Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Floor_x schreef:_Yasmine_ schreef:
Dit moet jij mij uitleggen, want als niet springruiter voelt het te laat om voor een weigering te straffen
Waarom wil je hem niet meteen straffen maar ervoor?
Het paard moet over de hindernis heen. Op het moment dat het paard ongehoorzaam is, en dus weigert of langs de hindernis schiet, wil je het paard daarvoor straffen. Echter als je dat direct na de weigering doet, en dus naast de hindernis, vertel je het paard dat hij juist langs de hindernis naar voren moet. Stuur je het paard terug naar de hindernis en geef je het een tik op de plek waar het had moeten afzetten, vertel je hem dus dat het daar fout zat.
Littera schreef:N0a schreef:Grappig dat iedereen hier roomser is als de Paus. Alsof niemand z'n paard ooit een tik geeft.
Ik kan mij voorstellen dat het in een opwelling gebeurd en je achteraf denkt, ah dat had ik beter niet kunnen doen. Heb ik ook wel eens, geef paard een tik en achteraf denk ik.. wellicht ook anders op te lossen.
Jur staat wel op de OS. Ik kan mij voorstellen dat je MEGA baalt als je de 1e ronde al verpest. Fout lag deels bij hem zelf, maar paard leek ook met verkeerde been uit stal gestapt te zijn.
Ik las "roomsaus".En nu heb ik trek.