Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
carolalisa schreef:Dapy schreef:Alweer een kind de wei in gelopen. Niemand heeft hier schuld aan, zulke dingen gebeuren.
hier ben ik het helemaal mee eens je kunt je kind ook moeilijk aan de lijn leggen
moonfish13 schreef:nou dan die eigenaar met die stapmolen dat er een kind aan de stapmolen ging stinkmodder?
kind overleden, en de eigenaar beschuldigd van dood door schuld... kind had niet bij de schakelaar moeten kunnen....
maar als er een paard vastzit o.i.d. moet je er wel snel bij kunnen.
heel sneu maar het kind had niet los over dat terrein moeten lopen alleen.
zelfde hier: de eigenaar van het paard had weer verantoordelijk geweest...![]()
zo krom he? nederland....
BCS schreef:Hij mag best 5 meter verderop spelen, maar mijn oog zal echt niet het zicht verliezen.
Urielle schreef:Als ik met mijn dochter naar de paarden ga, en ik zet ze buiten, heeft mijn dochter haar tuigje om en zit met een longeerlijn aan een van de stallen gebonden zodat ze niet bij de paarden kan
Paardjes aaien doen we samen, ze mag in de wei, maar wel op mijn arm.
Urielle schreef:BCS schreef:Hij mag best 5 meter verderop spelen, maar mijn oog zal echt niet het zicht verliezen.
Weet je wat het rottige is? Mijn dochter blijft daar nog geen seconde zitten, die is weg voor ik op kon springen. En ze zijn zo snel en dus zo snel ver weg en buiten je bereik!
BCS schreef:Urielle schreef:Als ik met mijn dochter naar de paarden ga, en ik zet ze buiten, heeft mijn dochter haar tuigje om en zit met een longeerlijn aan een van de stallen gebonden zodat ze niet bij de paarden kan
Paardjes aaien doen we samen, ze mag in de wei, maar wel op mijn arm.
En dat vind ik dus TOP!!
Nadya schreef:Ik heb juist gemerkt dat als ik mijn dochter meer 'vrijheid' geef, ze veel beter bij me blijft.![]()
En geef haar wat nuttigs te doen, dat werkt ook. Bijvoorbeeld in de supermarkt, je kind mee laten helpen met dingetjes pakken, een eigen karretje (lang leve de AH), de boodschappen op de band zetten, het groene knopje bij het pinnen in laten drukken, enzovoort. Dat is de kunst (in ons geval).
Nadya schreef:Ik heb juist gemerkt dat als ik mijn dochter meer 'vrijheid' geef, ze veel beter bij me blijft.![]()
En geef haar wat nuttigs te doen, dat werkt ook. Bijvoorbeeld in de supermarkt, je kind mee laten helpen met dingetjes pakken, een eigen karretje (lang leve de AH), de boodschappen op de band zetten, het groene knopje bij het pinnen in laten drukken, enzovoort. Dat is de kunst (in ons geval).
BCS schreef:Nadya schreef:Ik heb juist gemerkt dat als ik mijn dochter meer 'vrijheid' geef, ze veel beter bij me blijft.![]()
Dat is hier toch niet van toepassing, een supermarkt of iets dergelijks? Het gaat om het terrein bij de paarden. Of geef je haar dan ook een hoefkrabbertje, om de hoeven uit te krabben, of een borsteltje om hem te poetsen?
Nadya schreef:moonfish13 schreef:nou dan die eigenaar met die stapmolen dat er een kind aan de stapmolen ging stinkmodder?
kind overleden, en de eigenaar beschuldigd van dood door schuld... kind had niet bij de schakelaar moeten kunnen....
maar als er een paard vastzit o.i.d. moet je er wel snel bij kunnen.
heel sneu maar het kind had niet los over dat terrein moeten lopen alleen.
zelfde hier: de eigenaar van het paard had weer verantoordelijk geweest...![]()
zo krom he? nederland....
Ik heb begrepen dat het om hun eigen paard ging......(zie post Alani, een dorpsgenootje van deze mensen).
BCS schreef:Dat is hier toch niet van toepassing, een supermarkt of iets dergelijks? Het gaat om het terrein bij de paarden. Of geef je haar dan ook een hoefkrabbertje, om de hoeven uit te krabben, of een borsteltje om hem te poetsen?
Nadya schreef:Gioya is ook nog wat jonger dan Nikki, he, Urielle. Komt vanzelf wel, let maar op..... Nikki kon (en kan nog steeds) ook aardig peuterpuberen, maar ja, het hoort erbij en ik heb liever zo'n assertief, ondernemend kind dan zo'n onderdanig kindje, als ik heel eerlijk ben.
Ik hou wel van wat pit en felheid.
BCS schreef:Ik heb een broertje van 5 jaar, en ik woon nog thuis. Renzo is al vanaf 0 jaar altijd met mij mee overal heen geweest. Toen ik 10 was, liep al met mijn nichtje van 0 jaar te zeulen. Maar beide kinderen wisten dondersgoed wat ze wel en niet mochten, en meestal breng ik dat op een andere manier, zodat ze het echt niet doen.
Een paar jaar geleden was er een nichtje van een stalgenoot op stal, het meisje reed zelf paard (7 jaar!!) en kwam met haar nicht mee naar stal. Ik had haar gewaarschuwd, (ondanks dat ik haar niet ken) niet achterlangs lopen, en mijn paard zeker niet onverwachts benaderen van achteren en/of zijkant, ik kan dat wel, maar een vreemde niet. En toen benadrukt, aaien mag, maar eerst jezelf laten zien, en niet de zijkanten aanraken (dat word hij heel agressief van). Ik liep naar mijn stal toe (en gek genoeg voelde ik me nog schuldig ook) en ik kom terug, en ik zie haar naar mijn paard toe lopen, van achteren vandaan, en raakt hem onverwachts aan de zijkant aan, dat zijn dus DRIE dingen die ik haar zojuist heb verteld, die ze niet mocht/kon doen. Gevolg, mijn paard haalt uit, en raakt haal vol in haar buik, en ze vliegt 2 meter verderop op de grond. En wie was weer de gebeten hond? Juist ik en mijn paard, dat ik haar daarvoor 3 keer hetzelfde verhaal verteld had (en ze het daarvoor ook al twee keer deed) vergaten ze voor het gemak maar even.
En juist omdat ik al vaker van die ongelukken met kinderen heb meegemaakt, ben ik absoluut geen voorstander van jonge kinderen in en om de stallen. Als mijn broertje mee gaat, dan moet hij of 2 meter voor me uitlopen, 2 meter bij me vandaan, maar absoluut niet achter mij en mijn paard. Aaien mag hij alleen met mijn toestemming, want ook al zou mijn paard niks doen, hij verwacht dat dan van elk paard (de naiviteit van een kind) en de volgende keer word het licht uit zijn ogen geslagen door een paard die niet zo van kinderhandjes en stemmetjes houd.
Iedereen heeft andere normen en waarden van huis uit meegekregen, en ouders brengen dat vaak over. Omdat er tussen mij en mijn broertje 17 jaar verschil zit, vinden mijn ouders het klaarblijkelijk nodig om hem makkelijker op te voeden "Want hij is nog maar zo klein". Als mijn broertje met mijn ouders weggaat, hoor ik mijn ouders 10 keer iets tegen hem zeggen, ik zeg 1 keer iets, en hij luisterd, omdat hij weet dat als ik boos word, en hij straf krijgt, hij ook gewoon echt straf krijgt, als hij dan bij mijn ouders gaat huilen omdat hij straf krijgt, is het al snel "Ach kom maar dan, niet meer doen he??".
Als ik bv op het strand lig, zie ik ZOVEEL kinderen ravotten, en die ouders gewoon gezellig met elkaar banketstaaf, biertje erbij, boekje lezen, etc.. niemand let op die kinderen! En 9 van de 10 ouders zijn zo, omdat ze denken dat er niks gebeurd.
De media staat bol (en dan hebben we het niet over de gevallen die niet bekend worden gemaakt) van berichten van kinderen die verdrinken, of doorgereden worden.. Vaak in de leeftijd 0 t/m 5. Ik kan dat niet begrijpen! Natuurlijk verliest je oog weleens je kind, maar toch zeker niet in het zwembad, of zulke gevaarlijke situaties ?!?!?!? Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn broertje uit het zicht te verliezen in situaties die net iets gevaarlijker zijn als normaal.... Hij mag best 5 meter verderop spelen, maar mijn oog zal echt niet het zicht verliezen.
Overigens is het "Zeker mensen die kindloos zijn praten zo" vind ik echt weer zo ver van de boom vallen.. Iedereen heeft familie, en ziet hoe snel de kinderen zijn, dus dan zou je JUIST goed op moeten letten...
Bij een paard ben je toch ook consequent? Nee is toch ook nee? En niet stiekem ja, omdat hij het helemaal niet leuk vind dat hij straf krijgt, en je bang bent dat de mensen om je heen het lastig vinden dat hij protesteerd?