Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:43

Krijg net een mailtje van een bokker dat ze morgen serieus naar Doortje gaan kijken of ze nog geschikt is om te werken als therapie paard..

Heb het volgende gereageerd:

Citaat:
Dus je wilt een 17 jarig paard wat al sinds haar 3de werkt op een zorgboerderij en last heeft van een verbrijzelde knie en zomereczeem nog kopen voor op een therapiebedrijf? Terwijl ze bij mij op pensioen mag? Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje sneu? Ik ben gehecht aan dit dier en heb met haar gewerkt, bij mij hoeft ze niks meer en mag genieten van haar welverdiende pensioen...

Groetjes,
Kim

Ik weet niet of ik zomaar die mail openbaar mag zetten.

corina21

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:46

gewoon doen vind het netjes verwoord heb me ook bij je op fb aangemeld.respect meid hopelijk komt je droom uit

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:48

ik heb me ook aangemeld voor je groep kim! ik gun het je echt enorm dat doortje bij jou terecht komt en volg graag de 'vorderingen'!

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:55

ook ik heb mij op je Fb aangemeld, al zal dat niet veel helpen. hoops dat je een Topic kan plaatsen van Doortje is van mij!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:56

Wat een gedoe is dit allemaal geworden zeg :\

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:03

Iedereen heel veel succes morgen met kijken en daarna bieden!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:23

Heb ook even gekeken en schrok wel van de toestand van het Belgisch trekpaard wiens hoeven al vier maanden niet verzorgd zijn... Zag er sneu uit. :n

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:31

Ze hebben wel een foto bij Guus weggehaald. Vanmorgen stond er nog een close up van een van zijn benen bij waarop de hevigheid van de mok te zien was. Moet eerlijk zijn dat ik nog nooit zoiets gezien heb :\

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:37

Elles schreef:
Ze hebben wel een foto bij Guus weggehaald. Vanmorgen stond er nog een close up van een van zijn benen bij waarop de hevigheid van de mok te zien was. Moet eerlijk zijn dat ik nog nooit zoiets gezien heb :\

Is die intussen eruit? Zag 'm een half uurtje geleden nog op BVA. Vind 't maar een nare aanblik. Heb wel gehoord dat een (bekende) dierenarts hem op wil nemen in een kudde en wil behandelen.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:53

De site kan bij mij niet geladen worden... te druk misschien of andere reden. Probeer het zo nogmaals!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 01:09

Ik hoorde vandaag dat de curator maneges heeft benaderd voor de paarden.

ElChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 02:11

Ik hoop dat alle paardjes goed terecht komen, maar ik betwijfel of al deze aandacht nou in het voordeel van de paarden is...

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 03:19

Ik heb interesse in Famenta wie kan mij daar iets meer over vertellen, hoe groot ze nu is bv.
En ik vond op de foto dat er een rare bult bij de schoft zat.
Maar weet niet of dit echt zo is, of dat de foto vertekend.
Ik kan morgen niet gaan kijken omdat ik nachtdiensten heb.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 03:39

Zij heeft in elk geval een schimmel of iets dergelijks, je ziet op het hoofd veel kale plekken maar ook op de borst en op de hals zitten wat plekjes.
Ik zie verder geen bulten op de schoft.
Maar er waren een paar mensen die zouden kijken, misschien kun je die even vragen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 08:33

Vooral dat niet opnieuw keuren staat je toch niet aan?? Ik wens alle biedende bokkers en kopers veel geluk en wijsheid. En hoop niet dat het allemaal "We told you so " verhalen worden...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 08:37

Volgens mij weten de meeste Bokkers (toch sowieso KimD) heel goed waar ze aan beginnen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 08:49

Als ik zo de reacties lees, hebben nog maar weinig mensen veilingen meegemaakt bij BVA.
In de laatste 5 minuten komen de grote opkopers online, de prijzen veranderen dan massaal en drijven de prijzen op.

ik wens diegene die gaan bieden veel succes, maar wees gewaarschuwd: laat je niet meeslepen in de laatste 5 minuten voor sluitingstijd.

Zelf zou ik nooit een levend dier kopen via BVA.
Bij stoelen/tafels/computers is het al lastig om de staat van de aankoop te beoordelen, laat staan van een levend dier.

Voor het redden van de dieren was het beter geweest als de mensen onderhandeld hadden met de curator, voordat de partij aangeboden werd bij BVA.

Ik hoop voor veel dieren dat zij niet in de handel terecht komen door deze mediahype.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:10

Is er iemand die vandaag gaat kijken en voor mij een blik zou willen werpen op het tweespan tuig dat compleet is??

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:13

KimD schreef:
Krijg net een mailtje van een bokker dat ze morgen serieus naar Doortje gaan kijken of ze nog geschikt is om te werken als therapie paard..

Citaat:
Dus je wilt een 17 jarig paard wat al sinds haar 3de werkt op een zorgboerderij en last heeft van een verbrijzelde knie en zomereczeem nog kopen voor op een therapiebedrijf? Terwijl ze bij mij op pensioen mag? Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje sneu? Ik ben gehecht aan dit dier en heb met haar gewerkt, bij mij hoeft ze niks meer en mag genieten van haar welverdiende pensioen...

Groetjes,
Kim

Nee, de mail mag niet openbaar en iedereen is toch vrij om te bieden? Ik snap dat je haar dolgraag wilt hebben (had ik in jouw schoenen gestaan, dan had ik hetzelfde gedaan wellicht), maar vind je nu een beetje doorslaan door je zo naar andere potentiele kopers uit te drukken. Ik hoop voor jou dat je Doortje in handen krijgt, maar je bent niet de enige bij wie ze wellicht goed terecht komt. Je komt nu wel heel erg over alsof je haar opeist :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:29

Cayenne schreef:
KimD schreef:

Nee, de mail mag niet openbaar en iedereen is toch vrij om te bieden? Ik snap dat je haar dolgraag wilt hebben (had ik in jouw schoenen gestaan, dan had ik hetzelfde gedaan wellicht), maar vind je nu een beetje doorslaan door je zo naar andere potentiele kopers uit te drukken. Ik hoop voor jou dat je Doortje in handen krijgt, maar je bent niet de enige bij wie ze wellicht goed terecht komt. Je komt nu wel heel erg over alsof je haar opeist :)

Ik ben het met Cayenne eens,Doortje is nog niet van jou en ik vind jouw mailtje wel een beetje bot en overmoedig worden. alsof Doortje alleen nog maar bij jou mag komen omdat dat het enige goede huis is.
Als zij Doortje wil inzetten als therapiepaard is dat een prachtig doel, Doortje hoeft echt geen zware lessen meer te lopen.
Ik weet over welke bokker jij het hebt en ik gun haar Doortje net zoveel als ik jouw Doortje gun, het zijn beide prachthuizen waar ze het supergoed krijgt. Bovendien weet je dan ook waar ze is mocht je net net niet halen qua bieden. :)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:41

heb van betrouwbare bronnen gehoord dat SBS6 er is l1 en nog eentje.zoveel veilingen geweest en nu moet er zo'n hijsa van gemaakt worden.als je gaat houd er rekening mee dat je een flink stuk moet lopen.auto mag niet op het terrein

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:49

janouk schreef:
Als ik zo de reacties lees, hebben nog maar weinig mensen veilingen meegemaakt bij BVA.
In de laatste 5 minuten komen de grote opkopers online, de prijzen veranderen dan massaal en drijven de prijzen op.

ik wens diegene die gaan bieden veel succes, maar wees gewaarschuwd: laat je niet meeslepen in de laatste 5 minuten voor sluitingstijd.

Zelf zou ik nooit een levend dier kopen via BVA.
Bij stoelen/tafels/computers is het al lastig om de staat van de aankoop te beoordelen, laat staan van een levend dier.

Voor het redden van de dieren was het beter geweest als de mensen onderhandeld hadden met de curator, voordat de partij aangeboden werd bij BVA.

Ik hoop voor veel dieren dat zij niet in de handel terecht komen door deze mediahype.

Ik geloof dat de regels op de bva site zijn dat als er in het laatste kwartier voor sluitingstijd nog geboden wordt ,de sluitingstijd een uur verlengd wordt. Of dat oneindig is weet ik niet. Maar zoiets heb ik ergens gelezen op de site.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:51

Een uur? Ik meen iets te hebben gelezen van 5 minuten?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:52

Klopt jorika. Maar dan 10 min volgens mij.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:54

Let op! Indien in de laatste vijf minuten voor het sluiten van een kavel nog een bod wordt uitgebracht dan wordt de openingstijd met vijf minuten verlengd.

het is dus 5 minuten...