Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silfie35

Berichten: 2025
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Lunteren

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:59

Vind het er wel komisch uitzien!

Rani007

Berichten: 323
Geregistreerd: 20-07-07

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:04

Ik vind het heel mooi en zeker niet zielig. Wat ik zielig vind is dat paarden de (hele) dag binnen staan. Zo te zien lijden die paarden er niet onder. En bovendien, ze "beschilderen" zichzelf ook regelmatig met door de modder te rollen. Zelf zou ik dit met mijn paard niet zo snel doen. Veel mensen benaderen dieren te menselijk. Dit is zielig en dat is zielig, terwijl je aan het dier merkt dattie dat zelf helemaal niet zielig vind.

Anoniem

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:09

daNiielle_ schreef:
Als ze er klachten over krijgen bij de dierenbescherming, lijkt het me niet.


Wie zegt dat ze klachten hebben gehad van de eigenaars van de de paarden? Lijkt me echt niet dat deze hiervoor geen toestemming hebben gehad, dan krijg je namelijk klachten van hele andere aard. Dan lijkt het me dat de eigenaars niet de Dierenbescherming in zullen schakelen ("mijn paard is zielig want hij is onder handen genomen door een stel kunstenaars") maar de politie ("mijn paard is zonder dat ik hiervan wist onder handen genomen door een stel kunstenaars").

In het geval dat ze geen toestemming hadden van de eigenaars van de paarden, doet het hele "zielig" er volgens mij niet meer toe, omdat je überhaupt voor zover ik weet niet zomaar het eigendom van anderen mag beschilderen... Dan is 't dus gewoon fout, strafbaar, in plaats van enkel "zielig" volgens de Dierenbescherming. Lijkt me héél erg sterk dat ze dit hebben gedaan zonder toestemming.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:27

Citaat:
Dierenbescherming wil kijken bij paarden
door Henriët Dijk. zaterdag 10 mei 2008 | 03:11 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 10 mei 2008 | 08:47


VILSTEREN - De Dierenbescherming, afdeling Vechtdal, wil vandaag een kijkje gaan nemen bij de circa tien beschilderde paarden in Vilsteren. De gekleurde viervoeters moeten de aandacht trekken voor het festival De Tuin der Lusten.

De Dierenbescherming heeft twee meldingen binnen gekregen van mensen die zich afvragen of het beschilderen van paarden 'zo maar' kan. "Ja, het mag. We zijn er niet voor, maar we kunnen er weinig tegen doen", weet de vrijwillige afdelingsinspecteur Willy Koerhuis inmiddels na overleg met zijn landelijke collega's. Koerhuis geeft toe dat de paarden geen last hebben van hun tijdelijke jasje. Het is een principekwestie. "Wij vinden dat geen enkel dier gebruikt moet worden voor evenementen."
Festivalorganisator Casper de Vries benadrukt dat de kunstenares dunne verf op waterbasis gebruikt. Na een paar keer rollen in de wei (of een regenbui) is het paard weer 'blanco'. "De dieren hebben er inderdaad niet voor gekozen, dat hebben de bazen gedaan. Ik vaar blind op die bazen. Paardeneigenaren weten van a tot z hoe hun beest zich voelt." De Vries heeft geen paard gezien dat onrustig werd onder de penseelstreken. 'Sieraden in de wei', noemt hij ze.



Bron: http://www.destentor.nl/regio/vechtdal/ ... aarden.ece

Tjonge wat maakt de DB zich weer belachelijk....laten ze gauw op pad gaan voor echt dierenleed Boos!

Geen dieren gebruiken voor evenementen Verward schaf dan meteen alle concoursen etc maar af....

Anoniem

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:32

De Dierenbescherming maakt zich weer lekker druk om zaken die er niet toe doen, puur om klagende omwoners te pleasen lijkt me.... Pff.

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:32

Ik reed er langs en wist even niet wat ik zag !Het is een raar gezicht.ik snap niet waar het voor nodig is.Daar zijn paarden toch niet voor.Laten ze de kerk bekladden,die heeft er geen last van.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:34

gootje12 schreef:
Ik reed er langs en wist even niet wat ik zag !Het is een raar gezicht.ik snap niet waar het voor nodig is.Daar zijn paarden toch niet voor.Laten ze de kerk bekladden,die heeft er geen last van.


Als je het artikel leest dan zie je dat ook de paarden er geen last van hebben.

Anoniem

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:35

gootje12 schreef:
Ik reed er langs en wist even niet wat ik zag !Het is een raar gezicht.ik snap niet waar het voor nodig is.Daar zijn paarden toch niet voor.Laten ze de kerk bekladden,die heeft er geen last van.


Maar dat is dan weer niet toegestaan (zonder toestemming van de eigenaar van de kerk, en reken maar dat je die niet krijgt). Knipoog
Om nu over te gaan tot strafbare feiten puur omdat de kerk er "geen last" van heeft en het paard zogenaamd wel (tis maar de vraag OF 'ie er last van heeft)... dat lijkt me wel heel scheef.

monikje

Berichten: 1016
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:35

Ik vindt het niet heel erg maar wel dom het slat negends op !!
idd wrm verven ze zich zelf niet das toch veel leuker !
en het blijven dieren joehoee als jij dat dier was en je krijg ineens een kwak verf op je zal ik het niet fijn vinden !

___Tessa___

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-04-07

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:46

ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden, maar denk dat ze dr beter mee kunnen stoppen

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:34

daNiielle_ schreef:
Anthea schreef:
Ik vind het prachtig.

@daNiielle_; Hebben ze geen toestemming dan?


Als ze er klachten over krijgen bij de dierenbescherming, lijkt het me niet.

Waarom lijkt je dat van niet? Verward Lijkt me niet dat de eigenaren de dierenbescherming gaan bellen Clown Die bellen de politie Haha!

Black_White

Berichten: 1612
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:47

Ik meen te weten dat ertijdens een pas-de-deux ook wel eens een pony wordt beschilderd, niemand die je dan hoort over aah zielig, en nu de dierenbescherming opeens genoemd word vind ik toch dat er verdacht veel mensen het ineens zielig vinden. ik kan er niet wakker om liggen. Die beestjes met verf op hun lijf in het land hebben het beter dan de paarden die schoongewassen in de stal staan hoor. Nee doe mij maar verf en land.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 15:02

Waha, wat een giller, dolkomisch!

Van mij mogen ze mijn paarden ook wel komen beschilderen, is weer eens wat anders. Paard zelf heeft er totaal geen last van hoor.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 15:06

slimmerik schreef:
Citaat:

Tjonge wat maakt de DB zich weer belachelijk....laten ze gauw op pad gaan voor echt dierenleed Boos!

Geen dieren gebruiken voor evenementen Verward schaf dan meteen alle concoursen etc maar af....

Precies, concoursen ed zijn ook evenementen en daarbij kun je je ook afvragen of die paarden het lekker vinden om hun rondjes te lopen. Deze paarden krijgen aandacht (in de vorm van het schilderen) en mogen verder gewoon lekker rondsjouwen in de wei, vind het erg overdreven van de DB. Hebben ze soms niks anders te doen?

MyWup

Berichten: 2523
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:35

oke, niet direct dierenmishandeling,
maar om nou te zeggen dat er veel respect voor dieren vanuit gaat, nee...

silfie35

Berichten: 2025
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Lunteren

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:39

Laat een paard lekker een paard zijn en ga lekker je eigen toeter beschilderen!

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:42

liss schreef:
oke, niet direct dierenmishandeling,
maar om nou te zeggen dat er veel respect voor dieren vanuit gaat, nee...


Respect voor de dieren laat je op een andere manier blijken. Ik mag overigens hopen dat jij je dieren ook niet inspuit met vliegenspray en dekens gebruik je die ook?

silfie35

Berichten: 2025
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Lunteren

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:44

MISTRAL94 schreef:
liss schreef:
oke, niet direct dierenmishandeling,
maar om nou te zeggen dat er veel respect voor dieren vanuit gaat, nee...


Respect voor de dieren laat je op een andere manier blijken. Ik mag overigens hopen dat jij je dieren ook niet inspuit met vliegenspray en dekens gebruik je die ook?


wat een domme reactie! Als je een paard inspuit is dat om te beschermen tegen vliegen... dat tekenen is voor hele andere doeleinden!

Anoniem

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:48

Dat is geen domme reactie...ik denk dat vliegenspray heel wat schadelijker kan zijn dan verf op waterbasis.
Het paard zelf zal het worst wezen hoe hij eruit ziet, als hij lekker aan het gras kan knagen Lachen

En nogmaals, een deken geeft een paard ook een andere kleur...niet meer doen dan hoor Lachen

MyWup

Berichten: 2523
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:50

ja, ik spuit mijn paarden in met vliegenspray, en ik gebruik dekens jah...
maar als je zo'n beschilderd paard ziet lopen dan is dat lachwekkend, dat is de bedoeling,
dat is geen respect hebben voor dieren, de mensen die dit doen doen dat alleen uit eigen belang.

silfie35

Berichten: 2025
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Lunteren

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:51

liss schreef:
ja, ik spuit mijn paarden in met vliegenspray, en ik gebruik dekens jah...
maar als je zo'n beschilderd paard ziet lopen dan is dat lachwekkend, dat is de bedoeling,
dat is geen respect hebben voor dieren, de mensen die dit doen doen dat alleen uit eigen belang.


Dat bedoel ik jah..

Junip

Berichten: 5507
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: NL

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:55

Ik lees hier echt de raaaarste reacties, geen respect voor dieren Huilen van het lachen
Alsof die beesten daar last van hebben!
Zolang het geen schade brengt geen probleem als je het mij vraagt.

Wat veel meer schade brengt aan paarden is ze 23 uur per dag op stal laten staan en ze vervolgens 1 uurtje rond te laten rennen in een bak. Dàt is pas zielig.

Laat de dierenberscherming lekker op zoek gaan naar paardjes zonder water met deze hitte...

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:56

MSN taal is niet toegestaan!

Ik heb jou reacties in een ander topic ook gezien Silfie35 en dus maar besloten om niet verder op jou te reageren.

Liss: Ik zie op die foto geen stokongelukkig paard jij wel? Leg eens uit?

Anoniem

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:56

En op je paard zitten doe je alleen in het belang van het paard? Lachen

Een paard zal lekker genietend van grasjes zich echt niet zo vervelend voelen vermoed ik zo Lachen
Zal zich een stuk miner gewaardeerd voelen als hij de hele winter in de stal staat, of waneer zijn amazone hem niet waardeerd als de proef wat minder gegaan is...

miss_lizje

Berichten: 6267
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:57

toen ik de titel las dacht is echt "dit meen je niet".
tja als ze er geen last van hebben en het niet schadelijk is vind ik het niet bepaalt zielig.
het is een ander verhaal als je je paard van het lang gaat halen en hij is geverft. terwijl je dat zelf niet hebt gedaan.

ik zou er zelf nooit aan beginnen, en ook niemand op mijn paarden.