Ben het helemaal met je eens en idd het verhoren van die kinderen vergt natuurlijk diplomatie maar dat maakt het niet onmogelijk. En of een kind de waarheid zegt of dingen die je wilt horen ligt grotendeels aan de opvoeding. Als het kind geleerd heeft dat ie straf kan verwachten als hij de waarheid zegt moet je niet vreemd opkijken als ze gaan liegen.
Dat de ouders in de kantine zaten wist ik niet, idd overantwoordelijk. Maar goed, ze verliezen wel hun kind en kan me voorstellen dat je dan in je woede en verdriet een rechtszaak gaat aanspannen.
Ik hoorde de vader in HVN zeggen dat de moeder van het jongetje hem uit de molen probeerde te bevrijden terwijl de molen bleef doorlopen en op haar rug bonkte plus dat ze ook nog onder stroom kwam te staan.
Kan me voorstellen dat je dan zo'n apparaat vervloekt als je je bedenkt dat het misschien net die cruciale 10 seconden heeft gescheeld. En ja, als je dan achteraf hoort dat dat ding allang niet meer aan de veiligheidseisen voldoet...
Ik vind dat er wat te hard gezegd wordt dat de manegeeigenaar niets te verwijten valt en dat de ouders zelf de schuldigen zijn, zo simpel kun je het niet stellen. Wat ik van het verhaal weet denk ik dat er geen schuldigen zijn, zijn die er wel dan zullen ze het zelf wel weten.
(misschien proberen de ouders hun geweten te sussen door de schuld op de manegeeigenaar/stapmolen te schuiven)