Nieuwe ontwikkelingen zomereczeem bij paarden en pony's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bterlaan

Re: Nieuwe ontwikkelingen zomereczeem bij paarden en pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:03

Ik zeg ook niet dat het niet duur is, en ik begrijp je probleem heel goed. Ik probeerde alleen een beetje de achtergrond te verklaren. En ik kan de plank helemaal misslaan!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:13

Zou voor mij wel eens goedkoper kunnen zijn als het echt werkt. Ik ben nu ook 112,70 euro per 3 maanden kwijt aan voedingssuplement en daar komen dan nog de nodige smeerseltjes bij.

Maar in de advertentie zie ik staan 250mg lactose?? Melksuikers voor mijn pony?? Ik gaf ooit een keer een biotine waar ook lactose in zat (wordt vaak als goedkope vul en zoetstof gebruikt) en daar kreeg mijn pony erge diarree van. Ik weet dit aan de lactose omdat dat bij mensen ook nog al eens zo werkt.

Ik blijf dus voorlopig nog even katten uit bomen kijken Knipoog

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:49

Hatsiekedatsie en willen dan vanaf nu degene die mij 'verkapte dreigementen' achter de schermen sturen over de prijs die ik vermelde zich heel gauw terugtrekken dan..de prijs waar ik het over had klopt dus wel degelijk, want de spray moet je er nog eens apart bij aanschaffen á €35 per fles.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:52

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 19:00

Amy77 schreef:
Hatsiekedatsie en willen dan vanaf nu degene die mij 'verkapte dreigementen' achter de schermen sturen over de prijs die ik vermelde zich heel gauw terugtrekken dan..de prijs waar ik het over had klopt dus wel degelijk, want de spray moet je er nog eens apart bij aanschaffen á €35 per fles.

Die spray is niet van hippo-ex-cema hoor.
hippo ex-cema heeft de itch care.

de verdere informatie op die site klopt ook niet, mijn paard krijgt het ook en de poeder is geen 250 gr lactose maar aminozuren.
En de spray heb ik niet nodig Haha!

verder vind ik het met de prijs nog redelijk meevallen, ok het is wel prijzig maar omgerekend kom ik op ongeveer 75 euro per maand.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 19:09

T ging mij er even om een statement te maken, heb in begin de prijs van rond de €125 genoemd en daar hebben mensen blijkbaar slapeloze nachten van (niet eens de doelgroep, maar via via) dat ik achter de schermen hele scheldpartijen naar mn oren krijg..daar pas ik voor. Het middel hoort een positief iets te zijn en als ik als eventueel gebruiker zijnde scheldpartijen naar mn hoofd geslinger krijg van mensen die met dit spul te maken hebben..enkelt en alleen maar omdat ik vragen stel die niet in hun straatje past, daar pas ik voor..als je niet met vragen om kunt gaan moet je gaan breien of punniken.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 19:32

hmm dierenartsen praktijk horst.. heb ik zeeeeeer slecht ervaringen mee! sterker nog ik heb er geen goed woord voor over.. negatieve ervaringen zowel met hond als paard als we er heen gingen.
ze zijn erg duur en schrijven vaak dingen onnodig voor..
nu ik bij dierenartsenpraktijk ijsselsteijn zit word ik beter geholpen en die denken tenminste niet overal geld uit te slaan.. en de service is daar gewoon echt goed.
zal eens bij ijsellsteijn proberen kijken wat zij dr voor vragen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 19:52

Ik meende ook dat dit artikel alleen via een DA te verkrijgen was? En nu staat het op een webshop aangeboden?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:16

Ah fijn Adrie dat u zich meld hier..

Iesolde en ik hadden nogal een meningsverschil over een aantal dingen en dat mag uiteraard Knipoog
Ik heb u verteld en ook hier dat mijn paard erg suf leek te worden en dat het toeval kan zijn uiteraard, maar ik er wel even stil bij ging staan.
U heeft mij keurig uitgelegd en het klinkt erg logisch, dat het kan zijn dat ze zo mak wordt door het middel, doordat de jeuk zo goed als uitblijft en haar ware aard naar boven komt (ze is idd sowiezo een erg vriendelijk en braaf paard, maar al haar 'temperament' leek verdwenen.) dus dat is erg prettig uiteraard.
Nu vroeg ik mij alleen af, zie volgende kopie, of het kan zijn door de Polypeptides dat mijn merrie toch enigszins versuft overkwam?

Zie hier:

LifeCare Polypeptide T (art.no.: 60661)

natuurlijke rustgever
geeft uw paard rust en helpt het geconcentreerd te blijven. Tevens ideaal voor betere leerprestaties van uw paard
voor paarden met een zenuwachtig gevoel
bij stress en spanning
het paard wordt minder stressgevoelig
dosering: om een optimaal resultaat te verkrijgen moet minimaal het paard 4 dagen voor aanvang van de activiteit die voor het paard stress of spanning oproept een hoeveelheid van 20-30 ml. per dag worden toegediend. Om het resultaat te behouden onderhoudsdosis van 10-20 ml per dag, over het voer
700 ml

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:02

Dus toch een natuurlijke rustgever verwerkt in dit middel? (zoals ook dhr Leen Taal kava kava had als rustgevend middel)
Door stress neemt de jeuk bij mijn paard wel iets toe, maar ik vind dat geen reden om een rustgevend middel te gaan gebruiken, ook mijn paard reageert heftig op zulk soort middelen. Ik zit niet te wachten op een watje in de wei, dit is zeker zijn aard niet Knipoog
En bovendien de prijs.......pff!! En alleen verkrijgbaar via de DA omdat er vaak andere dingen meespelen zoals schimmel, dus komt er als ik het goed begrijp ook nog eens minimaal 1 consult bij?!

Stel, dit is het middel......jammer dat veel eigenaren dit niet kunnen betalen. Zo werk je waarschijnlijk weer in de hand dat mensen een lagere dosering gaan geven, met het risico dat het middel dan zijn werk niet doet, en op deze manier weer negatief in de publiciteit komt Knipoog

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:13

Zo duur is het toch niet?
Kijk eens naar producten zoals bijvoorbeeld Liberate: 40 euro per pot. Als je dat goed toepast (aan 1 pot per week) ben je in de maand ook 160 euro kwijt...

Dan is 75 euro per maand echt goed te doen.
Ik ga het erop wagen denk ik.

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:52

Wie zegt dat polypeptiden natuurlijk zijn? Het is heel goed mogelijk om een aantal aminozuren aan elkaar te "breien" tot een synthetisch, niet in de natzuur voorkomend polypeptide. Dat kan bv. door van aminozuren uit te gaan die niet in het lichaam voorkomen of door de aminozuren in een andere volgorde te "breien".
Wat er in de hier beproken producten zit, weet ik niet, maar je kunt er niet zomaar vanuit gaan, dat het natuurlijk is.Wat op zich ook nog geen garantie is, dat het ongevaarlijk is, want de natuur heeft nog altijd de giftigste stoffen voortgebracht.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:30

Een paard met eczeem kost nou eenmaal meer als een paard zonder eczeem (als je er tenminste wat aan doet). En idd alle dingen die je uitprobeert kosten ook handen vol geld. Bij de 1 werkt iets wel maar bij de ander niet..

Ben eerst maar eens benieuwd naar veel resultaten. Vind het een behoorlijk bedrag, en helemaal als het dan niet werkt..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:00

Idra schreef:
Kijk eens naar producten zoals bijvoorbeeld Liberate: 40 euro per pot. Als je dat goed toepast (aan 1 pot per week) ben je in de maand ook 160 euro kwijt...

75 euro = 2 maanden goed hooi. Mijn pony is geheel jeukvrij hiermee (krijgt verder vrijwel niks, zeker geen suikers, maar dat was altijd al).
Trigger bij hem is waarschijnlijk kunstmest. Andere weides waar hij stond werd dit nl niet gestrooid.

Er zijn 2 interessante boekjes over zomereczeem behandelen. Beide gaan uit van goed weidebeheer, mestbeleid en goed hooi als basisvoer. Gras is veelal beperkt. Probleem bij deze methode is dat het commercieel geen winst oplevert en meer werk is voor de eigenaar.

Zomereczeem opgelost met voeding, Nicolette Hebing-Vissers
Zomereczeem onder controle, Mariëlle de Vries-Behrens

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:01

75 euro = 2 maanden goed hooi. Mijn pony is geheel jeukvrij hiermee (krijgt verder vrijwel niks, zeker geen suikers, maar dat was altijd al).
Trigger bij hem is waarschijnlijk kunstmest. Andere weides waar hij stond werd dit nl niet gestrooid.

Er zijn 2 interessante boekjes over zomereczeem behandelen. Beide gaan uit van goed weidebeheer, mestbeleid en goed hooi als basisvoer. Gras is veelal beperkt. Probleem bij deze methode is dat het commercieel geen winst oplevert en meer werk is voor de eigenaar.

Zomereczeem opgelost met voeding, Nicolette Hebing-Vissers
Zomereczeem onder controle, Mariëlle de Vries-Behrens[/quote]

Dit geld echt niet voor alle paarden hoor. Mijn exceempaarden jeuken gewoon door al krijgen ze alleen maar hooi te eten en geen gras of andere dingen. Dus dat zomerexceem met voeding op te lossen is dat wil er bij mij niet in.
Het gras zit wel vol met die vliegjes, volgens mij ligt het hele probleem daarbij en niet met het eten van het gras. Dan zou mn paard die geen exceem heeft en hetzelfde gras eet ook jeuk hebben en dat is niet zo.
Dus zo simpel als jij het uitlegt is het absoluut niet, was het maar zo...

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:04

Amy77 schreef:
Ah fijn Adrie dat u zich meld hier..

als hij ook inderdaad zou reageren met verhelderende antwoorden zou dat fijn zijn ja Tong uitsteken

Nu krijg je alleen maar meer vraagtekens bij het product.

Maarja, het feit dat iemand zich met die naam aanmeldt, wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat hij het ook daadwerkelijk is.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:33

Hij zit in het buitenland Sosha en komt vandaag weer terug. Heb hem gevraagd als hij tijd heeft hier vragen te beantwoorden Lachen dus we wachten met geduld af Tong uitsteken

Ennuh, het is hem, heb telefonisch contact gehad met hem, nr verkregen via de pb..lijkt me niet dat iemand die niks met het product te maken heeft mij mn geld terug zal storten Knipoog

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:43

Aha, dank voor de opheldering Haha!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:12

kaatje89 schreef:
Ben eerst maar eens benieuwd naar veel resultaten. Vind het een behoorlijk bedrag, en helemaal als het dan niet werkt..

Maakt niet uit wat je koopt, als het niet werkt is het altijd weggegooid geld Knipoog
Ik ben toch benieuwd hoe het komt dat die website meent te denken dat ze het product verkopen als je het alleen bij een DA zou kunnen krijgen (en naar wat ik begreep ook alleen op DA advies). En voor zover ik weet is het product ook helemaal nog niet "vrij" op de markt te verkrijgen.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:05

Ik ben ook wel benieuwd hoe die website aan dit middel komt en of het om hetzelfde gaat.

Maar mijn paarden worden er absoluut niet suf van. Sterker nog ze zijn springleven en vol energie. Dus dat suffe ligt volgens mij ergens anders aan want ik heb het ook nog bij geen een van de andere testpaarden gehoord.
Tot nu toe heb ik verder geen enkele bijwerking kunnen constateren. Ik hou mn paarden scherp in de gaten, ze staan aan huis en ik ben altijd thuis dus als er iets anders is dan anders dan merk ik het meteen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 20:55

Heeft iemand voor mij de link naar die website? Ben nieuwsgierig ernaar.

windt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:29

Bij deze nu wel de link naar de website.

http://www.wshhhp.com/index.htm

Hippo EX- cema bevat geen : hormonen, antihistaminicum of rustgevende poly-peptide's .

Ik zal verder geen gebruik maken van dit account.

Voor verdere info gaarne wenden tot uw dierenarts of de distributeur van het produkt.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:54

Idra schreef:

hier nog 1 Knipoog
werkt het niet dan ben je 117,- kwijt,jammer dan.
werkt het wel dan vind ik 75,- p/m om hem jeukvrij te houden het geld waard.

ga volgende week kijken of mijn eigen DA er iets van weet.

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 23:49

ben benieuwd

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:33

Staat volgens mij niets meer op de site dan we al wisten toch?

Alleen vreemd dat op deze site staat dat het bij alle 150 test paarden werkte, terwijl andere berichten toch zeggen dat er 1 paard niet van verbeterde??

Of heb ik iets verkeerd gelezen in de vorige berichtgevingen?