Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
aslo schreef:O.a. worden er jaarlijks miljoenen honden in asiels af gemaakt.
De asiels zetten jaarlijk 60.000 tot 150.000,00 dollar om, na aftrek salarissen etc. Kopen nestjes op van broodfokkers waar ze goed aan kunnen verdienen. Terwijl de serieuze fokkers hele dure vergunningen nodig hebben of max maar 4 honden mogen houden. Tis of betalen of het teveel aan honden worden in beslag genomen.
In het algemeen is het 48 uur voor de binnengebrachte honden ter adoptie gesteld worden en een minimum van 72 of 96 uur voor ze mogen worden afgemaakt. De praktijk wijst echter anders uit, omdat er vaak plaatsgebrek is. Oudere honden die opgepikt worden, worden meestal veel eerder geeuthaniseerd (lees vergast, want das goedkoop), omdat die alleen maar plaats innemen voor de jongere honden die mogelijkerwijze (snel)geadopteerd kunnen worden. Daarnaast schijnt het voor te zijn gekomen dat niet plaatsbare honden los gelaten werden op een vuilnisbelt en dan afgeschoten werden door schietgrage jagers die ff niets te doen hebben. Is als ik me goed herinner zelfs een proces over geweest. Dit zijn allemaal zaken die je op AP niet te zien krijgt.
ladolcevita schreef:Het komt hier gelukkig nog steeds minder voor omdat we toch een relatief welvarend land zijn.
In landen waar men zelf niet te eten heeft worden de standaards voor dieren ook meteen naar beneden aangepast.
anneliesdj schreef:Daar heb ik ook mijn vraagtekens bij, ze zijn er toch juist om de broodfokkers de wereld uit te helpen.
Hopelijk lukt het.
Symme schreef:ladolcevita schreef:Het komt hier gelukkig nog steeds minder voor omdat we toch een relatief welvarend land zijn.
In landen waar men zelf niet te eten heeft worden de standaards voor dieren ook meteen naar beneden aangepast.
Ja en nee, kwa eten etc. geef ik je meteen gelijk, dat dat het probleem niet zal wezen in veel gevallen, alleen omdat we steeds welvarender worden, en dus een paard (bv.) kunnen kopen is het ook makkelijker voor onkundigen mensen een dier te kopen, toch geld zat, en dat levert weer heel andere problemen op.
En ik denk ook dat de meeste mensen die nu zeggen droombaan etc. wel zullen afhaken als het er echt komt, dit mede door het feit dat er veel echt zielige gevallen zijn, en je toch proffesioneel moet blijven wat veel mensen niet zal lukken, en ook, het feit dat sommige dieren (vechthonden bv.) die jij gered heb afgemaakt worden omdat ze niet meer in de "samenleving" passen omdat ze elke andere hond aanvallen.
Maar goed an sich is het idee natuurlijk verder top en hoop ik ook dat er zoiets komt, maar zoals de titel al zegt "naar Amerikaans voorbeeld" en niet zoals in Amerika.
aslo schreef:anneliesdj schreef:Daar heb ik ook mijn vraagtekens bij, ze zijn er toch juist om de broodfokkers de wereld uit te helpen.
Ja, droom lekker verder
Jannepauli schreef:Is het in de USA wel zo goed?
Toevallig zag ik gisteravond een aflevering van de serie 'Law & Order' met een verhaallijn over een jonge man die de staart van zijn kat in de fik gestoken had en als hobby had direnschedels te verzamelen. Dat laatste is op zich niet zo gek maar het onaardige was dat hij dan eerst zélf dieren van andere mensen pikte, ze mishandelde en dan de koppen eraf hakte om de schedels te verkrijgen. Hmm... de twee dienstdoende detectives: "Vreselijk, ik begrijp niet dat men in dit land niet harder gestraft voor dit soort zaken" - de andere: "Ja, wat wil je, een maximum boete van 45 dollar of een aantal uren taakstraf.."
Dat werpt wel een ander licht op dat wat Animal Cops ons voorschotelt..
Zwerte schreef:sterk wisselend per staat jannepauli!
Ik denk dat het geld naar de AID ook niet erg veel oplost, dan moeten ze namelijk eerst hun prioriteiten veranderen. Zolang dierenwelzijn niet op het lijstje staat schiet extra geld ook weinig op! Alhoewel ze dat erg goed kunnen gebruiken, ook voor andere dingen!