Hoefsmid uit Wesepe ontkent mishandeling paard met hamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Hoefsmid uit Wesepe ontkent mishandeling paard met hamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:30

Je mag een paard nooit NOOIT aan een touwhalster of dunne touwtje vastzetten. En al helemaal geen enter. Dat is echt zo dom, ongelofelijk. Boos!

Arm jong paard, die heeft meteen een trauma opgelopen.....

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:58

debiel, ik neem aan dat jij daar op stal staat of over te erf komt?

saphira21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:31

squid schreef:
Hij heeft hem ten eerste niet zelf vastgezet, maar dat heeft de eigenaar gedaan. Ten tweede is deze meneer al jaren hoefsmid en heeft al honderden paarden bekapt, inclusief de mijne, zonder enige klacht.
Ik durf met zekerheid te zeggen dat hij een paard niet zonder aanleiding corrigeert en ook niet buitensporig. Mensen vinden het zielig dat hun paard een klap krijgt, maar staan niet stil bij de risico's die hij loopt. Enig idee of deze meneer iets naverteld als hij een klap tegen zijn hoofd krijgt van een paard? Of deze meneer uit zijn rolstoel komt als zijn nek en / of rug onherstelbaar beschadigd raakt tijdens uitoefenen van zijn beroep? Hebben we dan echt met z'n allen liever dan deze man wat overkomt dan ons paard...get real!

Nee...veroordelen...daar zijn we met z'n allen wel goed in dat is wel duidelijk...

Maar begin allemaal eens bij jezelf en voedt je paard eens zelf op en zeg niet bij een jong dier "voetjes oppakken, ik wacht wel tot de hoefsmid komt" om hem dan jou taak te laten doen en dan nog commentaar durven leveren ook nog...wat een trieste bedoening.

Wat probeer je nu goed te praten hier????? Krijg je er geld voor?
Dit zijn reacties op een uitspraak van de RECHTBANK! dus erg officieel en gedocumenteerd.
Hier valt niks goed te praten, het is geen roddelverhaaltje dat door een boze klant opgevoerd is, maar een heuse STRAFZAAK.
En alles wat je er verder bijhaald is erg leuk bedacht, maar er is ook zoiets als beroepsrisico
waar hij mee te maken heeft. En is een paard erg lastig dan is hij vrij om te vertrekken met de boodschap: Eerst opvoeden dat dier, daarna kom ik terug.
Bovendien gaat het niet om een klap met de vlakke hand of desnoods de vlakke kant van de vijl, nee, met een HAMER OP HET HOOFD!! En dat is gewoon niet goed te praten, en uiterst onprofessioneel.[/quote]

Ben het helemaal met je eens, een corrigerende tik kan en met je stem kom je vaak ook al ver.
Had bij het voorgaande stuk ook al het idee dat er iets goedgepraat werd en dit is in mijn ogen niet goed te praten. Hoe goed dat je de hoefsmid ook denkt te kennen, een rechtbank oordeelt niet voor niets op deze manier. Had in mijn ogen nog een veel zwaardere straf mogen zijn.

saphira21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:43

squid schreef:
OK ik ben er klaar mee...geloven jullie lekker je leven lang maar alles wat gedrukt staat...
Begin dan a.u.b. in de telegraaf te lezen...ook daar staat alleen waarheid in. Toch?
Het is gedukt ...dus het is zo.
Het staat er en die BN'er heeft het zelf gezegd... Afgod
Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren

Ik heb nu genoeg energie in deze onzin gestoken.

Geloof wat je wil geloven en als jij het een goede smid vindt, dan moet je hem vooral laten komen. Wel een tip, zorg dat je aan dezelfde kant als hem staat en zie waar zijn hamer heen gaat. Clown Clown

debiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:37

Het is maar goed dat jullie er allemaal zo heilig van overtuigd zijn dat jullie hoefsmeden nooit een paard zullen slaan, inclusief de mensen die de hoefsmid hebben die dat leuke verhaal in de stentor heeft geschreven hoe onschuldig hij wel niet was en wat een last hij er van ondervond dat deze verhalen de ronde doen. als hij zo goed met paarden omging had er toch niemand getwijfeld dat hij het was.

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:35

het gaat hier niet om zomaar slaan, nee slaan met een hamer!
dat een paar een keer en schop of klap krijgt wanneer dit terecht is oke. maar een hamer? dit behoort onder zinloos geweld.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:11

debiel schreef:
Het is maar goed dat jullie er allemaal zo heilig van overtuigd zijn dat jullie hoefsmeden nooit een paard zullen slaan

Hoezo ''heilig van overtuigd''. Proef ik hier enig cynisme? Verward
In mijn eigen geval kan ik dat inderdaad zeggen. Mijn NBer slaat mijn paard echt niet. Is ook helemaal nergens voor nodig namelijk.
En ja, laat het nou ook een jong dier zijn, die ook wel eens zijn been even terug wil. Maar vastzetten aan een touwtje of touwhalster (waarvan elke gebruiker hiervan, hoort te weten dat dat levensgevaarlijk is), nee hoor.

Iemand die met een hamer mept, is in mijn ogen namelijk behoorlijk gestoord. Gestoord

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:18

@ debiel, mijn hoefsmid slaat mijn paarden niet. Ik ben er zelf altijd bij en als een paard een tik verdient, mag ik die geven....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:27

slaan of met een hamer op de kop meppen....
verschilletje...

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:32

Als mijn paard iets uithaalt bij de hoefsmid, mag die het gerust een tik geven, ook een flinke, la sd at nodig is. Maar dat geldt uiteraard niet voor met een hamer op zijn kop slaan. Als die smid dat zelf toegeeft en hij vindt dat geen mishandeling, nou, dat zegt toch genoeg?