Swieber komt toch naar huis, update pagina 41

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Swieb

Re: Swieber na bijna 2 jaar teruggevonden! Update p36.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:56

idd paard is meerdere malen verkocht zonder papieren, grensoverschrijdend.
De persoon die hem nu heeft is net zo vertwijfeld als ik.
Politie heeft hem niet toegewezen aan hen, maar de officier van Justitie, en dat vertelde de agente die dit dossier in behandeling heeft.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 14:40

Swieb schreef:
idd paard is meerdere malen verkocht zonder papieren, grensoverschrijdend.
De persoon die hem nu heeft is net zo vertwijfeld als ik.
Politie heeft hem niet toegewezen aan hen, maar de officier van Justitie, en dat vertelde de agente die dit dossier in behandeling heeft.

Toch vind en blijf ik dit hele verhaal heel erg raar vinden.

Als ik het goed begrijp willen die mensen die zich de huidige eigenaren van jou swieber noemen
Graag de papieren van jou over kopen??? wat denken ze nou zelf en hoe durven ze.
geen haar op mijn hoofd om dit te doen!
(in jou situatie) als is het alleen maar om nog een stukje eigen te hebben, al had ze hem 3 maanden toen het duidelijk werd dat ie gestolen was had ze dit meteen moeten melden. in die 3 maanden dat ze hem heeft gehad en zelf niet heeft verzorgt maar de verzorgster die ze had omdat ze zwanger en kort daarna is bevallen van een kindje... vind ik niet dat je kunt zeggen dat je zeer gehecht ben aan die pony.... maar dat is mijn mening!

Ik vind dat je het hooger op moet gaan zoeken het is gewoon absurt dat dit na 3 jaar gewoon 't einde is!! dan kan niet!! en misschien kun je je oproep wel doen aan de mensen op voor pagina van bokt? niet iedereen lees dit topic of weet dat 't bestaat of lees het hele verhaal niet.

en misschien een oproep plaatsen opnieuw over tes?

heel veel sterkte

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:46

Missbambie schreef:

Als ik het goed begrijp willen die mensen die zich de huidige eigenaren van jou swieber noemen
Graag de papieren van jou over kopen??? wat denken ze nou zelf en hoe durven ze.

weet ik snap hun aan 1 kant ook wel, vind het heel vervelend, want je wil je eigen paard terug, hun hebben ook in vertrouwen swieb gekocht en hebben ook een band gekregen.

Hier had ik het met een vriendin van mij laatst ook over, wat als ons het over komt, tja weet je ik zou mijn paard ook graag terug willen.
Maar andere situatie na een paar jaar blijkt mijn paard gestolen. Goed vertrouwen gekocht. Dan weet ik niet of ik haar/hem ook zomaar terug kan brengen. Dan zou ik ook verschrikkelijk balen en ook voor de andere eigenaar. Dan krijg je een heel dubbel gevoel. Dan weet ik dat het een gestolen paard, waar ik heel veel mee heb opgebouwd, snap je. Bloos

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:19

biancailona schreef:
Missbambie schreef:

weet ik snap hun aan 1 kant ook wel, vind het heel vervelend, want je wil je eigen paard terug, hun hebben ook in vertrouwen swieb gekocht en hebben ook een band gekregen.

Hier had ik het met een vriendin van mij laatst ook over, wat als ons het over komt, tja weet je ik zou mijn paard ook graag terug willen.
Maar andere situatie na een paar jaar blijkt mijn paard gestolen. Goed vertrouwen gekocht. Dan weet ik niet of ik haar/hem ook zomaar terug kan brengen. Dan zou ik ook verschrikkelijk balen en ook voor de andere eigenaar. Dan krijg je een heel dubbel gevoel. Dan weet ik dat het een gestolen paard, waar ik heel veel mee heb opgebouwd, snap je. Bloos

Tja maar ik vind het gewoon heel erg dat die mensen aan swieb vragen om papieren over te kopen.
omdat deze bij de tinker behoord. al die jaren dat je er voor vecht en zij jou paard hebben wel of niet in goeie vertrouwen gekocht.. ik vind het tegen over swieb wel heel erg brutaal dat wanneer haar paard is gestolen ook nog eens te gaan vragen of ze de papieren over mogen kopen met andere woorden ik heb jou paard en je krijg hem toch nooit meer terug dus dan kan je die papieren ook wel verkopen.... ik zou ze dus niet verkopen,,,, ze heeft nu haar paard gevonden maar krijgt haar daar niet mee terug wel of geen papieren, ik zou ze houden als is het 't laatste wat je nog van haar zou hebben... geen haar op me hoofd in swieb haar positie om de papieren als kado nog weg te doen.
Zij willen niet niets afstaan of in swieb haar gevoel willen staan dus papieren ook niet ik zou ze nog liever verbranden dan aan hun geven.

Ik vind dit diep triest, nog maals als was dit mijn paard ik zou er alles aan hebben gedaan om mijn eigen paard terug te halen des noods ergens onder te laten duiken...

Ik ben heel erg boos hierover!!!

WETGEVING is Sucks

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:41

klopt wetgeving sucks, daarvoor heb je dan papieren en een chip denk je dan Boos!
en wat je van de papieren zegt, over liever verbranden dat snap ik ook helemaal

Cobie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:21

Wat verschrikkelijk als er zo met je gesold wordt, je zo tussen vreugde en verdriet heen en weer gesmeten wordt......
Er zou eigenlijk een soort databank moeten komen waarin de chipnummers van elk vermist paard en beschrijving zou moeten komen staan, en dit dan internationaal. Ik vind het ook raar dat die mensen (waar Swieb tegenwoordig staat dan) niet hebben uitgezocht waar dat chipnummer vandaan kwam en op zoek zijn gegaan naar de papieren......

Dit is echt onbegrijpelijk.........Heb je er al eens aan gedacht om de partij van de dieren hierover te vragen? misschien kunnen die nog iets voor je doen?

Sterkte ook met je zoektocht naar Tess en het veulen.....

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:23

Partij van de dieren geb ik daarover gevraags maar geen antwoord gehad.

Misschien is het in alle onwetendheid geweest van die mensen, dat zij het niet wisten van chip en papieren. Alleen degene die hem aan haar verkocht heeft (de bemiddelaar) had mijns inzien beter moeten weten.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:29

Ik begrijp absoluut niet hoe een Off. van Justitie uit kan gaan van "goeder trouw" als iemand een GECHIPTE pony koopt ZONDER papieren, want dan kun je er als koper voor 100% van uit gaan dat er "iets" niet klopt.
Een gechipt paard staat ALTIJD ergens geregistreerd, op naam. Er hoort dus OOK altijd een paspoort bij met gegevens. Ontbreken die, dan is er iets FOUT.
Wetgeving.................. Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:32

dat weten wij als paardenmensen. Maar pak een willekeurig iemand die geen paard of pony heeft en alleen op een manege rijdt of zo, ik denk niet dat die het weet. Ik heb het ook pas geleerd vanaf dat ik mijn eerste paardje had (swieber in dit geval)

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:42

ONELOOFELIJK MAAR WAAR!!!!!

SWIEBER KOMT NAAR HUIS, VOLGENDE WEEK MAANDAG GAAN WE HEM OPHALEN.

Ik kreeg net een telefoontje van Kriminalpolizei Luxembourg dat ik hem dan kan komen halen. Gevolgd door een mail.

De dame waat hij bij is kan niet leven met de gedachte dat hij bij ons hoort. Hoe of wat meer weet ik nog niet, alleen dat ik hem mag gaan halen met officieële toestemming van de politie.

Ben nu helemaal overdonderd en super blij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:44

Wat geweldig!!!!!!!

Nooit meer op durven hopen..... Ik heb de tranen in mijn ogen, ben zo blij voor jullie!!!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:45

Go jij! Go jij! Gefeliciteerd Go jij! Go jij!

Wat een verrassing... tranen... Verdrietig

Wilma

Wow wat goed!!! GEFELICITEERD!!

Laat je gauw foto's zien?

Groetjes, Wilma

Melanie_B

Swieb schreef:
ONELOOFELIJK MAAR WAAR!!!!!

SWIEBER KOMT NAAR HUIS, VOLGENDE WEEK MAANDAG GAAN WE HEM OPHALEN.

Ik kreeg net een telefoontje van Kriminalpolizei Luxembourg dat ik hem dan kan komen halen. Gevolgd door een mail.

De dame waat hij bij is kan niet leven met de gedachte dat hij bij ons hoort. Hoe of wat meer weet ik nog niet, alleen dat ik hem mag gaan halen met officieële toestemming van de politie.

Ben nu helemaal overdonderd en super blij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

WAT GOED NIEUWS!!! EINDELIJK!! EINDELIJk!!! HEEEEERLIJK NIEUWS!

Ik heb zo'n bewondering voor jou.. Je hebt nooit de moed opgegeven.. met dit als gevolg..!
Petje af!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:47

SERIEUS!! WAUS!! HAHAH! Haha!

Wat ongelovelijk goed nieuws, kan me voorstellen dat je het nog niet echt gelooft haha Knipoog

Helemaal top! Komt alles dan toch nog goed Haha!

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:48

Zo he dat is gaaf, dit had je niet meer kunnen dromen na de afgelopen tijd.
Je weet dit echt 100 procent zeker, heb je voor de rest al contact met die mensen gehad of het waar is.
O, in ieder geval veel plezier met de thuiskomst van swieber en ik geloof dat het bij jullie thuis een feestje gaat worden.
Gefeliciteerd en heel veel plezier weer met elkaar. Echt waanzinnig leuk voor jullie. Haha! Haha!

Missbambie

GEFELICITEERD EINDELIJK GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!!!!!! DAT WORD EEN GROOT FEEST:-D

_Fleur

wat super zeg!!
na al die tijd je paardje weer terug!
geweldig!! Haha!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:49

Swieb !!!! Dat meen je niet !!!

Jawel jawel, dat moet je gewoon menen ! Halleluja ik zit hier met kippevel na dit bericht. Ben zo blij voor jou Swieb. Ach gut Ik begreep die dame dat ze haar nieuwe paard niet wou laten gaan, maar ik vond het zo verschrikkelijk kl*te voor jou, oh man dit maakt mijn dag.

Super !!!!

Van harte, dit verdien je !

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:50

Super echt geweldig gefeliciteerd, en een dikke knuffel aan je paardje!!!!!!!!!!!!!

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:51

wauw wat ontzettend fijn voor je dat je na al die tijd toch je paardje terug krijgt.

gelukkig maar, hij hoort inderdaad bij jou!

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:53

Wat een geweldig nieuws! Go jij! Go jij!
Ik heb je topic al die tijd gevolgd en dan nu eindelijk het berichtje waar iedereen op zat te wachten! Lachen

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:53

Heb dit topic pas de laatste maand gevolgt en vond het zo banketstaaf dat jullie hem niet terug kregen en dan nu toch nog het goede nieuws. Gefeliciteerd en veel plezier om de verloren tijd in te halen.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:54

OOOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHHHHHH WAUW !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat is nog eens SUPER nieuws !!

Nu de rest van de ontbrekende combi nog !!

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:55

Ja het is echt waar!! heb telefoon en MAIL gehad van de politie daar, dus kijkt me stug dat het niet klopt