Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamary schreef:Kuggur schreef:Mijn bordercollies láchen om 1.20, en ja die springen daar probleemloos overheen zonder aanraken.
Wolven zijn veel groter, en niet minder atletisch. Ik begrijp niet dat mensen zo naief kunnen zijn dat dit soort maatregelen een hindernis zouden vormen voor een gemotiveerde predator van dit formaat.
"Geen paard qua springtechniek", sorry maar
Hoeveel oefening hebben ze daar voor nodig gehad? Of lukt ze dat meteen de 1e keer al?
tamary schreef:Dan is dus de vraag of die 1.20m niet meer een kwestie is van wat mag qua wetten, wil de overheid voor betalen en is "compromis" voor vergoeding schade bij bewezen! verlies ondanks "adequate" bescherming/omheining. Je zou er zo een complot in kunnen zien, waarbij andermans schapen stomweg als voedselreserve worden ingezet. Laat ook de vraag rijzen of er dus wel genoeg wild in Nederland/Belgie rondloopt om een roedel te voeden.
pillow schreef:Er is nu bekend gemaakt dat een wolf zich in het Drents Friese woud gevestigd heeft. Nou ik wordt daar niet blij van. Ze gaan nu de schapenhouders in de omgeving uitnodigen om voorlichting ed te geven. Ik ben benieuwd.
speurneusc schreef:pillow schreef:Er is nu bekend gemaakt dat een wolf zich in het Drents Friese woud gevestigd heeft. Nou ik wordt daar niet blij van. Ze gaan nu de schapenhouders in de omgeving uitnodigen om voorlichting ed te geven. Ik ben benieuwd.
alleen schapenhouders..... niet die met pony's alpaca's koeien etc.
pillow schreef:speurneusc schreef:
Er is nu bekend gemaakt dat een wolf zich in het Drents Friese woud gevestigd heeft. Nou ik wordt daar niet blij van. Ze gaan nu de schapenhouders in de omgeving uitnodigen om voorlichting ed te geven. Ik ben benieuwd.
alleen schapenhouders..... niet die met pony's alpaca's koeien etc.
FleurVP schreef:Ik ben benieuwd, was paar weken terug in Drenthe daar was een staatsbosbeheer gebied met schapen. Ik heb op de omheining gelet, onderste stroomdraad was veel hoger dan 15 cm. Begreep ook dat sommige kuddes al zijn weggehaald door de houders.
Vind het trouwens echt schandalig dat alleen schapenhouders subsidie krijgen. Sowieso ze denken dat het in Drenthe tussen de 4 en 5 miljoen gaat kosten om alles te omheinen. Alleen voor schapen en dan is er ook nog onderhoud. Moet je nagaan wat dit grapje heel Nederland gaat kosten....