Isabell voorlopig bovenaan klassement ondanks fouten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nazarma

Re: Isabell voorlopig bovenaan klassement ondanks fouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:47

Ik vind het echt belachelijk maargoed wat doe je eraan... Maar ik vond echt dat anky beter was, ik vind dat bovendien echt niet kunnen in de GP zo`n staking, Maar gelukkig kan Anky het nog goed maken in de kür, ben benieuwd of dat nog gaat gebeuren
Laatst bijgewerkt door Nazarma op 16-08-08 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:50

Esther28 schreef:
nienkemoritz schreef:
Stiekem moest ik even heel hard juichen toen Satchmo in protest ging (heel onsportief, ik weet het). Maar dat ze alsnog een hogere score heeft behaald vind ik echt onterecht! Na de staking liep Satchmo lang zo goed niet meer en ik had haar ook zeker geen 1e plaats gegeven. Maar ja, het grote nadeel van een jurysport he.

hihi ik stiekum ook hoor. Lag bijna naast de bank toen ik zag dat de score van Isabell hoger was....Erg onterecht en de fouten en de jurering niet in verhouding staan. Staking en bijna over het hekje gaan is toch wat ernstiger dan een miscommunicatie.

Klopt maar Anky kreeg voor het drafappuyement ook geen 1-en en 1 2. De rest van de proef heeft Isabelle op een aantal punten terecht hoger gescoord als Salinero.

Score van Anky per jury van het appuyement: 3,3,3,4,4

Evaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:51

Ik heb hier echt géén verstand van, dus vergeef me als ik het verkeerd heb Tong uitsteken maar imke kreeg ofzo lagere score omdat sunrise der tong uit der mond had (?) maar Isabell werth staat wel 1e als haar paard gaat staken?!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:52

waar staat de proef van anky dan? ik kan alleen die van isabell vinden en begin na een half uur zoeken toch aardig gefrustreerd te raken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 19:53

Citaat:
Stakende Satchmo houdt Anky in de race

Het was nagelbijten geblazen tijdens de Grand Prix Spécial. Anky van Grunsven reed met I.P.S. Salinero een proef met vele hoogtepunten en twee dieptepunten. In het drafappuyement naar links sprong Salinero even in galop aan en in de wissels om de pas ontstond ook een grote fout. De geweldige passages, piaffes en pirouettes brachten mede de score naar 74,96%, maar Anky was niet tevreden. ‘Wat shit die twee fouten. Er was miscommunicatie in die draftraversaal en ik wilde vervolgens de wissels meer naar voren springen waardoor die tweede fout ontstond. Hij stond er zo scherp aan, eigenlijk nog te scherp en lijkt niet moe te krijgen. Hij stond trouwens wel stil hè bij het halthouden, dat was een hoogtepunt. Ik ga echter niet opgeven. Ik heb de Kür nog.’

Kort na Anky kwam eeuwige concurrent Isabell Werth in de ring. Zij leek op een recordscore af te gaan totdat het onverwachte gebeurde. Satchmo staakte volledig in een piaffe en alleen dankzij het vakmanschap van Isabell werd de proef nog gered met 75,20% en dus slechts een kwart procent boven Anky. Werth: ‘Het is voor mij onverklaarbaar wat er gebeurde. Hij is een genie en die doen zoiets wel eens. Alleen net nu op de Olympische Spelen... In de Kür zal ik geen fout meer mogen maken, het is toch de specialiteit van Anky.’

Achter de twee titanen staat Heike Kemmer voorlopig op drie met de Amerikaan Stefan Peters op vier. Hans Peter Minderhoud plaatste zich zonder problemen bij de beste vijftien voor de Kür en staat nu zevende.

www.dehoefslag.nl

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:54

Evaat schreef:
Ik heb hier echt géén verstand van, dus vergeef me als ik het verkeerd heb Tong uitsteken maar imke kreeg ofzo lagere score omdat sunrise der tong uit der mond had (?) maar Isabell werth staat wel 1e als haar paard gaat staken?!

Imke kreeg idd lagere punten omdat Sunrise haar tong uitstak.
En Isabelle kreeg idd ook lagere punten omdat Satchmo in verzet ging. Knipoog
Alleen kon Isabell die punten ophalen met andere onderdelen.
Als Satchmo niet in verzet was gegaan had ze nog verder los gestaan van Anky.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:58

mirjamalvaro schreef:
Ik vond Isabell der fout veel ernstiger dan Anky's. Paard echt volledig in de staak. Dus nee vond dat Anky wel op 1 had mogen staan Bloos

Inderdaad eerste piaffe niet getoond, dus zou 1 moeten zijn.

Zou zomaar kunnen dat er vijf 1en gegeven zijn. En terecht. Blijkbaar was de kwaliteit van de overige oefeningen dusdanig dat Isabelle net een fractie hoger uit kwam dan Anky. Zonder de 1en was Isabelle richting 78% gegaan, dus, mazzel voor ons, pech voor Isabelle.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:58

Anne_GTI, kun jij ook zien wat de scores zijn voor de serie wissels om de pas op de middellijn van Isabell? Dus die vlak na de galoppirouette?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:02

Nazarma schreef:
Ik vind het echt ronduit belachelijk maargoed wat doe je eraan... Maar ik vond anky echt beter, ik vind dat bovendien echt niet kunnen in de GP zo`n staking, als bv. Jan Brink, of Anne van Olst ik noem maar wat Knipoog zo`n fout had gemaakt, dan was dat denk ik veel zwaarder aangerekend maargoed als Isabell dat doet, dan is ineens niks meer aan de hand en rijd ze anky er nog uit,,, erg vaag hoor Nors opkijken

Wat bedoel je nu precies? Dat vijf juryleden corrupt zijn, en alleen Isabelle goeie punten geven?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:06

CharleyT schreef:
mirjamalvaro schreef:
Ik vond Isabell der fout veel ernstiger dan Anky's. Paard echt volledig in de staak. Dus nee vond dat Anky wel op 1 had mogen staan Bloos

Inderdaad eerste piaffe niet getoond, dus zou 1 moeten zijn.

Zou zomaar kunnen dat er vijf 1en gegeven zijn. En terecht. Blijkbaar was de kwaliteit van de overige oefeningen dusdanig dat Isabelle net een fractie hoger uit kwam dan Anky. Zonder de 1en was Isabelle richting 78% gegaan, dus, mazzel voor ons, pech voor Isabelle.

Nee, eerder staat dat er een één, twee tweeën en twee drieën gegeven zijn. Dat zijn dus al zes punten meer dan vijf enen. Hoe je nog een drie kunt geven voor deze totaal niet getoonde piaffe is me een raadsel.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:12

Fitzroy schreef:
"das beste Pferd der Welt" riep ie over Satchmo.
Verder geeft hij altijd deskundig commentaar en een genoegen om aan te luisteren.

Beter dan 'onze' Frits, die snapt er echt niets van Hamer

Hey, hardstikke off topic, maar grappig dat je het commentaar van Frits aankaart. Het is eigenlijk gewoon wat achtergrond gebabbel zonder kennis van zaken. Liever de engelse en duitse commentatoren. Betrokken, kundig, positief.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:14

schakelde ik toch net op tijd in op kanaal 7.
Net voordat het paard de staak in ging. En daarna hoorde je het hekje.
Nee, ik vond het niet verdiend, maar we hebben de kur nog!

Nazarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:16

Charley T: nee, het Amerikaanse en Hongaarse jurylid, reachtie was trouwens wat overdreven, maar ik was een beetje gepikeerd, even aangepast Knipoog
Laatst bijgewerkt door Nazarma op 16-08-08 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:20

CharleyT schreef:
Fitzroy schreef:
"das beste Pferd der Welt" riep ie over Satchmo.
Verder geeft hij altijd deskundig commentaar en een genoegen om aan te luisteren.

Beter dan 'onze' Frits, die snapt er echt niets van Hamer

Hey, hardstikke off topic, maar grappig dat je het commentaar van Frits aankaart. Het is eigenlijk gewoon wat achtergrond gebabbel zonder kennis van zaken. Liever de engelse en duitse commentatoren. Betrokken, kundig, positief.

Ik zou hem niet eens "onze Frits" durven noemen Bloos Het is Frits van Studio Sport, om de titel "onze Frits" te verdienen zou hij iets meer verstand van zaken moeten hebben. Ik vraag me af in welke sport hij eigenlijk geïnteresseerd is want dat is klaarblijkelijk niet dressuur... Tong uitsteken

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:23

horseyfries schreef:
Anne_GTI, kun jij ook zien wat de scores zijn voor de serie wissels om de pas op de middellijn van Isabell? Dus die vlak na de galoppirouette?

Nope, die zijn niet gezegd.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:27

Buiten de fouten van beide dames om vond ik Satchmo beter lopen dan Sallinero!!
Hij liep met veel meer uitstraling.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:30

welk kanaal is eigenlijk kanaal 7????????

en (waar) wordt het dinsdag op uitgezonden?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:38

Misschien heeft onze Frits ooit wel binnen de NOS iets uitgespookt en is de paardensport zijn straf,
want erg veel verstand heeft hij van geen van de diciplines ..........En wij zitten ermee opgescheept, persoonlijk
luister ik ook liever na de engelsen of duitsers.......

Issor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:43

Kan Laurens van Lieren tijdens de proeven geen commentaar geven, die heeft er toch echt meer verstand van dan Frits. Clown Hij gaf donderdag ook al commentaar na de proeven. Ideetje? Tong uitsteken

evening

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:47

Ik hoop dat er dit jaar is iemad anders wint dan isabell of anky. Het word eens tijd dat anderen ook de kans krijgen Tong uitsteken . Als ik toch moest kiezen zou ik toch voor isabell gaan, het begin van haar proef was echt super. Trouwens 1 grote fout = 2 gewoon fouten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:55

het zal denk ik toch wel Anky of Isabell worden.......al zou het ook leuk zijn als het Hans Peter Minderhout was geweest,maarja

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:57

Ik denk dat het Isabel werth word. Als zij zelfs met zo'n enorme fout (heb het filmpje gezien, was echt een gigantische fout) nog BOVEN Anky staat, dan maakt Anky geen schijn van kans!

Issor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:05

Kur op muziek is wel echt Anky haar sterke punt, ben benieuwd.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:07

nienkemoritz schreef:
Kur op muziek is wel echt Anky haar sterke punt, ben benieuwd.

`
Maar ik hoop toch wel dat Anky wint hoor! Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:07

Wel,.... hoe duidelijk kan het zijn dat FEI klassieke dressuur het spoor kwijt is?!

De oefeningen worden onwaarschijnlijk perfect gedaan, maar er is geen paard wat ook maar bij benadering ontspannen is en geen verzet toont.
Staartzwiepen, een keer schoppen, knikken en schudden, is al normaal. Nu een volkomen onacceptabel actíef verzet en nóg is het onbelangrijk.
Is een paard wat wíl doen wat de ruiter vraagt en dat lekker ontspannen doet niet het állerbelangrijkste?

Let wel, dit is het allerhoogste niveau van klassieke dressuur. Tenminste hoort dat te zijn. Het zijn geen oefeningen in paardovertuigen maar een hoort een ontspannen expositie van wélwillende samenwerking te zijn. Kortom; om te Huilen

Nee, voor mij krijgt een meiske in een slobbertrui met een wolharige pony welke lekker attent ontspannen betrouwbaar alles voor haar doet op verderlichte signalen, maar samen de oefeningen op zich niet strak op het netvlies hebben meer waardering dan dit treurige schouwspel in het strakke pak. Dat meiske heeft een attent en betrouwbaar meewerkend paard = basisvoorwaarde #1.

Ja, het olympische bewijs is geleverd: FEI klassieke dressuur is los van de basis, maar dan ook TOTAAL.

hc