'Die man is zomaar doorgereden toen ik onder mijn paard lag'

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bterlaan

Re: 'Die man is zomaar doorgereden toen ik onder mijn paard lag'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:48

Was ik net mee bezig, maar als er een antwoord is (van jou dus), kan ik niet meer editen Lachen. Er zit hier trouwens geen spellingscontrole op dit forum, toch? Ik doe het met de hand. En ik gebruik leestekens en correct Nederlands, mijn fouten zijn tikfouten, geen principiële fouten. Wel iets anders.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:52

Haha mij maakt het niks uit hoor !! Knipoog
Ik heb zelf dislectie, probeer het zo netjes mogelijk te doen...
Vondt het wel grappig, en nee jammer genoeg geen spellingscontrole Huilen

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:07

Als ik abolsenbroek goed begrijp, is de boer niet gestopt. Dit vind ik niet kunnen.
Het is ook wel niet correct om onmiddellijk de boeren af te breken, want het had even goed iemand anders kunnen zijn. Als ik met de auto iemand te paard nader, rem ik automatisch af, ookal doet de ruiter teken dat het ok is. Ik vind het leuk als mensen duidelijk maken dat ze op je letten als je te paard op een weg loopt, dus doe ik het zelf ook.

Het kan ook de fout geweest zijn van het meisje om op zo een wegje te lopen met een paard dat bang is voor trekkers... Maar ook in dit geval had de boer moeten stoppen.
Ik zou me persoonlijk al slecht voelen als ik een paard bang maak door gewoon achter hem te rijden, ook als de ruiter niet in gevaar verkeert. Maar dat hangt natuurlijk van persoon tot persoon af.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:16

Tja. Als ik zie dat een ruiter ergens rijdt waar het niet mag of waar het gevaarlijk is, dan probeer ik de situatie niet nóg gevaarlijker te maken. Dan probeer ik zelf de wijste te zijn door voorzichtig mijn auto erlangs te sturen, misschien even te stoppen, en grote kans dat ik de ruiter ook nog even aanspreek op zijn/haar niet zo handige gedrag. Maar goed, wie ben ik. Knipoog

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:18

abolsenbroek schreef:
ik als eigenaar van het paard was ook terplaatse en vind dat je erg onredelijk reageerd zeker als je niet precies weet wat er gebeurd is en desbetreffende man word niet afegezeken dus bij deze ongelukken kunnen gebeuren maar je laat als burger of dergelijke nooit een dier en kind achter in sloot en mijn paard is wel degelijk verkeersmak maar in het leven is het makkelijk om mensen te beoordelen of veroordelen schreef je zelf ook maar je veroordeeld zelf wel en dus de boer is niet gestopt of geholpen dat waren andere omstanders en brandweer lieden ik was er zelf te plaatse dus alsjeblieft ga niet oordelen of veroordelen en in mijn ogen is de boer geen eikel maar mijn paard is zeker niet ongedeerd het dier heeft een beste klap gehad dagelijks hebben mensen het druk om haar benen te verzorgen die enorm beschadigd zijn en dan de medicijnen die toe gediened moeten worden dus bij deze hoop ik dat je me begrijpt en natuurlijk moeten de boeren hun werk doen nu was het een boer morgen een auto daar op de oostlaan word veel te hard gereden en totaal niet uitgeweken of rekening gehouden worden met elkaar misschien moet de gemeente daar wat aan doen

Allememaggies, dat is een lange zin! Knipoog

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:27

Wouw...wat een verwarrend verhaal wordt dit zo langzamerhand zeg. Iedereen zegt iets anders. Zoals iemand als zei, waarheid zal wel in het midden liggen. Ik moet wel zeggen dat ik vind dat loonwerkers in het westen toch vaak meer haast hebben dan in het oosten. Woon er zelf en het verbaast me vaak als ik op vakantie ben in het oosten met mijn paard hoe attent de trekkermeneren Lachen daar zijn. Maar hier zitten ook toppers tussen. Het vervelende blijft nu eenmaal dat er nog zoveel attente trekkerchauffeurs kunnen zijn, dat als je eentje tegen komt die jouw paard spastisch maakt, dan had je nog niets aan al die anderen Lachen Ik denk serieus dat er jonge gasten (op alle fronten, ook brommers enzo) zijn die het grappig vinden om een paard aan het schrikken te maken om te zien hoe wij onze handen vol hebben. Ik denk ook dat ze geen idee hebben wat er kan gebeuren. Maar da's jong zijn ben ik bang. En nee hoor, ik praat niets goed...het is gewoon vervelend wat er is gebeurd, en dat hij niet is gestopt is nog erger. En hoe maak je je paard in hemelsnaam verkeersmak als je niet de weg op kan. Het is en blijft altijd moeilijk helaas....

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:40

parouscha schreef:
Goh wat erg, gelukkig konden ze het meisje er onder vandaan halen!

Rot boeren ook, heb er geen greintje respect voor

Zonder de boeren heb jij bijna geen eten hoor!
Wat dacht je dan van vlees, melk, kaas, brood, vla, joghurt, mais, chips, aardappelen etc. En hooi, stro, biks, haver voor de paarden en pony's

Wat erg voor dat meisje! Ik hoop dat ze gauw weer van de schrik bekomen is. En dat het paard ook gauw weer beter is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:44

een ding heeft de doorrijder in kwestie geluk aan...... en dat is dat TS mijn dochter niet is............

want ik kam elke boerderij uit in de hele wijde omgeving, en ik vind hem.............

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:58

De boer is wel degelijk gestopt. Wat wordt het verhaal weer vreselijk verdraaid!
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik het onzettend zielig vind voor de pony en dat ik blij ben dat alles goed is afgelopen, zowel voor het meisje als de pony.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:15

Merel_Claire schreef:
De boer is wel degelijk gestopt. Wat wordt het verhaal weer vreselijk verdraaid!

Het aantal Boktsters dat zich volgens goed fatsoen openbaar dient te verontschuldigen wordt inderdaad wederom ERG groot.

hc

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:18

Waarom staat dat dan niet in het nieuwsbericht? En stoppen en kijken of stoppen en helpen vind ik toch wel een verschil.
Het blijft iig ziek dat die vent ondanks de vraag of de tractor zachter wilde rijden gewoon stug doorreed

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:21

KiWiKo schreef:
een ding heeft de doorrijder in kwestie geluk aan...... en dat is dat TS mijn dochter niet is............

want ik kam elke boerderij uit in de hele wijde omgeving, en ik vind hem.............

Afgod Haha!

Vind het ook zeker niet normaal dat je doorrijd, meisje kan wel onder zo'n dier komen te overlijden!
Maarja ben wel benieuwd of het uitkomt dat hij nou doorgereden is of juist niet Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:23

Rody01 schreef:
parouscha schreef:
Goh wat erg, gelukkig konden ze het meisje er onder vandaan halen!

Rot boeren ook, heb er geen greintje respect voor

Zonder de boeren heb jij bijna geen eten hoor!
Wat dacht je dan van vlees, melk, kaas, brood, vla, joghurt, mais, chips, aardappelen etc. En hooi, stro, biks, haver voor de paarden en pony's

Wat erg voor dat meisje! Ik hoop dat ze gauw weer van de schrik bekomen is. En dat het paard ook gauw weer beter is.

Het gaat mij er niet mij niet om wat ik van boeren krijg kwa voedsel.
Maar ik heb gezegt dat ik het "soms" onrespectvol vind hoe boeren met hun dieren om gaan...

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:06

schandalig vind ik dit !

shireen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:59

Nou ik zal de verhaaltjes maar uit de wereld helpen.........
Ik ging naar mn pony die even verderop op t land staat.
Ik rijd op de weg en zie een traktor met grote aanhanger langs de kant staan.
Ik verminder vaart en zie dat er een paard in de sloot ligt.
Ik stap uit en ren erheen, paard lag op zich goed dwz met ze voorbenen op de heling.
Meisje was in paniek en de boer ook.
Gerustgesteld en in de sloot gesprongen om dr zadel af te doen.
Paard lag er zo gezegd goed bij dat ik dacht dat we het met ze vieren zouden redden er was inmiddels ook een mannelijke fietser bij gekomen.
Boer had een touw bij hem en we hebben samen het touw eromheen gedaan onder ze kont langs.
Paard probeerden eruit te klimmen en verliest dr evenwicht en valt om.
Besloten om zelf niks meer te doen en de brandweer te laten komen, er kwamen steeds meer omstanders bij en de boer ging verder zn werk doen.
Brandweer erbij en de veearts,paard weer op t droge en geen zichtbare verwondingen.
Boer kwam steeds langsrijden met zn gras en vroeg aan mij hoe t ging met t paard.
Ik vind t niet netjes dat die man zo beschreven word in de krant want hij is niet doorgereden!
Hij was juist erg geschrokken, ook hooor ik later dat het dier bang is voor traktoren en dan kan je beter maar niet op die weg rijden doordat t zo smal is.
Hoop dat t met t paard goed gaat en t meisje ook.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:16

Bedankt voor de opheldering Shireen! Waar dat verhaal over het doorrijden dan vandaan komt is mij een raadsel... Journalistieke vrijheid? Sensatie? Of heeft iemand het verhaal verdraaid tegenover de verslaggever?

shireen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:21

Ik heb echt geen idee!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:25

jammer dat verhalen zo verdraaid worden dat die boer zo asociaal overkomt terwijl het dus niet zo was
gelukkig niks ernstigs aan overgehouden
je zou dr maar bij uitkomen, zoals shireen

hie rheb ik gelukkig niet veel "kast: van andere bestuurders, vooral tractorrijders juist niet
soms zetten hun zelfs de machines uit als ze zien dat een paard angstig is of moeilijk doet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:27

Bedankt shireen!
Nou dat is nog wel eens een groot verschil met het artikel...

Daar zitten de mensen dan met de grote mond naar die vervelende boeren....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:21

is inderdaad een heeeeeul ander licht op de zaak zeg!!!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:30

@Shireen dank je wel voor de opheldering.

En waar blijven de welgemeende excuses naar de boeren?

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:34

Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar?!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:44

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:45

er staat nu ook een ander artikel, dat hij idd niet is doorgereden,
nu ik ook het andere verhaal lees, hierboven geloof ik dat de boer gestopt is

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:47

Zoals ik ook al in het andere topic aangaf: er komen steeds meer aso's onder de ruiters Ja