Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:10

Ayasha schreef:
dees_daan schreef:
Die conclusie vind ik een beetje overtrokken, (hoop dat je sarcastisch bent?) als jij op dat paard geschoten had dan zou ik me afvragen of er niet iets mis is..
Je gaat niet op een onschuldig dier schieten, ongeacht redenen of omstandigheden, als er geschoten is dan is dat geweest om te voorkomen dat ze hem mee zouden nemen.
Als iemand daarbij bewust op het paard zou schieten om de 'ik niet jij niet' reden dan ben je goed ziek in je hoofd, paard kan er niets aan doen, om die dan maar neer te schieten omdat je hem misschien kwijt raakt zou ik echt ziek vinden.
Daarnaast geloof ik wel dat Tommie en familie ook van dat paard houden, die knal je niet neer als het even niet zo gaat als jij wil.

Het feit dat je me dat moet vragen ... :') _O-
Ik geef het hele topic al aan dat ik ernstig twijfel aan het "schietverhaal". :D

Gelukkig :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:10

Sakkia, ook zonder het bericht van Tommie op FB was dit opgeblazen in de media hoor. Vergis je niet. Er zitten hier ook veel mensen op bokt die zijn stal kennen en dus weten wat daar gebeurd. En ook op nieuwssites was al te lezen dat er oproer was op een manege. Met een beetje googlen kom je dan bij Visser uit en gaat het balletje vanzelf verder rollen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:11

imo is er wel een verschil tussen criminelen en overtredingen begaan. Met wat plantjes ben je imo geen echte crimineel, die mensen doen een ander meestal geen kwaad, het is iets anders dan iemand omleggen. Ik ken wel mensen die plantjes hadden en echt geen wapen hadden ofzo.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:12

agerrits schreef:
Tommie gaat super met Vingino.
Als mevrouw ook gek met haar paard is, laat ze dat zo.
Zijn ze het verder niet eens over de hele gang van zake en ze daar klaarblijkelijk zelf niet onderling uitkomen, moet het toch via de rechter.
Wie schiet er nu mee op om Vingino dan ergens op stal te laten apegapen?
Hopelijk gaan hun emoties liggen en kan Tommie verder met de training en zijn lijn doorzetten.
Als Tommie gratis paarden traint en je daarna ook zonder wat te betalen je paard weer kunt ophalen op GP niveau, dan breng ik er ook 1 langs ;)

Mevrouw wil geld, Visser heeft dat geld niet nodig die wil alleen succes boeken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:13

Petrichor schreef:
agerrits schreef:
Tommie gaat super met Vingino.
Als mevrouw ook gek met haar paard is, laat ze dat zo.
Zijn ze het verder niet eens over de hele gang van zake en ze daar klaarblijkelijk zelf niet onderling uitkomen, moet het toch via de rechter.
Wie schiet er nu mee op om Vingino dan ergens op stal te laten apegapen?
Hopelijk gaan hun emoties liggen en kan Tommie verder met de training en zijn lijn doorzetten.
Als Tommie gratis paarden traint en je daarna ook zonder wat te betalen je paard weer kunt ophalen op GP niveau, dan breng ik er ook 1 langs ;)

Mevrouw wil geld, Visser heeft dat geld niet nodig die wil alleen succes boeken.

En met dat succes verdient hij ook weer geld, en zo is het cirkeltje weer rond ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:15

Zonnetje81 schreef:
imo is er wel een verschil tussen criminelen en overtredingen begaan. Met wat plantjes ben je imo geen echte crimineel, die mensen doen een ander meestal geen kwaad, het is iets anders dan iemand omleggen. Ik ken wel mensen die plantjes hadden en echt geen wapen hadden ofzo.

Twee kwekerijen zijn niet "wat" plantjes in je vensterbank voor eigen gebruik. Twee kwekerijen is handel. Dat mag niet van de wet en dus is dat crimineel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:15

Mmmmm dit topic wordt saaaaaaaaai :Z :Z :Z .

Tijd voor een nieuw schandaal *\%/*

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:16

Lang niet zoveel geld als dat het paard verkocht word, Visser vind nu zijn succes belangrijker als het geld wat Vingino waard is. De eigenaresse wil nu graag groot geld zien maar de verkoop zou nooit door kunnen gaan als Visser niet instemt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:16

Babootje schreef:
Zonnetje81 schreef:

Twee kwekerijen zijn niet "wat" plantjes in je vensterbank voor eigen gebruik. Twee kwekerijen is handel.

Hoe groot de kwekerij was werd niet genoemd: 6 m2 of misschien wel 100 m2. Je weet het niet. Is conclusies trekken op aannames en onderbuik gevoel. Een kwekerij is het al boven die 5 planten die je volgens mij mag hebben....

Door rood rijden mag ook niet: ben je dan ook crimineel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:17

Babootje schreef:
Zonnetje81 schreef:

Twee kwekerijen zijn niet "wat" plantjes in je vensterbank voor eigen gebruik. Twee kwekerijen is handel. Dat mag niet van de wet en dus is dat crimineel.

Iemand mishandelen is ook crimineel. Zoals ik al zei: soort zoekt soort.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:22

Babootje schreef:
Zonnetje81 schreef:

Twee kwekerijen zijn niet "wat" plantjes in je vensterbank voor eigen gebruik. Twee kwekerijen is handel.

Zonnetje81 schreef:
Hoe groot de kwekerij was werd niet genoemd: 6 m2 of misschien wel 100 m2. Je weet het niet. Is conclusies trekken op aannames en onderbuik gevoel. Een kwekerij is het al boven die 5 planten die je volgens mij mag hebben....

Sorry hoor maar je bent wel erg naief. De kwekerijen moesten ontmandeld worden en er werd illegaal stroom afgetapt. Dat zijn flinke kwekerijen., neem dat nou maar aan. Voor 5 of 10 of zelfs 20 planten is het echt niet nodig om illegaal stroom af te tappen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:23

Ayasha daar ben ik het met je eens, twee kwekerijen zijn geen 5 plantjes dat is een handel dus crimineel.. Criminelen zijn niet het fijnste volk dat zie je wel weer terug aan de schoten die plaats hebben gevonden. Hoe dit verhaal af gaat lopen zou mij benieuwen....

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:30

Babootje schreef:
Zou nog wel eens anders kunnen liggen dan jij denkt.
Ik heb het regelmatig meegemaakt - nu in tijden van crisis - dat mensen hun stalling op de manege waar hun paard is gestald - niet betalen. De manege eigenaar mag het paard niet verkopen en heeft zelfs de plicht om goed voor het dier te zorgen, dat wil zeggen dat hij het paard iedere dag voer onderdak en beweging moet geven en de veearts moet laten komen als dat nodig is.
Via een civiele procedure moet de manege eigenaar dan betaling voor zijn diensten afdwingen.
Het feit dat je de kosten voor het paard draagt, wil dus nog niet zeggen dat je je dan ook eigenaar mag noemen.
Zo eenvoudig ligt de zaak niet. Een mondelinge overeenkomst is zwak. Bovendien hebben beide geprofiteerd van deze constructie: het paard is in waarde gestegen; Tommie zelf in feite ook. Hij heeft een talentvol paard kunnen rijden die hij wellicht niet zelf had kunnen kopen.

Ja klopt. Hier is echter sprake van training gebruikersrechten van het paard. Meer dan stalling en diensten die zijn geleverd, op een basis die uiterst vaag is ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:36

SAKKIA schreef:
Jannepauli schreef:
Ik denk dat we toch wel kunnen stellen dat het niet Tommie Visser is geweest die voor publiciteit gezorgd heeft. Dat is mevrouw B geweest die met een knokploeg het paard meende te moeten ophalen. Dat hij later in het openbaar gereageerd heeft op de commotie is hem niet aan te rekenen.

Niet?? Hij plaatst toch direct een bericht op Facebook waarin hij stelt dat zij het paard met geweld uit de stal haalt? Hij was toen zelf nog niet eens thuis? Als hij niks op Facebook had gezet was het wellicht niet zo uit de hand gelopen in de media. Dat Facebook bericht was namelijk juist iets wat overal aangehaald en geciteerd werd in de media.

Je vergeet dus gemakshalve dat aan het bericht van Visser een en ander is voorafgegaan. Mevrouw B. heeft voor consternatie gezorgd, niet Visser. Ook zonder Facebook bericht zou het incident net zo goed uitgebreid uitgemeten zijn in de media.

Zonnetje81

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:51

Nee ik ben niet naief ik probeer aan te geven dat jij vanalles sugereert.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:00

Babootje schreef:
Zou nog wel eens anders kunnen liggen dan jij denkt.
Ik heb het regelmatig meegemaakt - nu in tijden van crisis - dat mensen hun stalling op de manege waar hun paard is gestald - niet betalen. De manege eigenaar mag het paard niet verkopen en heeft zelfs de plicht om goed voor het dier te zorgen, dat wil zeggen dat hij het paard iedere dag voer onderdak en beweging moet geven en de veearts moet laten komen als dat nodig is.
Via een civiele procedure moet de manege eigenaar dan betaling voor zijn diensten afdwingen.
Het feit dat je de kosten voor het paard draagt, wil dus nog niet zeggen dat je je dan ook eigenaar mag noemen.
Zo eenvoudig ligt de zaak niet. Een mondelinge overeenkomst is zwak. Bovendien hebben beide geprofiteerd van deze constructie: het paard is in waarde gestegen; Tommie zelf in feite ook. Hij heeft een talentvol paard kunnen rijden die hij wellicht niet zelf had kunnen kopen.

agerrits schreef:
Ja klopt. Hier is echter sprake van training gebruikersrechten van het paard. Meer dan stalling en diensten die zijn geleverd, op een basis die uiterst vaag is ;)

Wat je zegt. De gemaakte afspraken zijn uiterst vaag. En we hebben nu alleen Tommies kant van het verhaal over wat is afgesproken. En dat is natuurlijk eenzijdig "gekleurd" want de belangen zijn groot. Tommie verklaarde bij P&W dat hij het gebruiksrecht heeft van het paard tot dat hij ermee wil stoppen. En dat kan ik me dus niet voorstellen. Want wat voor belang heeft Beelen er dan bij gehad om hem dat paard ter beschikking te stellen. Want wanneer is Tommie er klaar mee? Na de OS? Als ie te oud is? Of kreupel? Niks meer waard? Hoe lang gaat het paard nog mee? Is toch al een jaar of 13/14 wordt regelmatig ingespoten in zijn voorbenen? Bij het ontbreken van een schriftelijke overeenkomst, zal een rechter toch kijken naar wat gebruikelijk is. En welk verhaal daar het beste bij past. Dat van Tommie of dat van Beelen.
Een financieel belang is gebruikelijk. Het paard verkopen wanneer er het meest kan worden verdiend ook. Maar ik snap best dat Tommie een ander belang heeft. Een OS belang. Die belangen lopen uit elkaar en daarom is er strijd. Mevrouw ziet haar belang als water voor de zon verdwijnen. Tommie heeft Rio in zicht.
Het is logisch te denken dat beide partijen aanvankelijk - toen ze met elkaar in zee gingen - hetzelfde belang hadden namelijk, een financieel belang. Maar het paard bleek - onvoorzien - OS materiaal en is er bij Tommie een belang bij gekomen.
Let wel, het gaat om heel veel geld, een miljoenenbelang. Kan Beelen werkelijk worden gevraagd om Tommie enkele miljoenen kado te geven. Is zij zo kapitaal krachtig? Zij heeft een leuk bedrijf, maar volgens mij geen miljoenenbedrijf. Wat zou je zelf doen?
Laatst bijgewerkt door Babootje op 07-04-14 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:03

Jannepauli schreef:
Ik denk dat we toch wel kunnen stellen dat het niet Tommie Visser is geweest die voor publiciteit gezorgd heeft. Dat is mevrouw B geweest die met een knokploeg het paard meende te moeten ophalen. Dat hij later in het openbaar gereageerd heeft op de commotie is hem niet aan te rekenen.

Nou zij heeft zeker niet voor publiciteit gezorgd hoor.
Heb je aandelen bij Tommie zitten ofzo? Waarom blijf je zo hameren op een knokploeg? Dat is volgens mij net zo min bewezen als de schietpartij. Ja er is gevochten maar wil niet zeggen dat er bewust mensen gestuurd zijn om te vechten. Ze wilden het paard meenemen met wat extra mensen dat maakt het echt geen knokploeg hoor. Daarnaast gaat Tommie ook nog eens bij P&W zitten en dan wil je zeggen dat hij niet voor de publiciteit zorgt? Laat me niet lachen. Je kan ook gewoon je mond dicht houden en de advocaat aan het werk zetten dan is het zo overgewaaid. Hij maakt handig gebruik van de media.

Babootje

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:06

Ik vind het wel een mooie zaak voor advocaat Wensing :D :D :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:11

Zonnetje81 schreef:

_/-\o_

In 99% van de gevallen worden de plantjes geknipt door ingehuurde mensen (die wederom geen vlieg kwaad doen, knippen en verdienen hierdoor misschien wel geld voor nieuwe schoenen voor de kinderen ofzo) en erna groot (in kilo's) verkocht aan handelaren zodat alles snel van het erf is. Ik zie het alleen als een goede manier om zelfs diplomaloze mensen aan het werk te zetten. Niks crimineels aan.
Niemand word geslagen, uitgebuik, gebruikt, vermoord... Vind alles om wiet heen sowieso enorm overdreven, dodelijke peuken zijn prima maar plantjes?

Ik hoop gewoon dat de onzin om dit paard stopt, voor het dier is het ook niet fijn, word uit zijn ritme gehaald en krijgt (zoals wat op stal gebeurde) veel stress mee. En als ik M v B was werd die fijn verkocht en kreeg Tommie een leuk bedrag. Geen Rio, pech hebben dan, is het risico als je op andermans paarden rijd.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:14

Zonnetje81 schreef:
Babootje schreef:

310 planten http://destentor.nl/algemeen/binnenland ... -1.4300064
Laatst bijgewerkt door YvonneV op 07-04-14 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Julia86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:15

Er staat een heel mooi artikel hierover in PaardenSport. Wat juridisch leidend is om aan te tonen dat je eigenaar van een paard bent is het betalingsbewijs; daarmee geef je aan dat jíj het paard hebt gekocht. Dingen als het hebben van het paspoort van het paard, ingschreven staan bij KNHS (of FEI) met het paard of zelf ingeschreven staan als eigenaar bij KWPN is minder belangrijk. We weten allemaal dat dit vrij eenvoudig kan.

Dat Tommie zegt dat hij voor de helft eigenaar is van het paard omdat hij het paard voor zijn rekening stalt en traint is juridisch denk ik niet sterk. Ik heb meerdere paarden op die manier getraind maar dat heeft mij nog nooit eigenaar van een paard gemaakt. Je zult de helft van het paard toch echt "gekocht" moeten hebben (wat jou dan ook weer een betalingsbewijs oplevert en dus aantoonbaarheid van jouw gedeelte van het paard). Dat had hij kunnen doen door facturen te maken van alle jaren dat het paard voor zijn kosten gestald stond en dan kun je overeenkomen dat je deze kosten niet declarareert bij de eigenaresse maar hiermee een deel van het paard koopt. Zolang dit niet is gebeurd zal Tommie denk ik geen gedeelde eigenaar zijn, was het zijn paard dus niet en heeft de eigenaresse recht om het paard weg te halen.

Niet zo handig van Tommie om te vertellen dat het paard zojuist is behandeld aan zijn voorbenen (ik denk dat wij allemaal weten wat dat betekent) en dat zou best de grote reden kunnen zijn dat de eigenaresse het paard nú wilde verkopen, nu hij nog geld op brengt.

Ik ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen. Hoe dan ook zonde van de sport en het paard en jammer dat ze er niet op een andere manier uit konden komen!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:22

Julia86 schreef:
Er staat een heel mooi artikel hierover in PaardenSport. Wat juridisch leidend is om aan te tonen dat je eigenaar van een paard bent is het betalingsbewijs; daarmee geef je aan dat jíj het paard hebt gekocht. Dingen als het hebben van het paspoort van het paard, ingschreven staan bij KNHS (of FEI) met het paard of zelf ingeschreven staan als eigenaar bij KWPN is minder belangrijk. We weten allemaal dat dit vrij eenvoudig kan.

Dat Tommie zegt dat hij voor de helft eigenaar is van het paard omdat hij het paard voor zijn rekening stalt en traint is juridisch denk ik niet sterk. Ik heb meerdere paarden op die manier getraind maar dat heeft mij nog nooit eigenaar van een paard gemaakt. Je zult de helft van het paard toch echt "gekocht" moeten hebben (wat jou dan ook weer een betalingsbewijs oplevert en dus aantoonbaarheid van jouw gedeelte van het paard). Dat had hij kunnen doen door facturen te maken van alle jaren dat het paard voor zijn kosten gestald stond en dan kun je overeenkomen dat je deze kosten niet declarareert bij de eigenaresse maar hiermee een deel van het paard koopt. Zolang dit niet is gebeurd zal Tommie denk ik geen gedeelde eigenaar zijn, was het zijn paard dus niet en heeft de eigenaresse recht om het paard weg te halen.

Niet zo handig van Tommie om te vertellen dat het paard zojuist is behandeld aan zijn voorbenen (ik denk dat wij allemaal weten wat dat betekent) en dat zou best de grote reden kunnen zijn dat de eigenaresse het paard nú wilde verkopen, nu hij nog geld op brengt.

Ik ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen. Hoe dan ook zonde van de sport en het paard en jammer dat ze er niet op een andere manier uit konden komen!

Op deze manier voor de helft eigenaar worden gebeurt juist heel vaak in de paarden wereld. Is vooral voor fokkers een eenvoudige manier om hun paard in de sport te krijgen zonder dat het heel veel geld kost. Mijn paard heb ik precies op deze manier voor de helft "gekregen' van de fokker.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:22

Pff de aannames blijven je hier maar om de oren vliegen. Dat er gevochten is, is bekend en dat mevrouw B een hele lading mensen mee heeft genomen naar het terrein van Tommie is ook bekend. De "schietpartij" is (nog) niet bewezen en er is ook nog niets bekend over die wietplantages. Misschien wisten ze er wat vanaf, maar misschien ook helemaal niet! Voor iedereen hier conclusies gaat zitten trekken over beide partijen, is het misschien handig om even te wachten op wat meer info en bewijzen...

En dan heb ik het niet over zogenaamde "inside information" van bijvoorbeeld een OnzeFons, die geheel onpartijdig is, maar toch eigenlijk niet!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:38

Julia86 schreef:

bliver schreef:
Op deze manier voor de helft eigenaar worden gebeurt juist heel vaak in de paarden wereld. Is vooral voor fokkers een eenvoudige manier om hun paard in de sport te krijgen zonder dat het heel veel geld kost. Mijn paard heb ik precies op deze manier voor de helft "gekregen' van de fokker.

Kan best dat het heel vaak voorkomt Bliver, maar dat wil nog niet zeggen dat dat juridisch ook steekhoudend is. Juist in de laatste jaren is hierover veel meer jurisprudentie en het is zoals Julia86 vertelt. Misschien moet je Paard en Sport er nog eens op nalezen.
Ik denk dat voor een heleboel eigenaren geldt dat ze geen aankoopbewijs hebben voor hun paard. Nu is dat in de meeste gevallen niet zo erg, zolang een paard maar niet heel veel waard is. Toch goed om over na te denken :D :D

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:24

Zeker juridisch zit het met de paarden nog niet zo eenvoudig.
Het hangt er van af of ook de rechter vind dat het paard van beide is voor 50/50.
Veel beter is dat ze samen, met een goede bemiddelaar/onafhankelijk persoon om tafel gaan en tot een overeenstemming komen.
Voordat het paard bij visser stond, viel dat paard ook nog wel in mijn budget. ;)