Tien Belgische trekpaarden eindigen mogelijk in worstfabriek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tien Belgische trekpaarden eindigen mogelijk in worstfabriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:52

Tieme schreef:
herbey schreef:
Castreren kost ongv 250euro. (kan het weten omdat ik vorig jaar een trekpaard van 8 jaar heb laten castreren) Moet wel in een kliniek omdat deze heren staand geholpen moeten worden omdat ze anders met hun gewicht hun ingewanden plat drukken.

De meeste dierenartsen doen dit tegenwoordig gewoon op stal.

bij pol vorige jaar nog gewoon plat op het land.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:53

Ik vind het wel erg mooie belgen.. Maar een Belg is niets voor mij.. Idd een beetje raar om hiervoor de publiciteit op te zoeken..

IlseEnMonti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 19:04

Tsja, hadden ze inderdaad nooit verwacht, dat 10 kleine, schattige veulentjes zouden uitgroeien tot 10 enorme, schattige pubers Clown

Erg zonde dat het begin van het artikel hetzelfde is als het einde: het slachthuis. Waar heb je dan al die jaren je tijd, energie en geld ingestopt? Ik denk zelf dat ze via Internet deze paarden gemakkelijk verkocht krijgen onder de liefhebbers, maar ik vind dit een wat rare manier om het voor elkaar te krijgen.....

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 19:30

euhm, die voeding lijkt me allesbehalve gezond .. Enorm veel eiwitten dus!!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:20

Tsja, de bedoeling is ongetwijfeld goed geweest, maar duidelijk niet erg doordacht.
Waarom meteen 10 knollen neerzetten? Kleine beestjes worden tenslotte groot...

Castreren hoeft idd geen €750 per paard te kosten. De mijne is pas, weliswaar op 2 jarige leeftijd, gewoon staand gecastreerd op onze eigen stal door een dierenarts. Kosten +- €150

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:23

is het tel nummer gewoon het nummer van die mensen of een soort info nummer.

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:34

ben helemaal gek van dit ras en zou ook wel erg graag willen weten hoe ik erachter kan komen hoe ik die mensen kan bereiken?
weet iemand dit of heeft er iemand tips??

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 22:28

MysticTinker schreef:
Is er niemand van bokt die daar in de buurt woont eigenlijk?

heel toevallig ben ik er gisteren langs gekomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 22:33

twannie24 schreef:
ben helemaal gek van dit ras en zou ook wel erg graag willen weten hoe ik erachter kan komen hoe ik die mensen kan bereiken?
weet iemand dit of heeft er iemand tips??

tel nummer staat in de link..maar je gaat deze mensen toch niet zomaar sponsoren? Tong uitsteken

Overigens vroeg iemand of het een info nummer was of hun nummer?
Via omgekeerd zoeken kwam ik bij een vastgoed makelaar met dezelfde naam als in het artikel... die kunnen vast zelf wel wat ophoesten aan kosten Bloos

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 22:46

Hmm, mag ik wel zeggen dat ik ze prachtig vind! WOW wat een dieren zeg, heerlijke uitstraling. Was het 5 jaar later geweest had ik er zeker 1 over willen nemen als ik er dan nog geeneen had. Wil later toch mijn eigen belg Haha!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 22:49

Aziza_XX schreef:

Joh dat krijgt een belg nu eenmaal. Die van mij (vzpaard) leeft in de winter ook van zeker een hoop bieten per dag. Toen iemand me zei dat het dier allang dood had moeten liggen vanwege een verharde maagwand schrok ik best. Maar ze ken ertegen en is nog zo fris als een biet Haha! .

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 23:35

ik heb het altijd al een beetje een domme actie gevonden, maar goed. Ik vind trouwens wel dat er een tikkie in wordt overdreven en ik weet wat hij er voor vroeg trouwens aangezien ik voor iemand een jonge hengst wilde aanschaffen... ik koop daar 2 merries voor als ik een beetje mn best doe met afdingen, die ook nog eens al beleerd zijn!
trouwens belgjes eten niet zo veel hoor, ze krijgen hier hooi en een halve schep muesli en ik rijd ze beiden zwaar intensief dressuur, mennen en af en toe springen!! Bieten krijgen ze hier af en toe als extraatje, niet meer dan 2 per dag...
Tja castreren doe je voor rond de 250 per dag, dus het zal idd wel een beetje gevaren geld zijn. Pff een 3 jarige hengst die nog niet in handen geweest is met enig werk, ik had al een traumatische ervaring met die 2jarige merrie van mij toen hahah
ik zie het als meer een verkooppraatje. Wie koopt er nu 10 hengsten?

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 08:38

Toevallig van de week de rekening binnen gekregen van de casstratie van mijn 2 jarige rijpaardhengst. Schade: 90 pleuries incl. verdoving en anti-biotica kuur. Aan huis !!!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 08:53

Welke dierenarts vraagt 750 euro voor een castratie??? Ik denk eerder 75 euro en dat x 10 is 750 lijkt me zo..Dit is wel een hele handige marketingstunt trouwens..

Als dat het niet is zouden die mensen wel heeeeeeeeeeeeeeel dom zijn..Ik bedoel iedereen weet toch dat zo'n paard enorm wordt, en een drie jarige belg die niet opgevoed is, is echt niet handig al helemaal niet als hij ook nog eens hengst is. Ze zijn overigens prachtig zo op het plaatje, maar ik vraag me af hoeveel die mensen ermee hebben gedaan..Wie wil er een paard van 1000 kg die hengst is en nog nooit heeft geleerd om mee te lopen, niet over je heen te lopen, vaststaan, de trailer op etc..? Ik bedank wel even, ga liever gewoon dood, hihi

MRV_2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 09:19

MysticTinker schreef:
Is er niemand van bokt die daar in de buurt woont eigenlijk?

Ik woon er echt vlakbij, zie de paarden iedere dag als ik naar mijn werk rij. Het is net buiten Tiel (GLD).

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 10:53

Wat kunnen mensen hier zeuren zeg Slapen

Die paarden hebben 3 jaar lang een geweldig leven gehad. Ze zien er heel gelukkig en gezond uit.

Die mensen hebben het puur gedaan om de paarden te redden, niet voor hun eigen plezier/winst.
Ze hebben gigantisch veel gekost waarschijnlijk en na 3 jaar trekken ze het niet meer. Nou dat kan toch?
Ze hebben die paarden geboden wat ze konden. Klaar.
Beter 3 jaartjes lekker de wei op samen, dan naar de slacht als veulentje of niet dan?

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 10:58

verography schreef:
Aziza_XX schreef:

Joh dat krijgt een belg nu eenmaal. Die van mij (vzpaard) leeft in de winter ook van zeker een hoop bieten per dag. Toen iemand me zei dat het dier allang dood had moeten liggen vanwege een verharde maagwand schrok ik best. Maar ze ken ertegen en is nog zo fris als een biet Haha! .

dan zou ik graag onze arts (acupuncturist) naar jou toesturen en zien hoe gezond jouw paard dan nog is. Een paard dat problemen heeft aan de lever en/of te veel eiwitten krijgt is ONgezond, ook al blijkt het paard in topvorm.
Je ziet het wel aan de haren (in welke richting ze groeien, glans, stekeltjes ..), manier van lopen (zelf als hij in jouw ogen goed gaat) ..
Bieten geven wij ook in de winter, brood ook enz. maar geen 15 per paard per dag.
Mijn paard liep er ook niet goed bij, ze zag er gezond uit en liep goed maar ter controle hebben we de arts toch doen komen. Ze had duidelijk leverproblemen, die gingen na een tijdje weg maar zetten zich op een ander gevoelig punt. Deze maand voel ik haar veel beter aan en is ze (eindelijk!! Haha!) gezond. Die eerste problemen doken vorig jaar in september op en ze is nu pas in topvorm.
nu ja, ik wil niet gaan zeveren over vanalles en nog wat maar er zijn zo veel paarden die er ongezond bij lopen en dat vaak de eigenaars het niet weten. Er zijn idd paarden die er goed tegen kunnen zoals jij zegt maar het merendeel niet ..
Toen ik hoorde dat mijn merrie er slecht aan toe was, schrok ik ook hoor! Lachen
maar toch blijf ik erbij dat die trekpaarden niet de gezondste voeding krijgen ..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:10

Aziza_XX schreef:

Toch zie ik daar een paar onwijs goed uitziende kanjers... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:24

LET OP

wij hebben gisteren gebeld naar het numer.
omdat we sirieus geintereseerd waren en nog een paar in onze omgeving.

maar ze willen 3500 per stuk hebben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(nou sorry maar ik pas daarvoor.
daar kan je een mooie beleerde merrie op kleur voor kopen......)

argumenten
- ze zijn nog hengst dus kunnen nog goed gekeurd worden als dekhengst.
- je weet zeker niet wat het allemaal kost die paarden 3 jaar houden.......

Citaat:
Als zich niemand meldt, wacht de gechipte heren met stamboek, misschien alsnog de worstfabriek. " Het zou een ramp zijn, maar wat dan?", aldus de Den Hartogs.

dus wij hebben ons gemeld maar niet voor deze prijs.
en dan met deze prijs ook nog dreigen naar de slacht te brengen.........
jaja ze zullen wel denken dan verkopen ze beter.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-07-08 11:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:27

engelina schreef:
LET OP

omdat we sireus geintereseerd waren en nog een paar in onze omgeving.

(nou sorry maar ik pas daarvoor.
daar kan je een mooie beleerde merrie op kleur voor kopen......)

argumenten
- ze zijn nog hengst dus kunnen nog goed gekeurd worden als dekhengst.
- je weet zeker niet wat het allemaal kost die paarden 3 jaar houden.......

dus mensen wees niet bang dat ze naar de slacht gaan. Knipoog
want ze willen er echt groot geld uit slaan.

3500? Keep on dreamin' !

Wat een sukkels...omg! Zat zelf aan 2000 euro te denken, en dat vind ik ze nog goed betaald.... Bloos

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 12:07

brechje schreef:
ik heb het altijd al een beetje een domme actie gevonden, maar goed. Ik vind trouwens wel dat er een tikkie in wordt overdreven en ik weet wat hij er voor vroeg trouwens aangezien ik voor iemand een jonge hengst wilde aanschaffen... ik koop daar 2 merries voor als ik een beetje mn best doe met afdingen, die ook nog eens al beleerd zijn!
trouwens belgjes eten niet zo veel hoor, ze krijgen hier hooi en een halve schep muesli en ik rijd ze beiden zwaar intensief dressuur, mennen en af en toe springen!! Bieten krijgen ze hier af en toe als extraatje, niet meer dan 2 per dag...
Tja castreren doe je voor rond de 250 per dag, dus het zal idd wel een beetje gevaren geld zijn. Pff een 3 jarige hengst die nog niet in handen geweest is met enig werk, ik had al een traumatische ervaring met die 2jarige merrie van mij toen hahah
ik zie het als meer een verkooppraatje. Wie koopt er nu 10 hengsten?

Hier ben ik het helemaal mee eens Lachen

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:06

Gisteren heeft ook een vriendin van mij gebelt naar deze mensen en zijn het gewone handelaars, die zo publiciteit willen hebben om meer paarden te verkopen Boos! dus is het hele verhaal een grote fars Knipoog hier een stukje van haar,

Ik had giteren die man geproken voor die belsen, ik had er een topic overgeplaats, tjee wat een ei**l zeg, het is gewoon een handelaar en probeert met het stukje in de krant medelijden op te wekken.
Ze zijn te koop voor 3000,- per stuk, tjonge jonge.

Ik had gezegd dat ik wel belangstelling had en mocht hij er meer weten ik die ook wel wil kopen, die engelsen zijn gek op belsen met lange staarten, hoeveel wil je er hebben zegt hij, ik krijg iedere week nieuwe binnen, tjee wat een ei**l.

Ik hou er niet van als mensen op zon manier paarden moeten verkopen, nou ja ik wens hem veel succes maar voor 3000 euro zal hij niet gauw een koper vinden.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:15

engelina schreef:
LET OP

omdat we sirieus geintereseerd waren en nog een paar in onze omgeving.

Zie je ? Dus toch, de hele opzet was dus niet de hengstjes van de slacht te redden. Ze kochten gewoon goedkope veulens en trekpaardveulens zijn nu eenmaal niet duur en de bedoeling was deze het hooi op te laten eten van zijn 7 bunder weiland waar hij maar 100 euro voor kreeg en waar hij de dieren niet van kon onderhouden zoals later bleek. En ze uiteindelijk met dikke winst te verkopen wat helemaal niet werkt want Belgen liggen nu eenmaal laag qua prijs. Je kunt nooit een belgje kopen van ca 6 maanden oud, 2,5 jaar laten staan alle kosten er bij optellen ook de castratie, smid, voer, da etc. en dan winst maken bij verkoop. Vergeet het maar of jemoet een heel uniek exemplaar hebben en dat zijn deze beslist niet anders hadden ze niet voor slacht in aanmerking gekomen.
Dit is gewoon een ordinaire verkoopstunt die inspeelt op het gevoel van paardenliefhebbers...bah !

Het enige pluspunt hier is, de dieren hebben 3 jaar lang plezier gehad zijn voldoende gevoerd en zien er dus goed uit. Laat hij ze maar lekker naar de slacht brengen hoor ! Doet hij toch niet als hij zulke prijzen vraagt................

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:28

valt hier van de stoel!!!

het is gewoon een g*re handelaar ttststststststs

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:35

Dat die mensen gewoon handelaren zijn is nog tot daar aan toe...maar dat is opzich geen misdrijf.

Maar dat die journalist van 'De Gelderlander' zich zó in heeft laten pakken!!! Ik ga me bijna schamen voor mijn collega. Doen we tegenwoordig geen research meer, stellen we geen kritische vragen? Als hij onder mijn verantwoording werkte op de redactie had hij er flink van langs gekregen.

edit:
Ik ga morgen gewoon de redactie bellen. Ik vind dit echt niet kunnen namelijk. Bericht staat vol met foutieve, misleidende informatie. Eigenlijk zou dit gewoon gerectificeerd moeten worden. Zou degene die bod heeft gedaan mij even willen PB'en over hoe het contact is verlopen. Ik doe namelijk wel graag mijn huiswerk als journalist.