Verhitte welzijnsdiscussie tussen Van Grunsven en Voorn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re: Verhitte welzijnsdiscussie tussen Van Grunsven en Voorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:41

Misschien zijn dat geen paarden maar aliens??? Haha!

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:42

daniella74 schreef:
casperrr schreef:
Ik denk dat Salinero meer van de wereld ziet als een Z1 paardje Knipoog Clown

Ja, van bak naar bak en van wedstrijdring naar wedstrijdring Clown

Voornamelijk zijn eigen borst Clown

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:42

Beaux schreef:

Gods wat een opmerking. T was nog een beetje een gezonde discussie. Laat dat graag zo Lachen

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:43

Pff, als ik die 25 miljoen win met de staatsloterij weet ik wel wat ik ga doen hoor Haha! Dan geef ik tenminste 1 van die paarden een heerlijk leven op de wei. [ Lekker Penny-achtig, maar om het paard zo door zijn leven te laten gaan met al die ''martelmethodes'' van tegenwoordig. ]
Deels denk ik wel dat het door de druk komt, die anky op zich heeft. Ze moet natuurlijk goed presteren en dat word ook van je verwacht op zulk niveau, alleen vind het zeer jammer dat dat op deze manier moet gebeuren.
@ Casper: Zal ik eens een stang & trens in jouw mond hangen, en eens lekker gaan trekken? Denk niet dat je dan nog zo'n voorstander bent van Anky & haar trainingsmethodes.

En de gemiddelde Z1pony/paard heeft toch wel een beter leven meestal, zonder dat getrek @ gedoe Lachen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:45

Waarom is het alleen Anky die trekt? Wel eens de spierballen van andere ruiters gezien?

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:46

Ehh laten we het niet over dopingcontrole hebben in de hoogste regionen in de paardensport.
Daar heb ik tijdje terug een heel interessante docu op tv over gezien, die heel schokkend was.
Blijkt dat de artsen die de paarden controleren op dit hoge niv. zelf bekend staan dat ze wel eens wat toedienen. Deze artsen kwamen hierook vooruit. Was een docu van de RVU.

Daarnaast heb ik wel een een artikel in een paardenblad met Anky gelezen waarin ze zelf aangeeft, dat haar wedsrtrijdpaarden nooit los mogen of de wei in gaan.
Enige uitje is stappen aan de hand en de stapmolen.

Gut dan mag Salinero heel wat meer van de wereld zien dan onze paarden, maar is hij gelukkiger???

Goed een moeder met 2 kids mag bang zijn, dat begrijp ik, maar Anky is wel heel erg angstig, waarom????
Laatst bijgewerkt door FeLaRe op 09-07-08 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:47

en waar blijft de kritiek op de springruiters?
denken jullie dat het er daar netjes aan toe gaat?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:48

scheepie schreef:
Daarnaast heb ik wel een een artikel in een paardenblad met Anky gelezen waarin ze zelf aangeeft, dat haar wedsrtrijdpaarden nooit los mogen of de wei in gaan.
Enige uitje is stappen aan de hand en de stapmiolen.

Wellicht omdat het op dit niveau financieel gevolgen heeft wanneer je paard een blessure oploopt door gek te doen in de wei.

FeLaRe

geerke schreef:
en waar blijft de kritiek op de springruiters?
denken jullie dat het er daar netjes aan toe gaat?

Daar is eerder in dit topic over gezegd dat het daar ook niet altijd netjes aan toe gaat. Lees maar even terug.

Waikiki

Ben jij 24/7 op stal geweest en in de weer geweest met Salinero om een conclusie te trekken dat hij een beter even heeft dan een gemiddeld Z paard wake_up??? Triest dat mensen alleen van ander verhalen uitgaan en van die 30 minuutjes tijdens het inrijden + de proef zelf.
Hóe kun je een oordeel in zijn álgemeen vormen als je niet iedere dag bij dat beest ben??? Mijn god sommige zijn er wel heul erg op uit om haar enorm onderuit te halen.
Maar goed, wie een kuil graaft voor een ander...... Haha! Haha! Haha!

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:49

Sjoert schreef:
scheepie schreef:
Enige uitje is stappen aan de hand en de stapmiolen.

Wellicht omdat het op dit niveau financieel gevolgen heeft wanneer je paard een blessure oploopt door gek te doen in de wei.

Waar het om ging is dat er hier beweerd wordt dat Anky zwart wordt gemaakt dat haar paarden nooit de wei in mogen, terwijl zij dit zelf heeft gezegd.

Ik heb al genoeg hier gezegd, jeetje kom niet aan Anky.....

Terwijl het niet alleen over Anky gaat.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:50

scheepie schreef:
Ehh laten we het niet over dopingcontrole hebben in de hoogste regionen in de paardensport.
Daar heb ik tijdje terug een heel interessante docu op tv over gezien, die heel schokkend was.
Blijkt dat de artsen die de paarden controleren op dit hoge niv. zelf bekend staan dat ze wel eens wat toedienen. Deze artsen kwamen hierook vooruit. Was een docu van de RVU.

Enige uitje is stappen aan de hand en de stapmolen.

Gut dan mag Salinero heel wat meer van de wereld zien dan onze paarden, maar is hij gelukkiger???

Goed een moeder met 2 kids mag bang zijn, dat begrijp ik, maar Anky is wel heel erg angstig, waarom????

Geld, Geld, Geld Haha!
Dat de paarden van Anky de wei niet meer gewoon opmochten , kwam door een ernstige blessure van 1 van de paarden, die die in de wei had opgelopen. Daarom neemt ze nu het zekere voor het onzekere, want een paard van een miljoen of meer, moet je wel héél voorzichtig mee zijn.

@ Casper; Ik ken MEERDERE mensen die daar op stal hebben gestaan en die kunnen allemaal bevestigen dat het er thuis ook net zo aan toe kan gaan. Dus beweer nu maar eens dat ik er te weinig van af weet door alleen 30 minuutjes inrijden te kijken.
EN dan nog. Zelfs op elke wedstrijd 30 minuten inrijden zo'n stang en trens door je mond getrokken te krijgen, is een marteling, voor elk paard!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:50

Van mij mag je aan Anky komen hoor..

Als dingen maar niet uit zn verband worden gerukt.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:51

OoappeloO schreef:
Beaux schreef:

Gods wat een opmerking. T was nog een beetje een gezonde discussie. Laat dat graag zo Lachen

Stel je niet aan, een grapje op z'n tijd mag best, toch?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:53

wake_up schreef:
Pff, als ik die 25 miljoen win met de staatsloterij weet ik wel wat ik ga doen hoor Haha! Dan geef ik tenminste 1 van die paarden een heerlijk leven op de wei. [ Lekker Penny-achtig, maar om het paard zo door zijn leven te laten gaan met al die ''martelmethodes'' van tegenwoordig. ]
Deels denk ik wel dat het door de druk komt, die anky op zich heeft. Ze moet natuurlijk goed presteren en dat word ook van je verwacht op zulk niveau, alleen vind het zeer jammer dat dat op deze manier moet gebeuren.
@ Casper: Zal ik eens een stang & trens in jouw mond hangen, en eens lekker gaan trekken? Denk niet dat je dan nog zo'n voorstander bent van Anky & haar trainingsmethodes.

En de gemiddelde Z1pony/paard heeft toch wel een beter leven meestal, zonder dat getrek @ gedoe Lachen

Slapen

Anky rukt en plukt minder dan de gemiddelde basisruiter, kijk daar eens rond, mensen die met ijzerwinkels in de mond een b parcours doorsturen omdat ze een paard anders niet houden, getrek en gepluk onder t motto geen gelul in de krul en loopt presteerd ie niet goed genoeg is het de schuld van de ruiter en niet van t paard...

jammer dat zulke discusie's van dit soort reacties uitlokken, en wake_up is niet de enige met opmerkingen die nergens over gaan...

Ik denk dat de meeste basisruiters nog heel wat kunnen leren van de topruiters...

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:54

Sjoert schreef:
Van mij mag je aan Anky komen hoor..

Als dingen maar niet uit zn verband worden gerukt.

Dat heb ik niet gedaan Sjoert. Ik ga toch niet verzinnen dat zij haar paarden niet op het land zet, waarom zou ik??
Het leuke was dat dit mijn eerste post was in dit topic wat ik van A tot Z eerst doorgelezen heb Knipoog , dus waarom wordt ik dan aangevallen bij mijn eerste post?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:55

wake_up schreef:
@ Casper; Ik ken MEERDERE mensen die daar op stal hebben gestaan en die kunnen allemaal bevestigen dat het er thuis ook net zo aan toe kan gaan. Dus beweer nu maar eens dat ik er te weinig van af weet door alleen 30 minuutjes inrijden te kijken.
EN dan nog. Zelfs op elke wedstrijd 30 minuten inrijden zo'n stang en trens door je mond getrokken te krijgen, is een marteling, voor elk paard!

Tuurlijk nooit uit de eerste hand, we gaan gewoon af op wat andere zeggen Ja Ja daar kom je heel ver mee hoor OK dan! Mensen praten met elkaar mee, verhaal wordt hier en daar een beetje aangedikt en tadaaaaa Anky is een dierenmishandelaar.
Daarom geld bij mij ook, eerst zien dan geloven. En aangezien ik niet iedere dag bij Anky op stal rond loop kan ik geen conclusies trekken over Salinero's welzijn in het algemeen. Wat ik wel weet is dat hij er heel gezond uit ziet, en denk (bijna wel zeker weet) dat ze echt wel het beste met hem voor heeft.

Maar je kan men nooit tevreden stellen. Anky kan te ver gaan ja, maar een enkeling hier is blijkbaar zo schijnheilig om te doen alsof die noooooooit van zijn hele leven aan zijn paard heeft gezeten.

FeLaRe

Nimmy schreef:
wake_up schreef:

Slapen

Anky rukt en plukt minder dan de gemiddelde basisruiter, kijk daar eens rond, mensen die met ijzerwinkels in de mond een b parcours doorsturen omdat ze een paard anders niet houden, getrek en gepluk onder t motto geen gelul in de krul en loopt presteerd ie niet goed genoeg is het de schuld van de ruiter en niet van t paard...

jammer dat zulke discusie's van dit soort reacties uitlokken, en wake_up is niet de enige met opmerkingen die nergens over gaan...

Ik denk dat de meeste basisruiters nog heel wat kunnen leren van de topruiters...

Ik denk dat we ons daar allemaal goed van bewust zijn, misschien dat het daarom zo schokkend is dat het op hoog niveau ook gebeurdt, daar verwacht je nl. iets anders.

Sjoert

ooh scheepie het was een post in zn algemeenheid.
NIet zozeer naar jou toe. Dat was alleen mijn eerste bericht. Haha!

Vriendjuhs Schijnheilig

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:56

Sjoert schreef:
ooh scheepie het was een post in zn algemeenheid.
NIet zozeer naar jou toe. Dat was alleen mijn eerste bericht. Haha!

Vriendjuhs Schijnheilig

Nou ....voorruit Haha!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:57

nou het geeft in ieder geval weer stof tot nadenken ook over hoe wel zelf bezig zijn Haha!
ik vind dit wel amusant van mij mogen ze nog een tijdje blijven kibbelen
en ik zag nog wat negativiteit voorbij komen over Voorn, misschien heeft die het licht nu ook wel gezien Haha!

Waikiki

Welcome to the real life, in geen enkele sport gaat het er vriendelijk aan toe. Mijn vader is profvoetballer geweest, en daar ging het er ook niet al te vriendelijk aan toe, nergens niet. Anky weet waar ze mee bezig is, menig basis ruiter niet. Zeker niet als die met het ruk en pluk werk proberen Anky na te doen, dát is niet goed.

Vala

Ik ben bij de buurman van Anky geweest om naar een paard te kijken, zijn wei grenst aan de hare en haar paarden lopen we degelijk buiten hoor, zelf gezien, met een pretshet. Alleen tijdens de grote wedstrijden lopen ze niet in de wei maar grazen ze aan de hand. Tsja, niet leuk voor die paarden maar in financieel opzicht kan ik dat wel begrijpen.

FeLaRe

garny95 schreef:
nou het geeft in ieder geval weer stof tot nadenken ook over hoe wel zelf bezig zijn Haha!
ik vind dit wel amusant van mij mogen ze nog een tijdje blijven kibbelen
en ik zag nog wat negativiteit voorbij komen over Voorn, misschien heeft die het licht nu ook wel gezien Haha!

Precies!!
Wie weet heeft Albert het licht Pling gezien

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:58

wake_up schreef:

Om even terug te komen naar het thema,
ben benieuwd hoe dat zit bij de heer Voorn... in de topsport springt er vrijwel geeneen paard meer op een simpel trensje Clown