Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:55

smokey17, volgens mij is inmiddels toch wel bekend gemaakt waarom er geen namen genoemd mogen worden.

Pauline

Ja ik las het later maar mijn posting duurde langer dan ik dacht en toen ik wilde wissen.
Naja een beetje handige internetter kan er zo wel achterkomen. Maar wat een zieke bedoening, jammer dat dit maar over 1 iemand gaat want er zijn er zoveel meer.

Anoniem

Uums schreef:
angelique19 schreef:
Kom op.. .. wees eens eerlijk.. wie heeft niet eens ongemeend gezegd;
,,als je nu niet ophoudt maak ik een sauzijsje van je"

Ik hoop toch niet dat je dit meent(?)

het gaat niet eens zo om de woorden maar om de gemene mep om niks ervoor en de vreselijk náre toon waarmee ze het zei.

Djini

Bah! Vreselijk dit soort mensen! :( Ik heb er echt geen woorden voor.
Ik vind dit zo sneu voor de paarden (en natuurlijk hun kopers/nieuwe eigenaren) die slachtoffer worden van zulke praktijken.
Had dit niet zo 1-2-3 achter deze bokker gezocht, al zat er soms toch wel een vreemde ondertoon in haar verhalen.

Al vind ik dat iemand die denkt dat een palomino in een vos kan veranderen, niet zelfstandig een paard zou moeten kopen. Nog beter; ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zo maar even zelfstandig, zonder veterinaire keuring en begeleiding een paard moeten kopen. Jammer dat er inderdaad nog zulke makkelijke/naieve kopers zijn.

En ik vraag me toch wel af hóé het in hemelsnaam kan dat slachtpaarden zo doorgehandeld worden... Gaan ze dan gewoon via een achterdeurtje de slachterij uit? dat kan ik me bijna niet voorstellen hier in Nederland..

Ajemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:56

Jolliegirl schreef:
diditheadoos schreef:
heeft zij nou ooit een tweeling veulen gehad ofniet?

nee eenling....

dakota heet dat veulen

Tooske

Ik vind ook bepaald dingen ook we apart.
Het paard een tik geven dat vind ik ook nog geen mishandeling ook al deed het paard niks. Uitschelden is zeker niet netjes maar idd wie doet dat niet eens?
En spat wat die pony van dat meisje had komt en gaat ook tijdelijk kunnen ze daar last van hebben en als het vastgegroeid is niet meer.

_Michelle_

Walgelijk wat zij doet... Maar wat een beetje vergeten lijkt te worden is dat slachthuizen hier dus ook gewoon aan mee werken? Weet dat dat wel vaker gebeurd, maar zou mooi zijn als daar ook eens strengere controle op komt!

Lauraennala

Ja,weet ik ook niet , volgens mij hadden die mensen ook van haar een pony gekocht, die was dan voor dat meisje, maar daar was iets mee ofzo.

Monchou

Uums schreef:
angelique19 schreef:

Wat is hier zo raar aan dan? Ik zeg ook wel eens tegen mijn verzorgpaard als hij klierig is: ''Als je zo doorgaat heb ik morgen paardenrookvlees op brood'' :+ Pff.. een grapje moet kunnen hoor :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 22:56

Overigens schandalig om Rhino niet te melden in de omgeving, maar wel paarden te blijven handelen en mensen op je erf te laten komen die wellicht thuis ook paarden hebben..
Hopelijk heeft het veulen en de merrie wel de juiste behandeling gehad..

Espie

laat daarom altijd keuren

Drunksheep

Tooske schreef:
Het paard een tik geven dat vind ik ook nog geen mishandeling ook al deed het paard niks. Uitschelden is zeker niet netjes maar idd wie doet dat niet eens?
En spat wat die pony van dat meisje had komt en gaat ook tijdelijk kunnen ze daar last van hebben en als het vastgegroeid is niet meer.

het is geen mishandeling maar vond jij het nodig? het paard keek alleen maar :=

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:57

Moderatoropmerking:
Ik zou iedereen willen vragen om de hulken van moderators te lezen en daar ook naar te handelen! Dat de emoties na het zien van de uitzending bij velen hoog oplopen, is prima te begrijpen. Dat die emoties in dit topic worden geuit en met elkaar besproken, is ook volstrekt logisch. Maar... er is al talloze keren gevraagd of hier kan worden gestopt met het nutteloze vragen naar www-adres, naam, adres of wat dan ook. Laten we hier geen nodeloos sensatie-topic van maken. Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik het zeer op prijs zou stellen als de kinderen of kind van de handelaarster niet in deze discussie worden betrokken!

Britt_Sisi

naja veel mensen die het gezien hebben zullen in iedergeval geen paard daar meer kopen, toch nog iets bereikt ermee, hoop dat dat mens geen paarden meer in handen krijgt.

kensha

Wat ik mij wel afvraagt die 2 berichten in haar topics staan over de telefoon ze kregen in de nacht was dat, dat ze toen al in het programma zaten ofzo?

Rozanne

Lauraennala schreef:
Ja,weet ik ook niet , volgens mij hadden die mensen ook van haar een pony gekocht, die was dan voor dat meisje, maar daar was iets mee ofzo.

Die had spat.

RoosIris

Uums schreef:
angelique19 schreef:

Heb ook wel een dingen tegen mijn paard gezegd als: hou je op, of moet ik een frikandel van je maken...
Als mijn hond weer een geschift wordt dreig ik ook wel eens om hem terug te brengen naar het asiel..... maar ja, ze verstaan geen Nederlands :D en zolang het bij zeggen alleen blijft en niet zinloos meppen....

Dat is ook niet waar ik over val, de manier waarmee ze omgaat met mens en dier..
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 23-05-10 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

xtostarlight

Ik had echt zo niet verwacht dat zij dat was, ik zat er helemaal naast :=

Wat erg zeg... en die advocaat, wat een ei

Nou hopelijk worden de problemen iig opgelost, ik denk dat er nog weinig actieve bokkers zijn die daar een paard gaan halen := het is errug druk hier

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 22:57

Espie schreef:
laat daarom altijd keuren

Ook mensen die hun paard wel hadden laten keuren zijn door deze handelaar opgelicht :)

Rajaniii

GATVERDAMME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Je bent toch niet goed bij je hoofd als je zoiets kan doen??? Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Als ik die mensen zou tegenkomen die dat soort dingen flikken..... ik zou precies hetzelfde bij hun doen!!! Kijken wat ze dan zeggen!!!! BAH

Gelukkig maar, dat het weer wat beter met je paardjes gaat, Shirley... Veel sterkte, ik hoop dat ze er weer helemaal bovenopkomen...

dat zei die vrouw.
ze heeft waarschijnlijk zichzelf over het hoofd gezien :+
ging over mishandeling
Laatst bijgewerkt door Rajaniii op 23-05-10 23:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Jolliegirl

Drunksheep schreef:
Tooske schreef:

het is geen mishandeling maar vond jij het nodig? het paard keek alleen maar :=

Wij zagen NIET wat er rechtsonder in beeld gebeurde!

Cyntje

Cyntje schreef:
Cyntje schreef:
Is het nu al online terug te kijken op SBS namelijk niet...? Krijg natuurlijk net visite :+

IEMAND??? poging 3 :+

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:58

Wat ik me wel afvraag is of de DB en mogelijk AID hier nu ook een zaak van gaan maken. Zij weten idg wie het is.

Equidea

Hoe is het nu met die paarden trouwens? Gaat het beter met dan veulen... dat super donkere palomino ( :Z ) hengstje.

Britt_Sisi

Kensha: nee dat was ervoor volgensmij, ik kan niet geloven dat iedereen haar toen nog zo gesteund heeft als je dit nu hoort, vreselijk.