Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

greetjebee

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:50

WesseLady schreef:
Dat idee heb ik dus ook. Er is dus een kloof tussen wat wij normaal vinden en wat voor de topsport normaal is.

Zou heel goed kunnen! Ja

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:51

tammegans schreef:
Even voor iedereen ik probeer dit niet goed te praten van CVB! Ik ben diep geschokt. Ik heb tot 2 jaar geleden 6 jaar bij CVB getraind en als er eentje tegen de ROLLKUR was was het CVB wel. Dus ik begrijp hier geen hout van!!

Ik snap hier idd ook niks van... als ik het van iemand niet zou verwachten is zij het wel..!

Ik vind dit echt niet kunnen, als het een foutje zou zijn wat mij heel vreemd lijkt voor iemand met zoveel ervaring dan heb ik nog iets van; sommige fouten mag je gewoon niet maken, voor mij moet dit echt aangepakt worden, ik snap dat mensen dan thuis nog van alles uit kunnen spoken maar dan is er iig een duidelijk signaal dat dit gewoon niet mag gebeuren!

Verder is het natuurlijk super moeilijk om te bepalen wat wel en wat niet meer kan, waar trek je een grens?
Dat dit nooit mag gebeuren is hier gelukkig iedereen wel mee eens, maar wat nog net wel en wat dat net weer niet...?

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:52

Citaat:
Sorry hoor, maar ik denk dat bijna geen enkel top-paard in de wei komt! Dat is een veel te groot risico (blessures).

Tuurlijk komen sportpaarden wel ooit buiten, die van anky van grunsven staan ook gewoon buiten.
Natuurlijk niet 24/7 maar echt wel even hoor!

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:52

Kimitie schreef:
@ Greetjebee: natuurlijk geeft ze haar fout toe. Ze kan niet anders na het zien van deze foto's. Dat vind ik niet bewonderingswaardig. Ze moet wel zeggen dat het een fout was.

Das niet helemaal waar... Er zijn van Anky ook nare foto's geplaatst en die heeft nog nooit gezegd dat ze fout zat Wel dat het om momentopnames ging, maar zij is er toch altijd duidelijk over dat dit hun trainingsmethode is en dat die nou eenmaal effectief is (gezien de resultaten).
Wat dat aangaat vind ik het wel degelijk bewonderenswaardig!

Askim

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:53

Ilzas schreef:
knabbelgirl schreef:
ben jij er ooit bij geweest als hij gelongeerd werd? Nee, ik wel

Dan ben jij net zo schuldig en walgelijk.

Ik vind dat je nu een beetje te ver gaat! Nagelbijten / Gniffelen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:53

Nette reactie van CVB Lachen
En fijn dat het 1 malig zou zijn

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:54

ik denk dat Coby meer met het rijdende publiek te maken heeft (trainingen geven etc) dan Anky, die kan meer schijt hebben als het ware aan de negatieve publiciteit..

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:55

greetjebee schreef:
Zoals Coby zelf al schrijft trekt iedereen uit deze paar foto's zijn eigen conclusie. En dit zonder er zelf bij te zijn geweest en zonder bereid te zijn te overwegen dat dit mogelijk wél een momentopname geweest zou kunnen zijn.... Erg kortzichtig!

Ik ben en blijf van mening dat heel die momentopname er niet had moeten zijn. Als je niet zo'n blunder begaat, maakt er ook niemand foto's. Zo simpel is het.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:55

greetjebee schreef:
WesseLady schreef:
Dat idee heb ik dus ook. Er is dus een kloof tussen wat wij normaal vinden en wat voor de topsport normaal is.

Zou heel goed kunnen! Ja

Maar stel nou dat topsport alleen bereikt kan worden met dergelijke trainingsmethoden, is het dan niet hypocriet om trots te zijn op ONZE dressuursport en te genieten van een prachtig piafferende Salinero en een super bewegende P&P, terwijl we de manier om daar te komen verafschuwen?

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:56

arno8 schreef:
@greetjebee:
De nummering van de foto's (rechter muisknop, eigenschappen) geeft aan dat ze in de goede volgorde staan. Ook al zou de volgorde niet kloppen, je ziet haar een hele ronde toekijken en niets doen.

Ik oordeel niet alleen op basis van de foto's, maar ook op basis van de reactie, die in mijn ogen heel ongeloofwaardig is (zie bijvoorbeeld het onderdeel over 'beste denkbare verzorging' alleen al).

Met die nummering valt heel goed te knoeien! Zeker als je kwade zin hebt...
Dat je haar de hele ronde ziet toekijken bevestigt juist haar verklaring. Daar zegt ze dat de foto's gemaakt zijn in de eerste minuut. Over zo'n klein rondje doe je, zelfs in stap, echt geen minuut hoor! Hooguit 30 sec.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:57

Wie heeft deze foto's gemaakt dan? Misschien kan deze persoon uitleggen wat er precies gebeurt is?

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:57

ik snap niet dat het die pony nog zo goed blijft lopen Boos!

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:02

RZDLover schreef:
greetjebee schreef:

Sorry hoor, maar ik denk dat bijna geen enkel top-paard in de wei komt! Dat is een veel te groot risico (blessures). Dekhengsten evenmin, die komen echt niet los in een wei hoor! (uitzonderingen daargelaten) Beetje raar om daar bij deze pony nu zo'n punt van te maken...
't Is ook maar net wat ze gewend zijn, ze hoeven er echt niet per definitie ongelukkig van te worden. Zeker niet als ze zoveel aandacht krijgen als in dit geval.
(De gemiddelde hond wordt ook maar 3x per dag uitgelaten en wordt daarbij ook lang niet altijd los gelaten... daar maakt ook niemand zich druk om... - doet overigens ook niet terzake)

Er zijn genoeg toppaarden die meer doen dan wandelen en rijden. De meeste komen in de paddock of weide. Zo niet, dan is dat walgelijk, nog walgelijker is dat ze vaak niet beter weten. De natuur bij een dier eruit halen . Dat geld niet alleen voor deze pony, maar voor alle paarden die geen paard kunnen zijn. Dat gebeurd hier toch al veel te veel. Een paard is een dier. Een hond die niet lekker los kan lopen is ook ongelukkig. Als je een hond de hele dag in dezelfde kamer opsluit en hem 3 keer per dag uitlaat wordt hij daar echt niet vrolijk van. Daar komt bij dat een paard veel groter is en dus meer ruimte nodig heeft en bovendien andere behoeften heeft. Een roofdier en vluchtdier kun je niet vergelijken Knipoog

Dat er toppaarden zijn die wél in de wei komen weet ik ook, en vind ik persoonlijk een hele goede zaak! Je zult mij niet horen ontkennen dat een paard beweging nodig heeft... maar dat kan eventueel ook op een andere manier dan in de wei! (helemaal als het om onwijs kostbare dieren gaat die bovendien ook nog eens van andere eigenaren zijn... - die wellicht ook hun eisen stellen, of misschien hun verzekering? wie weet wat daar achter zit!)
Overigens is 'de natuur' al honderden (zo niet duizenden) jaren geleden verdwenen uit een paard...

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:03

Iris_safarii schreef:
Citaat:
Sorry hoor, maar ik denk dat bijna geen enkel top-paard in de wei komt! Dat is een veel te groot risico (blessures).

Tuurlijk komen sportpaarden wel ooit buiten, die van anky van grunsven staan ook gewoon buiten.
Natuurlijk niet 24/7 maar echt wel even hoor!

Die mogen hooguit aan de hand stappen/grazen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:04

Kijk dan goed naar dr houding en gezicht. Ze kijkt inspannend, op ena laatste foto zie je nog een stukje van dr, dat ze schuin kijkt, dat is imo toch echt duidelijkl om te zien hoe hij op dat moment loopt..als p&p bij haar staat zie je dat hij meer inbuigt naar haar toe.
Nee, vind het allemaal wel gezegend, haar verklaring klopt niet, gaat niet samen met de gemaakte foto's. Kan best dat ze hem normaal daarna heeft bijgezet hoor, maar dit heeft een rede gehad zo kort insnoeren en als ze daar gewoon eerlijk in was, dan meer te respecteren geweest.

greetjebee, ik ben het totaal niet met je eens dat de natuur al honderden jaren uit een paard zijn verdwenen..voor het groottste gedeelte wel, maar er zijn ook hier zeer zeker uitzonderingen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:05

greetjebee schreef:
Over zo'n klein rondje doe je, zelfs in stap, echt geen minuut hoor! Hooguit 30 sec.

Nee, ik fantaseer niet vanalles bij die foto's, ik ga af op wat ik zie. Dat kan prima maar 30 seconden hebben geduurd. Zijn wel 30 erg lange seconden geweest voor die brave pony, en ik had liever gezien dat dit hem bespaard was gebleven.

Kimitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:05

greetjebee schreef:
Kimitie schreef:
@ Greetjebee: natuurlijk geeft ze haar fout toe. Ze kan niet anders na het zien van deze foto's. Dat vind ik niet bewonderingswaardig. Ze moet wel zeggen dat het een fout was.

Das niet helemaal waar... Er zijn van Anky ook nare foto's geplaatst en die heeft nog nooit gezegd dat ze fout zat Wel dat het om momentopnames ging, maar zij is er toch altijd duidelijk over dat dit hun trainingsmethode is en dat die nou eenmaal effectief is (gezien de resultaten).
Wat dat aangaat vind ik het wel degelijk bewonderenswaardig!

Dat Anky haar fout niet heeft toegegeven, staat in mijn ogen los van dit met Coby. Ik bedoel meer dat Coby natuurlijk zegt dat het foutje was en dat het per ongeluk ging. Als ze dat namelijk niet zegt, dan krijgt ze iedereen over zich heen omdat haar manier van trainen dan fout is.
Ik weet niet of ik de reactie van Coby wel of niet moet geloven. Ik weet wel dat de reactie van Coby voor mij niks duidelijker maakt, omdat ik het heel makkelijk vind om te zeggen dat het een foutje was.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:07

Kimberley77 schreef:
ik denk dat Coby meer met het rijdende publiek te maken heeft (trainingen geven etc) dan Anky, die kan meer schijt hebben als het ware aan de negatieve publiciteit..

Dat geldt voor Anky evengoed. Ik denk dat zij meer verdient aan trainingen/clinics e.d. dan Coby. Je moest eens weten wat voor een prijskaartje er aan hangt voordatdie ergens een clinic komt doen!

Ik denk wel dat Anky (en Sjef) bij de overgrote meerderheid van het publiek meer op een voetstuk staat... En meer invloed heeft bij de Nederlandse en internationale organisaties (KNHS, FEI). Zij kunnen er daarom makkelijker mee weg komen...

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:07

greetjebee schreef:
Overigens is 'de natuur' al honderden (zo niet duizenden) jaren geleden verdwenen uit een paard...

Dit is niet waar, een paard gaat nog steeds rennen als het ergens van schrikt. Als er één paard in een groep gaat rennen, gaat de rest er achteraan of wordt op zn minst onrustig. Dat is nog steeds natuur.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:08

wat ik het meest bewonderenswaardig vind in de reactie van coby is dat ze de rollkür afzweert!
Geen enkel paard schiet er iets mee op om zo te worden bijgezet! Je ziet het ook aan P&P, hij stapt niet eens over!

Iedereen maakt wel eens een fout, alleen worden de foto's van onze stommiteiten niet op een zweeds forum of in de krant gezet!

Imago01

Ik vind het netjes dat CVB haar reactie geeft, ook al is deze tekstueel wat knullig opgesteld (want zo kun je in elk woordje wel wat zoeken, zoals dat ze schrijft 'ik en mijn leerling'...). Ik denk dat het idd de bedoeling was om PP strak bij te zetten maar niet zó strak... We weten ook allemaal dat er paarden/pony's bij zitten die zichzelf erg opkrullen op het moment dat je ze bijzet en zodra je ze in draf zet of voorwaarts zet, blijkt dat ze er flink uit kunnen met de neus. Maar goed, persoonlijk doe ik het dus zelf andersom, zet eerst langer bij en naar de duur van de longetraining zet ik eventueel wat strakker bij, als de bijzet wat strakker blijkt te moeten voor een effectieve training.

Verder vind ik het voor DVB pleiten dat ze eenieder uitnodigt om te komen kijken naar hun trainingen. Als zij bewust bezig zijn met rare praktijken, zou ze dit niet geplaatst hebben. Als ik er niet zo ver vandaan zou wonen, zou ik ook zéker wel zijn gaan kijken op regelmatige basis.

Ook worden hier veel opmerkingen geplaatst over de topsport en dat de laatste tijd vervelende trainingspraktijken meer in de media komen.
Okay, misschien wel mee eens maaruhh wordt het dan niet eens tijd dat we daar met zijn allen wat aan gaan doen? Hier lekker je frustraties kwijt kunnen op bokt is wel lekker hoor maar denk dat velen toch wel gemiddeld één x per jaar een groot evenement bezoeken als Jumpings (Amsterdam, Maastrict etc.) waar deze topsporters komen rijden en het prijzengeld én de organisatie hiervan bekostigd worden door mensen die er een kaartje voor kopen om te gaan kijken.
Stop dan gewoon met dit soort (betaalde) evenementen bezoeken! Sponsors blijven sponsoren omdat 'wij' deze evenementen bezoeken, hier geld voor betalen en zodoende meer bekend raken met de sponsornaam etc.

Vind het dus min of meer hypocriet om hier uitgebreid maar commentaar over te blijven leveren maar eventueel verder gewoon wel op die manier de topsport steunen...

greetjebee

joy76 schreef:
greetjebee schreef:
Zoals Coby zelf al schrijft trekt iedereen uit deze paar foto's zijn eigen conclusie. En dit zonder er zelf bij te zijn geweest en zonder bereid te zijn te overwegen dat dit mogelijk wél een momentopname geweest zou kunnen zijn.... Erg kortzichtig!

Ik ben en blijf van mening dat heel die momentopname er niet had moeten zijn. Als je niet zo'n blunder begaat, maakt er ook niemand foto's. Zo simpel is het.

Dan ben je het dus helemaal met Coby eens! Zij geeft toch ook toe dat deze er niet had moeten zijn? Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt! (En daarvan wordt weer geleerd!)

Schimmelig

Na het zien van deze foto's kan ikzelf wel 100 conclusies trekken. 'Misschien' is de pony per ongeluk te strak bijgezet, 'misschien' is het een nieuwe trainingsmethode waar wij de ballen van snappen, 'misschien' 'misschien' 'misschien'.
Als ik logisch nadenk kan ik mij niet voorstellen waarom iemand haar/zijn reputatie dusdanig door de mangel wil halen tijdens een groot event. Als ik naar de omstandigheden kijk zie ik, -een felle zon -wellicht een warme dag -misschien was de concentratie even iets verder te zoeken? De foto's kunnen ook in een andere volgorde zijn geplaatst. Er kan zoveel gebeurd zijn om tot dit resultaat te komen.

De vraag die mij rest is:
Is dit de eerste longeer training die van mevrouw van Balen op de foto is gezet? Zijn er meer fotos van longeersessies? Als dit zo is en deze foto's wijken af van het plaatje dat er hier geschetst wordt lijkt het mij duidelijk dat dit incident een momentopname is van een ietwat misschien sensatie beluste fotograaf.

Ik zie hier in dit topic ook wat Naturals die dit incident mooi aangrijpen om de topsport weer eens te bashen, nice going folks OK dan!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:09

Tjee wat ziet dat eruit zeg Bloos! Arm beest!

Ik kan me echt niet voorstellen dat je zoiets perongeluk doet. Een kleuter kan nog wel zien dat het veeeel te strak zit. Daar zou ik mn paard nog geen 3 meter mee laten lopen.

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:11

op de eerste 2 foto's staat coby er zelf bij met vast maken alls ik het goed zie?