Totilas terug naar Edward Gal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:03

Pauline schreef:
Wahaha mag ik even lachen om de reactie van MAR?
Totilas brengt ons veel vreugde..wat een geneuzel van niets. Ik zie die man echt nérgens genieten van het rijden met dat paard.
Maakt mij niet uit wie er wint, ik ben daar helemaal niet zo fel in. Ik zie wel dat het paard aanzienlijk slechter presteert.

Hmmm... Blijkbaar is het lastig MAR los te koppelen van wat zijn vader zegt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:05

Saskia505 schreef:
Lezen, lezen.. Er staat deze vergelijkingEN

Gelukkig heb jij het ook gelezen, vergelijkingen! Dank je.Dank je.
Het heeft wel iets van fundamentalistische geloofsdiscussies, die kunnen ook zo eindeloos doorgaan. Ieder prekend voor eigen parochie, oren gesloten voor andere ideeen/meningen.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:05

Saskia505 schreef:
En jullie maken je belachelijk met zulke uitspraken over de familie Rath, dat is heel wat erger dat de uitspraken van de familie Rath. Niks geeft je het recht om een ander belachelijk te maken.

Oh ja en oh nee? Zij mogen gehakt maken van Gal en allemaal loze uitspraken doen en wij mogen er niet op reageren?

Beetje flauw hoor.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:06

Nuance: belachelijk volgens een aantal Bokkers. Ze zullen heus wel teleurgesteld zijn zoals e.e.a. verloopt tot nu toe, lijkt me logisch. Een netjes afgericht paard zou toch na te rijden moeten zijn zou je denken:).[/quote]

Paard was in het begin ook goed na te rijden.. volgens MAR was het een droom om erop te zitten..
joh toen kwam hij net van Gal...
Nu 1,5 jaar verder komt er niks meer uit... maar,, dat zal idd aan Gal liggen :)

Wie er wint boeit me niet.. als dat paard maar netjes en goed gereden word.

Daarbij snap ik niet zo goed waarom het dekgeld door deze prestaties zou zakken?
Totilas heeft zich vaak genoeg bewezen..
dat het er onder MAR niet uitkomt, zegt meer over hem dan het paard.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:07

Saskia505 schreef:
Wat ik daar mee wil zeggen is dat na een zo'n optreden van Matthias heel Bokt op stelten staat, maar dat als het bij Edward gebeurd niemand er van op of om kijkt, terwijl het op hetzelfde neer komt.
Dat wil ik er mee zeggen, dat er onredelijk gehandeld wordt :)

Hij had volgens mij nog nooit op dit paard gezeten dus niet te vergelijken.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:08

Mijn mening: Rath is niet per difinitie slechter dan Gal, maar ik denk gewoon dat Gal een klik had met Toot die Rath niet heeft. Daar kan Rath niks aan doen, die klik heb je, of die heb je niet.
Verder denk ik dat Edward wel heel wat meer jaartjes ervaring heeft dan Mathias, dat lijkt mij toch ook meetellen.

Ja, er zullen vast meerdere paarden eens niet goed gelopen hebben onder Gal, maar lijkt me dat ie dat op kon lossen. Blijkbaar lukt dat Rath met Totilas niet (naar wat ik heb gezien aan de laatste proef). Dan is het imo toch verstandiger om te stoppen, dan om door te rijden met in je achterhoofd dat het toch niet beter zal gaan.

Netje

Hebben we niet vaker gehoord dat mensen in alle toonaarden ontkenden dat een paard te koop was en dat er dan toch na een tijdje ineens op miraculeuze wijze de koop toch rond kwam.... :D

Pauline

Ik zie Gal dat paard keurig en beheerst herstellen. Ik zie Toot met een tong over het bit (dat dat nog kan met al dat knutselwerk eromheen :?) rondgaan.. Hoe kun je dat nu vergelijken? Ik snap dat echt niet, vind dat een bepaalde blindheid hoor.

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:09

setteke schreef:
Saskia505 schreef:
En jullie maken je belachelijk met zulke uitspraken over de familie Rath, dat is heel wat erger dat de uitspraken van de familie Rath. Niks geeft je het recht om een ander belachelijk te maken.

Oh ja en oh nee? Zij mogen gehakt maken van Gal en allemaal loze uitspraken doen en wij mogen er niet op reageren?

Beetje flauw hoor.

Vertel me waar ze gehakt van Gal?

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:09

Pauline schreef:
Ik zie Gal dat paard keurig en beheerst herstellen. Ik zie Toot met een tong over het bit (dat dat nog kan met al dat knutselwerk eromheen :?) rondgaan.. Hoe kun je dat nu vergelijken? Ik snap dat echt niet, vind dat een bepaalde blindheid hoor.

Ik vind het een bepaalde blindheid dat jij het filmpje van Edward en Gribaldi niet ziet, waar Gribaldi compleet in de staak gaat. Hij heeft Gribaldi nooit meer goed gekregen en heeft hem daarom teruggetrokken uit de sport..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:11

Oh ging het over dat filmpje, ik had het over het filmpje dat een dier even wegrent.
Tja, gribaldi zal ik eens even bekijken. Maar ik geloof niet dat hij dat paard zomaar wegens staken uit de sport haalt hoor. Zal meer aan ten grondslag liggen dan alleen niet willen luisteren.

nikilover

Saskia505 schreef:
Pauline schreef:

Ik vind het een bepaalde blindheid dat jij het filmpje van Edward en Gribaldi niet ziet, waar Gribaldi compleet in de staak gaat. Hij heeft Gribaldi nooit meer goed gekregen en heeft hem daarom teruggetrokken uit de sport..

waarom totilas met gribaldi vergelijken??
Je kan dan beter met filmpjes komen waarop toti met edward aan de haal gaat ;)

Netje

Dat het met Gribaldi niet meer lukte, wil toch niet zeggen dat hij hij met Toot niet goed bezig was??? Beetje verhaal van appels met peren vergelijken...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:12

Netje schreef:
Dat het met Gribaldi niet meer lukte, wil toch niet zeggen dat hij hij met Toot niet goed bezig was??? Beetje verhaal van appels met peren vergelijken...

Edward heeft Gribaldi ook vaak meer dan prima rondgestuurd.

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:13

Ik bedoel niet dat hij met Totilas niet goed bezig was, je leest ook wat je wil lezen. Ik bedoel dat het Edward net zo goed overkomen!

Matthias heeft ook goede ritten met Totilas laten zien.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:15

Saskia505 schreef:
Pauline schreef:

Bedoel je nu die eerste staking? Daar zie je een duif wegvliegen waarop hij omsrpingt.
Heb niet het hele filmpje uitgekeken verder, maar bedoel je dat?

setteke

Saskia505, je probeert nu alles te verdraaien en de nadruk ineens op Gribaldi te leggen. Volgens mij was er geen hoogspraak van Gal alvorens hij Gribaldi ging rijden en dat was bij Rath wel even anders.

Verder raad ik je aan het topic even terug te lezen, misschien zie je dan uitspraken terug van Rath tov Gal, die niet mis zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Pauline schreef:
Saskia505 schreef:

Bedoel je nu die eerste staking? Daar zie je een duif wegvliegen waarop hij omsrpingt.
Heb niet het hele filmpje uitgekeken verder, maar bedoel je dat?

Nee, want hij staakt steeds in de piaffe.

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:17

Pauline, Gribaldi is meerdere malen in de staak gegaan en dat is nooit meer goed gekomen.

Ik probeer niet alles te verdraaien, ik hoop enkel en alleen dat jullie inzien dat zo'n optreden de beste kan overkomen, en dat het niet netjes is om Matthias na zo'n optreden aan te vallen, omdat we er allemaal van balen dat Edward nu niet verzekerd is van Olympisch goud.

Ik hoop dat jullie eens wat netter kunnen zijn en meer respect kunnen hebben voor een ander, ook al vind je diegene niet leuk.

Pauline

Re: Totilas terug naar Edward Gal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:20

Ik heb niets tegen die MAR hoor. Ik ken hem niet eens.
Ik zie wel dat het niet gaat om een uitglijder, maar om een aaneenschakeling daarvan. En dát na zo hoog van de toren te hebben geblazen, zet koud bloed.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:20

setteke schreef:
Volgens mij was er geen hoogspraak van Gal alvorens hij Gribaldi ging rijden en dat was bij Rath wel even anders.

Ik quote mezelf nog maar eens, dit maakt een heleboel verschil :P

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:21

Gribaldi en toot kun je kwa karakter niet met elkaar vergelijken

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:21

Alleen bij Edward was het misschien eenmalig, bij MAR is het een steeds terugkomende gebeurtenis. Blessure na blessure, bij Edward had hij nooit wat, steeds teruggetrokken worden op het laatste moment van wedstrijden. En nu dit weer.

De meeste vallen daar over, niet omdat het een eenmalige gebeurtenis is, het is een opeenstapeling van alles.

Saskia505

Re: Totilas terug naar Edward Gal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:24

Ik geef het op. Als jullie van mening zijn dat je iemand zo af mag blaffen, terwijl het bij een ander net zo goed gebeurd, dan heb ik daar niks meer op te zeggen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:26

Tsja, een kennis van mij heeft 'vroegah' bij Gal op stal gestaan en had geen goed woord voor de man over... volgens haar had de man (in elk geval toen) nog nooit van 'losrijden' laat staan van 'hals strekken' gehoord.

Misschien dat het daar mis ging met Gribaldi?

Gal had blijkbaar een goede klik met Totilas, kende het beest waarschijnlijk ook door en door... maar zijn rijstijl is niet echt penny-proof hoor, dus misschien moeten we nu niet al te hosanna doen over hem. We hebben namelijk geen idee hoe het er aan toe gaat achter de schermen.

Volgens mij zou de gemiddelde bokt ruiter nogal veel reacties krijgen op deze foto's, denken jullie niet?
Afbeelding
Afbeelding