Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:Dan gaat het daar al fout. De statuten geven aan dat er 3 bestuurders zijn; dit zijn ze dan alle drie, gezamenlijk bevoegd.Moderatoropmerking:screenshot verwijderd
Babootje schreef:pmarena schreef:Maar waar baseer je het idee op dat een adoptant geen geld terug krijgt bij het terugbrengen van een paard? Ik ben wel benieuwd hoe dat werkt eigenlijk.
Zie hier, onder "ik wil het paard niet meer houden, en dan?"
https://www.paardzoektbaas.nl/een-paard-adopteren/
Het paard MOET terug naar PZB, je krijgt niet de adoptiekosten terug. Maar het paard mag niet 26 jaar of ouder zijn , want dan willen ze het paard niet meer terughebben.
Babootje schreef:Moderatoropmerking:Bericht verwijderd
Cayenne schreef:Volgens mij is er ooit eens in een filmpje voorbij gekomen dat Calijn een opleiding over paardenhouderij heeft gedaan.
Maar welke opleiding weet ik niet.
Steeph schreef:Volgens Stagemarkt.nl:
Medewerker dierverzorging, Dierenartsassistent paraveterinair, Zelfstandig medewerker dierverzorging, Bedrijfsleider dierverzorging, Vakbekwaam medewerker paardensport en -houderij, Bedrijfsleider paardensport en -houderij, Allround mediamaker, Assistent plant, dier of groene omgeving, VMBO - Groen
Er staan overigens ook wel een hele berg stages voor PZB...
darkadia schreef:bigone schreef:Ik vind dat men ook niet moet overdrijven, wanneer zij ook dieren bij de nvwa opkopen die alleen een hoefsmid en goed voer nodig zijn is het zeker logisch om zon dier iig even klinisch te keuren.
Hoezo vind je dat overdrijven? En dat is dan toch nog steeds niet aan de adoptant? Immers het paard wordt niet van jou als adoptant?
bigone schreef:Moderatoropmerking:Bericht verwijderd
Babootje schreef:Steeph schreef:Volgens Stagemarkt.nl:
Medewerker dierverzorging, Dierenartsassistent paraveterinair, Zelfstandig medewerker dierverzorging, Bedrijfsleider dierverzorging, Vakbekwaam medewerker paardensport en -houderij, Bedrijfsleider paardensport en -houderij, Allround mediamaker, Assistent plant, dier of groene omgeving, VMBO - Groen
Er staan overigens ook wel een hele berg stages voor PZB...
Nee dat geeft alleen aan, dat PZB een bedrijf is waar je stage kunt lopen. Niet dat Calijn al die opleidingen heeft gedaan.
Kan best zijn dat Calijn paardenhouderij gedaan heeft hoor, maar veel stelt die opleiding niet voor.
Steeph schreef:Babootje schreef:
Nee dat geeft alleen aan, dat PZB een bedrijf is waar je stage kunt lopen. Niet dat Calijn al die opleidingen heeft gedaan.
Kan best zijn dat Calijn paardenhouderij gedaan heeft hoor, maar veel stelt die opleiding niet voor.
Onder het kopje "Contactpersonen" staan Henk en Calijn, bij Calijn staat vervolgens "Opleidingen" met deze hele rits erachter. Begrijp ik dan goed dat zij de contactpersoon is voor studenten op deze opleidingen die graag bij PZB stage willen lopen? Dan heb ik dat namelijk verkeer geïnterpreteerd.
AmyJamess schreef:Volgens mij stellen ze bij SBB ook niet zoveel eisen aan stage plaatsen.
Dus om erkend stage bedrijf te worden is niet zo moeilijk.
_lauraaa_ schreef:En dat hebben ze volgens mij slim opgelost door er een bruikleenovereenkomst van te maken en geen adoptieovereenkomst. Al vraag ik mij wel af of een rechter het ook als een bruikleenovereenkomst ziet als er een bedrag betaald moet worden dat overeenkomt met het bedrag dat je zou betalen bij de koop van een soortgelijk paard in de handel.
Jester_ schreef:Je leest wel eens dat als je kan aantonen dat je al zolang alles betaald voor een dier je ook rechten hebt. Maar geen idee wat daar juridisch van waar is
_San87_ schreef:_lauraaa_ schreef:En dat hebben ze volgens mij slim opgelost door er een bruikleenovereenkomst van te maken en geen adoptieovereenkomst. Al vraag ik mij wel af of een rechter het ook als een bruikleenovereenkomst ziet als er een bedrag betaald moet worden dat overeenkomt met het bedrag dat je zou betalen bij de koop van een soortgelijk paard in de handel.
Waarom zou een rechter dat anders zien? Een leasecontract wordt ook geen koopcontract omdat je aan t eind van de streep de auto driedubbel betaald hebt?
MyWishMax schreef:_San87_ schreef:
Waarom zou een rechter dat anders zien? Een leasecontract wordt ook geen koopcontract omdat je aan t eind van de streep de auto driedubbel betaald hebt?
Het zou kunnen dat een rechter het anders ziet. Dat hij die verplichte donatie als aankoopbedrag ziet. Maar dat weet je pad als er jurisprudentie is en dus al een zaak gestart en de rechyer er een uitspraakover gedaan heeft. En dan moet die nog hetzelfde zijn want kleine dingen kunnen juridisch een groot verschil maken. Lease is meestal ook weer anders bij een auto, want dan is het onderhoud vergoed onder het contract dus die kan je al niet vergelijken.