'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:57

Ik vind t onzin....
Raap liever een paardendrol op dan die van een hond.
Een hond eet vlees en een paard niet...
Hondepoep onder je schoen is goor van een paard...tsja.
Ik zou zeggen laat 't ze eens uitproberen die miepers.
Zie je t al voor je zo'n mestzak als je onder de man aan 't rijden bent?!

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:15

en dan is het 'leukste' nog niet geweest.
dat zal wel een hoop geld kosten die de eigenaar zelf moet betalen.. slaat toch nergens meer op? dat bietje mest kan de grond vaak wel gebruiken. en ik loop met mijn paard niet door de stad heen, ( al snap ik overigs niet wie dat wel doet)

Tinka

Berichten: 3856
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:15

Ik snap niet waar ze zich druk over maken, zo'n mesthoopje is idd na 2 dagen weg en het is toch niet zo dat de hele straat vol ligt, dus je ruikt het ook niet. Je kan er ook makkelijk omheen fietsen lijkt me. Hier in de wijk lopen ook veel paarden, en ik heb er geen last van als er eens mest ligt (wel als het midden op de stoep ligt trouwens).

mariekie
Berichten: 5174
Geregistreerd: 10-02-04

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:37

Heb ik geluk dat de mijne niet buiten poept Haha!

En ergens kan ik de mensen wel begrijpen, als er een hoop stront op de weg ligt rij ik er met de auto mooi langsheen Vork

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 02:34

Ik nodig de persoon die deze regel heeft uitgevonden van harte uit om mijn merrie 'poepzakmak' te komen maken Haha!
ik bel alvast de ambulance Duivel en ik ben vast niet de enige met zo'n paard...

Ik geef hen absoluut gelijk dat een hoop stront voor je deur geen leuk idee is, maar wat kan je eraan doen?
Een schep op je paard meenemen gaat niet.
Dat zo'n poepzak voor het grootste deel van de paarden geen optie is, lijkt me duidelijk.
Een plastic zakje meenemen en hopen dat je een vuilnisbak tegenkomt...moet je wel erg veel geluk hebben, want zo'n plastic zak mee op je paard nemen, is ook lang niet altijd verantwoord. Een paard parkeer je ook niet zomaar effe, en een handrem of stuurslot hebben ze helaas ook niet Haha! Genoeg paarden vinden geritsel van plastic zakjes zoiso eng, laat staan als je ze ondertussen bij de teugel vasthebt, en ze met hun neus op minder dan een meter van dat enge ritselende ding staan. Als je dan nog eens gedwongen dat ritselgeval mee op je paard moet nemen, dan is dit helemaal om problemen vragen...
Afstappen en aan de kant schoppen lijkt nog de beste optie, maar ook dit is helaas niet altijd mogelijk. Bij ons in de woonwijken heb je geen berm waar je je hoopje stront in kan dumpen, en een hoop stront in de goot wordt niet echt als een verbetering beschouwd tegenover een hoop stront midden op straat...

Ik wil best wat doen aan de hopen die mijn paard achterlaat, maar dat ze dan met een oplossing komen die voor iedereen haalbaar is, voor ze het gaan verplichten.

lidy

Berichten: 392
Geregistreerd: 15-01-06

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:32

en dan nog iets, mijn paard staat in het buitengebied, waar dus ook redelijk wat poep ligt. als ze daar gaan zeuren bel ik voortaan iedere keer de politie als er weer wat gedumpt wordt.
Dat ze daar zomaar puin etc. dumpen vind ik veel erger dan een beetje poep, waar mensen zich toch aan ergeren tegenwoordig, ga toch gewoon lekker een hobby zoeken.

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:33

Ik snap niet zo goed waarom het zo'n grote moeite is om even af te stappen en de stront de berm/goot in te schoppen als je paard midden op de stoep/fietspad heeft gepoept?

lidy

Berichten: 392
Geregistreerd: 15-01-06

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:35

nou, als je ment en je hebt een pony die iedere keer als ie iets eng vindt drie drolletjes laat vallen dan blijf je aan de gang nietwaar?
bovendien heb ik er eigenlijk nog niet eens over nagedacht (in het buitengebied dan).
en als je alleen bent met de kar is het niet mogelijk.
maargoed, als dat het probleem oplost zou ik dat best willen doen maar aangezien hier een heleboel mensen denken dat de berm óók van hun is ipv. van de gemeente...

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:39

Stomme vraag misschien maar: Ga je met een kar niet gewoon over de straat dan? Want op de autoweg of in de polder vind ik het weer een ander verhaal. Lachen

lidy

Berichten: 392
Geregistreerd: 15-01-06

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:41

met de kar rijdt ik zelden in het dorp als je dat bedoelt.
voornamelijk in het buitengebied (wel op de weg) en zandpaden.

Breghje

Berichten: 7662
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: In gedachten bij Breghje....

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:41

guanacotje schreef:
Ik nodig de persoon die deze regel heeft uitgevonden van harte uit om mijn merrie 'poepzakmak' te komen maken Haha!
ik bel alvast de ambulance Duivel en ik ben vast niet de enige met zo'n paard...

Ik geef hen absoluut gelijk dat een hoop stront voor je deur geen leuk idee is, maar wat kan je eraan doen?
Een schep op je paard meenemen gaat niet.
Dat zo'n poepzak voor het grootste deel van de paarden geen optie is, lijkt me duidelijk.
Een plastic zakje meenemen en hopen dat je een vuilnisbak tegenkomt...moet je wel erg veel geluk hebben, want zo'n plastic zak mee op je paard nemen, is ook lang niet altijd verantwoord. Een paard parkeer je ook niet zomaar effe, en een handrem of stuurslot hebben ze helaas ook niet Haha! Genoeg paarden vinden geritsel van plastic zakjes zoiso eng, laat staan als je ze ondertussen bij de teugel vasthebt, en ze met hun neus op minder dan een meter van dat enge ritselende ding staan. Als je dan nog eens gedwongen dat ritselgeval mee op je paard moet nemen, dan is dit helemaal om problemen vragen...
Afstappen en aan de kant schoppen lijkt nog de beste optie, maar ook dit is helaas niet altijd mogelijk. Bij ons in de woonwijken heb je geen berm waar je je hoopje stront in kan dumpen, en een hoop stront in de goot wordt niet echt als een verbetering beschouwd tegenover een hoop stront midden op straat...

Ik wil best wat doen aan de hopen die mijn paard achterlaat, maar dat ze dan met een oplossing komen die voor iedereen haalbaar is, voor ze het gaan verplichten.


OK dan! Ik ga hier helemaal in mee. Degene die dit verzonnen heeft mag als eerst mij komen tonen hoe het werkt, of het haalbaar is in de praktijk en of het paard het allemaal best vind.

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:47

lidy schreef:
met de kar rijdt ik zelden in het dorp als je dat bedoelt.
voornamelijk in het buitengebied (wel op de weg) en zandpaden.


Nou, dan zie ik het probleem al niet Haha! Op de weg loopt/fietst toch niemand en dat geldt vaak ook voor zandpaden. Ik doelde meer op het rijden in woonwijken etc. Dat het gebeurt begrijp ik wel, maar ik vind het dan ook een kleine moeite om even de poep aan de kant te schoppen. Lachen

Armani88

Berichten: 3701
Geregistreerd: 16-07-06
Woonplaats: Lonneker

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:47

ik vind dit ook belachelijk over hondenpoep word niet gezeurt.
Bij ons klagen ze ook erg, maar als Mijn paard ergens poep waar veel mensen lopen dan haal ik het altijd weg.

SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:58

Marjo_x schreef:
Paljassofie schreef:
Niet elke ruiter kan het netjes aan de kant schoppen Nagelbijten / Gniffelen Ik ga echt niet midden een drukke weg van mijn paard stappen... wil geen ongelukken


Hoezo? Je paard kan toch wel stil staan? je kan toch wel op en afstappen buiten? Als dat nog niet kan vind ik dat je sowieso nog niet 100% klaar bent om te gaan buiten rijden.

Ik kan inderdaad wel afstappen buiten Knipoog maar om nu naast je paard te gaan staan, ondertussen je ook nog eens op die stront te moeten concentreren op een DRUKKE weg Verward nee dank je , ik weet goed genoeg hoe sommige automobilisten een paard passeren Nagelbijten / Gniffelen

strawberrys

Berichten: 514
Geregistreerd: 02-09-06

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:48

als dat verplicht wordt kunnen ze wel ziekenhuis bij gaan bouwen alleen voor ruiterongevallen, en ik ben er zeker patient van dan Verdrietig

Neskolay
Berichten: 6484
Geregistreerd: 26-04-02

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:16

Ergernissen van paardenmest in dorpen/steden op wandelpaden en fietspaden kan ik mij begrijpen..
Ik probeer zelf altijd zoveel mogelijk in de berm te rijden..
Mest ie es een keer op de weg omdat ik door een bermloos dorp moet rijden dan stap ik af en schuif met mijn laars de mest in de goot.. wel zo netjes!

Maar een poepzak? No way... Huilen van het lachen Hamer

silll91
Berichten: 92
Geregistreerd: 12-04-07

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:11

Wat een onzin.
Ik ben er mee eens dat de poep hinderlijk kan zijn, maar als je het gewoon aan de kant schuift is niets aan de hand.. Wij hebben hier dan wel een ruiterpad, maar daar lopen vaak voetgangers (met honden).
mijn paard poepte daar, krijg je zo'n reactie:: moest dat nou?? ( en dan was dit niet als grapje bedoelt..)
Kom op:: net alsof mijn paard dit express doet??

overdrijven is dus ook een vak en zo vaak zie ik hier geen poep liggen..
en ik ben het ermee eens dat hondenpoep viezer is en dat paardenpoep zo weg is.. in pricipe is het niet veel meer dan verteerd gras/hooi.. kom op!!
iedereen in de woonwijken netjes de poep in de goot schuiven en der is geen probleem meer.
en waar kan zoveel mogelijk in de berm rijden

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:21

Paljassofie schreef:
Ik kan inderdaad wel afstappen buiten Knipoog maar om nu naast je paard te gaan staan, ondertussen je ook nog eens op die stront te moeten concentreren op een DRUKKE weg Verward nee dank je , ik weet goed genoeg hoe sommige automobilisten een paard passeren Nagelbijten / Gniffelen

En dat is inderdaad het gevaar. Zelfs al is het paard nog zo braaf, het blijven dieren en die zijn onvoorspelbaar. Ze kunnen altijd schrikken. En als je daar dan nog eens gebukt bij staat, en het paard staat tussen de weg en jou, want jij moet die poep tot in de (eventuele) berm krijgen, dan is dat vragen om ongelukken.

Zoals ik hier eerder ook las: beter een hoopje mest op de weg dan een gillende sirene.

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:23

S0WHAT schreef:
Opzich is het wel terecht.
Want de poep van je hond moet ook opgeraapt worden.
Waarom dan niet van een paard? Zou dat dan wel mogen blijven liggen.

Maar een poepzak aan ze kont hangen..


Honden zijn vleesetets. Hun poep is dus iets anders dan van graseters. De mest van paarden word opggegtene door vogels of spoelt weg door de regen. Hondenstront blijft veel langer liggen.

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:26

En toch vind ik het - ook als ruiter - bijzonder asociaal om paardenpoep maar gewoon midden op de stoep te laten liggen.

Op de weg vind ik wat anders, daar rijden toch alleen auto's Lachen

Veulen84

Berichten: 10886
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:41

Ik kan maar niet van het idee afkomen dat mensen denken dat paarden een soort auto's zijn. Dat je ze gewoon uitzet en dat je dan rustig de tijd hebt.

Samen met een goede vriendin leer ik een 7 jarige om niet meer bang te zijn voor het verkeer (is vorig jaar aangereden door een auto). Voor geen van ons is het prioriteit om af te gaan stappen en mest weg te schuiven.

Ja als het recht voor iemands deur is dan gaat 1 van ons meestal terug op de fiets en schuift het dan in de berm. Maar verder, kom op. Paarden zijn al langer in Nederland dan auto's en fietsen.
Ohja en die poepzak komt er bij mij echt niet aan. Te duur, te gevaarlijk en ik ben er ook niet zo zeker van of dat ding niet enorm gaat zweten en irriteren.
Het is nylon en die van mij heeft na wat werk altijd van die prachtige zweetplekken langs z'n bilnaad lopen. Zo'n zak gaat daar ook zitten.

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:46

Veulen84 schreef:
Ja als het recht voor iemands deur is dan gaat 1 van ons meestal terug op de fiets en schuift het dan in de berm. Maar verder, kom op. Paarden zijn al langer in Nederland dan auto's en fietsen.


Dat is dan toch ook gewoon netjes? Lachen Ik rij nooit op de stoep, heb je dat probleem ook niet. Haha!

Anoniem

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:50

Wat een onzin Rolleyes
Kan me voorstellen dat sommige mensen last hebben van paarden drollen, maar in welke mate?
Zo'n poepzak lijkt me trouwens vrij hinderlijk voor 't paard..

Berdien

Berichten: 64650
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:58

Als hondenbezitters hun hondenpoep op gaan ruimen, ga ik de poep van mijn paard op ruimen Lachen

Ik laat mijn hond (30 cm hoog Clown ) uit met een schopje, en schep de poep weg van het pad af. De meeste hondeneigenaren met bakbeesten van bijna een meter hoog laten hun hond los overal maar poepen, met enorme bulten op het pad als gevolg.
Fijn, als je dat in je schoen of paardenhoef krijgt Ja

Ik rijd zelf vrijwel alleen maar in de berm, en mijn paard poept daar dan ook. In de woonwijk kom ik bijna niet, en als daar onverhoopt gepoept wordt, moffel ik het ook de goot of de bosjes in.

Kunnen we niet gewoon rekening met elkaar houden? Nederland ís vol. Vol auto's, fietsers, wandelaars en ruiters. Als we allemaal net wat toleranter zijn en niet meteen elkaar verbaal de hersens in slaan, zou het voor beide partijen een stuk prettiger zijn.
Moeten mensen er last van hebben dat jou paard snel paniekt en je daarom niet af kan stappen om de poep op te ruimen? Rijd je veel in woonwijken en kun je niet even afstappen, dan vind ik dat je daar niet moet rijden of je paard beter onder controle moet houden. Cru Ja maar een beetje paard legt heel wat neer, en dat is echt niet even zo maar weg.

Op buitenwegen of het buitengebied vind ik het wat anders, vaak ligt daar al veel mest op de weg van landbouwverkeer etc.

Poepzak zie ik ook niet echt zitten eigenlijk Clown al kun je hem natuurlijk wel in de berm legen als hij vol zit Tong uitsteken Maar denk dat je met wat goodwill van ruiters en 'klagers' al een heel eind komt Lachen

Chntl_Zrro

Berichten: 272
Geregistreerd: 07-01-06

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:08

Esmeralda schreef:
Chntl_Zrro schreef:
Jaa wij gaan ook gewoon de wijk in, ik trek me er niets van aan.
dat heb je in een boerendorpje, overal daar staan paarden.
ik geloof niet dat ze 24/7 staan te controleren of wij netjes over de goede weg rijden.


het gaat niet over waar je rijdt
het gaat over de mest die je evt. achterlaat


Jaa en waar wij die achterlaten! dus het gaat er wel over waar je rijd Knipoog