WesseLady schreef:Dat idee heb ik dus ook. Er is dus een kloof tussen wat wij normaal vinden en wat voor de topsport normaal is.
Zou heel goed kunnen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WesseLady schreef:Dat idee heb ik dus ook. Er is dus een kloof tussen wat wij normaal vinden en wat voor de topsport normaal is.
tammegans schreef:Even voor iedereen ik probeer dit niet goed te praten van CVB! Ik ben diep geschokt. Ik heb tot 2 jaar geleden 6 jaar bij CVB getraind en als er eentje tegen de ROLLKUR was was het CVB wel. Dus ik begrijp hier geen hout van!!
Citaat:Sorry hoor, maar ik denk dat bijna geen enkel top-paard in de wei komt! Dat is een veel te groot risico (blessures).
Kimitie schreef:@ Greetjebee: natuurlijk geeft ze haar fout toe. Ze kan niet anders na het zien van deze foto's. Dat vind ik niet bewonderingswaardig. Ze moet wel zeggen dat het een fout was.
Ilzas schreef:knabbelgirl schreef:ben jij er ooit bij geweest als hij gelongeerd werd? Nee, ik wel
Dan ben jij net zo schuldig en walgelijk.
greetjebee schreef:Zoals Coby zelf al schrijft trekt iedereen uit deze paar foto's zijn eigen conclusie. En dit zonder er zelf bij te zijn geweest en zonder bereid te zijn te overwegen dat dit mogelijk wél een momentopname geweest zou kunnen zijn....Erg kortzichtig!
greetjebee schreef:WesseLady schreef:Dat idee heb ik dus ook. Er is dus een kloof tussen wat wij normaal vinden en wat voor de topsport normaal is.
Zou heel goed kunnen!
arno8 schreef:@greetjebee:
De nummering van de foto's (rechter muisknop, eigenschappen) geeft aan dat ze in de goede volgorde staan. Ook al zou de volgorde niet kloppen, je ziet haar een hele ronde toekijken en niets doen.
Ik oordeel niet alleen op basis van de foto's, maar ook op basis van de reactie, die in mijn ogen heel ongeloofwaardig is (zie bijvoorbeeld het onderdeel over 'beste denkbare verzorging' alleen al).
RZDLover schreef:greetjebee schreef:
Sorry hoor, maar ik denk dat bijna geen enkel top-paard in de wei komt! Dat is een veel te groot risico (blessures). Dekhengsten evenmin, die komen echt niet los in een wei hoor! (uitzonderingen daargelaten) Beetje raar om daar bij deze pony nu zo'n punt van te maken...
't Is ook maar net wat ze gewend zijn, ze hoeven er echt niet per definitie ongelukkig van te worden. Zeker niet als ze zoveel aandacht krijgen als in dit geval.
(De gemiddelde hond wordt ook maar 3x per dag uitgelaten en wordt daarbij ook lang niet altijd los gelaten... daar maakt ook niemand zich druk om... - doet overigens ook niet terzake)
Er zijn genoeg toppaarden die meer doen dan wandelen en rijden. De meeste komen in de paddock of weide. Zo niet, dan is dat walgelijk, nog walgelijker is dat ze vaak niet beter weten. De natuur bij een dier eruit halen. Dat geld niet alleen voor deze pony, maar voor alle paarden die geen paard kunnen zijn. Dat gebeurd hier toch al veel te veel. Een paard is een dier. Een hond die niet lekker los kan lopen is ook ongelukkig. Als je een hond de hele dag in dezelfde kamer opsluit en hem 3 keer per dag uitlaat wordt hij daar echt niet vrolijk van. Daar komt bij dat een paard veel groter is en dus meer ruimte nodig heeft en bovendien andere behoeften heeft. Een roofdier en vluchtdier kun je niet vergelijken
Iris_safarii schreef:Citaat:Sorry hoor, maar ik denk dat bijna geen enkel top-paard in de wei komt! Dat is een veel te groot risico (blessures).
Tuurlijk komen sportpaarden wel ooit buiten, die van anky van grunsven staan ook gewoon buiten.
Natuurlijk niet 24/7 maar echt wel even hoor!
greetjebee schreef:Over zo'n klein rondje doe je, zelfs in stap, echt geen minuut hoor! Hooguit 30 sec.
greetjebee schreef:Kimitie schreef:@ Greetjebee: natuurlijk geeft ze haar fout toe. Ze kan niet anders na het zien van deze foto's. Dat vind ik niet bewonderingswaardig. Ze moet wel zeggen dat het een fout was.
Das niet helemaal waar... Er zijn van Anky ook nare foto's geplaatst en die heeft nog nooit gezegd dat ze fout zatWel dat het om momentopnames ging, maar zij is er toch altijd duidelijk over dat dit hun trainingsmethode is en dat die nou eenmaal effectief is (gezien de resultaten).
Wat dat aangaat vind ik het wel degelijk bewonderenswaardig!
Kimberley77 schreef:ik denk dat Coby meer met het rijdende publiek te maken heeft (trainingen geven etc) dan Anky, die kan meer schijt hebben als het ware aan de negatieve publiciteit..
greetjebee schreef:Overigens is 'de natuur' al honderden (zo niet duizenden) jaren geleden verdwenen uit een paard...
joy76 schreef:greetjebee schreef:Zoals Coby zelf al schrijft trekt iedereen uit deze paar foto's zijn eigen conclusie. En dit zonder er zelf bij te zijn geweest en zonder bereid te zijn te overwegen dat dit mogelijk wél een momentopname geweest zou kunnen zijn....Erg kortzichtig!
Ik ben en blijf van mening dat heel die momentopname er niet had moeten zijn. Als je niet zo'n blunder begaat, maakt er ook niemand foto's. Zo simpel is het.