PVV wil aparte dierenpolitie naar voorbeeld Amerika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: PVV wil aparte dierenpolitie naar voorbeeld Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:22

Daar heb ik ook mijn vraagtekens bij, ze zijn er toch juist om de broodfokkers de wereld uit te helpen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:02

zou eens tijd worden zeg!!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:18

aslo schreef:
O.a. worden er jaarlijks miljoenen honden in asiels af gemaakt.
De asiels zetten jaarlijk 60.000 tot 150.000,00 dollar om, na aftrek salarissen etc. Kopen nestjes op van broodfokkers waar ze goed aan kunnen verdienen. Terwijl de serieuze fokkers hele dure vergunningen nodig hebben of max maar 4 honden mogen houden. Tis of betalen of het teveel aan honden worden in beslag genomen.
In het algemeen is het 48 uur voor de binnengebrachte honden ter adoptie gesteld worden en een minimum van 72 of 96 uur voor ze mogen worden afgemaakt. De praktijk wijst echter anders uit, omdat er vaak plaatsgebrek is. Oudere honden die opgepikt worden, worden meestal veel eerder geeuthaniseerd (lees vergast, want das goedkoop), omdat die alleen maar plaats innemen voor de jongere honden die mogelijkerwijze (snel)geadopteerd kunnen worden. Daarnaast schijnt het voor te zijn gekomen dat niet plaatsbare honden los gelaten werden op een vuilnisbelt en dan afgeschoten werden door schietgrage jagers die ff niets te doen hebben. Is als ik me goed herinner zelfs een proces over geweest. Dit zijn allemaal zaken die je op AP niet te zien krijgt.

Een aantal dagen geleden heb ik een animal police aflevering gezien waarin wel verteld werd dat zwerfhonden daar na 2 tot 3 dagen werden geeuthaniseerd. Ging over een magere hond die was losgebroken, en die hond had heel veel geluk gehad want hij had 5 dagen in het asiel gezeten, terwijl een zwerfhond normaal nooit zo lang bleef zitten. Ze vertelden daar ook dat er organisaties waren die kleine en jonge zwerfhonden uit het asiel haalden om ze te redden.
Dat verhaal over de jagers.. dat is misschien ooit eens gebeurd, omkoperij ofzo, maar ik geloof niet dat zoiets nog gebeurd..

Symme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:51

ladolcevita schreef:
Het komt hier gelukkig nog steeds minder voor omdat we toch een relatief welvarend land zijn.
In landen waar men zelf niet te eten heeft worden de standaards voor dieren ook meteen naar beneden aangepast.

Ja en nee, kwa eten etc. geef ik je meteen gelijk, dat dat het probleem niet zal wezen in veel gevallen, alleen omdat we steeds welvarender worden, en dus een paard (bv.) kunnen kopen is het ook makkelijker voor onkundigen mensen een dier te kopen, toch geld zat, en dat levert weer heel andere problemen op.

En ik denk ook dat de meeste mensen die nu zeggen droombaan etc. wel zullen afhaken als het er echt komt, dit mede door het feit dat er veel echt zielige gevallen zijn, en je toch proffesioneel moet blijven wat veel mensen niet zal lukken, en ook, het feit dat sommige dieren (vechthonden bv.) die jij gered heb afgemaakt worden omdat ze niet meer in de "samenleving" passen omdat ze elke andere hond aanvallen.

Maar goed an sich is het idee natuurlijk verder top en hoop ik ook dat er zoiets komt, maar zoals de titel al zegt "naar Amerikaans voorbeeld" en niet zoals in Amerika.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:02

anneliesdj schreef:
Daar heb ik ook mijn vraagtekens bij, ze zijn er toch juist om de broodfokkers de wereld uit te helpen.

Ja, droom lekker verder Knipoog

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:28

Heb zowaar nog diverse mails terug kunnen vinden, heb geen toestemming gevraagd, maar het is een klein citaat uit diverse mails van haar en ik denk niet dat ze het erg vindt als ik dit hier post. Zij trekt zich de wantoestanden nl. behoorlijk aan. Ik moet mijn woorden vwb jagers wel terugnemen, kon me het nl. niet meer precies herinneren en denk te Nederlands, waarbij ik geweren eigenlijk automatisch relateer aan jacht/jagers.

"Ook was hier enkele jaren geleden een rechtzaak tegen animal control van een county, omdat deze betrapt werden (iemand heeft het op video opgenomen) een 3-tal honden die zouden worden afgemaakt op een vuilnisbelt te hebben losgelaten en die voor schietoefeningen te hebben gebruikt.
Ik verzin deze dingen niet. Het is hier een andere wereld. Ik weet niet wie erger is: animal control, HSUS/PETA".

Xre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:45

Goedzo!! Haha! Hopelijk lukt het.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:57

Ben benieuwd wat voor straffen ze willen opleggen... 10,- boete ofzo (rekening houdend dat je voor een moord ook maar een paar jaar de bak in gaat) Clown

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 00:43

De PVV heeft dierenwelzijn hoog op de agenda staan. Ik vind het beslist geen verkeerd idee, je kan lullen wat je wil de PVV is wel een partij waar wat van uitstraald en ze zeggen wat ze doen. Ik hou daar wel van. Geen belazerderij en loze beloftes. Dat antillenvraagstuk hebben ze ook geod aangepakt en ook aangetoond dat ze in grote lijnen gelijk hadden.

Met de dieren is het moeilijker omdat Nederland zoveel wetten moet gaan aanpassen omdat anders bepaalde groepen mensen misbruik gaan maken van de situatie. Het is meer gecompliceerd dan menigeen denkt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 05:46

Kijk, en dit had nu eens van Marianne Thiemen moeten komen. Eindelijk een plan voor de dieren welzijn waar men zich in kan vinden. Godzijdank dat niet iedereen zomaar als een kip zonder kop dingen gaat roepen en regeltjes wil gaan instellen waar van je denkt.... Tsja...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 08:45

Symme schreef:
ladolcevita schreef:
Het komt hier gelukkig nog steeds minder voor omdat we toch een relatief welvarend land zijn.
In landen waar men zelf niet te eten heeft worden de standaards voor dieren ook meteen naar beneden aangepast.

Ja en nee, kwa eten etc. geef ik je meteen gelijk, dat dat het probleem niet zal wezen in veel gevallen, alleen omdat we steeds welvarender worden, en dus een paard (bv.) kunnen kopen is het ook makkelijker voor onkundigen mensen een dier te kopen, toch geld zat, en dat levert weer heel andere problemen op.

En ik denk ook dat de meeste mensen die nu zeggen droombaan etc. wel zullen afhaken als het er echt komt, dit mede door het feit dat er veel echt zielige gevallen zijn, en je toch proffesioneel moet blijven wat veel mensen niet zal lukken, en ook, het feit dat sommige dieren (vechthonden bv.) die jij gered heb afgemaakt worden omdat ze niet meer in de "samenleving" passen omdat ze elke andere hond aanvallen.

Maar goed an sich is het idee natuurlijk verder top en hoop ik ook dat er zoiets komt, maar zoals de titel al zegt "naar Amerikaans voorbeeld" en niet zoals in Amerika.

De problemen in Amerika hebben te maken met het feit dat mensen daar van het een op het andere moment hun baan kunnen verliezen en dan binnen no time op straat geschopt worden.
Als er dan nog diverse kleine mondjes gevoed moeten worden, is het niet vreemd dat juist hond of kat worden achtertgelaten.
Persoonlijk zou ik in zon geval de hond opvoeren aan de kinderen, dat vermindert het leed aan alle kanten.
Dat land is ongelooflijk achteruit aan het boeren op het gebied van welvaart en welzijn van de mensen, logisch dat dan dieren in de verdrukking komen.

Verder blijkt maar al te vaak dat de verwaarlozers psychisch verwarde mensen zijn.
Mishandelaars kennen weer een ander profiel, dat van psychopaten, hele nare mensen die vaak ook niet te zorgvuldig met andere mensen omspringen.

Drie groepen: verarmde mensen die alle hoop verloren hebben
psychiatrische patienten
Psychopaten ofwel engerds.

De problemen die onvoldoende kennis van een dier hebben brengen, zijn van een heel andere orde, aangezien het leed hier meestal onbedoeld wordt toegebracht en deze mensen vaak enorm schrikken als ze erop worden aangesproken, en er lering uit trekken.
Bovendien zijn de meeste beginnende paardenhouders aangesloten bij verenigingen of staan ze op pensionstallen, dus controle is er en hulp vaak in de buurt.
Excessen zijn in deze groep minder te verwachten dan in de bovenstaande.

Verder snap ik niet zo waarom dat geld niet gewoon naar de AID zou kunnen gaan.
Ze hebben kennis en ervaring opgebouwd, geef ze gewoon meer geld zodat ze extra mankracht op de meldingen in kunnen zetten.
Maar goed, dit roepen om Animal Cops is misschien populairder.

De DB kan misschien niet veel doen, maar kan voor de groep 'onervaren maar welwillende eigenaren' veel betekenen.
Verder kan zijn functioneren als voorportaal, dwz ze kunnen meldingen van grotere ernst doorgeven naar de LID of de AID.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:28

Is het in de USA wel zo goed?

Toevallig zag ik gisteravond een aflevering van de serie 'Law & Order' met een verhaallijn over een jonge man die de staart van zijn kat in de fik gestoken had en als hobby had direnschedels te verzamelen. Dat laatste is op zich niet zo gek maar het onaardige was dat hij dan eerst zélf dieren van andere mensen pikte, ze mishandelde en dan de koppen eraf hakte om de schedels te verkrijgen. Hmm... de twee dienstdoende detectives: "Vreselijk, ik begrijp niet dat men in dit land niet harder gestraft voor dit soort zaken" - de andere: "Ja, wat wil je, een maximum boete van 45 dollar of een aantal uren taakstraf.."
Dat werpt wel een ander licht op dat wat Animal Cops ons voorschotelt..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:49

sterk wisselend per staat jannepauli!

Ik denk dat het geld naar de AID ook niet erg veel oplost, dan moeten ze namelijk eerst hun prioriteiten veranderen. Zolang dierenwelzijn niet op het lijstje staat schiet extra geld ook weinig op! Alhoewel ze dat erg goed kunnen gebruiken, ook voor andere dingen!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:00

aslo schreef:
anneliesdj schreef:

Ja, droom lekker verder Knipoog

Ik vraag me af wie er hier droomt, ik geloof niet zomaar alles wat me verteld wordt.

Zelfs al zou dat gebeuren dan is het wel triest maar ja, mensen zijn mensen en mensen maken fouten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:02

Jannepauli schreef:
Is het in de USA wel zo goed?

Toevallig zag ik gisteravond een aflevering van de serie 'Law & Order' met een verhaallijn over een jonge man die de staart van zijn kat in de fik gestoken had en als hobby had direnschedels te verzamelen. Dat laatste is op zich niet zo gek maar het onaardige was dat hij dan eerst zélf dieren van andere mensen pikte, ze mishandelde en dan de koppen eraf hakte om de schedels te verkrijgen. Hmm... de twee dienstdoende detectives: "Vreselijk, ik begrijp niet dat men in dit land niet harder gestraft voor dit soort zaken" - de andere: "Ja, wat wil je, een maximum boete van 45 dollar of een aantal uren taakstraf.."
Dat werpt wel een ander licht op dat wat Animal Cops ons voorschotelt..

Ehm, Law & Order is ook gewoon een serie en niet gebaseerd op realiteit. Beetje dom om te geloven dat alles waar is wat daar wordt gezergd. Er kan natuurlijk een kern van waarheid in zitten maar kan evengoed gewoon uit de mouw geschud zijn.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:07

Kijk helemaal top, kon mijn idee wel zijn. Ga nu al solliciteren Lachen

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:42

Zwerte schreef:
sterk wisselend per staat jannepauli!

Ik denk dat het geld naar de AID ook niet erg veel oplost, dan moeten ze namelijk eerst hun prioriteiten veranderen. Zolang dierenwelzijn niet op het lijstje staat schiet extra geld ook weinig op! Alhoewel ze dat erg goed kunnen gebruiken, ook voor andere dingen!

En wie zegt dat inspecteurs van de AID niet dolgraag meer zouden willen kunnen doen als ze daar de mogelijkheden toe hadden?
Ik heb weleens met een paar gepraat en die waren echt niet blij met het leed dat ze onder ogen kregen, maar waren qua tijd en middelen inderdaad aan handen en voeten gebonden.

Bovendien worden zij ook aangestuurd, lijkt me niet heel onmogelijk om daar extra geld in te pompen dat dan expliciet aan dierwelzijn wordt besteed?

Waarom een heel nieuw apparaat in het leven roepen, met de bijbehorende nederlandse bureaucratie eromheen en alle beginnersfouten die zon organisatie gaat maken, als er al een organisatie aanwezig is die wel wil maar niet kan?

Of moeten al die mensen die nu bij de AID ontslagen dreigen te worden, straks maar gaan solliciteren bij die Dierenpolitie van Wilders?

.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:01

Ik geloof dat je me niet helemaal goed begrijpt.
Ik vind het een prima idee om de AID het te laten oplossen, zij zijn er immers al voor opgeleid en de wil is er zeker wel. Alleen bij de hoge heren niet die het prioriteitenlijstje maken. En deze prioriteiten moeten eerst veranderen voordat extra geld voor deze zaak nut heeft. Anders gaat het extra geld naar andere zaken die de hoge heren belangrijker achten. Dat probeerde ik te zeggen, niet dat de AID op zich niet een prima idee is. Maar met alleen extra geld en geen prioriteiten verandering (en dat is dus wat anders dan wat de inspecteurs zelf zouden willen!) schiet je niet veel op. Dan liever een nieuwe "dienst".

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:48

Sorry dat ik dit topic weer omhoog haal, maar wanneer is hier meer duidelijkheid over?

Dit is al jaren mijn droombaan! En ja, ik weet wat ik zeg Knipoog
Ik sta echt te popelen om te solliciteren Ja

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:52

Waarom schrijf je geen open sollicitatie naar de AID of LID??

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:56

omdat die naar mijn idee te weinig bevoegdheden hebben...

Edit: ik moet wel voldoening uit mijn werk kunnen halen, en dat gaat niet als je pas mag ingrijpen als het al zo goed als te laat is.