Motorrijders bang voor reacties publiek na ongeval met paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Re: Motorrijders bang voor reacties publiek na ongeval met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:01

hilden1971 schreef:
Ja zo kan ik ook alles goed praten. Ik ben zelf jarenlang semi prof geweest in het crossen en ja het leuke crosscountry hoort niet thuis in de bossen maar zoals je zelf citeerd door het terrein. Er werd wel degelijk gecrost op een openbare weg en niet op een terrein dus verdraai nou niet steeds het verhaal.

Ik bedoelde hiermee te zeggen dat mensen alles wat met een "crossmotor" (of elke andere motor die eruit ziet als een terreinmotor) op zand gebeurt ten onrechte meteen "crossen" noemen.

http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenland/2907315/Motorrijders-zijn-bang-voor-reacties-van-het-publiek.ece schreef:
Politiewoordvoerder Jeroen Steenmeijer zegt dat de motorrijder in kwestie een kenteken voerde en niet in overtreding was. "Hij reed over een openbare weg en dat betekent dat wij hem als een normale weggebruiker moeten beoordelen. Wij moeten afgaan op wat anderen over zijn rijgedrag zeggen en van onverantwoord gedrag is niets gebleken." Ook woordvoerster Annelies Peskens van de gemeente Baarle-Nassau, waar Ulicoten onder valt, laat weten dat de man daar gewoon mocht rijden. "We hebben wel stiltegebieden waarvoor beperkingen gelden, maar dat betreft niet deze locatie."
In dit geval was volgens de politie geen sprake van "crossen" in de zin van "door het terrein (of bos) rijden".

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:02

Nog een ding willen jullie (die de motorrijder alle slechts toewensen) aub in de binnenbak blijven in het vervolg, dan kunnen jullie geen gevaar opleveren voor de overige weggebruikers.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:06

sonjim schreef:
Nog een ding willen jullie (die de motorrijder alle slechts toewensen) aub in de binnenbak blijven in het vervolg, dan kunnen jullie geen gevaar opleveren voor de overige weggebruikers.

Ik wens de motorrijders niets slecht toe ik vind gewoon dat ze niet horen in de natuur. Een paard is een dier en hoort wel thuis in de natuur. Dus ik zou niet weten waarom ik in de bak moet rijden. Paardrijden is zo gevaarlijk door al die auto's enz... Ik vind dat ze automobilsten sneller moeten aansprakelijk stellen als ze een paard laten verschieten enz... Nu zien er veel mensen dat als iets geneigig en dat mag afgestraft worden. Wat deze motorrijder zijn doel was weet ik niet dus daar oordeel ik niet over.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:08

soms laten ze een paard niet expres verschieten en zijn ze soms gewoon schrikkerig.......

hilden1971

Laten we de discussie dan eens anders benaderen en hopen dat de motorrijders ervan kunnen leren hoe een dier reageerd en hopelijk dat dit soort ongelukken in hoedanigheid zullen afnemen.

oomens

@lindake: (en ook off-topic) Vervang nu in je eigen post eens de motortermen door termen uit de paardenwereld:
lindake, maar aangepast schreef:
En nu offtopic: Ik vind wel dat ruiters niet thuishoren in het bos. Ze maken wegen stuk. Ze vallen mensen lastig die willen genieten van gezonde lucht en van de rust. Ze zijn niet goed voor het millieu (nodeloze verplaatsing). Voor mijn part mogen ze rijden op verharde wegen (mits ze rekening houden met mens en dier) maar in het bos horen ze helemaal niet en zeker niet op voet-/fietspaden. Als ruiters willen rijden moeten ze dat maar doen in de bak!
Dit verhaal klopt dan volledig met de klachten die veel niet-ruiters over ruiters hebben. Het heeft alleen helemaal niets met dit onderwerp te maken, dus is het misschien handiger om daarover in een ander topic te discussiëren.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:10

Snoevie schreef:
soms laten ze een paard niet expres verschieten en zijn ze soms gewoon schrikkerig.......

Maar als je een schrikkerig paard rustig benaderd dan zal het voor de ruiter veiliger zijn. Terwijl als je een schrikerig paard voorbij crost dan gebeuren er iets meer ongelukken...

en @ Hilde: in dit geval konnen de motorrijders e niets aan doen. Als je voorbij een wei paarden rijd in een auto vertraag je toch ook niet concequent zelfs als je ziet dat de paarden aan het crossen zijn in de wei?

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:11

Het is heel erg wat er is gebeurt en persoonlijk ben ook ik geneigd om met mijn vingertje naar de motorrijder te wijzen.
Ik vind dat wij mensen moeten denken voor dieren zoals wij ook moeten denken voor kinderen.
Maar ik geloof ook niet dat de motorrijder dit zo gewilt had en als hij het had kunnen voorkomen, op het moment hij besefte wat er gaande was, zou hij dat, denk ik, zeker doen.
Helaas is het dan dus te laat als je met dieren te maken hebt.
Ik hoop wel dat dit bericht, net als hier op Bokt, besproken word op een motorforum en dat mensen meer rekening houden met dieren in het algemeen want mijn ervaring is dat toch wel dat veel motorrijder, en ook andere weggebruikers, te weinig oog hebben voor alles wat zij 'irritant', 'vervelend' of iniedergeval negatief vinden.
Maar...ik ben me bewust van een moment opname en dat iedereen een inschattingsfoutje kan maken.

Desondanks hoop ik dat het slachtoffer totaal geneest en geen blijvend letsel heeft opgelopen.
Het is al erg genoeg dat het paard is overleden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:13

hoe rot ook,je kan nou eenmaal niet verwachten dat iedereen rekening houdt met paarden.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:13

oomens schreef:
@lindake: (en ook off-topic) Vervang nu in je eigen post eens de motortermen door termen uit de paardenwereld:
lindake, maar aangepast schreef:
En nu offtopic: Ik vind wel dat ruiters niet thuishoren in het bos. Ze maken wegen stuk. Ze vallen mensen lastig die willen genieten van gezonde lucht en van de rust. Ze zijn niet goed voor het millieu (nodeloze verplaatsing). Voor mijn part mogen ze rijden op verharde wegen (mits ze rekening houden met mens en dier) maar in het bos horen ze helemaal niet en zeker niet op voet-/fietspaden. Als ruiters willen rijden moeten ze dat maar doen in de bak!
Dit verhaal klopt dan volledig met de klachten die veel niet-ruiters over ruiters hebben. Het heeft alleen helemaal niets met dit onderwerp te maken, dus is het misschien handiger om daarover in een ander topic te discussiëren.

Lachen Maken paarden wegen stuk? Ik dacht het niet... (Ze maken boswegen stuk door verharde fietswegen te maken.) Verpesten paarden gezonde lucht en de rust? Ik dacht het niet... Zijn paarden niet goed voor het millieu? Ik dacht het niet

En dit was mijn laatste oftopic post

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:19

Dan zal ik er ook nog ééntje doen.
Ja, paarden lopen zandpaden stuk, zeker wanneer het geregend heeft.
Ja, paarden "stinken" voor het grootste deel van niet-paardrijdend Nederland.
Ja, paarden laten vieze paardenvijgen achter op de grond.

Dit was echt de allerlaatste. Excuses voor de overlast aan de anderen hier op het topic.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:05

De motorcrosser had daar niet mogen zijn, het is de schuld van de motorcrosser.
>> voor zoverre ik begrijp mogen motorcrossers er dus wel gewoon rijden en is er niets illegaals aan

Motorcrossers doen dit en dat en daarom is deze meneer fout.
>> hierbij wordt iedereen over 1 kam gescheerd en dat is niet terecht. Weet jij veel wat de precieze toedracht is geweest?

Het lijkt wel alsof we het hier over moslims hebben ipv over motorcrossers. Haha!

Ik ben er niet bij geweest, dus ik kan er niet over oordelen.
Kan wel zeggen dat puur op papier mevrouw verantwoordelijk is voor haar paard.
Maar sommige dingen zijn niet te overzien.

Ik vind dat zowel de voor- als de tegenstanders hier eens goed op moeten letten wat voor soort argumenten ze gebruiken want ik kom hier toch een hoop drogredenen tegen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:49

Er is maar EEN versie:

Verkeersdeelnemer overlopen door loplopende paarden en zwaar gewond geraakt.

De juridische en morele verantwoordelijkheid voor deze man in het ziekenhuis ligt bij de eigenaar van het paard.

De politiewoordvoerder geeft duidelijk aan dat de weggebruiker reed waar hij mocht rijden en er geen aanwijzingen zijn van onverantwoord rijgedrag.

De positie van de eigenaar van de loslopende paarden is niet duidelijk. Volgens HAAR zijn de paarden door een dubbel hek gelopen. Of dit voor deze koudbloedhengst voldoende deugdelijk (onderhouden?) was en of er stroom op stond of wat ook, is verder niet bekend.

Bedenk heel goed dat je als eigenaar voor jouw dier verantwoordelijk bent.
Paarden kunnen schrikken en dan vluchtgedrag vertonen. Dat is normaal paardengedrag. Dat weet je en dat is geen onzeker of onvoorzien iets.
Dit houdt in dat de huisvesting daarop berekend dient te zijn!! De verantwoordelijkheid hiervoor ligt NIET bij een ander.
ALS de omheining deugdelijk was, dan is de eigenaresse niets te VERWIJTEN en blijft het ' alleen maar' haar verantwoordelijkheid.
Paarden zijn snel >500 kilo. Ik weet niet welke paarden dit waren van Mevrouw Oud. Ze heeft er van zo'n 800 kilo.

Bedenk heel goed dat als een dier niet deugdelijk is gehuisvest, door normaal gedrag ontsnapt en de dood van een mens veroorzaakt, dit dood door schuld is.
Wat in dit geval het slachtoffer er aan over houdt is niet bekend.
Denk er EVEN over na wat het inhoudt wanneer jouw paard ontsnapt en een ongeluk veroorzaakt. Het is JOUW dier, wat JIJ hebt voor JOUW lol.....

Verkeersdeelnemers moeten er vanuit kunnen gaan dat er geen loslopende paarden op de weg zijn. Als dit niet kan, haalt dit een fundamenteel aspect onder de samenleving uit.
Het is onbegrijpelijk dat veel paardeigenaars dit niet (willen?) begrijpen. De reacties vanuit de ruiterij (niet alleen Bokt, lees ook de nieuwsfora maar) zijn voor een goot deel zorgwekkend voor de samenleving.

hc

p.s. de motorfiets waar dit slachtoffer op reed was een offroad model, perfect en accuraat vergelijkbaar met een Nissan Terrano bij autos. Een motorfiets dus vergelijkbaar met de autos waar veel paardeigenaars zelf meer rijden!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:10

En nu ben ik het helemaal met je eens. Lachen
Dat is nou eens een net stukje zonder gekleurde mening.

schaopli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:23

Ik heb helemaal geen moeite met de motorcrosser zelf, maar wel met de lui die zich aan die motorcrosser ergeren en denken het heft in eigen hand te moeten nemen om deze "lui" te weren uit het bos.

Ik zal het even verduidelijken:
Als wij met de menkar het bos in gaan komen we allerlei obstakels tegen die ons de doorgang belemmeren. Denk hierbij aan takken/boomstammen over de bospaden, maar ook stukken tegels/stenen en zelfs complete rijen blikjes en andere rommel.

Het betekent iedere keer afstappen voor de bijrijder (ikke) en opruimen om verder te kunnen.

Ooit nog gedacht dat het "tegen" ons was gericht, maar passanten weten allemaal hoe het zit : "dat is om die verdomde quads en motors te weren".
Tja moet eerlijk zijn ... als er iemand is waar we geen last van hebben is het wel die groep. Ze houden altijd keurig in als ze ons zien en passeren op gematigde snelheid. Loslopende honden die NIET onder appel staan, zijn voor ons een veel groter probleem (op die boomstammen en andere motorcross-versperringen na dan Slapen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:33

Ik ben ook niet tegen motorrijders of crossers opzich (zou ik namelijk regen mijn halve fam zijn)
Maar helaas ken ik dus in het bos veel aso's...nee natuurlijk vertellen ze dat niet waar andere mensen bij zitten...
Maar die lui maken het kapot voor de fijne crossers.
Helaas is dat niet toevallig 1 slechterik. In het bos waar ik eerst reed kon je idd de hele zondagmorgen niet komen.. je werd gewoon van je sokken afgereden.
En nee merendeel had geen kenteken.
Dan ging je maar smiddags, maar goed, niet elke dodo reed smorgens, nee dan knalde enkele je ook dan nog van de sokken.
Politie heeft toen zelfs een heli ingezet om ze op te pakken...maar dat hebben ze ook niet lang vol gehouden (kost natuurlijk ook wat)
Dus door zulke dodo's heb ik toch de mening... een bos is niet voor die tering herrie...
Daar heb je een crossterein voor.
En ja ik weet dat er steeds meer tereinen gesloten worden.
Ook banen die er al lang liggen maar door nieuwe buren en hun klachten gesloten worden. En daar ben ik het dan ook niet mee eens. Iedereen moet de hobbie uit kunnen voeren.
Maar cross (of off road) mototen horen imo niet in de natuur.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:51

Je gaat off topic RK en bent daarbij ongedifferentieerd weer geheel verwarrend over 'crossers' bezig.

Dit topic gaat over een bona fide verkeersdeelnemer die door een stel koudbloeden onder de voet gelopen is. Punt.

Als je over ' crossers', jouw frustratie en jouw mening daarover wil schrijven, open dan een ander topic. Hier slaat het nergens op en bovendien creeer jij dan WEER een verkeerde perceptie.

hc

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:49

sonjim schreef:
Als je het eerste artikel leest van dit topic dan zie je staan dat het om een verharde weg gaat en een motor met kenteken, dus geen crosmotor op een zandpad.

Cayenne schreef:
http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenl ... ubliek.ece
bndestem.nl

'Een uiterst bizar ongeval'. Zo omschrijft Wanda Oud de frontale botsing tussen haar paard Prinz en een motorcrosser afgelopen zondag.

Het paard moest ter plekke worden afgemaakt, de 37-jarige man raakte gewond aan de borst. Dekhengst Prinz is vier jaar oud geworden. Waar Prinz van geschrokken is, weet Wanda Oud niet. Hij stond samen met twee andere paarden in de wei toen vier motorcrossers over het naastgelegen zandpad voorbij kwamen. "Hij is dwars door de dubbele afrastering gerend en frontaal tegen de motorrijder gebotst. Zo zijn ze allebei in de beek terechtgekomen. Het was een bizar ongeval, want normaal gesproken rent een paard van het geluid af", zegt Oud. Het paard raakte aan één been zo ernstig gewond dat het moest worden afgemaakt. De motorrijder is opgenomen in het ziekenhuis. Over zijn toestand kon de politie gisteren niets zeggen.

Oud zegt nooit problemen te hebben gehad met motorrijders. "Er komen er hier op bepaalde dagen heel veel voorbij, maar dat gaat eigenlijk altijd goed. Mijn paarden zijn getraind in het omgaan met lawaai. Ze zijn het gewend."

Motorrijders in de regio vrezen desondanks dat zij de schuld van het ongeval zullen krijgen. Te vaak ontmoeten zij naar eigen zeggen kwade blikken in het voorbijgaan. Ruiters en recreanten die de stilte zoeken, zouden hen niet zelden de weg versperren en verwensingen toeroepen.

Volgens 'toertochtbegeleider' Ad Ketelaars uit Goirle zijn de meeste recreatieve motorrijders zich zeer bewust van de irritatie die ze bij anderen kunnen opwekken. "Het ligt erg gevoelig. Daarom doen wij alles heel netjes. Maar je hebt altijd kaf onder het koren, jongens die het voor ons verpesten."

Ketelaars betreurt het ongeval in Ulicoten ten zeerste, al is hij niet bekend met de omstandigheden waaronder de botsing plaatsvond. Politiewoordvoerder Jeroen Steenmeijer zegt dat de motorrijder in kwestie een kenteken voerde en niet in overtreding was. "Hij reed over een openbare weg en dat betekent dat wij hem als een normale weggebruiker moeten beoordelen. Wij moeten afgaan op wat anderen over zijn rijgedrag zeggen en van onverantwoord gedrag is niets gebleken." Ook woordvoerster Annelies Peskens van de gemeente Baarle-Nassau, waar Ulicoten onder valt, laat weten dat de man daar gewoon mocht rijden. "We hebben wel stiltegebieden waarvoor beperkingen gelden, maar dat betreft niet deze locatie."

Volgens Ad Ketelaars zouden veel gemeenten het wildcrossen het liefst verbieden. "Een dergelijke kwestie heeft in Baarle-Nassau gespeeld. Daar wilde het gemeentebestuur via de apv (Algemeen Plaatselijke Verordening, red.) motorrijders uit het buitengebied weren. Maar wettelijk gezien kun je een motorrijder niet verbieden ergens te rijden als een automobilist dat wel mag."

Ketelaars zegt dat de recreatieve rijders die hij kent allemaal over openbare wegen rijden en zich daarbij houden aan de sregels. "Er is nooit sprake van een wedstrijdelement. Het uitzetten van een route op een road book is ook gewoon legaal. Soms zegt iemand dat er te hard wordt gereden, maar dan blijkt ergens 70 gereden te zijn terwijl 80 is toegestaan."

Verwant artikel:

[VN] Drama bij botsing tussen geschrokken paard en motorcrosser

Als je de dikgedrukte stukjes leest kun je zien dat ik wel degelijk goed gelezen heb...

Veel motorcrossers hebben geen kenteken omdat ze er niet mee op de openbare weg rijden maar alleen op crosparcoursen of in hun eigen " achtertuin" Deze mensen habben dus netjes hun zaakjes voor elkaar om op de openbare weg te mogen rijden. Zandpaden zijn in principe ook openbare wegen, tenzij ze bijv. zijn afgesloten voor (gemotoriseerd) verkeer of priv'e eigendom zijn (natuurgebied bijv.). Hier in de omgeving zijn nog een aantal van deze paden, en rond bijvoorbeeld Dwingeloo of Havelte heb je ook meerdere openbare zandpaden waarvan sommigen afgesloten zijn voor auto's, maar anderen wel toegankelijk. Wildcrossen gebeurd op veel plaatsen en ook op verboden terrein. Laatst nog met een boswachter van het Drents Friese Woud over gesproken dat ze er daar overlast van hebben en streng en intensief aan het controleren zijn.

Maar nogmaals, deze mensen hielden zich dus blijkbaar gewoon aan de wet.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 01-04-08 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:56

runningkawa schreef:
Ik ben ook niet tegen motorrijders of crossers opzich (zou ik namelijk regen mijn halve fam zijn)
Maar helaas ken ik dus in het bos veel aso's...nee natuurlijk vertellen ze dat niet waar andere mensen bij zitten...
Maar die lui maken het kapot voor de fijne crossers.
Helaas is dat niet toevallig 1 slechterik. In het bos waar ik eerst reed kon je idd de hele zondagmorgen niet komen.. je werd gewoon van je sokken afgereden.
En nee merendeel had geen kenteken.
Dan ging je maar smiddags, maar goed, niet elke dodo reed smorgens, nee dan knalde enkele je ook dan nog van de sokken.
Politie heeft toen zelfs een heli ingezet om ze op te pakken...maar dat hebben ze ook niet lang vol gehouden (kost natuurlijk ook wat)
Dus door zulke dodo's heb ik toch de mening... een bos is niet voor die paasei herrie...
Daar heb je een crossterein voor.
En ja ik weet dat er steeds meer tereinen gesloten worden.
Ook banen die er al lang liggen maar door nieuwe buren en hun klachten gesloten worden. En daar ben ik het dan ook niet mee eens. Iedereen moet de hobbie uit kunnen voeren.
Maar cross (of off road) mototen horen imo niet in de natuur.

Met deze mening ben ik het helemaal eens.

HC: het is niet dat jij iets anders vind dat een andere mening niet gezegt mag worden. Dit gaat ook over het thema en als een discusie tot zo iets loopt vind ik dat het moet kunnen. Ik weet ondertussen ook al wel dat de eigenaresse van het paard primair verantwoordelijk is enz...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:16

HC...jij bent niet netjes bezig... punt
Jij bent ook geen mod..punt
Jij moet leren wat off topic gaan is...punt

Want ik was niet offtopic...punt...het beviel jou toevallig niet..punt

En nu ga ik offtopic, omdat ik reageer op jou offtopic geneuzel...punt

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:07

Is er al iets bekend over hoe het ondertussen met de motorrijder gaat?
Is de eigenaresse nou dezelfde boederij waar een tijd geleden al die paarden in beslag genomen waren? Die vrouw heeft wel pech zeg, dat vind ik wel sneu voor haar. (Ondanks dat ze wettelijk gezien waarschijnlijk verantwoordelijk is).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:40

joyce B schreef:
Maar nogmaals, deze mensen hielden zich dus blijkbaar gewoon aan de wet.

en meer dus gewoon niet ter zake.

Hier is een bonafide verkeersdeelnemer het slachtoffer van loslopende paarden. DAT is de crux.

Leer ervan in plaats van de rest van de wereld te tonen dat de ruiterij de verantwoordlijkheid voor diens dieren niet begrijpt.
Het is uitermate onkies om motorrijders aan de schandpaal te nagelen terwijl die man zwaargewond in het ziekenhuis ligt DOOR LOSLOPENDE PAARDEN.

Kijk naar jezelf:
- staan jouw paarden deugdelijk omheind?
- zijn jouw paarden verkeerszeker in de wei?
- ben jij goed verzekerd?
DAT is de les die je hieruit moet trekken.

Jullie zouden een voorbeeld kunnen nemen aan de offroad fora waar HEEL verantwoordelijkheidsbewust geschreven wordt.
Die mannen zijn allemaal door de wol geverfde kostwinners met verantwoordelijkheden, verschillenden met een dochter op paardrijles, soms zelfs zelf met paarden voor dochterlief. Allemaal met rijbewijs en de meesten met een stel verhoogde rijvaardigheidscursussen.
Ga eens een les nemen bij Ap, de nestor van het offroaden met motorfietsen: daar kan je veel van leren voor duurzaam paardrijden buiten.

Nogmaals; er ligt een 37 jarige bona fide recreatierijder zwaargewond in het ziekenhuis door een stel op de openbare weg loslopende paarden.
Trek de schoen aan die je past!

hc

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:45

runningkawa schreef:
HC...jij bent niet netjes bezig... punt
Jij bent ook geen mod..punt
Jij moet leren wat off topic gaan is...punt

Want ik was niet offtopic...punt...het beviel jou toevallig niet..punt

En nu ga ik offtopic, omdat ik reageer op jou offtopic geneuzel...punt

Nou ik ga eigenlijk mee met hem, het is een topic over een legale motorrijder die een vreselijk ongeval heeft gehad.
En nu gaan de mensen die zich misdragen hebben in het ander topic. Maar de andere motorrijders enzo....

Neen het gaat niet om de andere motorrijders, het gaat over intolerantie en mensen veroordelen met speculaties die ze zelf verzonnen hebben.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:52

HC heb je een link van een dergelijk fora, mag ook per pb dan kan ik mijn medeleven met de motorrijder betuigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:48

waar ga je heen ergens waar het niet regent? Lachen Clown

zelf verzonnen?
Ja los lopende paarden bang van de herrie en dat is een feit, dus verzonnen?
En wie heeft die herrie veroorzaakt...juist, dat is ook een feit...niet de wandelaar in het bos
En dat wil niet zeggen dat je deze of andere motorijders het slechte toewenst...natuurlijk zijn er suffies die dat wel doen. Maar het is niet offtopic om te zeggen dat je vind dat ze niet in de natuurl thuis horen met dat jank geluid.