar dr houding en gezicht. Ze kijkt inspannend, op ena laatste foto zie je nog een stukje van dr, dat ze schuin kijkt, dat is imo toch echt duidelijkl om te zien hoe hij op dat moment loopt..als p&p bij haar staat zie je dat hij meer inbuigt naar haar toe.
Nee, vind het allemaal wel gezegend, haar verklaring klopt niet, gaat niet samen met de gemaakte foto's. Kan best dat ze hem normaal daarna heeft bijgezet hoor, maar dit heeft een rede gehad zo kort insnoeren en als ze daar gewoon eerlijk in was, dan meer te respecteren geweest.

greetjebee, ik ben het totaal niet met je eens dat de natuur al honderden jaren uit een paard zijn verdwenen..voor het groottste gedeelte wel, maar er zijn ook hier zeer zeker uitzonderingen.

Zoals ik al eerder schreef: je kunt onmogelijk een eerlijk oordeel hebben op basis van vijf foto's! Je WEET niet wat hier is gebeurd! Dat hij meer naar haar inbuigt is volkomen logisch, als je een riempje los wilt maken moet je hem eerst ietsje strakker trekken om ruimte te krijgen...

Daarnaast: als je na de verklaring van Coby nog steeds dit soort opmerkingen hebt, heb dan ook het lef om (zoals ze vroeg) haar te mailen! Maar ga geen stennis lopen schoppen op een forum...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:20

Ik snap m ook niet hoor... Angela is idd een supergetalenteerde amazone, dat "kleine beetje" rijtechnische verstand verteld je toch meteen dat ie veel te kort is opgeknoopt? Ik vind het heel vreemd dat ze het over laten komen alsof Angela dat verkeerd deed en dan maar doen alsof ze ervan geleerd heeft.. Zoals al eerder gezegd, coby staat er op de foto's nou niet bepaald ondernemend/ingrijpend bij..

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:21

greetjebee schreef:
Dan ben je het dus helemaal met Coby eens! Zij geeft toch ook toe dat deze er niet had moeten zijn? Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt! (En daarvan wordt weer geleerd!)

Dat ze een fout heeft gemaakt ben ik inderdaad met haar eens. Heel fijn hoor, dat er ook nog iets van wordt geleerd. Alleen lijkt het me meer voor de hand liggen dat een dergelijke fout wordt gemaakt door mensen die nog nooit een paard van dichtbij hebben gezien, laat staan bijzets of een longeerlijn. Níet door mensen die al zo lang meedraaien op dit niveau in de sport en dan ook nog eens jonge talenten opleiden.

Ik vind dat je het wat gemakkelijk afdoet met 'ze heeft het toegegeven, en waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt'. Alsof het dan inene reuze meevalt met het 'foutje'. Hallo, het paard is hier de dupe van. Dus wat ík al die tijd pobeer te zeggen is: die fout had gewoon helemaal niet gemaakt moeten worden. Als een prof een dergelijke fout maakt, zou ik daar in elk geval mijn paard niet in training brengen.

tammegans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:22

Iedere debiel zit dat hij te diep loopt/ is ingestelt! Op foto 1 is ze hem aan het vastmaken. En kijk ook even naar het beestje zijn mond op een paar foto's staat hij open!
Op foto 2 nog was buiging naar binnen.
Foto 3 kijk naar gezichts uitdrukking cvb (Hier zie je dat ze echt heel erg geconcentreerd is).
foto 4 CVB is duidelijk aan het longeren ze heeft de longe overgepakt van A. waarschijnlijk om P&P te corrigeren en niet A.
Foto 5 zie foto 4.
Op foto 6 CVB nog steeds aan het longeren en A. loopt met de zweep erachter.
De laatste foto is hoogstwaarschijnlijk foto 4 op deze foto maakt hij zijn pasjes niet af ( kort in de beweging). Hierna heeft CVB hem waarschijnlijk overgenomen van A.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:22

RZDLover schreef:
greetjebee schreef:
Overigens is 'de natuur' al honderden (zo niet duizenden) jaren geleden verdwenen uit een paard...

Dit is niet waar, een paard gaat nog steeds rennen als het ergens van schrikt. Als er één paard in een groep gaat rennen, gaat de rest er achteraan of wordt op zn minst onrustig. Dat is nog steeds natuur.

Uiteraard, dat is de aard van het beestje... Maar paarden worden nou eenmaal al zo lang in gevangenschap gehouden en zijn al zo lang geleden gedomesticeerd dat de echte 'natuur' daar wel uit is hoor! Als je de huidige sportpaarden zou loslaten in de natuur zouden ze binnen de kortste keren komen te overlijden...

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:25

Sja , als ze hem niet zachtaardig aan de teugel kan laten lopen laat je t ook niet zo doen ? Vork
Teminste t lijkt of ze t daarvoor doet...
Khoop dat de pony niet al te veel heeft gevoelt Ach gut

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:25

greetjebee schreef:
Zoals ik al eerder schreef: je kunt onmogelijk een eerlijk oordeel hebben op basis van vijf foto's! Je WEET niet wat hier is gebeurd! Dat hij meer naar haar inbuigt is volkomen logisch, als je een riempje los wilt maken moet je hem eerst ietsje strakker trekken om ruimte te krijgen...

Daarnaast: als je na de verklaring van Coby nog steeds dit soort opmerkingen hebt, heb dan ook het lef om (zoals ze vroeg) haar te mailen! Maar ga geen stennis lopen schoppen op een forum...

maar het is wel mogelijk om te zeggen dat er niets aan het handje is naar aanleiding van een berichtje wat gewoon niet klopt??
ik wil ze best mailen met de vraag hoe je in vredesnaam als veteraan in de ruitersport
=een bijzet/slofachtig iets durft te verwarren met ene longeerlijn
=en hoe je het voor elkaar krijgt om perongeluk je dier zo op te binden
=en hoe je dan ook nog als 1 of ander schaap moet gaan kijken terwijl het dier al om je heen loopt
wat er dan toch niet klopt aan het plaatje ...
als je dit als 1 of andere beginner voor elkaar krijgt vind ik het al knap
dus helemaal als iemand als coby
die en paard van binnen en van buiten behoort te kennen , die al zo lang in het hele gebeuren rondhupst
die behoort te weten hoe het hoort dit voor elkaar krijgt...
sorry, " de longe zat fout" zwak excuus

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:26

Randy01 schreef:
Ik vind het netjes dat CVB haar reactie geeft, ook al is deze tekstueel wat knullig opgesteld (want zo kun je in elk woordje wel wat zoeken, zoals dat ze schrijft 'ik en mijn leerling'...). Ik denk dat het idd de bedoeling was om PP strak bij te zetten maar niet zó strak... We weten ook allemaal dat er paarden/pony's bij zitten die zichzelf erg opkrullen op het moment dat je ze bijzet en zodra je ze in draf zet of voorwaarts zet, blijkt dat ze er flink uit kunnen met de neus. Maar goed, persoonlijk doe ik het dus zelf andersom, zet eerst langer bij en naar de duur van de longetraining zet ik eventueel wat strakker bij, als de bijzet wat strakker blijkt te moeten voor een effectieve training.

Verder vind ik het voor DVB pleiten dat ze eenieder uitnodigt om te komen kijken naar hun trainingen. Als zij bewust bezig zijn met rare praktijken, zou ze dit niet geplaatst hebben. Als ik er niet zo ver vandaan zou wonen, zou ik ook zéker wel zijn gaan kijken op regelmatige basis.

Ook worden hier veel opmerkingen geplaatst over de topsport en dat de laatste tijd vervelende trainingspraktijken meer in de media komen.
Okay, misschien wel mee eens maaruhh wordt het dan niet eens tijd dat we daar met zijn allen wat aan gaan doen? Hier lekker je frustraties kwijt kunnen op bokt is wel lekker hoor maar denk dat velen toch wel gemiddeld één x per jaar een groot evenement bezoeken als Jumpings (Amsterdam, Maastrict etc.) waar deze topsporters komen rijden en het prijzengeld én de organisatie hiervan bekostigd worden door mensen die er een kaartje voor kopen om te gaan kijken.
Stop dan gewoon met dit soort (betaalde) evenementen bezoeken! Sponsors blijven sponsoren omdat 'wij' deze evenementen bezoeken, hier geld voor betalen en zodoende meer bekend raken met de sponsornaam etc.

Vind het dus min of meer hypocriet om hier uitgebreid maar commentaar over te blijven leveren maar eventueel verder gewoon wel op die manier de topsport steunen...

Hoezo hypocriet?
Ik neem toch aan dat de meeste topsporters wel normale methoden gebruiken?
Degene die dat niet doen horen niet op zo'n evenement thuis.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:26

greetjebee schreef:
Kimberley77 schreef:
ik denk dat Coby meer met het rijdende publiek te maken heeft (trainingen geven etc) dan Anky, die kan meer schijt hebben als het ware aan de negatieve publiciteit..

Dat geldt voor Anky evengoed. Ik denk dat zij meer verdient aan trainingen/clinics e.d. dan Coby. Je moest eens weten wat voor een prijskaartje er aan hangt voordatdie ergens een clinic komt doen!

Ik denk wel dat Anky (en Sjef) bij de overgrote meerderheid van het publiek meer op een voetstuk staat... En meer invloed heeft bij de Nederlandse en internationale organisaties (KNHS, FEI). Zij kunnen er daarom makkelijker mee weg komen...

Daarom juist, Coby is meer een mens van het publiek, dus die kan het zich niet permiteren negatief in de publiciteit te staan..Voor Anky zou het ook niet prettig zijn, maar die kan het zich wel permiteren. Coby moet het nog meer hebben van de dressuurmensen in spé en Anky niet..gut hoe leg ik het uit, haha

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:27

draumpje schreef:
greetjebee schreef:
Zoals Coby zelf al schrijft trekt iedereen uit deze paar foto's zijn eigen conclusie. En dit zonder er zelf bij te zijn geweest en zonder bereid te zijn te overwegen dat dit mogelijk wél een momentopname geweest zou kunnen zijn.... Erg kortzichtig!

wat zou er in vredesnaam een reden zijn om een dier zo strak de kin op de borst te binden , als is het voor 1 rondje stappen...
de longe zat verkeer??
de mate waarop P&P op zot gebonden heft niets met de longe te maken , maar met de bijzet

een dier wat zich op de manier op laat binden , maakt dit niet voor de eerste keer mee...
ik wil best allerlei dingen overwegen, maar de foto's en de uitleg houden voor mij weinig verband,
ik blijf erbij, een training als dit kan niet gezond zijn en ik kan er met de pet niet bij dat iemand het ook maar in zijn hoofd haalt om dit te flikken bij welk paard of pony dan ook , als degene die dit doet dan ook nog bij de dressuurtop hoort
dan heeft zo iemand voor mij afgedaan , ze hebben tegen wil en dank een voorbeld functie
ga kijken naar alle mensne die hun paard ldr zijn gaan rijden nadat anky het in de bekendheid bracht
of die mensen nu wel of niet wisten wat ze deden , opeens liep het gros van de paarden op de kop

zien we dalijk aan de longe allemaal paarden nog meer op de kop , opgebonden als 1 of andere rollade
het gaat er bij mij gewoon niet in
als je je dier op deze manier opbind, dan doe je dat bewust, niet perongeluk, dat is gewoon godsonmogelijk
pff, de longeerlijn zat verkeerd... de boom in , dan rij je in de top en dan weet je het verschil tussen lijn en bijzet niet Clown

Hallo, ik weet niet of je alles gelezen hebt... Ze geven toch zelf ook toe dat het een fout was!!! Koe

tammegans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:27

Uhm afwisseling is wel gewenst hoor bij topsportpaarden!!! Daar worden ze vrolijk en fit van. Dus 7 d.p.w rijden en dan ook nog eens hopen op een vrije dag met aan de hand stappen, vind jij normaal greetjebee?
Ik neem aan dat jezelf paardenvrouw bent? Mag ik dan iets vragen.... Vindt jouw paardje het niet lekker om eens even lekker uit te bokken en te rollen in de paddock?? Sportpaard of niet. Ik vind dat de dieren recht hebben op minstens 1 losgooidag! En je kunt je paard toch helemaal inpakken!!!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:30

greetjebee schreef:
Uiteraard, dat is de aard van het beestje... Maar paarden worden nou eenmaal al zo lang in gevangenschap gehouden en zijn al zo lang geleden gedomesticeerd dat de echte 'natuur' daar wel uit is hoor! Als je de huidige sportpaarden zou loslaten in de natuur zouden ze binnen de kortste keren komen te overlijden...

Wat een onzin, in Australie ontsnappen ook weleens paarden, die overleven ook gewoon in het wild.

Dat je zegt dat de natuur uit het paard weg is, vind ik beangstigend. Wil je hiermee zeggen dat een paard geen natuurlijke behoeften meer heeft en zo van alles goedpraten? Een paard loopt toch niet op benzine? kom op!

Sap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:31

Ik geloof niet dat je een paard/pony per ongeluk zo kan bijzetten..
Je ziet dat toch meteen als je de bijzet vastmaakt?
Zeker als je al jaren ervaring hebt met het trainen van paarden..

krackertje

Dit is een manier van longeren waar ik het nut ook niet van in zie.

Jammer genoeg schrok ik ook niet van deze foto´s en wel omdat ik deze manier al vaker toegepast heb zien worden door ruiters/amazones.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

greetjebee schreef:
Die mogen hooguit aan de hand stappen/grazen.

De beesten van Anky krijgen wel degelijk weidegang.
Niet zoveel als ik zou geven, maar ze krijgen het wel Haha!

greetjebee

Relaxed schreef:
Ik snap m ook niet hoor... Angela is idd een supergetalenteerde amazone, dat "kleine beetje" rijtechnische verstand verteld je toch meteen dat ie veel te kort is opgeknoopt? Ik vind het heel vreemd dat ze het over laten komen alsof Angela dat verkeerd deed en dan maar doen alsof ze ervan geleerd heeft.. Zoals al eerder gezegd, coby staat er op de foto's nou niet bepaald ondernemend/ingrijpend bij..

Op stand lijkt het altijd korter dan het is. Als ze gaan lopen blijken ze altijd meer ruimte te hebben dan op stand. Nu je nou eenmaal altijd een paard op stand bijzet en hem pas daarna laat lopen, kan het zo zijn dat je je in de lengte hebt vergist. Dat je denkt 'het valt wel mee' en dat je er gedurende het eerste rondje achter komt dat het toch te kort is... Ik kan me heel goed voorstellen dat het een foutje van Angela is geweest. Maar een doodzonde noem ik het zeker niet! Zoals ik al eerder zei: waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Ze heeft hier alleen maar van geleerd. En van één rondje zo kort bijgezet stappen wordt zo'n pony niet minder hoor (ook al is het niet goed).

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:33

joy76 schreef:
greetjebee schreef:
Dan ben je het dus helemaal met Coby eens! Zij geeft toch ook toe dat deze er niet had moeten zijn? Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt! (En daarvan wordt weer geleerd!)

Dat ze een fout heeft gemaakt ben ik inderdaad met haar eens. Heel fijn hoor, dat er ook nog iets van wordt geleerd. Alleen lijkt het me meer voor de hand liggen dat een dergelijke fout wordt gemaakt door mensen die nog nooit een paard van dichtbij hebben gezien, laat staan bijzets of een longeerlijn. Níet door mensen die al zo lang meedraaien op dit niveau in de sport en dan ook nog eens jonge talenten opleiden.

Ik vind dat je het wat gemakkelijk afdoet met 'ze heeft het toegegeven, en waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt'. Alsof het dan inene reuze meevalt met het 'foutje'. Hallo, het paard is hier de dupe van. Dus wat ík al die tijd pobeer te zeggen is: die fout had gewoon helemaal niet gemaakt moeten worden. Als een prof een dergelijke fout maakt, zou ik daar in elk geval mijn paard niet in training brengen.

Angela is (nog) geen prof... Zij is pas vijftien, en ja, een vijftienjarige MAG fouten maken. Anders leer je nooit wat!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:34

Voor mij is de discussie ook over Lachen
en ik had al zo'n vermoeden dat ze de longe wel anders hebben gedaan
ze hebben gewoon de pech dat die foto's alleen op internet zijn gekomen en hun toevallig dan ook nog een goed bekend zijn in de dressuursport !!
als het een onbekend iemand was, had het niet op internet gekomen

en mensen kijk eens wat meer om je heen de HARDE paardenwereld in....

oh ja en over in de wei... sommige paarden doen zo wild (bijv hengsten) die bezeren hun zelf, net alsof dat zo fijn is voor het dier om dan in de lappenmand te zitten.....

Op veel (traingen/handel) stallen komen paarden NIET in de wei, die zien alleen hun box, stapmolen, de bak waaar in gereden word, en op concouren zien ze wat anders. En heeel misschein mogen ze er heel even uit in de buitenbak

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:35

tammegans schreef:
Iedere debiel zit dat hij te diep loopt/ is ingestelt! Op foto 1 is ze hem aan het vastmaken. En kijk ook even naar het beestje zijn mond op een paar foto's staat hij open!
Foto 3 kijk naar gezichts uitdrukking cvb (Hier zie je dat ze echt heel erg geconcentreerd is).
foto 4 CVB is duidelijk aan het longeren ze heeft de longe overgepakt van A. waarschijnlijk om P&P te corrigeren en niet A.
Foto 5 zie foto 4.
De laatste foto is hoogstwaarschijnlijk foto 4 op deze foto maakt hij zijn pasjes niet af ( kort in de beweging). Hierna heeft CVB hem waarschijnlijk overgenomen van A.

Als je er van uit gaat dat de foto's in de goede volgorde staan... Clown Maar dat is toch ernstig te betwijfelen! Je trekt hier allerlei conclusies, op basis waarvan? Ach gut

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:36

tammegans schreef:
Foto 5 zie foto 4.

ik zie op foto 1 dat ze er bij staan....

of ze los of vast maken kan ik niet opmaken....

dor de volgorde van fotos, word hier gesuggereerd dat PP bijgezet word..

IMO word hij hier los gemaakt...