Pony van het jaar ontdaan van staart en manen *UPDATE*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frankinero

Re: Pony van het jaar ontdaan van staart en manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:22

Zijn staart is afgeknipt tot 5 cm onder zijn staartwortel. Manen zijn afgeknipt alleen het laatste stuk achter zijn oren niet. Manen zijn nog wel te vlechten. Voorpluk is gewoon recht afgeknipt op zijn haargrens Dus 4 cm lang aan de bovenkant.

ECHT ZO LAAG DIT!!!!!!!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:23

Jezus wat triest! Arm beest, kan hij niet eens fatsoenlijk het land op deze zomer!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:26

Goeiemorgen zeg, wat een (*&%^&*..... ik zal het maar niet hardop zeggen wat ik ervan denk....

Hopelijk heeft Merlin een snelle haargroei! Knipoog

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:30

Sneu zeg dat iemand zo diep kan zinken. Moet de pony er ook nog de dupe van zijn

PDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:31

wat ondzettend kinderachtig zeg! dit moet wel jaloezie zijn geweest! blegh ik walg van wie dit gedaan heeft

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:33

Is toch wel heel triest dat mensen zo laag kunnen zinken!!!

Kunt hem zonder staart met goed fatsoen niet eens lekker in de
wei zetten.. Hoe moet'ie zich dan van vliegen ontdoen!!!???

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:34

Bizar... Scheve mond
Niet te geloven dat er zulke trieste personen bestaan...

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:35

Dat is toch niet te geloven... naast dat hij manen in de zomer gewoon nodig heeft is dit ook nog eens een raskenmerk... bovendeien hoor je met je poten van andermans dingen af te blijven. Niet te geloven!

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:36

Hier valt mijn mond echt van open..

Hoe triest kan je zijn om zoiets te doen, heb er echt geen woorden voor. Vind het niet te geloven

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:36

ik hoop dat het te achterhalen is wie de dader is geweest, een grote pensionstal.. misschien gedraagt iemand zich verdacht? is het niet iemand van de pensionstal zelf? want ze moeten namelijk wel precies weten waar merlin staat toch?
heeft niemand iets gezien?

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:39

MaaikeUshi schreef:
How low can you get.... Huilen
Een haflinger hoort gewoon van die mooie manen en staart te hebben, hij is voor minstens 2 jaar 'verminkt'. Vind het zo diep en dieptriest. En het groeit wel weer aan, daar heb je dan weinig aan. Je ziet het elke dag, dat arme dier moet er maar mee rondlopen.
Gaat het daar niet op slot 's nachts of zoiets? Kan iedereen gewoon na sluitingstijd in en uit lopen? TOch te bizar voor woorden moeten we dan ook nog slotjes op de boxdeuren gaan maken net als op de zadelkasten?
Kan er geen inzamelactie komen dat hij extensions aan zijn staart kan krijgen? Vind het zo triest, ook nog die staart. Dat is zo zielig en staat zo ontzettend sneu.
Bah.

is onderweg

Sofly

Woonplaats: op een eiland met de mooie grijze wolken van Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:40

Het is een hele trieste aanblik,ik sta bij hun op stal en heb ongeveer 3 kwartier staan bibberen van verbazing ,boosheid ,machteloosheid en vooral de onbeantwoorde vraag "wie doet nou zo iets "
En nu weer voel ik die bibbers opkomen ,het is echt heel erg ,z`n staartje is mega kort echt zoals ienemienie zegt , er zit nog maar een paar cm haartjes op en zijn mooie voorpluk gewoon recht afgeknipt en dan die manen die altijd zo mooi wapperde als ze voorbij reed er zal hier en daar nog een knotje in kunnen maar dan heb je het wel gehad ook.
Altijd was ze die staart aan het wassen en hij was echt mooi.

Wat heeft Merlin verkeerd gedaan.
En waarom Denise zo verschikkelijk veel verdriet doen ,dit is echt heel heel heel laag.

Want ik heb zo veel respect voor haar en haar Mer ,ze zijn samen van niets helemaal naar het ZZ licht gekomen en ik vind dat reuze knap want ik weet dat Merlin niet altijd makkelijk is geweest en dat daar bloed ,zweet en tranen aan vooraf zijn gegaan om zover te kunnen komen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:42

Inderdaad het toppunt van ziekelijke jaloezie... echt heel erg.
Goed idee extensions!

Sofly

Woonplaats: op een eiland met de mooie grijze wolken van Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:44

MaaikeUshi schreef:
How low can you get.... Huilen
Een haflinger hoort gewoon van die mooie manen en staart te hebben, hij is voor minstens 2 jaar 'verminkt'. Vind het zo diep en dieptriest. En het groeit wel weer aan, daar heb je dan weinig aan. Je ziet het elke dag, dat arme dier moet er maar mee rondlopen.
Gaat het daar niet op slot 's nachts of zoiets? Kan iedereen gewoon na sluitingstijd in en uit lopen? TOch te bizar voor woorden moeten we dan ook nog slotjes op de boxdeuren gaan maken net als op de zadelkasten?
Kan er geen inzamelactie komen dat hij extensions aan zijn staart kan krijgen? Vind het zo triest, ook nog die staart. Dat is zo zielig en staat zo ontzettend sneu.
Bah.

Vanwege brandveiligheid kan het niet afgesloten worden en normaal gesproken haalt niemand het toch in zijn hoofd om een box in te lopen en in het wilde weg manen en staart af te knippen .

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:47

Bloody hell...wat een **** actie! dit geloof je toch niet Gewoon een ander het licht niet in de ogen gunnen. Arm paardje, kan niet eens fatsoenlijk het land op van de zomer. Wat een ongelooflijk *probeert een woord te bedenken dat netjes is..* mensen bestaan er toch!! Stoom uit je oren

Immetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:50

OOHHH wat erg, ik hoop dat ze de dader vinden die is harstikke ziek wat een debiel!!! (sorry)
Ik was afgelopen zaterdag in Zwolle en hij is zo mooi!! (als NF fan had ik wel op Boss gestemd Bloos )

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:54

Afschuwelijk. Dat jaloezie de paardenliefde overtreft. Machteloos sta je bij zo'n daad en de dader vinden is bijna onmogelijk lijkt me. Bah

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:58

Wat een gemene rotstreek is dit zeg !! Buh, dat mensen toch zo ziekelijk jaloers kunnen zijn zeg. Puur iemand die ziek van jaloers is en dit resultaat de pony of de ruiter niet gunt! Misschien kan zijn staart via een kunststaart nog ietsje opknappen. Ik vind het verschrikkelijk zielig voor het paardje maar ook heel erg voor de amazone.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:58

Heel veel sterkte voor het baasje Denise.
Ik ken je niet, maar het moet vreselijk zijn om je mooie pony zo te zien, wetend dat iemand, (ik weet dat het een speculatie is, maar die je waarschijnlijk kent en ziekelijk jaloers is...) zoiets doet.
Hoop echt niet dat het iemand is die beweert paarden-/dierenliefhebber te zijn...
Ik vind dit heel triest!

Trouwens wel hartstikke gefeliciteerd met deze supermooie titel!

Hecate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:00

Dan spoor je toch niet?!?! Ziek Ongelooflijk!!! Heel veel sterkte Denise!!!!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:05

Jeetje!!
Ik kan me voorstellen dat je als je je pony zo ziet in tranen uitbarst...
Het groeit idd wel weer aan maar toch......
Ik denk dat ik echt ziek zou worden hiervan. Gelukkig mankeer de pony lichamelijk niets....

Heel veel sterkte!

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:09

Dit is niet flauw, dit is zuivere dierenmishandeling. Hoe moet dat arme beest nu de zomer doorkomen zonder staart e nmanen om henm tegen de vliegen te beschermen? En niet alleen dit jaar: dat duurt wel een aantal jaren tot hij weer normale lengte manen en staart heeft. De dader mag van mij ingesmeerd met honing in een mierennest gelegd worden.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:11

Over Jaloers gesproken. Tjonge jonge. Dan hebben we het over de liefde voor paarden. Echt verschrikkelijk. Ik zou niet weten hoe ik me moet houden als ik mijn haflinger zo zonder staart en manen zou aantreffen. Hopen dat de dader toch een hele flinke straf krijgt voor zijn of haar jaloerse gedrag. Dan sta ik mensenmishandeling graag toe. Je heb gewoon misschien 3 jaar niks aan de staart en manen. Oh my god.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:13

Typische paardenwijvenjaloezie, die veel te ver door is geslagen. Gestoord

Hoe laag kun je als mens zinken als je tot zoiets idioots (en dan druk ik me nog erg licht uit Knipoog ) in staat bent. Arm paard. Arme eigenaresse. Maar vooral arm paard, die zich straks niet kan verdedigen tegen de insecten. Boos!

daban

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:25

jonge jonge wat een lage streek net als wat er gezegd word gelukkig groeit het weer aan