Loslopend paard gevonden in Haarle (Hellendoorn)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Loslopend paard gevonden in Haarle (Hellendoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:49

Jij maakt het ook altijd mee he Ylona Nagelbijten / Gniffelen
Maar wel een wazig verhaal indd...

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:53

Adriana schreef:
Vaag zeg!! Wat sneu ook voor die merrie dat ze zo in paniek was... dat lijkt me niet voor niks...
Ik hoop dat ze goed gaan opletten!

Inderdaad! En de merrie is echt een schat, liet zich heel makkelijk vangen terwijl ze helemaal in paniek was. Ik hoop dat de eigenaar er wel wat van opsteekt

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:57

De eigenaar woont aardig wat km's weg, de jachtopziener (die er vanmorgen bij was dus) houd de beestenboel in het oog...
Ik ben best een beetje ontdaan hierdoor, dit had ik ook niet verwacht, niemand waarschijnlijk als je de merrie vanmorgen zo had gezien...

marscha22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:01

ik ben er net weer ik toen ik de foto zag herkende ik dat paard..en ik heb dat paard daar wel eens zien lopen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:03

Fijn dat die jachtopziener ze zo goed in de gaten houdt Knipoog

Tsja, ik weet niet wat er dan in het bos is gebeurd, maar ik vind het wel vreemd dat ze zo door het dolle was. We weten nu wel waarom die Fjord ook naar het weiland kwam. Of het nu verstandig is dat ze ook weer in het bos wordt geplaatst...?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:40

Ja, dat is mijn gedachte dus ook een beetje... het is nog een mooie merrie ook om te zien!

Zouden ze nu al wolven hebben uitgezet Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:46

shamal arabs, het voelt lijkt me best een beetje rot dat je de merrie nu weer hebt moeten achterlante zegmaar..
dat kan ik me zo indenken teminste.
het paard zo bang, en dan moet ze weer terug..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:47

Mag dat zomaar bij jullie? Misschien loopt die merrie er pas?? Ik vind dat maar vreemd hoor, koop je een paard en besluit het dier maar in het bos te zetten, oke zal genoeg te eten zijn, hoop ook dat ze van de giftige planten af blijven, varens bv die vind mijn paard nl lekker.

Gelukkig wordt het paard in de gaten gehouden, wazig verhaal, ik ben nooit zo van meteen geloven die hap, heb een onderbuikgevoel...

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:20

russel schreef:
Mag dat zomaar bij jullie? Misschien loopt die merrie er pas?? Ik vind dat maar vreemd hoor, koop je een paard en besluit het dier maar in het bos te zetten, oke zal genoeg te eten zijn, hoop ook dat ze van de giftige planten af blijven, varens bv die vind mijn paard nl lekker.

Gelukkig wordt het paard in de gaten gehouden, wazig verhaal, ik ben nooit zo van meteen geloven die hap, heb een onderbuikgevoel...

Paard loopt er al 4 jaar Knipoog

Enne reden dat ze er loopt weet je niet.. in het wild lopen ze ook lekker los buiten Haha!
Ik zie ze liever zo lekker in vrijheid lopen dan weggestopt op kaal stuk land of in box (stel dat er niks meer met de merrie gedaan kan worden om wat voor reden dan ook) echter zou de controle wel iets nauwkeuriger mogen Knipoog

Dat ze zo in paniek was kan van alles zijn.. je weet het niet.

Maar fijn dat de eigenaar terecht is zeg maar Ach gut

BlueLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:56

jeetje wat een raar verhaal zeg..
gelukkig dat er iemand zich gemeld heeft
gaat t paardje vandaag het bos weer in of...?

de foto's doen t helaas niet

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:28

Inderdaat heerlijk voor zo'n paardje om lekker vrij rond te kunnen banjeren...
Aleen raar dat het zo in paniek raakte.. En al helemaal raar dat de jachtopziener van niets wist.. die moest toch op ze letten?
Dat zou dan toch ndoorgegeven moeten worden...Lachen
Maarja ze is weer terug waar ze vandaan kwam:)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:13

slechte zaak dat de geen die haar in de gaten hoort te houden
haar niet herkende .. lekker rustgevend gevoel dan

wat mij ook niet gerust maakt is dat de fjord er niet bij wilde blijven ..
ze vormen dus dan geen solide kudde
ze zocht de kudde dus niet ..
wat dan wel is de vraag ..

duister verhaal ..

over de chip .. ik dacht (hij is er immers op nagekeken) dan mijn vorige paard niet gechipt was
nu bij de nieuwe eigenaar in belgie "moest"er een chip in maar bleek er dus al 1 in te zitten
uit belgie of spanje .. overal onbekend iig , we hebben echt al het mogelijke nagezcht
paard daarvoor had zoiezo meerdere chips in zich ..
de chip is echt zo heilig niet

ach ja .. eigenaar terecht .. hoop dat opzichter nu wel goed gekeken heeft ..

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:24

De jachtopziener herkende haar niet, omdat ze, volgens hem, totaal verwilderd was en voor iedereen wegrende. Omdat wij haar zo makkelijk konden vangen en meenemen, zeker gezien ze in paniek was, dacht hij dat het haast niet het zelfde paard kon zijn.

Vanochtend is ze terug naar het bos gebracht, maar ze blijft nog wel in de buurt van de stallen/weilanden. Volgens mij voelde ze zich prima op d'r plekkie Lachen

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:49

ik heb een update die gelijk een boel vragen beantwoord...

We hebben vanmorgen de dame terug gebracht, de jachtopziener was erbij om het hek weer te openen. We hebben nog even gesproken over het hoe en wat. De dame zelf was overigens nu heel braaf en relaxed, ze had er geen problemen mee om weer het bos in te gaan, begon gelijk hier en daar plukjes gras te happen.

De jachtopziener herkende haar gister (en vanmorgen Vork ) niet als de bruine merrie die in het bos hoort. Wat hij wel zag was een overduidelijk paniekerig paard, bezweet en gestressd, maar wel mak en ondanks de paniek makkelijk te vangen en goed luisterend. Dát paard was dan ook niet het paard dat hij kent in het bos.

Klinkt dat vaag? Ja, dat klopt, maar misschien moet ik eens uitleggen waarom de jachtopziener het paard zo zag en waarom vrijwel niemand weet dat dit paard in het bos loopt (al 4 jaar dus)

Deze merrie is wel heel braaf: bij haar eigenaar, maar ze blijft altijd ver uit de buurt van de meeste andere mensen. Ooit was ze al eens over het veerooster gegaan en wilde terug maar durfde niet, de jachtopziener heeft de eigenaar moeten laten komen om haar terug te plaatsen, want niet iedereen krijgt deze merrie zo even in de hand. Zij laat zich niet vangen, ze laat je ook niet in de buurt komen. De jachtopziener kent de merrie dus vanaf een afstandje, want als hij te dichtbij komt rent ze weg.... De merrie werd omschreven als "wild paard". Natuurlijk verklaart dit ineens een hoop.

Zoals hij haar kent herkende hij haar dus niet in het makke paard dat er dus gisterochtend stond, dat misschien wel iets weg had van de "wilde" merrie, maar toch overduidelijk mak was ondanks alle paniek (hoewel we haar al flink hadden kunnen kalmeren gelukkig door haar af te leiden in afwachting van politie en jachtopziener), ze had zich zelfs een halster om laten doen terwijl ze gestressd met het oogwit zichtbaar, grote neusgaten, trillend en zwetend langs de bosrand draafde op zoek naar het laagste punt om over het prikkeldraad te gaan, af en toe er overheen leunend waarbij de prikkels in haar benen drukten. Hij had nog wel gebeld met de eigenaar om te vragen of hij soms een nieuw paard erbij had gezet, maar dat was niet het geval dus dan moest dit wel een ontsnapt paard zijn en in overleg met de politie werd ze dus naar stal gebracht.

Vandaar dat zo weinig mensen wisten dat er ook een bruine merrie liep dus...

Overigens is de dame, nadat wij weggingen bij het hek, op haar gemakkie naar de plek gewandeld waar we haar gister paniekerig zagen zijn, waar de weilanden grenzen aan de bosrand.... Omdat we de paarden nog niet buiten hadden gezet en het haar te lang duurde ging ze vlug terug naar het hek, kwam tot de ontdekking dat die dicht was, keek om, zag het eerste paard buiten komen, vloog in galop terug naar het weiland en daar heeft ze de hele dag grazend langs het prikkeldraad doorgebracht, af en toe roepend naar ons of 1 van de paarden.... Eind van de dag toen alles naar binnen ging raakte ze even van de kook, ze had graag mee gewild maar ze bleef gecontroleerd in haar drukte dus lieten we haar maar mooi gaan. Wel nog even in de gaten gehouden vanaf een afstandje, maar ze kalmeerde vrij vlot, al bleef ze volhardend op dezelfde locatie rondlopen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:51

MLoeser schreef:
De jachtopziener herkende haar niet, omdat ze, volgens hem, totaal verwilderd was en voor iedereen wegrende. Omdat wij haar zo makkelijk konden vangen en meenemen, zeker gezien ze in paniek was, dacht hij dat het haast niet het zelfde paard kon zijn.

Vanochtend is ze terug naar het bos gebracht, maar ze blijft nog wel in de buurt van de stallen/weilanden. Volgens mij voelde ze zich prima op d'r plekkie Lachen

*zwaai*

ik heel lang bezig met een update, schiet jij er tussen Clown nou ja lang, ik kreeg weer achter elkaar telefoon enz. kan niet typen en bellen tegelijk...

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:00

Gelukkig dat het paard terecht is. Wat een bizar verhaal zeg! Ik rij zelf regelmatig over de van Heekweg richting Helhuizen, maar heb nog nooit paarden zienlopen in het aangrenzend natuurgebied. Ik heb daar wel veeroosters gezien inderdaad, dus het zal wel daarachter zijn. Ik vroeg me het al af want in mijn ogen lopen er verder geen dieren op de sprengenberg (behalve de echte wilde dieren natuurlijk).

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:19

ShamalArabs schreef:
*zwaai*

ik heel lang bezig met een update, schiet jij er tussen Clown nou ja lang, ik kreeg weer achter elkaar telefoon enz. kan niet typen en bellen tegelijk...

sorry Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 07:51

Ga je toch bijna denken dat het niet het zelfde paard is. Misschien wel gedumpt door iemand die dacht, och er lopen ook al paarden van een ander, ben ik er af..Een soort hondendump ivm vakantie?? Clown

Moest die eigenaar dan niet met paspoort en chipnummer aantonen dat het zijn paard is??

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 20:44

Wat n bizar verhaal zeg.

En dat van Russel kan k me ook nog wel indenken, dat t idd toch een ander paard is.
Erg raar.