Totilas terug naar Edward Gal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:27

Saskia505 schreef:
Of ook leuk om te zien.. Hoe de brave Karolus van Wittenstein er met Edward vandoor ging.. Maar dat zien we zeker ook door de vingers? :')

http://youtu.be/fv7QmDLWvlg

uh.. hallo..??? Hier zijn ze weer; de appels en de peren ! Het gaat hier om een prijsuitreiking, met naar alle waarschijnlijkheid stampvoetend en joelend publiek.

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:29

sallandval schreef:
Tsja, een kennis van mij heeft 'vroegah' bij Gal op stal gestaan en had geen goed woord voor de man over... volgens haar had de man (in elk geval toen) nog nooit van 'losrijden' laat staan van 'hals strekken' gehoord.

Misschien dat het daar mis ging met Gribaldi?

Gal had blijkbaar een goede klik met Totilas, kende het beest waarschijnlijk ook door en door... maar zijn rijstijl is niet echt penny-proof hoor, dus misschien moeten we nu niet al te hosanna doen over hem. We hebben namelijk geen idee hoe het er aan toe gaat achter de schermen.

Volgens mij zou de gemiddelde bokt ruiter nogal veel reacties krijgen op deze foto's, denken jullie niet?
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb van een goede vriendin ook vernomen die daar heeft gewerkt, dat de paarden met elastieken of ringen getraind werden, en inderdaad op manieren om niet blij van te worden. Maar dat is een ander verhaal wat hier niks mee te maken heeft.

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:30

bruceandnoon schreef:
Saskia505 schreef:
Of ook leuk om te zien.. Hoe de brave Karolus van Wittenstein er met Edward vandoor ging.. Maar dat zien we zeker ook door de vingers? :')

http://youtu.be/fv7QmDLWvlg

uh.. hallo..??? Hier zijn ze weer; de appels en de peren ! Het gaat hier om een prijsuitreiking, met naar alle waarschijnlijkheid stampvoetend en joelend publiek.

Dat mag geen reden zijn, tijdens een hengstenshow is het publiek ook vrij rumoerig hoor omdat het dan gaat om show ;)

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:32

Dus Gal wordt de grond ingeboord omdat Mar Totilas niet kan rijden??? Omgekeerde wereld toch? En om Gribaldi uit de kast te trekken slaat nergens op. We hebben het over een combinatie die niet klikt. En mensen die vanaf het begin heel hoog van de bomen hebben roepen en dat blijven volhouden, terwijl de rest van de wereld er schande van spreken.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:33

Saskia505 schreef:
Ik geef het op. Als jullie van mening zijn dat je iemand zo af mag blaffen, terwijl het bij een ander net zo goed gebeurd, dan heb ik daar niks meer op te zeggen.Ik heb van een goede vriendin ook vernomen die daar heeft gewerkt, dat de paarden met elastieken of ringen getraind werden, en inderdaad op manieren om niet blij van te worden. Maar dat is een ander verhaal wat hier niks mee te maken heeft.

Nee dit is netjes! De pot verwijt de ketel. Bravo, dit is gewoon je reinste lastering.

EDIT; quote verkloot
Laatst bijgewerkt door bruceandnoon op 10-02-12 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:33

foto's zijn momentopnames, dat is een filmpje niet.
Mijn paard is in zn leven ook weleens achter de LL gekropen..
maar heeft nog nooit zn tong over het bit gegooid en gaan staken :+

tessyke

Re: Totilas terug naar Edward Gal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:35

kom op, in elk topic over Totilas wordt rath met de grond gelijk gemaakt en nu ineens stijgeren er een paar mensen omdat Gal een paar sneren krijgt?

Saskia505

* Ziet de moed in haar schoenen zakken *

Ik ben ongeveer de enigste in dit topic die in wil laten zien dat het iedereen kan overkomen. Ik heb dat inderdaad van een vriendin gehoord. Ik weet niet of het waar is of niet, ik heb het niet met eigen ogen gezien. Dus daar wijd ik verder ook niet over uit, en dat is ook niet iets waar ik me druk om maak. Het gaat tenslotte om wat we in de ring zien.

OomaaikeoO

Het is allemaal hun eigen schuld dat iedereen (nouja de meeste mensen) niet zo onder de indruk is van de resultaten van MAR met Toot.

Zij zouden wel EVEN de gouden medaille ophalen in Londen zeiden ze 1,5 jaar geleden.

Nou dan ga je eens even een paar maanden oefenen dan start je eens op een wedstrijd, dit gaat allemaal wel redelijk. Je start nog een keer wat ook wel redelijk gaat. Dan gaat het een keer wat minder. De volgende wedstrijd heeft hij een blessure. De blessure is vervolgens over, je geeft je op voor een wedstrijd, je kan niet starten want er is weer een blessure of hij is toch nog niet volledig herstelt. Ze zijn weer volop aan het trainen, vervolgens zijn ze van plan om weer een grote wedstrijd te starten, maar dit wordt dat weer afgezegd omdat ze toch een trainingsachterstand hebben oid. En zo gaat het maar door...

En als je dan na 1,5 jaar nog geen combinatie bent en er geen stijgende lijn in zit of zeg maar gewoon een sterk dalende lijn... Tja dan kijk ik niet raar op dat iedereen ze nu keihard uitlacht...

Als zij in het begin niet zo hoog van de toren hadden geblazen dat ze het wel "even" zou doen, had lang niet iedereen zo gereageerd...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

bruceandnoon schreef:
Saskia505 schreef:
Ik geef het op. Als jullie van mening zijn dat je iemand zo af mag blaffen, terwijl het bij een ander net zo goed gebeurd, dan heb ik daar niks meer op te zeggen.Ik heb van een goede vriendin ook vernomen die daar heeft gewerkt, dat de paarden met elastieken of ringen getraind werden, en inderdaad op manieren om niet blij van te worden. Maar dat is een ander verhaal wat hier niks mee te maken heeft.

Nee dit is netjes! De pot verwijt de ketel. Bravo, dit is gewoon je reinste lastering.

EDIT; quote verkloot

Nou nou... Insinuaties die in het andere, inmiddels gesloten, topic werden gedaan, waren net zo hard lastering :+.

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:36

Dus als je buurvrouw in de sloot springt, doe jij dat ook? ;)

Als zij.. Dan doen wij..

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:37

uh.. hallo..??? Hier zijn ze weer; de appels en de peren ! Het gaat hier om een prijsuitreiking, met naar alle waarschijnlijkheid stampvoetend en joelend publiek.[/quote]

Dat mag geen reden zijn, tijdens een hengstenshow is het publiek ook vrij rumoerig hoor omdat het dan gaat om show ;)[/quote]

In Vechta kon je anders een speld horen vallen

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:38

sallandval schreef:
Tsja, een kennis van mij heeft 'vroegah' bij Gal op stal gestaan en had geen goed woord voor de man over... volgens haar had de man (in elk geval toen) nog nooit van 'losrijden' laat staan van 'hals strekken' gehoord.

Misschien dat het daar mis ging met Gribaldi?

Gal had blijkbaar een goede klik met Totilas, kende het beest waarschijnlijk ook door en door... maar zijn rijstijl is niet echt penny-proof hoor, dus misschien moeten we nu niet al te hosanna doen over hem. We hebben namelijk geen idee hoe het er aan toe gaat achter de schermen.

Volgens mij zou de gemiddelde bokt ruiter nogal veel reacties krijgen op deze foto's, denken jullie niet?
Afbeelding
Afbeelding

Ach, diezelfde verhalen gaan over Anky en nog heel veel meer ruiters. Foto's zijn geduldig hè.... Maar zie niet zoveel mis met deze foto (als ik bijv. kijk naar de stang), een beetje doorvragen en meteen weer loslaten, wie heeft dat niet vaker gezien bij zeer ervaren ruiters, maar ja, dan staat er geen fotograaf over het algemeen. Of als deze er staat, ligt het aan zijn/haar insteek: positief, mooie foto's, negatief, dit soort foto's... Maar wat zegt het nou echt....

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:39

Ik ben blij dat er gelukkig nog meer mensen zijn die het volkomen van de pot gerukt worden hoe mensen hier de grond in gestampt worden. Kennelijk moet meneer Rath maar een persvloorlichter aannemen die alle uitspraken boktproof maakt en vervolgens in alle talen laat vertalen, zodat het niet toevallig in een vertaling wat rot over kan komen.

Echt te zot voor woorden. Laat die mensen toch lekker van hun paard genieten. En als zij denken dat ze er wel even goud mee gaan halen dan mag dat toch? En dan mag men op zijn beurt vinden dat die mensen het een beetje hoog in de bol hebben, maar de onsportiviteit en vijandigheid in dit topic... onvoorstelbaar.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:40

EDIT; quote verkloot[/quote]

Nou nou... Insinuaties die in het andere, inmiddels gesloten, topic werden gedaan, waren net zo hard lastering :+.[/quote]

Ik ben het absoluut met je eens dat sommige reacties aan het adres van Rath en consorten beneden alle peil waren maar ik heb nergens terug kunnen lezen ( correct me if i'm wrong) dat men hen beticht van praktijken die het daglicht niet kunnen verdragen en dat wordt hier boven wel gedaan. Edward is ook niet heilig maar ik vind het echt veel te ver gaan om verhalen van "horen zeggen" hier open en bloot neer te kalken.

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:41

manic schreef:
Ik ben blij dat er gelukkig nog meer mensen zijn die het volkomen van de pot gerukt worden hoe mensen hier de grond in gestampt worden. Kennelijk moet meneer Rath maar een persvloorlichter aannemen die alle uitspraken boktproof maakt en vervolgens in alle talen laat vertalen, zodat het niet toevallig in een vertaling wat rot over kan komen.

Echt te zot voor woorden. Laat die mensen toch lekker van hun paard genieten. En als zij denken dat ze er wel even goud mee gaan halen dan mag dat toch? En dan mag men op zijn beurt vinden dat die mensen het een beetje hoog in de bol hebben, maar de onsportiviteit en vijandigheid in dit topic... onvoorstelbaar.

Nou precies, ik vind het verschrikkelijk om te lezen. Het paard is verkocht, klaar. Ze zijn er hartstikke blij mee, maar moeten constant bezig zijn met zich verweren tegen alle negativiteit. Echt zonde..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:42

bruceandnoon schreef:
Ik ben het absoluut met je eens dat sommige reacties aan het adres van Rath en consorten beneden alle peil waren maar ik heb nergens terug kunnen lezen ( correct me if i'm wrong) dat men hen beticht van praktijken die het daglicht niet kunnen verdragen en dat wordt hier boven wel gedaan. Edward is ook niet heilig maar ik vind het echt veel te ver gaan om verhalen van "horen zeggen" hier open en bloot neer te kalken.

Er was een bepaald iemand die durfde te beweren dat Mevrouw Linsenhof Unicef bedriegt.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:43

bruceandnoon schreef:

Er wordt nogal behoorlijk gemodereerd in dit topic...

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:44

Saskia505 schreef:
Nou precies, ik vind het verschrikkelijk om te lezen. Het paard is verkocht, klaar. Ze zijn er hartstikke blij mee, maar moeten constant bezig zijn met zich verweren tegen alle negativiteit. Echt zonde..

Ze zijn er hartstikke blij mee: dat kun je je afvragen, want heel objectief gezien gaat het telkens een beetje minder in plaats van beter (en ik ben maar een leek). Vergeet niet dat ze hier miljoenen in geïnvesteerd hebben en dat willen ze echt wel terugzien. Op deze manier zijn er toch minder mensen geïnteresseerd om te dekken met Totilas. Moet toegeven: gelukkig maar, want uiteindelijk gaat het om de combinatie met je merrie en het verbeteren van het geheel en in sommige gevallen werd er alleen maar gekozen omdat het Totilas was. Maar dat kan nooit de bedoeling van de koper geweest zijn. Het is nu februari: denk je echt dat hij klaar is voor de OS??

Overigens denk ik dat ik er persoonlijk wel de balen van zou krijgen als het telkens niet lukt en iedereen je tóch een beetje belachelijk gaat maken (meer of minder mild). Hoe je er ook naar kijkt: deze ruiter vormt geen combi met dit paard....
Laatst bijgewerkt door Netje op 10-02-12 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:46

Als we dan toch aan het vergelijken zijn: Knap dat je je best hebt gedaan naar het speuren van een foto, ofwel een moment opname. Vind ik persoonlijk toch niet zo'n ijzersterk "bewijs"( want zo wordt de foto hierboven aangevoerd) als een bijna 10 minuten durend tenenkrommend filmpje waar heel duidelijk uit naar voren komt dat Rath het ( voorlopig?) rijkunstig alles behalve voor elkaar heeft.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:46

Geen idee, denk je dat Upido er klaar voor is? Die heeft helemaal nog nooit boven de 67% gescoord...

En waarom zouden ze er niet blij mee zijn? Ik ben ook heel blij met mijn paard en die zou bij een andere ruiter misschien ook wel beter uit de verf komen. So what?
Laatst bijgewerkt door manic op 10-02-12 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:47

_San87_ schreef:
bruceandnoon schreef:

Er was een bepaald iemand die durfde te beweren dat Mevrouw Linsenhof Unicef bedriegt.

Dat is terecht beneden alle peil!
EDIT : ik bedoel uiteraard die beschuldiging !
Laatst bijgewerkt door bruceandnoon op 10-02-12 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:48

bruceandnoon schreef:
_San87_ schreef:

Dat is terecht beneden alle peil!

Het ging er echt belachelijk aan toe, idd :).

manic

En dat Toot zondag wel even gedrogeerd zou worden.

setteke

bruceandnoon schreef:

Mee eens, alweer :D .

Dingen als ik heb gehoord van die of die kan je hier niet neerschrijven...

De meeste reacties hier komen vanaf de filmpjes of uitspraken die gedaan zijn door dhr. Rath.