Broers opgepakt na opvissen paard met lasso in Pijnacker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tassoula

Re: Broers opgepakt na opvissen paard met lasso in Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:24

Nogal vreemd! of het paard redden of laten verzuipen.
lang nadenken om wat de beste manier is heb je niet dus ik vind het knap dat die eigenaar zijn paard heeft kunnen redden ookal is het niet geheel zachtaardig verlopen,, mhjaa je hebt de keuze..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:25

Er is maar één veilig alternatief (voor het paard dan, maar dan moet je er wel bijkunnen) en dat is een oud borsttuig met strengen er achterstevoren op gooien. (dus over de kont heen) En dan nog red je het niet met alleen dat borsttuig, alleen het paard heeft dan meer steun. Maar ook dan ontkom je er niet aan om ook aan het hoofd te trekken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:25

een verrekte nek kan je verhelpen........... maar verzopen is verzopen en onomkeerbaar

xCandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:43

Daar woon ik dichtbij^^

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:59

Het is ons paard, wij hebben deze merrie aan deze man (vriend) ter beschikking gesteld voor de fok.
Deze man is definetely dier vriendelijk. De brandweer was al een uur!! bezig het dier eruit te halen. Het paard heeft niks, we zijn er net nog geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:12

Dat is heel mooi om te horen Ja
Gelukkig Lachen

En dan weet jij ook vast wel wat er waar is van het 2e artikel

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:16

Alle paarden staan er gewoon rustig bij (4) en de koeien ook (3).
De man heeft naar gehoord (ben er niet bij geweest) idd met zijn jeep of trektor het paard eruit getrokken.
Hij doet dit zo vaak dat het routine voor hem is, de brandweer is gebeld door mensen die bij het land wonen.

Wat ik nu net hoor, door telefoontje dat het niet ons paard was maar de beste vriend van ons paard. Ook daar hebben we naar gekeken en ging alles goed mee. alleen beetje bagger op der lijf.

Helemaal niks aan de hand dus, een opgeblazen verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:42

Jemig nog an toe zeg.... ik vind het zo sneu voor die boeren dat ze dan ook nog een PV aan de kont krijgen, en wat een stomme actie van die mensen die bij het land wonen dat ze de brandweer gelijk hebben gebeld, in plaats van de boeren even te waarschuwen... nu zitten die boeren met een stempel op de kop terwijl de heren van de taaattuuuuuutttt het niet eens voor elkaar kregen, nog in geen uur, om het paard uit de sloot te halen.
Die mannen zouden eerder een fles Beerenburger moeten krijgen voor hun vastberaden actie en geen procesverbaal.
Ik hoop dat de eigenaar van de badgast in kwestie nog een goed woordje voor ze kan doen en aan de heren Hermandad, die ook al van niks weten, massaal zakken voor de schiettest en de conditietest, even een lesje kunnen geven hoe je paarden uit een sloot moet halen...

Socio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:51

Ikzelf heb heel veel ervaring met paarden in de sloot en weet dat je een heel groot risico neemt als je een paard alleen aan zijn hoofd uit de sloot probeert te trekken. Zeker als je de kracht gebruikt van een tractor. Je loopt erg veel risico dat een paard zijn nek breekt namelijk dus dat zal wel de achterliggende gedachte geweest zijn van de politie. Bij een koe kan dit wel omdat een koe andere (stevigere) constructie van zijn nek heeft.

Ook al lag er een paard bijna met zijn hoofd onder water dan hielden we het paard met zijn hoofd boven water zodat die veilig eruit gehaald kon worden. Dat was niet voor niks. Dus ik vind dat de "boeren" wel veel risico nemen als ze het zo hebben gedaan. Zeker als je dan een tractor laat trekken aan het hoofd. Gaat wel sneller dat wel. Maar wellicht is het allemaal toch net even wat anders gegaan dan geschreven is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:53

ach welnee de pliesie weet over het algemeen net zoveel van paarden als de DB Lachen het is de publieke opinie die geld Lachen

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:57

tjongejonge, gelukkig heeft het dier tenminste geen letsel. Bij mij heeft de brandweer wel mijn paard uit het water gesleurd.... aan zijn voorbenen welteverstaan. Resultaat: banden en ligamenten rondom de borst, hals en rug zwaar geblesseerd, en een spierscheuring in zijn bil. Dit dier heeft een half jaar kunnen revalideren door de diervriendelijke manier van de brandweer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:59

Pcies, wijze woorden weer, Kiwiko!!!
Het duurt niet lang meer en de DB en de pliesie komen aanbellen als je je paard te hard aait Clown

Krista, heeft de brandweer de dierenartsrekening ook voor je betaald? Schandalig!!!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:01

ilovelucky schreef:
Alle paarden staan er gewoon rustig bij (4) en de koeien ook (3).
De man heeft naar gehoord (ben er niet bij geweest) idd met zijn jeep of trektor het paard eruit getrokken.
Hij doet dit zo vaak dat het routine voor hem is, de brandweer is gebeld door mensen die bij het land wonen.

Wat ik nu net hoor, door telefoontje dat het niet ons paard was maar de beste vriend van ons paard. Ook daar hebben we naar gekeken en ging alles goed mee. alleen beetje bagger op der lijf.

Helemaal niks aan de hand dus, een opgeblazen verhaal.

Oeps, dit meen je niet! wordt het dan niet eens tijd om eens een hekje neer te zetten.......

Of ben ik nou een Penny?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:05

Een omheining langs een sloot is ook niet zonder risico, Amondi...

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:12

suleilitha schreef:
Pcies, wijze woorden weer, Kiwiko!!!
Het duurt niet lang meer en de DB en de pliesie komen aanbellen als je je paard te hard aait Clown

Krista, heeft de brandweer de dierenartsrekening ook voor je betaald? Schandalig!!!

nee, die heb ik mooi zelf mogen betalen. ze waren er toch.... Blond

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:15

Bij ehbo voor paarden hebben wij zelfs geleerd dat als een paard in de sloot ligt de beste manier is om het dier aan het hoofd eruit te trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:22

Toch goed dat ze bij EHBO voor paarden nog de Janboerenfluitjes methode hanteren, is vaak het beste...

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:31

Mijn paard en de andere hebben bij de fokker ook weleens in de sloot gelegen.
Dan werden ze met een lang touw aan het halster en een om de nek met de trekker rustig de sloot uit getrokken. als ze maar ff grip hebben op de kant zijn ze er zo uit.
Ik ben dus niet anders gewend, geeft ook een stuk minder stress dan dat er tig man publiek langs de kant staat. Cool

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:02

Hier iemand die zeer dichtbij de bron zit. Ik ben de dochter van de vriend en dus het nichtje van de boer.

Ik vind het in ieder geval heel erg fijn om te lezen dat hier wel mensen zijn die nuchter en logisch kunnen nadenken en niet gelijk oordelen. Ook al is het een makkelijk bericht om je mening over te vormen. (negatief)

Het was voor de heren in ieder geval geen leuke dag gisteren. Ze hebben inderdaad heft in eigen handen genomen, dit komt omdat ze van jongs af aan met dieren zijn opgegroeit en dus heel goed weten wat ze doen. Het zijn inderdaad wel echte boeren, zoals eerder werd geschreven en mijn vader reageerde niet heel erg tactisch toen de politie wilde dat zijn broer stopte toen het paard voor 2/3 eruit was, (ze zijn toen doorgegaan, in een totaaltijd van 5 minuten was het paard eruit gehaald) maar het is een heel zware beschuldiging deze twee heren voor dierenmishandelaars uit te maken. Mijn paarden blijven in ieder geval gewoon bij mijn vader staan Knipoog Sterker nog dankzij deze heren was mijn merrie 6 weken geleden uit de sloot gered, en als ze wat later waren stond ze nu niet met gezond veulen buiten. Overigens hadden ze een soort halster gemaakt om de kans op nekproblemen zo klein mogelijk te maken. Hij zit echt niet te wachten op een nekprobleem bij een paard.

De politie heeft zeer aggressief gehandeld. 2 mannen van 66 en 60 jaar zo respectloos behandelen... Daar kan ik mij kwaad om maken. Ze hebben gedreigd met geweld en hebben zich hardhandig opgesteld.

Nogmaals, het zijn boeren, dus het zal voor de onwetende mens niet echt een geweldig gezicht geweest zijn. Sterker nog, ik vind het zelf ook heel erg naar om naar te kijken. Een paard vecht voor zijn leven en je hoopt toch maar dat het goed afloopt. Maar het is goed afgelopen en het paard staat inderdaad gewoon te grazen (heb hem net nog zien staan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:06

Kirstin, wil je van mij mijn complimenten overbrengen aan de boeren??? Ik heb groot respect voor hun handelen, ze dachten alleen maar aan het leven van het paard, en dat je dan even niet tactisch bent kan ik me wel voorstellen. Wat de brandweer in een uur niet voor elkaar kreeg, konden zij in vijf minuten en dat getuigt van ervaring.
Hulde aan deze beide boeren, en schijt aan de politie.

Doe ze de hartelijke groeten van een boerendochter.

Tmroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:08

Nuttige post Kirstin!
Blij toe dat het paard heelhuids op het land is gekomen, ook al was het mischien op een lompe manier.
Het heeft inderdaad allemaal met nuchterheid en ervaring te maken. Heb je dit wel of heb je dit niet, dat maakt beoordelingen natuurlijk tot een wereld van verschil. En dat PV... associaal gewoon.
Jongens, vroegah...

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:17

edit: "lees net pas het verhaal van bron hierboven en trek mijn verhaal terug."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:18

Lees het verhaal van Kirstin dan even, Jnien, want die zit wel heeeel dicht bij het vuur, lijkt me.

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:20

suleilitha schreef:
Hulde aan deze beide boeren, en schijt aan de politie.

Doe ze de hartelijke groeten van een boerendochter.

Helaas krijgen ze wel een procesverbaal en een boete... dus dat is wel heel vervelend.
Ze kunnen strafrechterlijk vervolgt worden.

Vooral het gevoel dat mensen dit van je KUNNEN denken.

Maar bedankt voor jullie reacties:) Doet me echt goed dat hier positiever wordt geschreven. Op telstar-online.nl staan zulke slechte reacties van mensen die erbij waren... Maar zoals ik al zei, het is altijd naar om te zien hoe zo'n beest zichzelf wil redden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:24

Ik vind het gewoon schandalig dat ze een boete krijgen en dat PV hebben gekregen. Je kunt er nu gif op innemen dat ze continu in de gaten worden gehouden.
Maar mag ik vragen, waarvoor de boete was? Voor welk strafbaar feit?