Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 13:42

Alane schreef:
Men kan alleen bedonderd worden als men zich laat bedonderen.... hoe dan ook je hebt 2 partijen nodig als je het over bedonderen/oplicten hebt.

Nope , en heb al veel paardjes gekocht in mijn leven, nog nooit een paard laten keuren en nog niet op de koffie gekomen...
Heb er pas weer 1 gekocht, (onderste foto in mijn profiel) precies zoals verkoper heeft verteld


nou ik kan je vertellen ik loop al jaaaren mee in de handelswereld en iedereen word wel eens bedondert Knipoog zelfs de meest goede handelaren Haha! het hoeft niet meteen een hele verkeerde te zijn, maar kwa prijs worden er ook leuke dingen gedaan Sigaar
het is wat de gek er voor geeft he Knipoog

VivaLaVida schreef:
Ik snap ook niet echt dat iedereen zomaar de kant kiest van de kopers...

ook niet als je hier meerdere malen leest dat het beest al dominant was bij de vorige eigenaar?

tuurlijk een andere eigenaar kan super veel doen, maar de verkoper heeft in dit verhaal dingen verzwegen die heel belangrijk zijn (moest een braaf paard zijn voor een bange ruiter)
en een dominant paard aan een bangere ruiter verkopen is geen goede combi en dat had de verkoper moeten weten toch?

Borg schreef:
We zouden bijna vergeten dat er ook eerlijke mensen in de paardenhandel zijn.

die zijn er ook zeker! en dan zijn handelsstallen meestal nog veiliger als particulieren Haha!

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 13:52

als ik het verhaal zo lees, vind ik het jammer dat mensen zo belazerd worden. je geeft een meisje toch niet zo'n risicovol paard mee! dan moet het meisje toch wel enige ervaring hebben. de verkoper heeft het geld binnen, en ze weet dat als ze het paard terug neemt dat ze het niet meer verkocht krijgt door teveel ophef. ik hoop dat het meisje een leuk paard vind om wat meer ervaring op te doen in de paardensport! en gelukkig zorgen ze er wel voor dat het paard de dupe niet wordt, want dat is vaak wel het geval!

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 13:53

Borg schreef:
We zouden bijna vergeten dat er ook eerlijke mensen in de paardenhandel zijn.

die zijn er ook zeker! en dan zijn handelsstallen meestal nog veiliger als particulieren Haha![/quote]

handelstallen willen hun naam vaak hooghouden, als zij negatieve verhalen krijgen over hen stal. dan kun je ervan uitgaan dat zij minder verkopen, dus kunnen ze beter goede paarden afleveren.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 13:57

lotjj92 schreef:
handelstallen willen hun naam vaak hooghouden, als zij negatieve verhalen krijgen over hen stal. dan kun je ervan uitgaan dat zij minder verkopen, dus kunnen ze beter goede paarden afleveren.

daarom juist Knipoog

lotjj92 schreef:
als ik het verhaal zo lees, vind ik het jammer dat mensen zo belazerd worden. je geeft een meisje toch niet zo'n risicovol paard mee! dan moet het meisje toch wel enige ervaring hebben. de verkoper heeft het geld binnen, en ze weet dat als ze het paard terug neemt dat ze het niet meer verkocht krijgt door teveel ophef. ik hoop dat het meisje een leuk paard vind om wat meer ervaring op te doen in de paardensport! en gelukkig zorgen ze er wel voor dat het paard de dupe niet wordt, want dat is vaak wel het geval!

mensen die dit doen geven denken meer om het geld wat ze binnen hebben dan om het paard... als ik een paard/pony verkoop wil/hoop ik dat ik de juiste persoon er voor heb gevonden. als mijn gevoel zegt van niet zeg ik liever nee dan dat ik me geld heb Knipoog

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:07

Er zijn idd zeer zeker wel betrouwbare verkopers en handelaren. Ik heb met mijn eerste paard ook een hele eerlijke betrouwbare verkoopster getroffen terwijl ik zelf dus onervaren was. Het was mijn eerste paard. Ik ben dan ook eerlijk geweest en heb aangegeven waar mijn zwakheden liggen en daar hebben we uitvoerig over gecommuniceerd en ook na de koop heel lang. Zodat we beiden wisten dat het goed zat en goed kwam. Had het niet goed gegaan omdat ik metelf bijvoorbeeld overschat had (mijn fout dus) had ze hem zo gelijk teruggenomen.
En dan hebben we het hier over een paard in de lagere prijsklasse zonder prestaties en zonder afkomst eg maar.
Zo kan het ook....

Als koper moet je dus niet lopen bluffen maar eerlijk zijn. Deze mensen waren eerlijk als je aangeeft iets braafs te zoeken omdat de ruiter ietwat bangig is of onzeker.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:11

Perrokai schreef:
Als koper moet je dus niet lopen bluffen maar eerlijk zijn. Deze mensen waren eerlijk als je aangeeft iets braafs te zoeken omdat de ruiter ietwat bangig is of onzeker.

als koper moet je idd duidelijk aangeven wat je zoekt en wat je wil van een paard... maar dan moet de verkoper ook wel zo fair zijn om te zeggen of het wel of niet goed kan komen!

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:49

Beiden dienen eerlijk te zijn, volgens mij. Alleen dan ontstaat de juiste match. Wat wel voor de kopers spreekt is dat ze er niet mee aanklooien maar hem gestald hebben bij een proffesionele trainer en er niet zelf mee bezig blijven. Dus het excuus van de verkoper ik neem hem niet terug want wie weet hebben zij hem zo verpest geldt hier voor mijn gevoel niet. Tevens stond het diertje bij de verkoper ook al gestald bij een trainer, dus ook zij reed hem zelf niet meer, welke reden is hiervoor gegeven bij verkoop?? Dat is namelijk iets waar ik vraagtekens bij zou zetten als ik een paard wil kopen.

Echter wat hier sommige mensen aangeven, ga kijken bij een les, vraag protocollen op en dergelijke, wie van jullie heeft een dergelijk onderzoek uitgevoerd voor de aanschaf van een paard, ik niet in ieder geval. Maar ik heb er ook nog nooit een laten keuren. Oke mijn pony's zitten in een andere prijscategorie, maar toch. Mijn zus heeft alle paarden laten keuren en is altijd meermaals gaan kijken en heeft veel meer pech gehad als mij. Dus onderzoek of niet er kan altijd later iets uitkomen, waardoor je van de koop af wilt zien. Zoals in dit geval.

Ik heb in mijn hele leven een paardje verkocht en dat was een paardje die ik niet de baas kon. daar ben ik ook heel eerlijk over geweest en de kopers zijn er heel tevreden over, en hebben hem 6 jaar later nog steeds. Ik heb echter ook kopers weggestuurd, die met een klein kind kwamen kijken en een 3 jarige zo de box bij mijn hengstje in lieten lopen terwijl zij buiten de box stonden. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat er een kind iets overkomt doordat ik er zo nodig geld voor moet krijgen. Maar goed dat is dan mijn afwijking.

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:10

Na een week dat mijn paard hier stond werd hij al snel bekend als staatsgevaarlijk. Ik stond als leek met een dansend paard aan een touwtje, met neusgaten als schoteltjes en heel opdringerig en hardhandig, hij liep dwars door me heen. Drie keer per week klom ik er toch op voor les en dan gingen we achteruit door de bak ik draf, bokken, rondjes draaien. Ik was uitgeput. Toen heb ik ook mijn instructrice gevraagd, komt dit wel goed?
Dus zij bood aan hem ens uit te proberen en binnen no time, 10 minuutjes was hij opeens weer braaf, wel pittig maar braaf.
Het kwam goed zei ze, het kost alleen tijd en oefening. Intussen kwam ik op stal en moeders waarschuwden dat hun kinderen niet bij hem mochten komen. Niemand van de ervaren manegeruiters durfde er op. Als hij in de gang stond durfde niemand langs hem. Echt belachelijk hoor maar goed.

Ik had de eerste maanden altijd publiek als ik les had. Sensatiezoekers aangezien hij dan weer tekeer trok, bokkend als een rodeopaard aan de longe.
Maar hij was niet verkeerd, deels lag het aan zijn nieuwe omgeving en deels aan mijzelf. Dus zoals afgesproken bij de verkoop, ik ging van onderen af aan beginnen en kon de verkoopster om raad vragen. Dus grondwerk, spelletjes, vrijheidsdressuur en evengoed drie keer les in de week. En toen ging het met grote sprongen vooruit. Met rijden flitsten we in draf alles nog voorbij, ook wat galoppeerde, ik heb er filmpjes van ook hoe hij bij anderen doorging met zijn gedrag. En vergis je niet, vanaf dag 1 wist ik wel dat we een enorme band hadden maar dat ik hem onzeker maakte. Dus ik moest aan mezelf werken. Met als resultaat na een maand of drie ongeveer, een schat van een beest, heel braaf en gehoorzaam en hij ging letterlijk echt voor me door het vuur. En hij heeft wat gebokt en gesteigerd hoor en ik ben dus ook bangig. Ik ben er echter niet 1 keer afgevallen en dat was zijn bedoeling ook niet, het was verzet en uittesten. Toen we dat gehad hadden was het over. In het begin als ik mijn beugels uit deed wist hij dat dat mijn zwakke momet was en geruikte dat meteen door weg te springen en of te bokken. 3 maanden later kwam het niet eens meer in hem op en was hij juist heel zuinig op me. Anderen die testte hij nog steeds uit, en idd niet de eerste twee keer maar daarna pas. Geef hem een cm ruimte en hij zag zn kans schoon bij vreemden. Ik kon alles met hem en kon hem alles ruimte geven en hij deed geen pas fout meer. Helaas is deze successtor abrubt aan zijn einde gekomen. Hij leeft niet meer 10 maanden later.

Er is geen moment geweest dat ik dacht dat ik bedonderd was omdat al snel duidelijk was dat het aan mij lag. Ten eerste omdat ik angst had en dat voel je bij jezelf. Ten tweede omdat een ervaren iemand als mijn instructrice hem gelijk onder de duim had. Ten derde omdat ik dit gedrag feitelijk eerst bij hem aanmoedigde bij gebrek aan ervaring. En ten vierde ik met goede intensive begeleiding direct reslutaat merkte en het er weer op neer kwam dat het aan mij lag. Singelnijd ontwikkelde hij ook nog even tussendoor. Het was gewoon een rotsingel die niet lekker zat dus een goede gekocht en weg singelnijd.

Maar wat ik in dit verhaal lees en de aanvullende info van insiders heb gelezen ligt het dus niet aan de ruiter zelf. Ook ervaren ruiters hebben erg veel moeite met het paard. Het paard heeft ruimschoots de tijd gehad om te wennen, ze hebben alles geprobeerd, zadel, rug, andere ruiter, en noem maar op. Als je dan de verkoper opbelt end ie zegt alleen, goh wat raar bij mij was hij altijd braaf terwijl er ook nog bekend wordt dat ze er zelf niet eens meer opdurfde en moeite met hem had door verschillende onafhankelijk personen. En ze had ook kunnen zeggen, ik stap in de auto en kom langs en dan ga ik er wel eens op om te laten zien dat hij braaf is en kijken waar het probleem ligt en advies geven etc. Maar nee, voor die 12000 euro wil ze die moeite al niet nemen. En waarom niet, omdat het niet waar is, zij kan er ook niets mee en heet haar centjes binnen.

Mijn verkoopster is twee keer 600 km komen rijden om te kijken hoe het met ons ging, advies geven etc. voor een goedkoop recreatiepaard. Dan heb je hart voor je paard ik kan niet anders zeggen.....Misschien is het te perfekt allemaal maar er is ook een gulden middenweg te bedenken. daar wilde deze verkoopster niets van horen. Ondanks de verklaringen maakt ze zich hiermee zelf al verdacht. Het is geen grasmaaier wat je koopt, het is een levend dier.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:52

sonjim schreef:
Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat er een kind iets overkomt doordat ik er zo nodig geld voor moet krijgen. Maar goed dat is dan mijn afwijking

en niet alleen een kind... ik wil gewoon een goede combi hebben als ik er 1 verkoop, anders verkoop ik nee!

Perrokai schreef:
En ze had ook kunnen zeggen, ik stap in de auto en kom langs en dan ga ik er wel eens op om te laten zien dat hij braaf is en kijken waar het probleem ligt en advies geven etc. Maar nee, voor die 12000 euro wil ze die moeite al niet nemen. En waarom niet, omdat het niet waar is, zij kan er ook niets mee en heet haar centjes binnen.

precies! als je echt hart voor paarden hebt vind je zoiets echt niet leuk als de koper zulke dingen terugkoppelt Ach gut ik zou dan ook echt gaan kijken en proberen te adviseren wat ze kunnen doen...

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:09

Inderdaad, maar in dit geval en mijn geval ook nog een kind, die er helemaal niet voor kiezen.

Voltigeur

Berichten: 867
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Markegem (West-Vlaanderen) België

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:29

Mensen die op dergelijke manier (ervan uitgaande dat de schuld bij de verkoopster ligt) een paard verkopen dénken zelfs niet eens dat een ander er misschien wel een, al dan niet ernstig, ongeval zou kunnen mee krijgen. Zolang ze maar van die bokkige knol verlost zijn en dan het liefst ook nog voor een hoge prijs...
Ik zou het ook niet op mijn geweten willen hebben een paard te verkopen waarvan ik vrij zeker ben dat het niet goed komt en de kans op een ongeval wel heel erg groot is. Maar er zijn nou eenmaal mensen zonder scrupules.

Ik heb ook nooit gezegd dat er geen eerlijke handelaars of verkopers zouden zijn. Feit is wel dat de naam van ALLE handelaars/verkopers schade wordt berokkend door diegenen die het niet zo nauw nemen met om het even wat. Die helpen de reputatie van de sector om zeep. En daar zou door een overkoepelend orgaan misschien wel iets kunnen aan gedaan worden. Dat komt iedereen ten goede.

En dan heb je nog de zogezegde particulieren die een paardje verkopen. Jammer genoeg kan je niet, of heel moeilijk nagaan, hoeveel keer die mensen een paardje te koop aanbieden. Stel dat ik 2 stallen heb, 1 stal voor m'n eigen vaste paard en 1 stal die altijd gebruikt wordt voor een paard dat te koop aangeboden wordt. Ik blijf particulier, maar ik bied wel regelmatig een paard te koop aan. Zo'n mensen zijn in mijn ogen óók handelaar, maar blijven wel in de catergorie "particulier" vallen, en zijn dus (bijna) niet te controleren.

Anoniem

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:31

Voltigeur schreef:
En wat mij opvalt is dat het meestal de mensen zijn die zélf zo nu en dan paarden verkopen, die zonder meer de kant van de vérkoper kiezen. Zonder zich ook maar de vraag te stellen of de kòper niet héél misschien toch gelijk zou kunnen hebben...

Ik handel zelf niet in paarden... dus die aanname klopt voor mij iig niet Lachen

Wel heb ik op handelstalletjes gereden die eerlijk vertelden hoe een paard was.
Maar toch gingen dingen daar heel vreemd als de koper zich anders voordeed dan die was...of als het brave paard idd terug komt als de grootste kl*teknol die je je voor kunt stellen. En dat terwijl je hem zelf zadelmak hebt gemaakt, parcours klaar en er zo langs de weg mee langs landbouw verkeer mee naar het bos ging met een lang teugeltje van bravigheid.

Dan leer je dat er gewoon 2 kanten zijn Lachen

Hoe dat hier is?
ken koper en verkoper en betreffende paard niet

Voltigeur

Berichten: 867
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Markegem (West-Vlaanderen) België

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:35

runningkawa schreef:
Voltigeur schreef:
En wat mij opvalt is dat het meestal de mensen zijn die zélf zo nu en dan paarden verkopen, die zonder meer de kant van de vérkoper kiezen. Zonder zich ook maar de vraag te stellen of de kòper niet héél misschien toch gelijk zou kunnen hebben...

Ik handel zelf niet in paarden... dus die aanname klopt voor mij iig niet Lachen

Wel heb ik op handelstalletjes gereden die eerlijk vertelden hoe een paard was.
Maar toch gingen dingen daar heel vreemd als de koper zich anders voordeed dan die was...of als het brave paard idd terug komt als de grootste kl*teknol die je je voor kunt stellen. En dat terwijl je hem zelf zadelmak hebt gemaakt, parcours klaar en er zo langs de weg mee langs landbouw verkeer mee naar het bos ging met een lang teugeltje van bravigheid.

Dan leer je dat er gewoon 2 kanten zijn Lachen

Hoe dat hier is?
ken koper en verkoper en betreffende paard niet

Ik heb toch ook nooit gezegd dat de koper nooit fout kan zijn?

Anoniem

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:35

Zeg ik dan dat jij dat heb gezegt?

Anoniem

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:44

Och, weet je, ik verbaas me er nieteens zo over hoor, ik heb het aan den lijve meegemaakt. Toen ik bij mijn paard ging kijken, hartstikke braaf paard, niks aan de hand.

Laten keuren, en toen zei de vee-arts, braaf en goed maar, maar als hij zich eensmaal thuis voelt, komt zijn ware aard boven. Ik bij mezelf denken, hoe kun jij dat nou weten? Je kent hem net een half uur..

Maar na een maand werd het ineens een heel ander paard!
Dus het hoeft echt niks te zeggen......

Misschien moeten ze hun dochter eens echt leren rijden, ze moet toch wel een beetje ballen en sturen kunnen als ze op "hoog" niveau bij de pony's heeft gereden?

Voltigeur

Berichten: 867
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Markegem (West-Vlaanderen) België

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:05

runningkawa schreef:
Zeg ik dan dat jij dat heb gezegt?

Nee, en het was ook niet specifiek naar jou alleen toe, maar ik meldde het gewoon effe naar iedereen die zegt dat het in veel gevallen aan de koper kan liggen ook (wat ik in dit geval betwijfel).

Anoniem

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:33

Misschien iemand niet quoten als je die niet specifiek bedoeld Pling

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:36

ShannaY schreef:
Misschien moeten ze hun dochter eens echt leren rijden, ze moet toch wel een beetje ballen en sturen kunnen als ze op "hoog" niveau bij de pony's heeft gereden?


Dit schiet mij even helemaal in het verkeerde keelgat...
Het meisje rijdt met zeer veel gevoel maar is wat voorzichtig en onzeker.
Angst kun je alleen overwinnen door vertrouwen, niet door "hoog" te rijden.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:40

ShannaY schreef:
Misschien moeten ze hun dochter eens echt leren rijden, ze moet toch wel een beetje ballen en sturen kunnen als ze op "hoog" niveau bij de pony's heeft gereden?

dit is wel kort door de bocht om eerlijk te zijn... niet iedereen heeft zin/lef om een rotknol goed te rijden Knipoog ik wil ook een braaf paard en heb toch al meer dan 15 jaar eigen pony's/paarden... ervaring zat, maar ik wil niet vechten met een paard wat een grote truccendoos heeft Knipoog
Laatst bijgewerkt door Boktpony op 17-03-08 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Voltigeur

Berichten: 867
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Markegem (West-Vlaanderen) België

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:41

runningkawa schreef:
Misschien iemand niet quoten als je die niet specifiek bedoeld Pling

Bij een quote gaat het meestal niet om de persoon, maar om wat er in de quote gezegd wordt, hé...
Jij had het erover dat de kopers ook soms verkeerd kunnen zijn, en ik greep jouw uitspraak aan oom duidelijk te stellen naar IEDEREEN dat ik nooit had gezegd dat de koper nooit fout kan zijn. Snappie?

Voltigeur

Berichten: 867
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Markegem (West-Vlaanderen) België

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:58

Nistria schreef:
ShannaY schreef:
Misschien moeten ze hun dochter eens echt leren rijden, ze moet toch wel een beetje ballen en sturen kunnen als ze op "hoog" niveau bij de pony's heeft gereden?


Dit schiet mij even helemaal in het verkeerde keelgat...
Het meisje rijdt met zeer veel gevoel maar is wat voorzichtig en onzeker.
Angst kun je alleen overwinnen door vertrouwen, niet door "hoog" te rijden.

Wel, een 14-jarige zal inderdaad niet zoveel ervaring hebben als een 44-jarige die al 35 jaar rijdt.
Je ziet zelfs op internationaal niveau dat sommige ruiters wél en andere totaal niét met een moeilijke knol om kunnen gaan.
Maar dat is nog geen reden om een stelling als die van ShannaY aan te nemen, maar ik neem aan dat ShannaY wél de ervaring en de deskundigheid heeft om eender welke knol te rijden...
Ik ken mensen in mijn branche (kozakkenvoltige) die supergoed zijn op een cirkel aan de longe, die supergoed zijn op rechte lijn met een vrij mak paard dat niet voluit gaat, maar die niet het lef hebben om het op een rechte lijn te gaan doen met om het even welke bokkige knol. Is dat zo raar? Ik dacht het niet, en dit is geen kwestie van onkunde of onervarenheid, maar wel een kwestie van vertrouwen. Een vriend van mij heeft ook zo'n bokkige knol waarmee ik weiger nog voltige op rechte lijn of ridderspelen te doen. Niet omdat ik het niet kan, maar simpleweg omdat ik die knol niet vertrouw. Ik heb er geen probleem mee om er stoeten en optochten mee te rijden, ook dressuur is geen probleem (voor zover ik dressuur kan rijden Clown ), maar voltige op rechte lijn met die knol vertrouw ik niet. En dan is het niet eens om mijzelf te doen, maar omdat ik er geen vertrouwen in heb dat ie niet eens anderen zal verwonden als ik niet op tijd terug in mijn zadel zit.
Dus uitspraken als "Ze moet maar een beetje ballen aan der lijf hebben" of "Ze moet maar kunnen sturen als ze op "hoog" niveau bij de pony's heeft gereden" vind ik compleet achterlijke uitlatingen. En al zeker als je hoog nog eens tussen aanhalingstekens gaat plaatsen, want dat getuigt van weinig of geen respect naar het meisje toe, het is zelfs denigrerend en lijkt op een poging het meisje (en de ouders) belachelijk te maken...
Respect is blijkbaar een begrip waar héél veel mensen hier op bokt totaal niet mee vertrouwd zijn.

DivaS

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: NH

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:02

Ik loop ook al heel wat jaren mee in de handelswereld en iedereen word wel eens bedonderd inderdaad.

maargoed zonder proffesioneel advies een paard kopen komt huilen van! En na 1 of 2 keer een paard kopen ook. Ik ga vaak lekker onverwachts kijken en als er niemand is om voor te rijden dan maar even longeren en zelf opstappen! Zo heb je wel een eerlijk beeld !

Borg

Berichten: 1524
Geregistreerd: 07-03-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:16

[/quote]
Misschien kan ze er wel makkelijker rijk van worden als een oneerlijke handelaar. Als je het juiste paard aan de juiste persoon verkoopt is die tevreden en zal je aanbevelen bij anderen. En juiste paarden voor juiste personen bestaan er in alle prijsklasses, hé Knipoog[/quote]

Wat ik bedoel is dat ze mij (recreatieruiter) een paard met mooie papieren voor een leuke prijs verkocht heeft omdat het in zijn koppie geen sportpaard is. Ze had hem ook even in de dressuur uit kunnen brengen en er veel meer voor kunnen krijgen.
Andersom zal ze een heet en snel beledigd paard nooit zomaar aan iemand verkopen, al is die er weg van.
Ook heeft ze wel eens een paard terug genomen om het dier niet de dupe te laten worden, dus vandaar.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:18

Borg schreef:
Wat ik bedoel is dat ze mij (recreatieruiter) een paard met mooie papieren voor een leuke prijs verkocht heeft omdat het in zijn koppie geen sportpaard is. Ze had hem ook even in de dressuur uit kunnen brengen en er veel meer voor kunnen krijgen.
Andersom zal ze een heet en snel beledigd paard nooit zomaar aan iemand verkopen, al is die er weg van.
Ook heeft ze wel eens een paard terug genomen om het dier niet de dupe te laten worden, dus vandaar.

dat vind ik een nette handelaar Pling en zo zou het eigenlijk overal moeten zijn!

ThisIsMe

Berichten: 488
Geregistreerd: 15-11-06
Woonplaats: Thuis

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:40

ShannaY schreef:
Misschien moeten ze hun dochter eens echt leren rijden, ze moet toch wel een beetje ballen en sturen kunnen als ze op "hoog" niveau bij de pony's heeft gereden?

Wat een ontzettend achterlijke opmerking over een kind wat je helemaal niet kent zeg. Ik ken mensen die al meer dan 20 jaar op hoog niveau rijden en er eerlijk voor uitkomen dat ze geen held zijn, wat helemaal niet wil zeggen dat ze niet heel goed kunnen rijden.
Niet iedereen heeft nu eenmaal hetzelfde lef, sterker nog, sommige mensen die van zichzelf vinden dat ze heel veel lef hebben zijn gewoon dom en zien nergens het gevaar van in, maar dat is weer een ander verhaal.