Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
daniella74 schreef:casperrr schreef:Ik denk dat Salinero meer van de wereld ziet als een Z1 paardje![]()
Ja, van bak naar bak en van wedstrijdring naar wedstrijdring
Beaux schreef:Misschien zijn dat geen paarden maar aliens???
scheepie schreef:Daarnaast heb ik wel een een artikel in een paardenblad met Anky gelezen waarin ze zelf aangeeft, dat haar wedsrtrijdpaarden nooit los mogen of de wei in gaan.
Enige uitje is stappen aan de hand en de stapmiolen.
geerke schreef:en waar blijft de kritiek op de springruiters?
denken jullie dat het er daar netjes aan toe gaat?
Sjoert schreef:scheepie schreef:Daarnaast heb ik wel een een artikel in een paardenblad met Anky gelezen waarin ze zelf aangeeft, dat haar wedsrtrijdpaarden nooit los mogen of de wei in gaan.
Enige uitje is stappen aan de hand en de stapmiolen.
Wellicht omdat het op dit niveau financieel gevolgen heeft wanneer je paard een blessure oploopt door gek te doen in de wei.
scheepie schreef:Ehh laten we het niet over dopingcontrole hebben in de hoogste regionen in de paardensport.
Daar heb ik tijdje terug een heel interessante docu op tv over gezien, die heel schokkend was.
Blijkt dat de artsen die de paarden controleren op dit hoge niv. zelf bekend staan dat ze wel eens wat toedienen. Deze artsen kwamen hierook vooruit. Was een docu van de RVU.
Daarnaast heb ik wel een een artikel in een paardenblad met Anky gelezen waarin ze zelf aangeeft, dat haar wedsrtrijdpaarden nooit los mogen of de wei in gaan.
Enige uitje is stappen aan de hand en de stapmolen.
Gut dan mag Salinero heel wat meer van de wereld zien dan onze paarden, maar is hij gelukkiger???
Goed een moeder met 2 kids mag bang zijn, dat begrijp ik, maar Anky is wel heel erg angstig, waarom????
OoappeloO schreef:Beaux schreef:Misschien zijn dat geen paarden maar aliens???
Gods wat een opmerking. T was nog een beetje een gezonde discussie. Laat dat graag zo
wake_up schreef:Pff, als ik die 25 miljoen win met de staatsloterij weet ik wel wat ik ga doen hoorDan geef ik tenminste 1 van die paarden een heerlijk leven op de wei. [ Lekker Penny-achtig, maar om het paard zo door zijn leven te laten gaan met al die ''martelmethodes'' van tegenwoordig. ]
Deels denk ik wel dat het door de druk komt, die anky op zich heeft. Ze moet natuurlijk goed presteren en dat word ook van je verwacht op zulk niveau, alleen vind het zeer jammer dat dat op deze manier moet gebeuren.
@ Casper: Zal ik eens een stang & trens in jouw mond hangen, en eens lekker gaan trekken? Denk niet dat je dan nog zo'n voorstander bent van Anky & haar trainingsmethodes.
En de gemiddelde Z1pony/paard heeft toch wel een beter leven meestal, zonder dat getrek @ gedoe
Sjoert schreef:Van mij mag je aan Anky komen hoor..
Als dingen maar niet uit zn verband worden gerukt.
wake_up schreef:@ Casper; Ik ken MEERDERE mensen die daar op stal hebben gestaan en die kunnen allemaal bevestigen dat het er thuis ook net zo aan toe kan gaan. Dus beweer nu maar eens dat ik er te weinig van af weet door alleen 30 minuutjes inrijden te kijken.
EN dan nog. Zelfs op elke wedstrijd 30 minuten inrijden zo'n stang en trens door je mond getrokken te krijgen, is een marteling, voor elk paard!
Nimmy schreef:wake_up schreef:Pff, als ik die 25 miljoen win met de staatsloterij weet ik wel wat ik ga doen hoorDan geef ik tenminste 1 van die paarden een heerlijk leven op de wei. [ Lekker Penny-achtig, maar om het paard zo door zijn leven te laten gaan met al die ''martelmethodes'' van tegenwoordig. ]
Deels denk ik wel dat het door de druk komt, die anky op zich heeft. Ze moet natuurlijk goed presteren en dat word ook van je verwacht op zulk niveau, alleen vind het zeer jammer dat dat op deze manier moet gebeuren.
@ Casper: Zal ik eens een stang & trens in jouw mond hangen, en eens lekker gaan trekken? Denk niet dat je dan nog zo'n voorstander bent van Anky & haar trainingsmethodes.
En de gemiddelde Z1pony/paard heeft toch wel een beter leven meestal, zonder dat getrek @ gedoe
![]()
Anky rukt en plukt minder dan de gemiddelde basisruiter, kijk daar eens rond, mensen die met ijzerwinkels in de mond een b parcours doorsturen omdat ze een paard anders niet houden, getrek en gepluk onder t motto geen gelul in de krul en loopt presteerd ie niet goed genoeg is het de schuld van de ruiter en niet van t paard...
jammer dat zulke discusie's van dit soort reacties uitlokken, en wake_up is niet de enige met opmerkingen die nergens over gaan...
Ik denk dat de meeste basisruiters nog heel wat kunnen leren van de topruiters...
Sjoert schreef:ooh scheepie het was een post in zn algemeenheid.
NIet zozeer naar jou toe. Dat was alleen mijn eerste bericht.
Vriendjuhs
garny95 schreef:nou het geeft in ieder geval weer stof tot nadenken ook over hoe wel zelf bezig zijn![]()
ik vind dit wel amusant van mij mogen ze nog een tijdje blijven kibbelen
en ik zag nog wat negativiteit voorbij komen over Voorn, misschien heeft die het licht nu ook wel gezien
wake_up schreef:EN dan nog. Zelfs op elke wedstrijd 30 minuten inrijden zo'n stang en trens door je mond getrokken te krijgen, is een marteling, voor elk paard!