Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Furst schreef:Een beetje offtopic, mar ik vraag me eigenlijk echt af wat Equitom hier nu van denkt en er mee doet.. Want zij zijn toch wel ook een kliniek die best vergaat en zij zeiden nee.. nu het dier toch geopereerd is vraag ik me af wat ze denken
raket schreef:De hele achterhand staat nu omhoog toch? Ik vraag me af wat dat doet met het hele gestel. Ik zou denken dat dat voor de rug en de voorhand toch een hele andere belasting geeft die problemen kan geven.
Maar het feit dat de kliniek het doet betekent denk ik dat het wel kan.
Of is het maar voor korte tijd?
Femke_Tweety schreef:Veterinaire chirurgie heeft duidelijk niet stil gestaan de afgelopen jaren.
Xanne schreef:In het boek "The Lame Horse" van James Rooney uit 1998 staat al dat dit soort breuken reparabel is. Het is ook een beetje de mindset binnen de paardenwereld dat een beenbreuk altijd einde verhaal betekent, maar in werkelijkheid hangt het af van welk bot er gebroken is en op welke manier.
Telpeva schreef:7ofhearts schreef:Wauw!!!!
Prachtig gemaakt.
Maar of hij er straks zo op weg loopt ?
Hij loopt er al op. Hij is er uiteraard nog niet, en ik denk dat hij ook (nog) niet pijnvrij is maar hij kan zich er al mee voortbewegen.
fransje23 schreef:Furst schreef:Een beetje offtopic, mar ik vraag me eigenlijk echt af wat Equitom hier nu van denkt en er mee doet.. Want zij zijn toch wel ook een kliniek die best vergaat en zij zeiden nee.. nu het dier toch geopereerd is vraag ik me af wat ze denken
Wat maakt dat uit?
Equitom heeft bij ons die naam maar de wereld is groter dan Nederland en België.
Daarbij maakt iedere arts zijn eigen afweging op basis van verschillende factoren.
Kirrietje schreef:Dat ziet er inderdaad wel mooi uit!
Ik heb echt totaal geen ervaring met breuken etc maar is dit ook nog gebarsten bot of zie ik dat verkeerd? Omdat daar geen pinnen in zitten.
Zouden die er trouwens ook in moeten blijven? Omdat het inderdaad nu lijkt alsof het niet meer gebogen kan worden.
[ [url=m/rlrbGN.jpg]Afbeelding[/url] ]
BigOne schreef:Eens, zeker als het been echt niet meer gebogen kan worden op die plekken.Op basis van al dat ijzer in z’n been , en dan zal ik wel weer negatief overkomen, vind ik dit ver gaan, wanneer een paard in galop gaat komen er honderden kilo’s druk op. Ik vind nog steeds dat je paarden met zo’n heftige breuk beter kunt laten gaan.
En dat staat los van het feit dat ze veel kunnen, of dat altijd een vooruitgang is mag je je afvragen.