weet je, een hardloper die een wereldprestatie neerzet is ook niet altijd even blij.......... een wereldbekende voetballer die bij een wereldbekerfinale door zijn collega van de andere kant belaagd wordt is ook niet blij.
Met de hondensledenrace die over de zuidpool gaat, zullen de honden ook niet altijd even gelukkig zijn.....
Topprestaties leveren kost altijd moeite, en veel moeite........ voor mens en dier.
daarnaast kan een dier dat nog altijd meer kracht heeft in zn rechter oor dan ik en mijn vriend bij elkaar hebben, echt wel weg uit zo een positie als die dat wil (densoods gaattie erbij liggen)
Feit is wel dat Anky haar paarden toch echt allemaal goed op leeftijd overlijden en gezond die leeftijd bereiken......
terwijl die paarden ECHT moeten werken voor hun brokken.
Als een topsporter psychisch in de knup zit kan deze geen wereldprestaties neerzetten, geld ook voor een paard........ en onder psychisch in de knup versta ik ook ongelukkig

Ik vind het altijd wel frappant dat de meeste mensen die moeite hebben met het rijden van Anky meestal de mensen zijn die achter haar eindigen. En bij de publieke opinie over het algemeen de mensen zijn die zelf niet of nauwelijks in de sport meerijden, zeker niet in de hogere klasses.
Het enige BEWIJS in dit is dat Anky haar paarden gezond oud worden.......... de rest is slechts mening en raden