Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Esther28 schreef:nienkemoritz schreef:Stiekem moest ik even heel hard juichen toen Satchmo in protest ging (heel onsportief, ik weet het). Maar dat ze alsnog een hogere score heeft behaald vind ik echt onterecht! Na de staking liep Satchmo lang zo goed niet meer en ik had haar ook zeker geen 1e plaats gegeven. Maar ja, het grote nadeel van een jurysport he.
hihi ik stiekum ook hoor. Lag bijna naast de bank toen ik zag dat de score van Isabell hoger was....Erg onterecht en de fouten en de jurering niet in verhouding staan. Staking en bijna over het hekje gaan is toch wat ernstiger dan een miscommunicatie.
Citaat:Stakende Satchmo houdt Anky in de race
Het was nagelbijten geblazen tijdens de Grand Prix Spécial. Anky van Grunsven reed met I.P.S. Salinero een proef met vele hoogtepunten en twee dieptepunten. In het drafappuyement naar links sprong Salinero even in galop aan en in de wissels om de pas ontstond ook een grote fout. De geweldige passages, piaffes en pirouettes brachten mede de score naar 74,96%, maar Anky was niet tevreden. ‘Wat shit die twee fouten. Er was miscommunicatie in die draftraversaal en ik wilde vervolgens de wissels meer naar voren springen waardoor die tweede fout ontstond. Hij stond er zo scherp aan, eigenlijk nog te scherp en lijkt niet moe te krijgen. Hij stond trouwens wel stil hè bij het halthouden, dat was een hoogtepunt. Ik ga echter niet opgeven. Ik heb de Kür nog.’
Kort na Anky kwam eeuwige concurrent Isabell Werth in de ring. Zij leek op een recordscore af te gaan totdat het onverwachte gebeurde. Satchmo staakte volledig in een piaffe en alleen dankzij het vakmanschap van Isabell werd de proef nog gered met 75,20% en dus slechts een kwart procent boven Anky. Werth: ‘Het is voor mij onverklaarbaar wat er gebeurde. Hij is een genie en die doen zoiets wel eens. Alleen net nu op de Olympische Spelen... In de Kür zal ik geen fout meer mogen maken, het is toch de specialiteit van Anky.’
Achter de twee titanen staat Heike Kemmer voorlopig op drie met de Amerikaan Stefan Peters op vier. Hans Peter Minderhoud plaatste zich zonder problemen bij de beste vijftien voor de Kür en staat nu zevende.
Evaat schreef:Ik heb hier echt géén verstand van, dus vergeef me als ik het verkeerd hebmaar imke kreeg ofzo lagere score omdat sunrise der tong uit der mond had (?) maar Isabell werth staat wel 1e als haar paard gaat staken?!
mirjamalvaro schreef:Ik vond Isabell der fout veel ernstiger dan Anky's. Paard echt volledig in de staak. Dus nee vond dat Anky wel op 1 had mogen staan
Inderdaad eerste piaffe niet getoond, dus zou 1 moeten zijn.
Nazarma schreef:Ik vind het echt ronduit belachelijk maargoed wat doe je eraan... Maar ik vond anky echt beter, ik vind dat bovendien echt niet kunnen in de GP zo`n staking, als bv. Jan Brink, of Anne van Olst ik noem maar watzo`n fout had gemaakt, dan was dat denk ik veel zwaarder aangerekend maargoed als Isabell dat doet, dan is ineens niks meer aan de hand en rijd ze anky er nog uit,,, erg vaag hoor
CharleyT schreef:mirjamalvaro schreef:Ik vond Isabell der fout veel ernstiger dan Anky's. Paard echt volledig in de staak. Dus nee vond dat Anky wel op 1 had mogen staan
Inderdaad eerste piaffe niet getoond, dus zou 1 moeten zijn.
Zou zomaar kunnen dat er vijf 1en gegeven zijn. En terecht. Blijkbaar was de kwaliteit van de overige oefeningen dusdanig dat Isabelle net een fractie hoger uit kwam dan Anky. Zonder de 1en was Isabelle richting 78% gegaan, dus, mazzel voor ons, pech voor Isabelle.
Fitzroy schreef:"das beste Pferd der Welt" riep ie over Satchmo.
Verder geeft hij altijd deskundig commentaar en een genoegen om aan te luisteren.
Beter dan 'onze' Frits, die snapt er echt niets van
CharleyT schreef:Fitzroy schreef:"das beste Pferd der Welt" riep ie over Satchmo.
Verder geeft hij altijd deskundig commentaar en een genoegen om aan te luisteren.
Beter dan 'onze' Frits, die snapt er echt niets van
Hey, hardstikke off topic, maar grappig dat je het commentaar van Frits aankaart. Het is eigenlijk gewoon wat achtergrond gebabbel zonder kennis van zaken. Liever de engelse en duitse commentatoren. Betrokken, kundig, positief.
horseyfries schreef:Anne_GTI, kun jij ook zien wat de scores zijn voor de serie wissels om de pas op de middellijn van Isabell? Dus die vlak na de galoppirouette?
nienkemoritz schreef:Kur op muziek is wel echt Anky haar sterke punt, ben benieuwd.