Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:39

darkadia schreef:
StalNollie schreef:
Sinds kort staat er onder iedere aangeboden pony's ook keuren mag op eigen kosten. Dit zal ook niet ineens uit de lucht zijn komen vallen.

Nee maar vind ik wel raar: want je koopt het dier niet, dus waarom zou je dan een aankoop keuring op eigen kosten moeten gaan doen…

Serieus?? Wie gaat nu een paard keuren waarvan je eigenlijk al weet dat ze mankementen hebben?
En waarvan vorige eigenaren een gezondheidsverklaring hebben moeten aanleveren? %)
Buiten het feit dat je het paard niet koopt?

manzano

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:41

Ja ik wou net zeggen.... Zij horen als organisatie in deze constructie daar toch voor te zorgen. Kom op zeg

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:42

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het tegen de Boktregels is
Laatst bijgewerkt door xingridx op 02-03-23 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de boktregels

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:45

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door xingridx op 02-03-23 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:22

Ik vind dat men ook niet moet overdrijven, wanneer zij ook dieren bij de nvwa opkopen die alleen een hoefsmid en goed voer nodig zijn is het zeker logisch om zon dier iig even klinisch te keuren.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:40

bigone schreef:
Ik vind dat men ook niet moet overdrijven, wanneer zij ook dieren bij de nvwa opkopen die alleen een hoefsmid en goed voer nodig zijn is het zeker logisch om zon dier iig even klinisch te keuren.

Hoezo vind je dat overdrijven? En dat is dan toch nog steeds niet aan de adoptant? Immers het paard wordt niet van jou als adoptant?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:57

Een klinische keuring impliceert een koop, dus daar snijdt pzb zich enkel mee in de vingers lijkt me.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:02

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door xingridx op 02-03-23 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:07

Maar hoe verwacht je een postief keuringsrapport te krijgen als je al weet dat het dier gebreken heeft. Krijg je dan een negatief adopteeradvies?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:07

bromfiets schreef:
Een klinische keuring impliceert een koop, dus daar snijdt pzb zich enkel mee in de vingers lijkt me.

Is dat zo?

Vreemd voorbeeld :

Ik kan me voorstellen dat als een profruiter een paard voor een eigenaar gaat rijden ook wil dat deze gekeurd word voordat hij zijn tijd er in stopt.

Het zal alleen niet zo zijn dat die profruiter dat zelf gaat betalen :D

Minstens een klinische keuring bij overdracht vanuit pzb lijkt me ook zeker gewenst bij een rijpaard. Betaal dus door pzb.
Je wilt toch dat het dier ergens komt waar het ook aansluit bij het doel van de adoptant?

Al heb ik ondertussen daar vraagtekens bij gekregen... Paard terug en 2 keer geld opstrijken werkt uitstekend.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:14

Ze horen überhaupt geen ongezonde paarden te herplaatsen of ze moeten het vermelden. Elk dier wordt toch gecontroleerd door hun dierenarts? Als ze zich daar aan houden is herkeuren toch niet nodig? Dat is alleen nodig als ze niet eerlijk zouden zijn....

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:18

Ik vind het gewoon vreemd dat er staat enkel vrijwilligers, niemand wordt betaald.

Hun werken er 24/7 volgens hunzelf, wie betaald hun hypotheek, gas water en licht dan? Hun brood op de plank?

Ik bedoel, het is doodnormaal om een salaris hiervoor te krijgen. Ik vind het juist vreemder om te zeggen ik doe alles vrijwillig. Het leven kost geld, dus een salaris lijkt me niet overbodig

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:19

Ongezonde dieren lijkt me niet zo raar als weide maatjes.
Maar wel met eerlijk verhaal. Dus ook wat ze echt mankeren. En wat een bepaalde ziekte echt inhoud. En dan uiteraard geen hoofdprijs.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:23

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door xingridx op 02-03-23 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:30

DuoPenotti schreef:
Ongezonde dieren lijkt me niet zo raar als weide maatjes.
Maar wel met eerlijk verhaal. Dus ook wat ze echt mankeren. En wat een bepaalde ziekte echt inhoud. En dan uiteraard geen hoofdprijs.

Nee ok. Maar ook dan is het onzin dat je die op eigen kosten zou moeten keuren om iets aan het licht te krijgen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:31

AmyJamess schreef:
Moderatoropmerking:
Oorspronkelijk bericht verwijderd

Ik juich keuren zeker toe... Als je een paard koopt bij een handelaar of particulier. Maar in deze situatie is het betreurenswaardig dat het nodig is.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 13-03-25 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:31

Dat is ook onzin.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:33

Jester_ schreef:
Ik vind het gewoon vreemd dat er staat enkel vrijwilligers, niemand wordt betaald.

Hun werken er 24/7 volgens hunzelf, wie betaald hun hypotheek, gas water en licht dan? Hun brood op de plank?

Ik bedoel, het is doodnormaal om een salaris hiervoor te krijgen. Ik vind het juist vreemder om te zeggen ik doe alles vrijwillig. Het leven kost geld, dus een salaris lijkt me niet overbodig

Ik weet dat als je een pensionstal hebt en je woont erbij, de kosten voor de woning etc in het bedrijf mogen zitten. Daar heb je dan dus geen salaris voor nodig, enkel voor aankopen als kleding, dekjes, kapper etc.
Misschien is dat bij een stichting niet anders?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:41

DuoPenotti schreef:
bromfiets schreef:

Is dat zo?

Vreemd voorbeeld :

Ik kan me voorstellen dat als een profruiter een paard voor een eigenaar gaat rijden ook wil dat deze gekeurd word voordat hij zijn tijd er in stopt.

Het zal alleen niet zo zijn dat die profruiter dat zelf gaat betalen :D

Minstens een klinische keuring bij overdracht vanuit pzb lijkt me ook zeker gewenst bij een rijpaard. Betaal dus door pzb.
Je wilt toch dat het dier ergens komt waar het ook aansluit bij het doel van de adoptant?

Al heb ik ondertussen daar vraagtekens bij gekregen... Paard terug en 2 keer geld opstrijken werkt uitstekend.

Mee eens met wat je zegt hoor. In jouw voorbeelden liggen de kosten voor de keuring niet bij de adoptant. Pzb zegt dat je mag keuren voor eigen kosten. Dat opgeteld bij het niet geringe 'adoptiebedrag' en alle kosten die je als adoptant moet dragen bij elkaar maakt dat ik afvraag hoe dat juridisch blijft staan voor een rechter. Vandaar het woord impliceert :D
Wordt het dan gezien als een koop? Of wordt het dan lease? Hoewel je bij een leaseauto ook geen aankoopkeuring hoeft te betalen. Ik vind het een vreemde zet in ieder geval en ik had ze al niet hoog staan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:54

https://www.tubantia.nl/enschede/van-vi ... ~ad5e744e/

Henk hoeft er blijkbaar niet van te leven , blijven over Calijn en ?
Maar ook al zouden er drie volledige gezinnen van leven, wees duidelijk en open.
Nu overheerst het gevoel van zelfverrijking en strijkstok constructies en dat moet je voor zijn wil je betrouwbaar overkomen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:29

Babootje schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Volgens mij is er ooit eens in een filmpje voorbij gekomen dat Calijn een opleiding over paardenhouderij heeft gedaan.
Maar welke opleiding weet ik niet.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 13-03-25 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:58

Cayenne schreef:
Babootje schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Volgens mij is er ooit eens in een filmpje voorbij gekomen dat Calijn een opleiding over paardenhouderij heeft gedaan.
Maar welke opleiding weet ik niet.

Volgens Stagemarkt.nl:

Citaat:
Medewerker dierverzorging, Dierenartsassistent paraveterinair, Zelfstandig medewerker dierverzorging, Bedrijfsleider dierverzorging, Vakbekwaam medewerker paardensport en -houderij, Bedrijfsleider paardensport en -houderij, Allround mediamaker, Assistent plant, dier of groene omgeving, VMBO - Groen

Er staan overigens ook wel een hele berg stages voor PZB...
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 13-03-25 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Florisantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:18

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd i.v.m. speculeren
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 11-08-22 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie bericht

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:32

Florisantje schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd i.v.m. speculeren

Schaduw bv is schaduw account?
Net 26 min geleden aangemeld ?

Florisantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:35

Nee Alja, ik heb helemaal niets met pzb te maken, heb nieteens een paard. Wel psychiatrische problemen, waardoor ik in m'n leven momenteel niet veel meer doe als naar youtube kijken en op een forum, in afwachting van behandeling.