Paard overleden bij ongeval op de A12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanessa

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:46

Mijn god, wat een hel!!!
Ik hoop dat het paard een snelle dood heeft gehad zodat het deze nachtmerrie niet lang mee heeft hoeven maken.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:00

Ow bah, dit hoop je inderdaad nooit mee te maken....
kippenvel.....

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:18

jemig allemaal heel veel sterkte met dit verlies, vreselijk gewoon

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:26

Moderatoropmerking:
Even het verzoek om niet te speculeren over het ontstaan van het ongeluk. Dat het heeft moeten gebeuren is inderdaad wel erg genoeg. Verder ook het verzoek om bijzaken als gewicht van trailer en soort auto dat ervoor moet ook even achterwege te laten.

En daarbij vanaf mijn kant sterkte voor de betrokkenen. Lachen

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:53

Heel veel sterkte voor de betrokkenen!!!!

De_RickJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:12

Daar word je niet zo blij van laten we het zo zeggen en ook de reacties op de nieuws site wat een respectloze mense bah bah
die vrouw komt er wel bovenop maar dat trauma dat zal ze levenslang bijdragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:21

Jeetje wat erg! Dit is waar ik bang voor was toen ik ging slingeren!

Even voor het 1 en ander, slingeren kan altijd gebeuren, ik reed netjes 80 op de snelweg, en we gingen over een bobbeltje in de weg, de trailer pakte de balans achter de auto niet, en de trailer begon gigantisch te slingeren, zo heftig, dat hij van links naar rechts naast (achter) mijn auto stond.. Eerst ingeving was gas geven om hem eruit te trekken, maar daardoor ging hij nog meer slingeren... toen heb ik mijn gas los gelaten en uit laten rollen, en trok hij wonder boven wonder weer recht... We waren maar 2 cm van de vangrail verwijderd, als we die geraakt hadden (wat hier dus wss wel gebeurd is, maar je dan niet kunt voorkomen) was het ook minder goed afgelopen!

Heel veel sterkte voor de eigenaren!

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:59

OMG dit wil je niet meemaken, niemand niet, moet er niet aan denken, hoorde dit gister idd al op de radio Boos!

animallover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:38

ik heb niet de hele topic gevolgd maar wil toch even reageren. Mijn paard was het paard dat ook in de trailer stond en die het ongeval heeft overleefd.
De oorzaak is nog niet bekend maar in ieder geval is er niet te hard gereden, 80 km, het was op een rechte weg, er werd niet in gehaald. Vermoedelijk zijn de paarden aan het bakkeleien geweest maar beide paarden waren dusdanig vastgezet dat zij niet bij elkaar konden komen dus ook dat lijkt niet de oorzaak.
De trailer begon spontaan te slingeren en net toen het leek of hij weer onder controle was brak hij gigantisch uit naar links en rechts en schoot van de auto op zijn kant waardoor de trailer in verschillende stukken brak. Joey, het manege paard wat dus overleden is heeft waarschijnlijk een stuk van de trailer in zijn hals gekregen en is overleden t.g.v. een slagaderlijke bloeding.
Dancer, mijn paard heeft veel brandwonden van het glijden over het asfalt maar is verder geheel gezond en was vanmorgen zelfs al zwaar beledigd toen hij niet in de wei kon.
Behalve een trauma heeft ook de bestuurster en bijrijdster geen verwondingen, dus waarschijnnlijk had het veel erger kunnen zijn maar toch zijn we allemaal flink aangeslagen.
oh ja de auto was ook niet te licht. Het was een zware 4x4 en ook dat is een geluk geweest voor de chauffeuse, die een zeer ervaren trailer rijdster is

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:39

Jij ook sterkte Animallover, wat een schrik! Bedankt voor de duidelijkheid over de auto en de bestuurster.

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:44

Ik schrok echt toen ik dit las..

Veel sterkte!

Nielsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 14:45

De Carrouselwedstrijd waar ze vandaan kwamen,was dat toevallig het NK van de E/F Poule?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:51

jeetje maar hoe gaat het met het overledende paard ik heb begrepen dat ie weer gelijk op de trailer moest.
Is dit allemaal goed gegaan?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:59

tita schreef:
jeetje maar hoe gaat het met het overledende paard ik heb begrepen dat ie weer gelijk op de trailer moest.

ik neem aan dat je het overlevende paard bedoelt Knipoog

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:03

Wat een nachtmerrie voor de eigenaar/bestuurder... Dit wil en verwacht niemand... Ach gut

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:08

Lielle schreef:
tita schreef:

ik neem aan dat je het overlevende paard bedoelt Knipoog

Gestoord Gestoord iid sorry komt zo weer lullig over

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:25

Paard moest inderdaad weer naar huis, en dat was nog een hele rit, dus inderdaad op de trailer!
Zoals je hier boven kunt lezen door de eigenaar, staat hij weer lekker in zijn vertrouwde box!!

De_RickJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:46

Gelukkig dat het maar weer redelijk goed gaat met het overlevende paard en chauffeuse,...
HEEL VEEL STERKTE !!!

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:55

Nielsie schreef:
De Carrouselwedstrijd waar ze vandaan kwamen,was dat toevallig het NK van de E/F Poule?

Ja, dat was het

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:09

sterkte Ach gut voor de betrokkenen

victoriaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:24

ik wens iedereen die bij dit ongeluk betrokken zijn geweest en die het paard gekend hebben heel veel sterkte..!
het is verschrikkelijk dat joey zo aan zijn einde is moeten komen!
ik hoop dat Dancer er snel weer bovenop zal komen!
liefs victoria Vriendjes zijn?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:22

Animallover,
Wat heeft jouw paard eigenlijk een geluk bij ongeluk gehad.
Lastig om hier blij mee te zijn terwijl zijn reismaatje het minder goed getroffen heeft.

Ondanks de vragen en suggesties, voel je ajb niet genoodzaakt je te verdedigen want bij iedere dierenliefhebber kan iets fout gaan zonder dat daar een reden of oorzaak voor is.
Uit de angst dat het ook ons had overkomen en gezonde nieuwgierigheid/belangstelling willen we alles weten maar niet ten kosten van jullie.

Toen ik Strijen las dacht ik ook wie kan dit zijn, was ook benieuwd naar jouw paard etc. Mijn moeder is niet zo handig met internet (ondanks dat ze van mij al verschillende keren de tip heeft gekregen om op bokt te kijken), loopt dus achter qua nieuws en belde vanmiddag past dat ze in de krant over jullie ongeluk gelezen had. Iedereen leeft dus met jullie mee.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 00:09

ik heb het gezien Boos! ik stond met mijn nieuwe paard in de trailer er denk ik 500 meter vandaan..
ik heb het niet zien gebeuren maar wel dat het andere paard op een trailer is geladen en dat de vee arts erbij moest komen enzo..
echt verschrikkelijk.. we zaten met 3 man in de auto en iedereen was stil.. dit wens je nooit mee te maken echt niet en het was voor ons ook heel dubbel omdat we heel blijwaren toen we onze nieuwe pony hadden gehaald maar hoe het lot dan ineens kan omslaan is helaas niet te begrijpen Boos!
ik leef met jullie mee!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:57

wij hoorden bij het file nieuws dat er (wij reden op dat moment ook op de a12 richting arnhem) een file was door een gekantelde trailer en nog geen 2 minuten later reden we er langs, toen lag er alleen dat paard wat is overleden en de kapotte trailer, het andere paard was toen volgens mij al weg. aan de verwondingen te zien die dat paard had, had ie het op geen enkele manier kunnen overleven....... heel veel sterkte voor alle betrokkenen.....

Index

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:55

Ik wil alle betrokkenen heel veel sterkte toe wensen...... De eigenaren van de paarden, de bestuurster en de mensen die het gezien hebben.....
Mijn ouders reden er langs toen het net gebeurt was...( was nog geen enkele hulpdienst ter plaatse) zal de details achter wege laten maar het was te erg voor woorden om te zien.....

iedereen echt heel veel sterkte gewenst....