Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:36

agerrits schreef:
.
Voordat het paard bij visser stond, viel dat paard ook nog wel in mijn budget. ;)

Dan heb jij een flink budget zei ze enigszins jaloers :9

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:42

Babootje schreef:
agerrits schreef:
.
Voordat het paard bij visser stond, viel dat paard ook nog wel in mijn budget. ;)

Dan heb jij een flink budget zei ze enigszins jaloers :9

Wees niet jaloers, kan maar net zijn dat ik dat budget niet heb.
Heb het wel over de waarde van net in training bij Visser.
Maar goed de gek mag natuurlijk vragen wat die wil, dus dat houd ook voor mij zeker ergens op.
Een hypotheek ga ik er zeker niet voor afsluiten ;)

Babootje

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:08

Mijn ervaring is dat paarden met dat talent als 3 jarige toch zo'n >20.000 moeten kosten. Talentvolle veulens met goede afstamming gaan nog steeds voor zo'n 15000 van de hand. Niet mijn paardenbudget helaas.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:24

Zwartje07 schreef:
Nou zij heeft zeker niet voor publiciteit gezorgd hoor.
Heb je aandelen bij Tommie zitten ofzo? Waarom blijf je zo hameren op een knokploeg? Dat is volgens mij net zo min bewezen als de schietpartij. Ja er is gevochten maar wil niet zeggen dat er bewust mensen gestuurd zijn om te vechten. Ze wilden het paard meenemen met wat extra mensen dat maakt het echt geen knokploeg hoor. Daarnaast gaat Tommie ook nog eens bij P&W zitten en dan wil je zeggen dat hij niet voor de publiciteit zorgt? Laat me niet lachen. Je kan ook gewoon je mond dicht houden en de advocaat aan het werk zetten dan is het zo overgewaaid. Hij maakt handig gebruik van de media.

Nee, geen aandelen. Maar wel gezond verstand.

Citaat:
Tommie verklaarde bij P&W dat hij het gebruiksrecht heeft van het paard

Zo ken ik er meer. Denk aan Totilas (eigendom Paul Schockemöhle) en gebruiksrecht (Matthias Rath).
Nu is er door Rath's stiefmoeder het nodige geld geïnvesteerd en is dat gebruiksrecht gekocht. Dat zal ook degelijk vastgelegd zijn - maar denk niet dat die gebruiksrechtregeling zomaar éénzijdig op te heffen is. Vergelijkbaar met Visser en Beelen: natuurlijk gaat het hier niet over miljoenen - dat paard moet zich nog bewijzen. Als-ie ooit de OS haalt, dan zullen de bedragen stijgen. Maar ook hier is sprake van gebruiksrecht en de 'betaling' heeft plaatsgevonden door om niet 4 jaar trainen, voeden en onderhouden. Plus dat door de inspanningen van Visser de waarde van het paard aanzienlijk vermeerderd is. Beelen zou dat kunnen 'afkopen'. Maar zonder slag of stoot besluiten dat je het paard maar weghaalt - zelfs al zijn er geen onderliggende schriftelijke stukken, dat kan niet.

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:39

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:41

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:48

Kijk, dat paard werd dus niet weggehaald, maar opgehaald.

Laura123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:49

jammer voor tommie. Geen OS toekomst ??

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:52

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:59

Als ik het goed begrijp blijft Vingino bij de (mede)eigenaresse tot de uitspraak er is w.b. eigendom. Maar dan zijn we weer maanden verder en dan nog is het de vraag of Tommie Visser het paard nog mag/kan trainen. Zou er nu een andere ruiter gezocht worden, ben heel benieuwd.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:00

Beb_bokt schreef:
Als ik het goed begrijp blijft Vingino bij de (mede)eigenaresse tot de uitspraak er is w.b. eigendom. Maar dan zijn we weer maanden verder en dan nog is het de vraag of Tommie Visser het paard nog mag/kan trainen. Zou er nu een andere ruiter gezocht worden, ben heel benieuwd.

Civiele procedure kan jaren duren.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:02

Maar dan gaat het alleen over of er een sprake is van een mede-eigenaar en voor welk deel? Ik neem aan dat deze combinatie niet meer in de ring zal verschijnen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:05

Ik vind het eigenlijk heel jammer want ik ga er nu eigenlijk vanuit dat ze qua Vingino de kant van v. Beelen hebben gekozen. Dat betekent dus dat Tommie Vingino niet meer terug zal krijgen. Die kans acht ik eigenlijk nihil na deze heisa. Als ze al dacht zonder die knokploeg Vingino niet mee te kunnen nemen zal ze hem zeker niet terugbrengen naar Tommie nu. Balen. Nu moet ie weer op zoek naar een nieuw potentieel OS-paard?! Jammer...heel jammer. Al snap ik wel dat ze deze keuze gemaakt hebben, het is erg jammer.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:08

Ze hebben geen kant gekozen, ze geven het paard gewoon aan degene van wie ze zeker weten dat die eigenaar is. Het is eigenlijk een vrij logische stap op dit moment. De gevolgen zijn idd natuurlijk niet te overzien voor Tommie, en dat is heel jammer voor hem. Maar het heeft niets te maken met "kanten kiezen", als ze het paard naar Tommie zouden brengen, zou het eigenlijk pas raar zijn...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:10

Er staat duidelijk dat Visser in staat is gesteld bewijs aan te leveren dat zij ook eigenaar van het paard zijn. Dit is tot op heden niet gebeurd en is het logisch dat het paard teruggaat naar degene onder wie het in beslag genomen is.

En dat doet natuurlijk niks af aan het feit dat het jammer is dat Tommie geen OS kan rijden met dit paard.
Nu nog een nieuw paard op dat niveau krijgen is niet te doen lijkt mij.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:12

Maar dan vraag ik mij af waar ze dat op baseren. Want ik zou ook heel makkelijk dat FEI paspoort geloven waar Tommie ook als eigenaar aangemerkt staat. Eigenlijk vind ik het sowieso krom met eigendomsbewijzen. Er zou eigenlijk een wereldwijd systeem moeten komen waarop het zelfs in Australië duidelijk is wie Vingino bijvoorbeeld in eigendom heeft. En dat het ook wettelijk gezien erkend wordt.

Edit: Sakkia: Ik had het bericht even vluchtig doorgelezen, hier heb ik overheen gekeken. Maar dan vind ik het knap stom van Tommie...als je zo overtuigd ben kom je dezelfde dag dat dit tegen je gezegd wordt toch met bewijzen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:16

Nee er staat dat als het duidelijk is dat Tommie meer recht heeft op het paard dan zij dat heeft, dat de regels dan anders zijn. Maar het is dus niet duidelijk geworden dat hij 'meer' eigendomsrecht heeft dan dat mw van Beelen heeft.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:17

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:19

Er is nog helemaal niet gediscussieerd over het eigendomsrecht. Het kan nog wel eens heel lang duren voordat ze daar uit zijn.
Tommie heeft alleen niet kunnen bewijzen dat hij meer 'recht' heeft op vingino dan Beelen. Omdat vingino bij Beelen in beslag is genomen heeft Beelen hem nu weer terug gekregen. Eigendomsrecht in het midden latende.
Iig, olympische spelen kan hij wel vergeten.

Vippie

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:39

Je zou toch denken dat zo'n ruiter ala minuut het eigendomsbewijs uit een map trekt en in kopie aan het OM overhandigt. Moet zeker bij dergelijke paarden toch niet moeilijk zijn?

Was wel verbaasd over de "nevenactiviteiten" op die stal, misschien is het paard daarom weg gehaald. Dat zou ik wel logisch vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:42

Vippie schreef:
Je zou toch denken dat zo'n ruiter ala minuut het eigendomsbewijs uit een map trekt en in kopie aan het OM overhandigt. Moet zeker bij dergelijke paarden toch niet moeilijk zijn?

Dan moet ie dat wel hebben ;) .....

MarjanB

Daar wringt nou juist de schoen, er stond niks op papier...

Wie weet waarom het paard is weggehaald, misschien was eigenaresse niet eens met manier van trainen, of heeft er wat voorgevallen in de training of samenwerking waardoor zij hem het paard niet meer gunde.

Suzanne F.

Blijkbaar kan Tommie niet aantonen dat het paard voor de helft van hem is. Op het KWPN papier zal ook alleen Van Beelen als eigenaar staan vermoed ik dan.

Dit is heel zwaar K voor hem. Paard wordt gewoon verkocht en hij kan Rio wel gedag zeggen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:43

MarjanB schreef:
Daar wringt nou juist de schoen, er stond niks op papier...

Wie weet waarom het paard is weggehaald, misschien was eigenaresse niet eens met manier van trainen, of heeft er wat voorgevallen in de training of samenwerking waardoor zij hem het paard niet meer gunde.

Nee zij wilde verkopen en Tommie niet...

MarjanB

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:43

Ja maar waarom? Wie zegt alleen om geld?