Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:47

essiedepessie schreef:
hallo, hij staat hierboven, en ook al een aantal keer uitgelegd hiervoor.

Maar dat is niet de reden waarom die ruiter het doet, je ziet totaal geen verandering of reactie bij het paard, dus dat geruk van hem is in dit geval zinloos, dus paardje pesten. Vooral die smerige grijns richting camera terwijl hij nog eens extra een paar keer trekt, wat is het nut daarvan? Dat wil ik wel eens weten.

essiedepessie

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:48

jij ziet geen verandering, maar die is er wel.

en voor die andere vragen moet je echt Craig even bellen, ik ken de beste man niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:49

essiedepessie schreef:
dat zeg ik niet, ik zeg je alleen wat hij probeert te bewerkstelligen.. ik zeg niet dat het zo moet.

jullie vragen waarom hij het doet, ik zeg waarom hij doet.

quarters hebben een mond :D

Het dier geeft totaal geen reactie... Dan is dat hele getrek toch zinloos lijkt mij. Even voorbij gaande aan het feit dat het gepluk sowieso not done is.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:49

het dier geeft wel reactie maar jij ziet het niet.

en dat komt ook door het selectieve filmwerk, want de vervolgens ingezette correcte spin staat er niet op.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:50

eerlijke paarden man mn neus als je zo trekt en dit je paard flikt om hem naar die muur te sturen met zon vaart, walgelijk. paard durft niks meer te doen volkomen afgestompt als je zon rukken krijgt
Laatst bijgewerkt door franka75 op 28-05-11 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:51

Dat zou kunnen. Ik zie wel een professional die zijn paard op ondeugdelijke wijze behandelt.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:52

franka75 schreef:
eerlijke paarden man mn neus als je zo trekt en dit je paard flikt om hem naar die muur te sturen met zon vaart, walgelijk. paard durft niks meer te doen volkomen afgestompt als je zon rukken krijgt

http://www.e-reiner.com/Training/Traine ... Reiner.pdf

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:54

_San87_ schreef:
Dat zou kunnen. Ik zie wel een professional die zijn paard op ondeugdelijke wijze behandelt.

ik heb nergens gezegd dat ik dit prachtig correctiewerk vind.

Maar ik weet wel wat zijn bedoeling is, dus het gewauwel al 48 pagina's dat hij dit nodeloos doet staat me tegen. Hij heeft er wel degelijk een doel mee.
Als je niet weet waar je over praat, zoals hierboven ook weer is bewezen met betrekking tot fencen heb je ook geen recht op zo'n keiharde mening dat hij er niets mee bewerkstelligt. De mening over wel of niet fair is een ander verhaal, ik zou het ook niet zo hard aanpakken, gewoonweg omdat mijn paard mijn vriend is. Maar dat is een heel ander verhaal.

Wat ik vreselijk vind, bijvoorbeeld zijn die afschuwelijke dubbele aansnoerneusriemen, wat je niet ziet is er niet toch? maar daar zeg ik ook niks van.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:58

essiedepessie schreef:
_San87_ schreef:

Maar ik weet wel wat zijn bedoeling is, dus het gewauwel al 48 pagina's dat hij dit nodeloos doet staat me tegen. Hij heeft er wel degelijk een doel mee.
Als je niet weet waar je over praat, zoals hierboven ook weer is bewezen met betrekking tot fencen heb je ook geen recht op zo'n keiharde mening dat hij er niets mee bewerkstelligt. De mening over wel of niet fair is een ander verhaal, ik zou het ook niet zo hard aanpakken, gewoonweg omdat mijn paard mijn vriend is. Maar dat is een heel ander verhaal.

Wat ik vreselijk vind, bijvoorbeeld zijn die afschuwelijke dubbele aansnoerneusriemen, wat je niet ziet is er niet toch? maar daar zeg ik ook niks van.

Oke. Ik wist niet wat zijn bedoeling was, tot het werd uitgelegd. Gewoon omdat ik me niet kan voorstellen wat je met dat plukwerk wilt bereiken, behalve een paard dat pijn heeft.

Niks mis met een aansnoerneusriem, mits goed gebruikt.

CarpeDiem45

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:59

Ikima & Fleurtje 100, het juiste antwoord op deze vraag is 1. geld in de portomonnee als het paard zo mishandeld is dat het op de automatische piloot exact zoals de ruiter het erin heeft gedrillt de reining proef op het moment supreme doorloopt 2. hoge mate van zelfbevrediging van de ruiter. Dit heeft inderdaad niks te maken met respect, ontspanning of vertrouwen laat staan met zaken als hoofdhals houding. Het doel is een goed gevulde portomonnee voor een enorm ego. Het middel in deze is het paard.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:01

@ San en dat geldt nou voor alles...

essiedepessie

CarpeDiem45 schreef:
Ikima & Fleurtje 100, het juiste antwoord op deze vraag is 1. geld in de portomonnee als het paard zo mishandeld is dat het op de automatische piloot exact zoals de ruiter het erin heeft gedrillt de reining proef op het moment supreme doorloopt 2. hoge mate van zelfbevrediging van de ruiter. Dit heeft inderdaad niks te maken met respect, ontspanning of vertrouwen laat staan met zaken als hoofdhals houding. Het doel is een goed gevulde portomonnee voor een enorm ego. Het middel in deze is het paard.

je leest niet, ik heb namelijk net neergezet waar het wel voor was, en dat was niet hoofd hals houding.

Ikima

CarpeDiem45 schreef:

Dit antwoord past meer bij de beelden die we gezien hebben want een andere verklaring kan ik niet zien.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:02

Zelfde paard, Zelfde ruiter, Slechts 2 maand eerder, Thuis.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:02

@ikima: wil je uberhaupt wel iets lezen wat ik heb geschreven? want je lijkt geen moeite te doen, het kan echter zijn dat selectief knip en plakwerk mij dat over het hoofd doet zien?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:03

essiedepessie schreef:
CarpeDiem45 schreef:

je leest niet, ik heb namelijk net neergezet waar het wel voor was, en dat was niet hoofd hals houding.

Waarom trekt hij dan nog eens extra aan de teugels terwijl hij recht in de camera kijkt? Dit heeft niks met corrigeren te maken, dit is puur treiteren.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:04

essiedepessie schreef:
@ikima: wil je uberhaupt wel iets lezen wat ik heb geschreven? want je lijkt geen moeite te doen, het kan echter zijn dat selectief knip en plakwerk mij dat over het hoofd doet zien?

Ik lees jou antwoorden wel maar het heeft geen betrekking op de beelden die wij gezien hebben, lees mijn andere reacties ook even.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:05

Wat hij er ook mee probeerd te bewerkstelligen kan me eigenlijk helemaal niet boeien.
Een paard zo in zijn mond rukken (want trekken is het niet) is absoluut not done!

Het feit hij aangeeft degene voor de rechter te willen slepen die dit filmpje openbaar maakt zegt ook dat hij zelf dus weet dat het niet goed is wat er gebeurd.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:05

onzin, maar dat geeft niet. Mijn uitleg betreffende video was helder genoeg, ook gezien epona inmiddels heeft toegegeven geknipt en geplakt te hebben.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:06

Kelly_Taco schreef:
Wat hij er ook mee probeerd te bewerkstelligen kan me eigenlijk helemaal niet boeien.
Een paard zo in zijn mond rukken (want trekken is het niet) is absoluut not done!

Het feit hij aangeeft degene voor de rechter te willen slepen die dit filmpje openbaar maakt zegt ook dat hij zelf dus weet dat het niet goed is wat er gebeurd.

staat ook al hierboven, maar zal hem nog eens herhalen.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:10

Ik schrijf ook niet dat hij niet nodeloos doet.
Ik schrijf alleen dat ik het absoluut not done vind wat hier gebeurd.
Je gaa mij niet vertellen dat dit niet minder kan??

In het filmpje hierboven reageerd het paard ook overdreven .. duidelijk bang op wat komen gaat.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:11

paard staat scherp aan de hulpen, maargoed...

in deze zelfde quote hierboven staat ook wat ik vind over fair of niet fair...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:11

essiedepessie schreef:
Kelly_Taco schreef:

staat ook al hierboven, maar zal hem nog eens herhalen.

Ik denk dat mensen niet begrijpen waarom je zo een bepaald doel wilt bereiken, iets bewerkstelligen. (waaronder ik ook)
De rollkur in de dressuur heeft ook een bepaald doel en sommige ruiters kunnen precies uitleggen waarom ze dat doen.
Maar dat wil niet zeggen dat het correct naar het paard toe is.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:13

de sport is over de jaren veranderd, sliding stops waren vroeger heel anders, dressuur was vroeger ook heel anders. Dat zijn ontwikkelingen waar ruiters die hun werk er van hebben gemaakt in mee moeten gaan, anders moeten ze namelijk heel snel weer in de MacDonalds aan de slag.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:13

essiedepessie schreef:
paard staat scherp aan de hulpen, maargoed...

in deze zelfde quote hierboven staat ook wat ik vind over fair of niet fair...

Dat snap ik als je anders keihard in je mond wordt getrokken.