Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

murphy102 schreef:Abacab, Ik wil je best nóg een keer voorbeelden geven van mensen die m.i. correct rijden aan de top, hoor. Dat schijn je weer vergeten te zijn. Het heeft helemaal niets te maken met het vraagstuk, maar ik wil je daar wel antwoord op geven hoor.
Mensen als Hubertus Schmidt, Koschel, Ingrid Klimke, Helen Langehanenberg, Kristina Sprehe (het kan dus op een andere manier aan de top!), Victoria Max-Theurer, Carl H., Charlotte D, Emma Hindle. En zo zijn er nog wel meerderen.
Abacab schreef:murphy102 schreef:Abacab, Ik wil je best nóg een keer voorbeelden geven van mensen die m.i. correct rijden aan de top, hoor. Dat schijn je weer vergeten te zijn. Het heeft helemaal niets te maken met het vraagstuk, maar ik wil je daar wel antwoord op geven hoor.
Mensen als Hubertus Schmidt, Koschel, Ingrid Klimke, Helen Langehanenberg, Kristina Sprehe (het kan dus op een andere manier aan de top!), Victoria Max-Theurer, Carl H., Charlotte D, Emma Hindle. En zo zijn er nog wel meerderen.
Leuk dat je deze mensen noemt want daar kan ik me helemaal bij aansluiten. Al vind ik persoonlijk dat Emma Hindle er niet tussen hoort. maar goed, kleine verschillen hou je altijd.

murphy102 schreef:Wat ik zo hypocriet vind, is dat toen Gal de ene na de andere medaille binnen sleepte, we niemand hoorde over zijn losrijden, diep en rond. Kennelijk zijn wij er al zo aan gewend dat we het voor lief nemen. De Duitsers echter niet.
horseyfries schreef:Murphy, het is duidelijk dat je totaal geen verstand hebt van deze trainingsmethode want wat je zegt is pure onzin. Als je iets of wat ervan wist dan wist je dat er veel tijd besteed wordt aan de stap. En daar wilde ik het maar bij laten, want met iemand discussiëren over een trainingsmethode die hij of zij niet kent heeft gewoon geen enkele zin.
horseyfries schreef:Murphy, het is duidelijk dat je totaal geen verstand hebt van deze trainingsmethode want wat je zegt is pure onzin. Als je iets of wat ervan wist dan wist je dat er veel tijd besteed wordt aan de stap. En daar wilde ik het maar bij laten, want met iemand discussiëren over een trainingsmethode die hij of zij niet kent heeft gewoon geen enkele zin.
merenque schreef:linnie050 schreef:Worden de nederlandse paarden diep en rond gereden? Is dat kin op de borst? Is dat hier dan toegestaan en hoe straks op de OS met inrijden?
Ja zag op internet verschillende foto's van nederlanders die hun paarden met de kin op de borst rijden. Volgens mij zag ik het op deze site http://www.tumblr.com/tagged/horse-abuse
murphy102 schreef:Ja Horseyfries, natuurlijk willen alle topruiters het beste voor hun paarden. Zo dus, als hierboven getoond?!
Ik vraag mij even af wíe niet weet wat het verschil is tussen Rollkur en LDR!
Dat LDR geen Rollkur is, dat weten we.
Carl Hester rijdt LDR zoals LDR bedoeld is.
Maar bovenstaand vind jij dus ook LDR??
Nou, volgens mij is dit dus gewoon ordinair Rollkur ...!! Ruiters die inderdaad "het beste" met hun paard voor hebben.
Met dank aan Sjef, die na het verbod op Rollkur deze trainingsmethode het label van LDR heeft opgehangen, om zo toch door te kunnen gaan waar hij mee bezig was, zonder iets te hoeven veranderen!
horseyfries schreef:Isabell zal ook graag willen dat haar paarden gezond blijven, oud worden, en zelfs tot op drie Olympische Spelens mee kunnen draaien, en dan doe je dat met de trainingsmethode waar je paard het gezondst bij blijft, en dat is niet Rollkur, maar LDR, dat je het verschil niet kent noch begrijpt was ons al duidelijk.