Nederland als eerste van start in landenwedstrijd Dressuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Nederland als eerste van start in landenwedstrijd Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:53

Was die niet vannacht?heb het gemist...

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:56

De ideale loting is het niet idd. Het zal iig weer erg spannend worden.
Zoals Anky al zei ze zullen gewoon heel goed moeten rijden. Ja
Ik zit op het puntje van mijn stoel..

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:58

Echt jammer van de ongunstige loting, hopen dat het niet teveel invloed heeft. ik kan nu al niet meer wachten!

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:18

Dit is het slechtste wat had kunnen gebeuren. Ik loop nu al vijfentwintig jaar mee in het dressuurwereldje en tevens ook andere jury-sporten. En ik weet dan ook dat de juryleden de hoge cijfers helemaal onder in hun koffer hebben zitten. Dat is niets nieuws, en daar zullen we mee moeten leven. Maar het is heel slecht voor onze kans op goud. Ook zet ik mijn vraagtekens bij de samenstelling van het jurycorps. Er zijn naar mijn mening te veel "exotic" juryleden. Tijdens het Global dressage forum van vele jaren terug werd er al gesproken om tijdens belangrijke wedstrijden 10 juryleden te laten jureren en de hoogste en laagste scores te laten afvallen. Kijk maar eens hoe de Duitser Riexinger de laatste tijd de Nederlanders heeft gejureerd. Indien Hans Peter, Imke en Anky goud behalen dan mag er wat mij betreft voor alle drie een standbeeld worden opgericht.

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:22

missch hele domme vraag maar en rijden er toch 4 voor landenwedstrijd en de laagste word dan geschrapt? of ben ik nou dom...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:24

Dat is veranderd. Nu rijden er maar 3 en wordt er geen meer geschrapt.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:27

Ik vind het opzich wel heel erg grappig dat nú ineens het wel waar is dat de eerste starts mogelijk lager gepunt worden.
Als een willekeurige bokker zou claimen dat hij/zij minder punten dan verdiend heeft gekregen omdat die als eerste moet starten, zou heel bokt daarover vallen en roepen dat dat belachelijk is, als je écht goed rijdt krijg je je punten toch wel enz.
Nu gaat het om de topruiters en ineens is het wel waar.

Ze zullen er gewoon super voor moeten rijden. En dan zullen de punten er waarschijnlijk ook wel naar zijn, of ze nou op dag 1 of dag 2 rijden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:28

Ik vind het onzin dat ze er nu super voor moeten rijden. Als ze op de 10e plaats waren gestart zouden ze net zo super moeten rijden.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:30

Ja, dat bedoel ik dus ook Scum. Het maakt niet uit wanneer ze starten, ze moeten goed rijden, beter dan de rest als ze goud willen winnen. En de starttijd zal daarin weinig schelen.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:36

Tja, so be it. Nerd

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:36

Scum schreef:
Ik vind het onzin dat ze er nu super voor moeten rijden. Als ze op de 10e plaats waren gestart zouden ze net zo super moeten rijden.

Precies, het is toch meer dan vanzelfsprekend dat je op je allerbest rijdt? Nagelbijten / Gniffelen

Hopen dat ze het redden ! Lachen

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:54

Jammer dat we zo irritant ingeloot zijn!

ga zeker kijken hoef ik het eerst volgende jaar mijn nagels niet meer te knippen.
Vind het aan de ene kant superleuk om te kijken maar aan de andere kant ook weer een ramp want ik zit daar zo machteloos op het scherm te staren zonder dat ik iets kan doen. Maar ja het is maar hopen op het goede!

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:57

Ach, misschien is het balen, misschien zijn ze nu achtergesteld ed... Gelukkig vergaat de wereld daarom nog steeds niet.

Het lijkt me trouwens wél ontzettend lastig voor juryleden die mensen uit hun eigen land of de grote concurrent moeten beoordelen.. Volgensmij ben je dan nooit helemaal 100% onbevooroordeeld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:57

Manon88 schreef:
fokfanaat schreef:
dat is wel zo, maar het scheelt zowiezo een aantal punten!
Dat zou zomaar kunnen maar wanneer ze beter zijn zullen de punten nog altijd hoger zijn. Kan wel zijn dat er dan over het algemeen lager gepunt zal worden.

en als er dag 2 dan hoger gepunt wordt, kan het zomaar zijn dat Duitsland met mindere proeven toch wint van Nederland Knipoog
1 puntje kan het verschil maken.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:59

Rinske schreef:
Lijkt voetbal wel, daar loten de Duitsers ook altijd beter in dan de Nederlanders Huilen van het lachen . Inderdaad hopen dat hun proeven zo goed zullen zijn dat de rest in hun schaduw zal staan.

Nou ja, ze liepen uiteindelijk wel de eerste plek mis natuurlijk! Haha!

Even zoeken hoe laat dat precies is, want dan kan ik ze hopelijk zien rijden voor ik naar een bruiloft moet Boos!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:02

Miriam schreef:
Ach, zo heeft NL weer mooi een excuus als ze geen goud halen. Het gaat nl nooit meer aan de ruiters liggen maar het ligt aan de loting....
Als ze zich nou eens op het rijden zouden richten in plaats van op het "Calimero gevoel"! Natuurlijk is het geen ideale loting, maar we zullen het er mee moeten doen. Als een jury een land of ruiter tov een ander wil bevoordelen dan gebeurt dat toch wel hoor.

@Sander: Dabedoelik.. Ja

heb je het nu over de ruiters zelf of over de reacties op Bokt? Verward

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:18

Ik vind loting wel het meest eerlijke systeem, al vind ik het voor de spanning leuker als de kanshebbers aan het einde zitten.. maar ja, nu kan Nederland ook een grote druk op de andere teams zetten door goede punten te scoren!

Kan me voorstellen dat het voor HP niet heel fijn is om als eerste die ring in te moeten, maar dat moet toch iemand doen!

Ik ben niet heel erg betrokken bij de dressuursport en vind het vooral leuk als nederland gewoon goed rijdt, of het nou Anky of Imke is maakt me niet uit.

Maar ik lees hier mensen die het Anky niet meer gunnen omdat ze al zo vaak heeft gewonnen (rare redenatie vind ik, maar goed) of omdat ze arrogant zou zijn geworden. Ik heb bij Anky juist altijd het idee dat ze vooral probeert niet arrogant over te komen. Dus ik ben wel even benieuwd wat er dan arrogant is aan haar Blond Is mij nog niet opgevallen.

Ik hoop dat er op hoog niveau gereden wordt en dat de beste ook wint en dat dat NL blijkt te zijn Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:26

miss_jumpy schreef:
Ik vind loting wel het meest eerlijke systeem, al vind ik het voor de spanning leuker als de kanshebbers aan het einde zitten.. maar ja, nu kan Nederland ook een grote druk op de andere teams zetten door goede punten te scoren!

Kan me voorstellen dat het voor HP niet heel fijn is om als eerste die ring in te moeten, maar dat moet toch iemand doen!

Ik ben niet heel erg betrokken bij de dressuursport en vind het vooral leuk als nederland gewoon goed rijdt, of het nou Anky of Imke is maakt me niet uit.

Maar ik lees hier mensen die het Anky niet meer gunnen omdat ze al zo vaak heeft gewonnen (rare redenatie vind ik, maar goed) of omdat ze arrogant zou zijn geworden. Ik heb bij Anky juist altijd het idee dat ze vooral probeert niet arrogant over te komen. Dus ik ben wel even benieuwd wat er dan arrogant is aan haar Blond Is mij nog niet opgevallen.

Ik hoop dat er op hoog niveau gereden wordt en dat de beste ook wint en dat dat NL blijkt te zijn Haha!

Helemaal mee eens. Vind Anky juist een ontzettend sympathiek mens, en heel 'gewoon', absoluut niet uit de hoogte.
In tegenstelling tot sommige andere ruiters. Sigaar

Van mij mag Anky winnen. En Imke trouwens ook. Knipoog

Vermoed dat het gewoon een kweastie van jaloezie is, die mensen die zulke dingen over haar zeggen. Ze heeft het goed voor elkaar, super paarden, eigen stal, kledinglijn. Ze werkt hard en heeft heel wat bereikt. Knap! Dat kan namelijk niet iedereen zeggen van zichzelf!
Beetje jammer dat er altijd weer mensen zijn die een ander zoiets niet gunnen. Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:33

Waarom ik vind dat Anky arrogant is geworden? (want ik voel mij even aangesproken Knipoog )

Ik las een tijd geleden in de hoefslag special een artikel van haar waar ik accuut misselijk van werd! Echt, mn haren gingen overeind staan en ik moet ook zeggen dat ik Anky helemaal niet zo ken

In dit artikel zei ze dat Salinero geen zwakke punten had, en ook dat ze het eigenlijk maar gemier vond dat mensen zo over zijn niet-stilstaan bleven zeuren.... dat vond ik écht niet te geloven, dat vind ik getuigen van niet meer kritisch naar jezelf durven kijken en je fouten onder ogen durven zien.....

Ik zie nog genoeg fouten bij haar en haar proeven en ik blijf er bij - stilstaan is BASIS. Dat je dat aan de kant schuift omdat je passage-piaffe zo fenomenaal is, vind ik kul, echt waar.

Als je zover bent gekomen, dan mag je van mij van je voetstuk af flikkeren en even hard op de grond lazeren, zo zeg ik het maar even. Knipoog

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:36

Ik vind dat juist mooi die zelfverzekerdheid.

steph_weyten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:37

kan iemand mij in een pm sturen wanneer nu weer juist de dressuur wordt uitgezonden en op welke post?
ik vind het artikel niet meer terug....

alvast bedankt!

groetjes

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:41

Oke, ik kan me voorstellen dat je dan je mening even bijstelt. Heb zelf eigenlijk nog niet zulke uitspraken van haar gehoord of gezien, dus vroeg me af waarom mensen haar arrogant vinden (lees het wel eens vaker).

Van mij mag ze best Olympisch goud winnen, al is het voor de spanning van de sport best gezond als het wat minder voorspelbaar wordt!

Dat vind ik toch met springen, daar is de uitslag vaak verrassend en zit ik meer op het puntje van mijn stoel bij alle deelnemers, niet alleen bij de laatste 2!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:41

fokfanaat schreef:
Manon88 schreef:
Wat maakt het nou uit wanneer je moet starten?

jij hebt zeker nog nooit een dressuurwedstrijd gereden?

Dat maakt niet uit, zolang je geen GP rijdt!! Ik vind het helemaal niet erg om als eerste te starten, maar M-dressuur of Grand Prix-dressuur zit veel verschil tussen!! Ik snap best dat Anky niet als eerste wil starten!!

vessuvius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:48

hmzz owkee
als eerste...
gelijk knallen dan maar Lachen

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:57

Weet iemand al hoe laat Hans Peter en Ymke moeten rijden?????