Paard bekneld bij botsing op A27 **Update 2**

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

S_hirley

Re: Paard bekneld bij botsing op A27 **Update 2**

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:58

Wat een enorme schrik. Gelukkig dat alles inderdaad redelijk goed is afgelopen. Veel sterkte!

beebie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:10

Jeetje, wat een verhaal...pffff....dan zit de schrik je in de benen zeg... Ach gut
gelukkig is alles goed gekomen.. Pling

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:13

Lady mag helaas vandaag nog niet naar huis, ze at en dronk vanmorgen niet goed. Dus ze hebben haar opgevoeld, en er zat allemaal hardere mest in haar blinde darm. Ze heeft toen paraffine gekregen en ze hopen dat ze als de verstopping weg is gewoon weer gaat eten. Ik ga vanavond weer naar haar toe, vanmorgen was ze nog gesedeerd en net behandeld, dus zich niet echt bewust van ons. Ze verwachten dat ze morgenavond mee mag. Maar ik ben erg blij dat ze daar gebleven is vannacht, zodat ze dit opgemerkt hebben. De verhoogde spierenzymen wijzen op spierafbraak, door alle spanning van het ongeluk en de inspanning, ook van de endurance, natuurlijk. Het is dus ook niet verontrustend dat die hoog zijn, zelfs logisch, maar wel vervelend voor Lady natuurlijk. Maar ze prikken vandaag en morgen nog een keer om het in de gaten te houden.
De buschauffeur is niet gestopt, maar het is ook de vraag of hij wel gemerkt heeft wat er gebeurde. Maar de politie was wel al bezig om contact te leggen met de chauffeur.
Ik heb vandaag zelf weer voor het eerst achter het stuur gezeten, en gelukkig valt autorijden heel erg mee. Als passagier is het veel enger, omdat je eigenlijk steeds gevaarlijke dingen ziet gebeuren en niet kan reageren.
Verder gaat met ons zelf alles goed, het is natuurlijk nog steeds ongelooflijk, maar lichamelijk hebben wij niets.

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:16

Hopelijk eet ze vanavond weer goed. Zeker goed dat ze daar nog een dagje is gebleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:27

Je mag hier met recht wel over beschermengeltjes praten. Kan niet anders dan dat er een blik vol opengetrokken is om jullie te beschermen.

Blijven toch ook wonderlijke dieren die paarden he? Op het moment dat je het minst verwacht dat ze rustig blijven doen ze toch maar net dat wat goed voor ze is. Mooi ding toch dat instinct.

Heel veel sterkte en beterschap voor Lady, je vader en jou en ik hoop dat jullie snel weer de oude zijn.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:29

Oh meid ik heb met tranen in mijn ogen je verhaal gelezen.. pfoeh wat heftig om zo'n naar ongeluk (met gelukkig goede afloop) vanuit eerste hand te horen. Vind het ook echt sneu voor het paard..als ik die foto's zo zie. Arme dier.

Ik ga heel hard duimen dat alles weer helemaal goed komt met jou, je vader en je paard.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:49

Zo zeg, wat een verhaal.
Ik heb het zondag wel op de radio gehoord, maar nooit gedacht dat het wel eens iemand kon zijn die uit KWB kwam.
Maakt natuurlijk helemaal niet uit wie of wat het is, maar als het om iemand uit jouw endurancewereldje gaat, is het toch net of het iets dichter bij is.

Wat zul jij ontzettend geschrokken zijn. Toen ik je verhaal las, was ik hier achter mijn pc al bijna in paniek.
En dan te bedenken dat je er zelf bij staat...... Vreselijk.

Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat Lady gauw weer gezond en wel thuis is.

En wees voor nu maar even blij dat ze in Utrecht staat. Mocht er toch nog wat aan de hand zijn, is er in ieder geval direct deskundige hulp bij de hand. In ieder geval een veilig gevoel. Aan de andere kant kan ik me ook heel goed voorstellen dat je haar graag weer thuis hebt.

Nogmaals, heel veel sterkte!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:52

Wat fijn dat je paard nog in goede handen is!
Hij knapt hopelijk snel weer op.
Thnx voor je update meid!!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:54

Hmm das wel minder zeg,nog even een kleine tegenslag erbij.
Hopelijk is ze vanavond wat fitter!

canonball

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:16

Jeetje mina zeg!!!
Het zal je overkomenje ergste nacht merrie met een trailer!! Huilen
Ik heb gister ook gereden in KWB, en als je dan weer veilig thuis ben is toch wel heel fijn en nou lees ik dit.
Echt afschuwelijk voor jullie!!
Ik hoop dat je je paardje gauw weer bij je heb en dat ze weer goed opknapt.
Ze zal ook wel last hebben van een shock.
Heeel veel succes toegewenst.
Ik steek een kaarsje voor jullie aan Ach gut

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:16

OMG wat hebben jullie een geluk gehad zeg. DAt is nog eens een vervelende afsluiting van een leuke wedstrijd.
Ik hoop dat Lady snel hersteld en er niets aan overhoudt!
Sterkte!

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:23

Nou vanavond was Lady gewoon weer paard hoor. Ze wilde steeds eten hebben en was aan het duwen om de stal uit te gaan. Dat laatste mag ik helaas niet doen. Maar wortels en appels hadden we wel, dus daar was ze wel blij mee.
En toen we weggingen begon ze meteen aan het beetje hooi dat ze nog had te knabbelen, dat vond ik wel een heel fijn teken. Ze is alleen iets schrikachtig, maar als dat alles is..!?
Ja ik vind het ook echt vooral zielig dat ze dit allemaal mee moet maken. Wij weten nog dat het niet onze schuld was en dat zoiets kan gebeuren, maar Lady? Die snapt er niets van denk ik, die heeft alleen maar pijn en staat daar zielig in een box zonder d'r vriendjes. Maar gelukkig zijn er wel steeds mensen in de buurt.
Bedankt trouwens voor al jullie lieve berichtjes! Het is fijn om het hier van je af te kunnen schrijven en te zien dat mensen meeleven. Ik weet zeker dat al het duimen gaat helpen en Lady snel weer veilig thuis is.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:24

Toch wel heel erg fijn dat je Lady gisteren in Utrecht hebt laten staan. Ze hebben dus meteen in kunnen grijpen toen dit ging gebeuren. Heel erg moeilijk om nu zover van je paardje af te zijn, maar ze is in goede handen dat blijkt wel!

Ik duim heel hard dat ze morgenavond inderdaad naar huis mag!!

Heel dapper van je dat je weer in de auto gestapt bent. Erg slim dat je dat niet te lang hebt laten wachten, want dan wordt het steeds moeilijker. Ik spreek helaas uit ervaring, want ik heb een zeer pittig auto ongeluk (gelukkig zonder trailer) gehad en kon pas na 3 weken weer voor het eerst in de auto stappen. Ik heb doodsangsten uitgestaan steeds als ik iemand van achteren dichterbij zag komen. Is wel weer helemaal goed gekomen gelukkig!

Misschien een onbescheiden vraag, maar krijg je wat terug van de verzekering van je auto/trailer? Dit ongeluk is ten slotte niet jou te verwijten. Het zou ook wel erg fijn zijn als er een verzekering is die de extra medische kosten die je nu voor je paard hebt een beetje dekt.

Ik vind dat je goed bezig bent met de verwerking van je ongeluk en dat zal toch zeker niet makkelijk zijn!
Sterkte

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:31

Beterschap met Lady

Wat hebben jullie een geluk gehad..
Overigens alle betrokkenen bij het ongeluk..
Je moet er toch niet aan denken..
je paard.. je vader... en voor je vader.. zijn dochter...
Wat er allemaal had kunnen gebeuren...

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:40

Allemensen wat een verhaal! Heel veel sterkte en ik hoop at ze morgen weer mee naar huis mag.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:22

Fijn dat het alweer wat beter met haar gaat en dat ze daar super verzorgd wordt!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:28

hopelijk mag je haar vanavond mee nemen en stapt ze ook weer makkelijk de trailer op... fijn dat je haar toch een nachtje extra hebt laten staan, moet je toch niet aan denken dat ze zo de nacht zonder toezicht had gestaan met zo'n verstopping.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:42

bah wat een ontzettend naar ongeluk... en wat een wonder dat het voor alle betrokkenen zo is afgelopen. Dit is echt een nachtmerrie die uitkomt als je op pad bent met je paard...
Ik hoop dat Lady snel herstelt en we elkaar binnenkort weer bij een endurance wedstrijd zien!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:42

Vreselijk ongeluk om mee te maken.
Gelukkig dat het met het paard wat beter gaat. Hoop dat ze snel met je mee naar huis mag.
Sterkte ermee.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:49

daphe: heel veel sterkte hiermee. Marsha vertelde het me net en heeft het linkje doorgestuurd.
Zoiets hoop niemand mee te maken.
Ga in ieder geval duimen dat jullie hier allemaal weer helemaal overheen komen.
Heel veel sterkte nog en geef lady maar een dikke knuffel van mij en valentino.
Ben wel blij dat jullie er nog vrij goed vanaf gekomen zijn...... Ach gut

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:06

Zo he, heel erg heftig! Godzijdank is iedereen er toch nog redelijk vanaf gekomen, het had veel erger kunnen aflopen.
Grote knuffel voor jou en Lady Ach gut

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:27

Jeeemig wat een drama! Gelukkig zijn jullie er goed afgekomen!

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:40

Met Lady ging het vandaag allemaal nog beter. Ze weigert alleen kuilgras te eten en dronk nog niet super, maar nu krijgt ze alleen nog maar hooi en dat ging er wel in. En als er meer ruwvoer in gaat zal ze ook beter gaan drinken. Ze is dus ook fit genoeg om naar huis te gaan.

Maar we hebben net de beslissing genomen haar vannacht nog daar te laten i.v.m. de weersvoorspelling. Ik wil het haar niet aan doen om 1,5 uur in een schommelende trailer te staan met die wind. Ik vind het echt heel moeilijk om haar nog niet thuis te hebben.. maar het kan niet anders denk ik. Ik vind het sowieso doodeng dat ze nog zo'n eind met de trailer moet.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:41

Jeetje zeg.. Wat een vreselijk verhaal!!

Ik krijg er gewoon de koude rillingen van.. Ik zag op de foto's dat Lady gewoon beenbeschermers om had, dat is waarschijnlijk toch een beetje de redding geweest om haar been heel te houden, ik ken mensen die hun dier zonder op de trailer zetten, je moet er niet aan denken..

Hele dikke knuffel voor Lady van hieruit.. Ook eentje voor jou, het is niet niks..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:48

Wat een verhaal zeg Bloos!. Arme Lady Ach gut

Verstandig om inderdaad nog even te wachten met haar naar huis te halen Lachen.