dood paard als kunst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xRomanxMir

Re: dood paard als kunst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:33

Mens,
dit is net zo erg als een opgezette vogel.
Okee, je ziet het niet vaak.
Maar als je nou een opgezette vogel nu in je kamer zou zien, zou JIJ dat nu minder erg vinden dan paarden.
Zelf vind ik het erg al die opgezette dieren.
Ze zetten nu ook nog is hamsters op.
dat vind ik ook al erg.
Dus, denk ook is aan de andere dieren die ook opgezet zijn Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:06

Maanling schreef:
Jullie hebben zeker nooit dat topic gezien over die kunstenaar die als kunstuk had: een verhongerende hond.
Jaja, die hond was alleen nog botjes, maar wel levend, en het publiek er maar 'waarderend' langslopen en kijken hoe het beest dood ging.

DAT was pas erg.

Oh jah, dat was echt gruwelijk, ik begrijp niet wat daar kunst aan is Boos!

Dit vind ik ook niet echt kunst moet ik zeggen, okee, een opgezet dier kan nog wel, maar dit? Nee, ik vind het niks.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:32

NM -> ON

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:34

In Wenen heb ik een paar jaar terug een expositie bezocht waarin het halve museum met dit soort dingen vol hing. Maar dan geen paarden, maar mensen en andere dieren. En een heel stuk bloederiger Nors opkijken

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:05

Ik vind de manier waarop het gepresenteerd word 'gek'. Als het paard er gewoon STOND was het heel anders geweest!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:53

suleilitha schreef:
It Frysk Natuermuseum sil takom wike in Frysk hynder preparearje en opsette. De hynst Keje fan 'e Kilewier is it earste Fryske hynder dat opset wurdt. Keje is soan fan de ferneamde fokhynst Oege fan 'e Kilewier. It preparearjen duorret in heal jier en is te folgjen troch in webcam op de webside fan it museum.

De hynst sil úteinlik te sjen wêze yn it Frysk Lânboumuseum, in nij museum yn Earnewâld.

(bron: omropfryslan.nl)
Je kunt dit volgen via de webcam:
http://www.natuurmuseumfryslan.nl/webcam.php

Op de site van het Natuurmuseum staat nog meer te lezen.

hmpf jullie hadden beter toch wel onafhankelijk van nederland kunnen worden *LOL*

okee hier kan ik dus niks van begrijpen Huilen van het lachen

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:55

wat een prachtig kunstwerk Verward
degene die dit bedacht heeft is ook niet helemaal 100 No Cheer

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:07

het paard waar het in eerste instantie in dit topic om gaat, heeft wel erg lange benen volgens mij?
of zal het een veulen of jaarling zijn, met een andere (langere) staart eraan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:01

Tja, niet mooi ofzo. Maar het is gewoon afschrikkend omdat je nooit een opgezet paard ziet. Zou het een vos zijn, zou niemand er van op kijken.

Ja en hij hangt daar natuurlijk wel n beetje raar..

Afbeelding

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:02

Ik vind het niets , sowieso heb ik niets met opgezette dieren.
Ben wel benieuwd wat het idee van de "kunstenaar" hierachter is..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:08

Ik snap de meeste kunst al sowieso niet dus deze ook niet...

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:08

wij hangen toch ook onze dode dieren niet als kunst aan het plafond?:( ik vind het belachelijk, ik snap wel dat hij er iets in ziet, maar ik vind het belachelijk om een dood paard aan het plafond te hangen, ook al is dat beestje dood, dan vind ik nog niet dat je er zoeits mee kunt doen!

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:12

Juul schreef:
geerke schreef:
jakkes...het is de manier waarop,als hij nou gewoon stond dan was het anders...hier word ik naar van...

Ik vind het sowieso een eng idee dat het beessie zijn lijf er nog is, maar het nooit meer zal bewegen. Net als die opgezetten draver Phar Lap waar ze net die doodsoorzaak van weten. Ik vind het gewoon onwijs luguber. Ben je dood, wordt je bekeken door mensen en heb je nog steeds geen rust.

Phar lap ?
Wat was dat dan ?
Verder zou ik denk ik zorgen dat dat paard er METEEN erafgehaalt werd.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:15

Ik vraag me af wie dit wel mooi vind. Ik vind het best dat er verschillende soorten kunst zijn, en het is "maar" 1 dier. Ik vind het niet zo erg, maar ik vind wel dat ie er vrij "onterend" bij gehangen is.. Ik kan er in elk geval dus echt niet van houden

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:18

xRomanxMir schreef:
Mens,
dit is net zo erg als een opgezette vogel.
Okee, je ziet het niet vaak.
Maar als je nou een opgezette vogel nu in je kamer zou zien, zou JIJ dat nu minder erg vinden dan paarden.
Zelf vind ik het erg al die opgezette dieren.
Ze zetten nu ook nog is hamsters op.
dat vind ik ook al erg.
Dus, denk ook is aan de andere dieren die ook opgezet zijn Knipoog

idd.
maar dit schrikt mensen toch af, dit willen mensen toch NIET zien Boos!
Ik zit echt op hen puntje van mijn stoel toen ik het verhaal las over die hond, dat is toch dierenmishandeling ?
Ik zou die mensen echt een mep verkopen !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:34

Juul schreef:
Ik vind het sowieso een eng idee dat het beessie zijn lijf er nog is, maar het nooit meer zal bewegen. Net als die opgezetten draver Phar Lap waar ze net die doodsoorzaak van weten. Ik vind het gewoon onwijs luguber. Ben je dood, wordt je bekeken door mensen en heb je nog steeds geen rust.

Het is zijn lichaam.. Zijn geest is er allang uit..
Ik vind het persoonlijk erger als mensen na het laten inslapen van hun paard de Rendac te laat bellen. Dat zo'n paard daar langs de weg ligt te rotten. Vind ik veel onterender..

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:39

Ik vind m ook eigenlijk wel lange benen hebben. (eff offtopic)
Maar ik vind t gewoon ziek

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:43

Tja. iIeder heeft zijn eigen interpretatie van wat kunst is. En of je nou een dooie vogel aan de muur hangt of een dood paard aan het plafond….

Ik hoef het ook niet in mijn kamer.

Maar ik moet zeggen dat ik wel meer bizarre kunst heb gezien in mijn leven hoor….

Zolang het dier maar dood is heb ik er geen probleem mee.

Ik heb al sinds mijn 7e een dood paard als verzorgpaard…. Tja

Henk jan een Groninger , ook opgezet en staat op mijn vader zijn werk(ook een museum). Elke jaar komt er iemand langs die de naden nakijkt, en het ene jaar heeft hij een lange staart en het andere jaar een korte staart. Want het ene jaar staat hij voor de koets en het andere jaar voor de ploeg. Eens in de zoveel tijd ga ik langs om hem eens flink op te poetsen en weer te laten glimmen, stof verwijderen oogjes opboenen hoefjes lakken enz enz..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:46

Hoeveel van jullie eten snacks?
Nederlandse snackfabrikanten nemen vlees af van Mexicaanse slachthuizen, waar de dieren onder erbarmelijke omstandigheden geslacht worden (bij elkaar drijven in een beperkte ruimte, en met messen van het leven beroven en ter plekke in stukken hakken alvorens het te verwerken).
Die dieren hebben uuuuuuuuren op transport gestaan, vaak al half kapot geslagen, en worden dan beestachtig geslacht.

Iedereen eet zonder schuldgevoel kroketten en frikandellen, en vind dit ziek en zielig? Onbegrijpelijk....

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:54

Ninx schreef:
Hoeveel van jullie eten snacks?
Nederlandse snackfabrikanten nemen vlees af van Mexicaanse slachthuizen, waar de dieren onder erbarmelijke omstandigheden geslacht worden (bij elkaar drijven in een beperkte ruimte, en met messen van het leven beroven en ter plekke in stukken hakken alvorens het te verwerken).
Die dieren hebben uuuuuuuuren op transport gestaan, vaak al half kapot geslagen, en worden dan beestachtig geslacht.

Iedereen eet zonder schuldgevoel kroketten en frikandellen, en vind dit ziek en zielig? Onbegrijpelijk....

Ja ik deel je gevoel compleet!

Net als toen met die hond die werd uitgehongerd. De vleeseters krijste het hardst, terwijl de meeste biefstukken en frikandellen minstens zo'n beroerd leven lijden.

Ik eet al 17 jaar geen vlees meer, dus ik mag in mijn ogen oprecht bezwaar tekenen tegen het uithongeren van dieren als kunst.
Echter een dood paard aan het plafond als kunst, tja het is maar wat je kunst noemt...

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:56

suleilitha schreef:
Günther Von Hagens is wereldberoemd met zijn kunstwerken van dode lichamen!!! Ik zou zelf liever zo willen eindigen dan in de grond, of de oven.....

Die tentoonstelling van Von Hagens (körperwelten) heb ik gezien, zo'n 5 jaar geleden, heel erg indrukwekkend!
De lichamen worden op een bepaalde manier "geplastificeerd", ziet er echt machtig uit

Hij heeft er ook een dood paard bij staan trouwens:
Afbeelding

Ik sluit me verder aan bij Goeroe, zie er wel iets in Ja

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:58

Blij dat te horen paardje2005....
Soms lijkt het wel een eeuwig roepen in de woestijn. Mensen WILLEN zich vaak niet realiseren dat ze middels hun voedselkeuze alleen al meewerken aan schandalige praktijken. Een beetje minderen of desgewenst stoppen met het consumeren met vlees zou veel ellende uitbannen.
Ik kan niet begrijpen dat mensen enerzijds moord en brand roepen, en anderzijds helemaal NIETS in hun eigen gedrag willen wijzigen om dierenleed te 'verminderen' (want uitbannen zal ons helaas niet snel lukken).

Pak maar eens een spiegel en vraag jezelf af hoe hard je dierenbeul mag roepen....

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:59

Dan liever een paard met huid en haar aan mijn plafond..

Maar deze tentoonstelling ken ik ook. Kon er gratis heen, maar heb vriendelijk bedankt.

Hoe geen geplastificeerde half verganne lijken te zien. Evenals die in plakjes gesneden lijken...

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:01

Aaah , lekker luguber hoe wij kunnen praten.
Ik heb t nou eenmaal niet zo met dode dingen :p
Ik probeer altijd paardvriendelijke dingen te eten ... (lukt niet altijd)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:03

esthertjuh_ schreef:
Aaah , lekker luguber hoe wij kunnen praten.
Ik heb t nou eenmaal niet zo met dode dingen :p
Ik probeer altijd paardvriendelijke dingen te eten ... (lukt niet altijd)

Waarom zou dat niet lukken? Je kan toch kiezen? Er staat vast niet iemand achter je met een pistool tegen je slaap, en een kroket in zijn hand?

Als je dan toch paard wilt eten, haal dan een biefstukje dat afkomstig is van in NL geslachte paarden... dat is dan nog het meest 'diervriendelijk'... als je dat zo zou kunnen noemen.