Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:58

Je hebt gelijk. Had het net zelf ook weer even opgezocht.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:03

Ik heb het mailtje ook even hersteld in een volgend mailtje, de meningen daarover zijn er verdeeld het ligt er blijkbaar aan hoe je het leest. :') Ik vind mijzelf niet bot of egoistisch klinken in het mailtje, wel zit er een gure ondertoon aan omdat ik ook diep uit mijn hart meen dat ik niet vind dat Doortje nog ergens terecht moet komen waar ze alsnog als therapiepaard wordt gebruikt. Ze is sinds haar 3de hiervoor opgeleid en heeft imo haar dienst netjes gedaan.

Ik zou het heel erg vinden als ze niet bij mij terecht komt dat zeker, maar die kans is uiteraard aanwezig. Maar ik zou het dan wel prettig vinden als ze bij iemand terecht zou komen die 'dezelfde bedoelingen' heeft als jullie snappen wat ik bedoel. Ik zou het erg vinden om net zoals de plannen van Kenzo bijvoorbeeld Ponyparkcity (of hoe heet dat), Doortje ook te zien vergaan.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:10

Lees eerder dat mensen weten waar ze aan beginnen vraag ik me af... denk nl dat er veel gebreken NIET gemeld zijn dus nog zat verrassingen gaan komen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:14

Vencedor, zoals Doortje met haar ZE, dat staat niet vermeld. Dat zou voor veel mensen een flinke tegenvaller zijn, want veel mensen zie dat toch als een 'enge' ziekte.

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:16

nou zeg....
ik heb er vanacht zelfs over gedroomd :?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:19

Ik denk ook dat eigenlijk maar een paar dieren onder de noemer 'koopje' zouden kunnen vallen en de rest vooral gewoon liefdewerk oud papier is.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:21

Bij wico is niet vermeld dat hij ook herstellende is van een peesblessure Verder heeft Tara manda z1 gelopen. En de farrington merrie m1 ipv L2. Ik kan alles zien via het kwpn stamboek. Wanneer het paard voor de keuring, welke score etc is geweest.

De veulens staan wel geregistreerd daar, dus hebben wel kwpn papier erbij.
Laatst bijgewerkt door wilma12 op 25-01-14 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:21

Jeetje wat slaat de media, maar ook de mensen door. Bieden is toch een simpel principe, degene die het meest biedt, is de nieuwe eigenaar. Wil jij dat zijn? Moet je meer bieden. Is maar net wat de gek ervoor geeft. Zie hier allemaal moeilijke constructies etc voorbij komen... Mijn hemel! Er verdwijnen dagelijks goede paarden bij de slager, er lopen zat kneusjes rond... En nu ineens wordt het een hetze omdat deze paarden niet bij een slager of een instantie mogen eindigen??? Grow up, thats life!! Ik stort geen geld in die stichtingen. Als ik er een wil redden doe ik het zelf wel!

Wordt echt moedeloos. 20 pagina's in een dag tijd? Laat die partijen lekker over elkaar heen bieden en vooral heel zielig doen. Als dit voorbij is, is iedereen het weer vergeten en zitten ze allemaal met de kosten die ze bij anderen verbedelen. Sterker nog, sommige paarden hadden er mijn inziens niet eens meer aangeboden mogen worden. En op marktplaats werden ze ook vast niet verkocht... Slimme zet, de schuldeisers zullen smullen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:25

Ik had al een plan om 10 gratis shetlandpony's op MP te scoren en ook een veiling te beginnen. :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:29

Even een praktische vraag: kun je zien wie wat biedt op de paarden?

Zo ja: dan gaat er dinsdagmiddag weinig van werken komen denk ik.... dat wordt veel te spannend om te volgen!

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:30

Ja je kan zien wat geboden wordt maar niet door wie.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:30

Iris82 schreef:
Ik had al een plan om 10 gratis shetlandpony's op MP te scoren en ook een veiling te beginnen. :D

Dat is niet interessant genoeg, moet je eerst zorgen dat je failliet gaat! :j

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:35

Caesar schreef:
Jeetje wat slaat de media, maar ook de mensen door. Bieden is toch een simpel principe, degene die het meest biedt, is de nieuwe eigenaar. Wil jij dat zijn? Moet je meer bieden. Is maar net wat de gek ervoor geeft. Zie hier allemaal moeilijke constructies etc voorbij komen... Mijn hemel! Er verdwijnen dagelijks goede paarden bij de slager, er lopen zat kneusjes rond... En nu ineens wordt het een hetze omdat deze paarden niet bij een slager of een instantie mogen eindigen??? Grow up, thats life!! Ik stort geen geld in die stichtingen. Als ik er een wil redden doe ik het zelf wel!

Wordt echt moedeloos. 20 pagina's in een dag tijd? Laat die partijen lekker over elkaar heen bieden en vooral heel zielig doen. Als dit voorbij is, is iedereen het weer vergeten en zitten ze allemaal met de kosten die ze bij anderen verbedelen. Sterker nog, sommige paarden hadden er mijn inziens niet eens meer aangeboden mogen worden. En op marktplaats werden ze ook vast niet verkocht... Slimme zet, de schuldeisers zullen smullen!

Dat is nog eens met verstand geschreven, ik ben het helemaal met je eens ! :j

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:55

Ik vind het ook echt bizar wat er momenteel gebeurd. Mensen die geld inzamelen om paarden te redden die misschien het redden niet meer waard zijn. Laten we het zo zeggen, marktplaats staat vol met dit soort paarden waarvan iedereen ze gratis nog niet wil hebben. En nu wordt er grof geld voor geboden omdat het opeens zielig is.. bizar!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:19

Ik ben erg benieuwd hoeveel paarden er uiteindelijk verkocht gaan worden. Vind het alleen zo erg dat het zo in de media terrecht is gekomen.. Heb gisteren een bericht gelezen van de Dierenbescherming waarin stond dat de eigenaar die het dier gekocht heeft wel moet kunnen aantonen dat hij/zij het kan financieren en de dieren die over blijven worden opgevangen... En geen eentje naar de slacht gaat. Dus waar maken we ons druk om!?

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:34

Wij hebben best ruimte om eventueel een aantal oudjes op te vangen, zoals de shire of de koudbloed en een goede oude dag te geven maar het is voor ons te ver rijden (wonen in Duitsland) wat niet te doen is met een bedrijf aan huis.

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:38

Caesar schreef:
En op marktplaats werden ze ook vast niet verkocht... Slimme zet, de schuldeisers zullen smullen!

Wat meer sympathie voor de schuldeisers zou toch op zijn plaats zijn. Het zal jouw firma maar zijn die daar gewerkt of iets geleverd heeft zonder betaald te worden.
Schuldeisers zijn geen boemannen die geld komen opeisen, het zijn gewoon mensen die wachten op hun eerlijke verloning.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:39

Ik ga vandaag ook kijken dus zal ook wel proberen wat foto's van de paarden te maken mocht iemand daar nog interesse in hebben(zag dat er al meer mensen dat hebben aangeboden) ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:39

Vraag me af of die paarden gewoon netjes zijn geënt.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:47

@ziekielove. Zou je misschien ook naar het tweespantuig willen kijken voor mij??? Ben ik wel nieuwsgierig naar of t er een beetje knap uitziet.

little_king

Silly1972 schreef:

Dat is wel het kleinste probleempje dat ze hebben :)
Keer basis enting en het klopt weer.

palousa_boy

Silly1972 schreef:

Als dat niet zo is, is een afspraak met de dierenarts toch zo gemaakt?

Mensen maken het zo moeilijk voor zichzelf.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:48

hoop dat die paarden allemaal fijne eigenaren krijgen, vind het wel kwalijk van de curator/veiling dat ze dat paard met die mok gewoon niet behandelen, want CPL hoeft echt niet zo erg te zijn, verkoopt toch ook beter dan als ze er wat aan doen. Zitten ook erg mooie dressuurpaarden bij, goed papier, daar zal wel goed op geboden gaan worden.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:55

Elles schreef:
Ze hebben wel een foto bij Guus weggehaald. Vanmorgen stond er nog een close up van een van zijn benen bij waarop de hevigheid van de mok te zien was. Moet eerlijk zijn dat ik nog nooit zoiets gezien heb :\

Foto staat gewoon nog op de site. En t blijft idd een indrukwekkend en afschrikwekkend rotgezicht. Maar er wordt gezegd dat het beter kan worden dus.... wanhoop niet. /3

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:57

little_king schreef:
Silly1972 schreef:

Dat is wel het kleinste probleempje dat ze hebben :)
Keer basis enting en het klopt weer.

Joh, zelfs op een willekeurige (gerenommeerde) 'handels'stal worden de paarden niet geent. hebben wij al een keer of 5 meegemaakt. t Is jammer, maar idd, als dat al een probleem moet zijn...