Agressieve honden vallen mini-shetlander aan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abel

Re: Agressieve honden vallen mini-shetlander aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 09:12

Ja slimmerik, ik snap wat je bedoelt: het zijn wellicht pitbullachtigen geweest. Een hondenras waar onder de posters hier enorme liefhebbers zitten en dan mag de naam niet genoemd worden: dan doet het er ineens niet meer toe. Het doet er wel toe! Dat zelfs de eigenaresse ze niet meer los kreeg? Hoe verknipt dat soort beesten zijn.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 09:22

Of het nou een poedel was geweest, een pitbull of een labrador, ik vind dat de eigenaresse de juiste keuze heeft gemaakt!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 09:31

Ik vind ook dat de eigenaresse een goede keus heeft gemaakt.Honden die eenmaal bloed hebben geproefd, zullen steeds weer de drang hebben te "jagen". Ik heb het zelf vaak gezien bij onze schapen...Wij woonden aan de rand van een woonwijk en hadden daar altijd 25 schapen lopen naast het wandelpad. Er lag een sloot van bijna 4 meter tussen. We hebben vaak aangifte moeten doen bij de politie wegens doodgebeten schapen. Als er schapen dood lagen, was er niemand met honden te bekennen....Maar de volgende dag wachten we ze op, want de honden sprongen direkt over de sloot en renden naar de dode schapen...De eigenaar kon schreeuwen wat hij wilde, maar op dat moment luisterden de honden absoluut niet meer.
In dit geval is het natuurlijk vreselijk: je eigen honden bijten je eigen pony. Een zware beslissing om je honden dan in te laten slapen, maar misschien dat het volgende keer een kind is dat wegrent voor de hond.....?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 09:37

Abel schreef:
Ja slimmerik, ik snap wat je bedoelt: het zijn wellicht pitbullachtigen geweest. Een hondenras waar onder de posters hier enorme liefhebbers zitten en dan mag de naam niet genoemd worden: dan doet het er ineens niet meer toe. Het doet er wel toe! Dat zelfs de eigenaresse ze niet meer los kreeg? Hoe verknipt dat soort beesten zijn.

Aan de ene kant wel,
aan de andere kant zijn ook bij deze rassen vaak de baasjes, diegene, die de honden echt verpesten. Geen enkel dier wordt verpest geboren. De meeste liefhebbers van deze rassen kiezen juist voor deze honden omdat ze agressief zijn.
Daardoor worden de meeste van deze soort honden ook agressief opgevoed, waardoor ze agressief blijven.

Wanneer je deze mensen minder agressieve rassen zou geven, zouden ze alsnog een agressieve hond kunnen creeeren. Ik moet natuurlijk wel toegeven dat veel pitbullachtigen doorgefokt zijn, waardoor ze sneller een kronkel hebben. Maar dan nog is het de taak van het baasje om ervoor te zorgen dat de hond blijft luisteren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 09:42

mijn hond (engelse bullterrier) kan niet met andere honden over weg.. daarom zorg ik er ook altijd voor dat ze aangelijnd is
valt ze wel een keer uit naar een passerende kat dan zou ik mijn hond toch never nooit in laten slapen

nu begrijp ik waarom je zo raar reageert op het feit dat wij nieuwsgierig zijn naar het ras.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 09:48

jullie kunnen wel blijven roepen dat het ras er niet toe doet,maar zoals bekent zijn er bepaalde rassen die wanneer ze bijten niet meer loslaten,dat doen niet alle honden....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 09:53

Vind het sneu voor zowel eigenaar als alle
betrokken dieren.....shet en de honden...
Hier zit niemand op te wachten!! Wel wijs
besluit van eigenaar, zal wel heel moeilijk zijn
geweest.....

Toch zijn honden vaker een probleem..
2 wkn geleden is een kennisje van me met
haar paard tijdens buitenrit in het bos aangevallen door
3 " kleine " hondjes.. geen vechthonden, nee
van die ontzettend snoezige lieve schoothondjes!!
Die dus maar door bleven gaan!!! En steeds weer
aanvielen!!!
Ondanks dat het meisje haar best deed ze aan de
kant te trappen!!!! bleven ze aanvallen!!

commentaar van eigenaar was: had je maar door moeten
rijden..... (lekker handig als je paard flipt omdat er
3 keffers in haar benen en flank hangen..)..
meisje zelf is ook nog gebeten... gelukkig had ze een dikke
jas aan!
kind wist niet wat haar overkwam!!! Is zich te pletter geschrokken..

Paard had diverse bijtwonden.. op borstkas, ter hoogte van elleboog
en in buik.... (zijn nu weer genezen gelukkig)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 09:57

heel knap dat z'on schoothondje op buikhoogte kan komen....of was het een shet?

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:10

Al was het een pekinees, ik vind ook dat de eigenaresse een goed besluit heeft genomen, ik zou precies hetzelfde doen! Hoe moeilijk die beslissing ook is!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:23

Judje schreef:
Aan de ene kant goed dat de honden zijn ingeslapen.
Aan de andere kant: zijn nu de honden het l*lletje, omdat hun baasjes ze waarschijnlijk niet onder controle hebben en daardoor hebben ze het paard aangevallen.

Of een hond los loopt en richting een paard loopt is niet zijn schuld, maar de schuld van het baasje. Wel jammer weer dat je dat als hond met de dood moet betalen.

Veel sterkte voor het paardje!

Judje, deze honden liepen niet los en richting paard. Deze honden zaten achter slot en grendel en zijn uitgebroken en daar hebben ze nog heel wat moeite voor moeten doen. Als een hond eenmaal in modus "aanvallen" staat, kun je nog zo roepen en commanderen, daar helpt geen moedertje lief meer aan.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:57

Ik vindt het vreemd dat iedereen zijn menign al klaar heeft voordat het echte verhaal is gebleken...

Of het nu een pittbull of een golden retriever is geweest, een hond mag zo niet handelen en de baas moet er voor zorgen dat haar honden in deze verleiding hoeven te komen. Het is toch belachelijk dat er weer twee dieren afgemaakt zijn door zo'n soort voorval. Mensen tegenworden hebben geen idee wat het opvoeden van een hond in houd.

Mensen hebben iets tegen pittbulls alleen deze mensen moete juist iets tegen de pitt bull baasjes hebben, want dit zijn de mensen die het veroorzaken en niet de honden.

Er zijn meer voorvallen geweest met een golden retriever die iemand bijt dan een Pitt bull, alleen met een Pitt bull is het direct groot nieuws... Want je een golden retriever is een echt hond voor kinderen. AHUM!!! Niet dus....

Dapper van de vrouw om haar honden in te laten slapen, maar eigenlijk had dit voorkomen moeten worden!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:58

LimaGentle schreef:
xDramaQueen schreef:
dan vind ik jou egoistisch. vind dat niet kunnen
bij de keel grijpen is niet spelen, dat is moord. kijk naar leeuwen die hertjes vangen, naar tijgers die zwijnen vangen, allemaal naar de keel, niet om te spelen.

circle of life Knipoog

Gaat dat ook op als een hond een kindje doodbijt? Waar mag je die grens trekken?

Heel eerlijk, als d'r een hond in de nek van mijn paard gaat hangen trap ik 'm 't liefst hoogstpersoonlijk uit die "circle of life". Honden die potentieel gevaarlijk zijn (eigenlijk dus zo ongeveer alle honden) horen niet los bij levende dieren. Imo hoort een hondeneigenaar er alles aan te doen dat zijn/haar hond geen schade aan kan brengen bij andere dieren, net als dat ik niet met mijn paard door een losloopgebied ga lopen omdat ze nog wel 'ns een trap kan verkopen.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:38

slimmerik schreef:
jerome18jr schreef:
. de ene hond die dus drie kwartier in de nek van vriendje heeft gehangen heeft ze al acht jaar. dus ik hoop dat jullie snappen dat ze helemaal over de rooie was van deze gebeurtenis waar je hopeloos toemoet kijken waar je eigen lieve hond je paard aan het vermoorden en na een kwartier de volgende hond toeslaat want inderdaad als ze met meerdere zijn is het absoluut geen spelletje. maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ookal laat je je hond bijv, binnen omdat je weet dat hij niet met je paarden overweg zou kunnen en hij schiet toch met je mee de deur uit heb je ook al een probleem. maar in dit geval heeft de hond(en) gewoon het gaas kapot getrokken van de omheining dus niemand had dit kunnen voorzien. ik lees nog een reactie. op het moment dat de honden al een tijd in vriendje zijn nek hingen en er niemand in de buurt was. ik was onderweg maar moet uit ridderkerk komen dus niet naast de deur heeft de eigenaresse zelf de politie gebeld. je moet weten dat het een straatje is met een paar boerderijen en liggen niet vlak naast elkaar.

Van honden die drie kwartier bij een paard aan de nek hangen, hoef ik al geen uitleg meer over het ras. Knipoog Een juiste beslissing van het baasje dus. Ik kan me voorstellen dat het voor haar allemaal heel traumatisch is en de eigenaren van Vriendje wens ik ook heel veel sterkte toe.

Wow slimmerik....doe mij ook eens zo´n helderziende blik.... Koe

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:40

Ik wil even mijn respect uitspreken naar de eigenaresse van de honden en de pony. Wat een beslissing. Dan moet je toch verdomd sterk in je schoenen staan om die te nemen....
Heel veel sterkte en beterschap voor vriendje!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:57

waaaaaarom begint iedereen over een kind bijten.. mensagressie en hondagressie zijn 2 TOTAAL verschillende dingen die je niet met elkaar kan vergelijken

en even voor de goede orde: het gaat hier NIET om pitbullachtigen zoals beweerd word door de 'kenners'

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:23

Ik ben er niet bij geweest dus ga uit van wat er geschreven wordt en geef daar mijn mening over.
De honden zijn uitgebroken en hebben een pony van dezelfde eigenaresse zwaar verwond. De eigenaresse heeft de honden in laten slapen. Gaat ze er dan zelf niet vanuit dat het weer kan gebeuren? En dan misschien bij dieren van andere mensen?
En zo'n hond zal bijten als iets van hem wegrent (prooi) en dat kan ook zeker een kind zijn! (eigen ervaring!)
En ik wil ook wel graag weten wat voor ras het was. Niet om dan te gaan roepen: zie je wel, altijd...(dat ras),want een poedel kan net zo lang en hard toebijten als een herder, maar uit nieuwschierigheid...

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:30

Pluttersput schreef:
LimaGentle schreef:
ik 'ken' de eigenaresse
en 1 van de honden die is ingeslapen.. een hele lieve vrolijke hond
echt triest dat zoiets is gebeurd.. waarschijnlijk hebben de honden het als een spelletje gezien.. wat helaas verkeerd is afgelopen Huilen

Heel vreselijk natuurlijk, maar als ik dit zo lees denk ik niet dat dit een spelletje was. Een van de honden heeft naar de keel gegrepen, dat doen ze niet als het een spelletje is. Wat natuurlijk kan is dat het begon met een spelletje, waarna de twee honden elkaar hebben opgeklooid, en dat het toen uit de hand is gelopen. Wens je de eigenaresse veel sterkte toe? Denk van iedereen hier wel...

als mijn 2 honden met elkaar spelen bijten ze elkaar ook in de keel,en dat is echt spelen Knipoog net als het in de poot bijten enz.
dappere beslissing om de honden af te laten maken,hopelijk komt de pony er zonder al te groot trauma weer bovenop...
sterkte aan de betrokkenen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:33

geerke schreef:
heel knap dat z'on schoothondje op buikhoogte kan komen....of was het een shet?

wel eens bekeken hoe hoog kleine hondjes kunnen springen??
fox terrier achtigen... jack russels.. spaniel achtigen... etc..
kunnen best een paar gaten in de romp van je paard veroozaken!
Het was dus geen shet.. maar een normale maat Hanoveraan...

Overigens denk ik dat de hondjes mazzel hadden mij niet te zijn
tegen gekomen.. Reden waarom ik buiten altijd met zweep rijdt is
me bij deze namelijk ook weer duidelijk!!

En ik heb toch ook echt zelf een hond! Maar wee het gebeente als
er een hond het lef heeft mijn bolle te grazen te nemen!!!

Blijft voor de eigenaresse van de shet en de hondjes zielig!!!

Is anders bij mijn kennisje, waarbij de eigenaar ook nog
zei dat ze dan maar had moeten doorrijden.. En geen enkele !!!
poging heeft gedaan om ze aan te lijnen!!!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:19

Ik respecteer de beslissing van de eigenaar wel aangezien ze ontsnapt waren begreep ik en niet van te voren al los liepen.. Maar mensen moeten wel gaan inzien dat dieren dieren blijven en dat deze een jachtinstinct hebben. De hond van mijn oma is ook een keer achter een stel paarden aangegaan en konden we net optijd grijpen. Les voor de volgende keer.. hond vast en komt ook niet los. Als je dieren hebt moet je altijd vooruit denken en kijken wat de risico's zijn. Onze hond is bang voor paarden maar gaat toch aan de lijn als ik ruiters zie aankomen of weet dat we in een gebied lopen waar veel paarden komen.
Een hond die achter het paard aanzit waar ik mee ben of op zit kan een fikse trap verwachten, dat is mijn natuur. Overigens vertonen niet alleen pitbull-achtigen dit gedrag en zijn er heel veel rassen die paarden bijvoorbeeld aanvallen. Ik weet niet of ik mijn honden had laten inslapen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:30

jerome18jr schreef:
ik geloof dat ik stop met uitleggen. het is een vreselijke situatie geweest en gun dit werkelijk niemand toe!!!!! maar de eigenaresse had geen keuze!!!!! de honden zaten opgesloten zijn uitgebroken hebben aangevallen. op het moment dat er politie bijkomt wat ik eigenlijk niet meer dan logisch vind in zo'n situatie waar hond ondertussen al drie kwartier in de nek van een paard hangt en absoluut niet los laat wat je ook probeerd. waar je probeerd te redden wat er te redden valt op zo'n moment. de politie neemt je hond in beslag worden geschouwd duurd vreselijk lang voor zo'n dier die weet ondertussen al niet meer wat hij gedaan heeft en wordt uiteindelijk dan toch ingeslapen in een voor hem totaal vreemde omgeving. dat is toch ook dier onterend. ik snap best dat iedereen zijn eigen mening heeft maar in dit geval heb je als eigenaar geen keuze. ik blijf er dan ook bij dat ze de juiste keuze heeft gemaakt.

Tja, vreselijk dat dit zo is gelopen en al helemaal voor de eigenaresse Verdrietig . Aan de ene kant is daar de zorg voor d´r ponytje en aan de andere kant het verdriet om d´r honden Scheve mond . Ook al was de keuze om te laten inslapen imo ook de juiste, neemt het niet weg dat ik goed kan begrijpen dat ze er helemaal ziek van is. Veel sterkte voor haar en de pony en ook voor jou Jerome Ach gut !

LimaGentle schreef:
het ras doet er toch niet toe?
elke hond heeft instinct of dat nou een poedel is of een rottweiler..

een hond is een hond..

Tuurlijk doet het ras er wel degelijk toe!
Wees nou eerlijk, een mens/dier heeft echt betere kansen tegenover een poedel dan tegenover een Rottweiler (om maar even bij deze voorbeelden te blijven Knipoog ).

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:36

Abel schreef:

het doet er niet toe
ik kan je een lijstje geven met andere rassen waaronder heel veel verknipte honden lopen
Ik heb zelf ook een keer gezien hoe een JR hoog sprong om verder te komen dan de benen van het paard
en met eigen ogen heb ik gezien hoe een dobermannteef de neus van een paard greep...
Er moet niet gekeken worden naar het ras maar naar de oorzaak waarom bij de hond ineens de knop omgaat...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:52

Ik vind het heel erg voor de eigenaresse... ze heeft dan ook zeker mijn medeleven!

Elke hondenras kan een paard aanvallen (heeft die jachtdrift), maar als men zegt dat een hond 3 kwartier aan de nek van een pony hangt denk je natuurlijk sneller aan een hondenras die erom bekent staat dat hij zijn kaak op slot kan zetten. En het niet willen zeggen van een hondenras prikkelt nou eenmaal de fantasie. Het vertellen van het hondenras zou misschien beter zijn, maar dat moet je uiteindelijk helemaal zelf weten. Clown
Ik zou in ieder geval mijn honden niet laten inslapen voor zoiets, hoe ik me op dat moment ook voel. Op zulke momenten zou je dat soort overwegingen niet moeten maken omdat je zelf niet 100% kunt nadenken. Je zit dan zo onder de stress en adrenaline dat je misschien beslissingen neemt waar je later spijt van hebt.

Eén maal bloed geproeft altijd een killer is natuurlijk onzin. Maar jagen is wel zelfbelonend gedrag. Alleen daarvan krijgen ze al een kick (of ze de prooi nu krijgen of niet) en dan helpt bestraffen naderhand ook niet. Alleen zorgen dat je je hond dermate onder controle hebt dat hij luisterd als je hem roept is een oplossing (of leren de "prooi" te negeren) Maar dat is over het algemeen te veel gevraagd van de gemiddelde hondenbezitter. Maar je hebt natuurlijk ook honden die gewoon weg nooit willen luisteren. In dat geval is het de taak van de eigenaar de hond aan de lijn te houden of de hond voortijdig aan te lijnen. Maar goed, juist de mensen die dit dus niet doen vallen op. En het is niet de fout van de honden, want het is hun natuur om te jagen. Net zoals het die van een kat is en een paard een vluchtdier. Alleen accepteren we dit niet van honden, natuurlijk omdat ze vrij grote schade aan kunnen richten.

koe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:46

oh erg!!
wat voor een soort honden waren dat??
of weet je dat niet??
was het wel goed met de schetlanders??
was de wei of waar ze dan ook stonden wel goed afgeloten of zo iets??
groetjes!!
Verward
Huilen

tummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:55

a bah mensen zouden hun honden beter onder controle moeten houden... zo is mijn verzorgshetlander namelijk ook aan zijn einde gekomen..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:02

naadje24 schreef:
het doet er niet toe
ik kan je een lijstje geven met andere rassen waaronder heel veel verknipte honden lopen
Ik heb zelf ook een keer gezien hoe een JR hoog sprong om verder te komen dan de benen van het paard
en met eigen ogen heb ik gezien hoe een dobermannteef de neus van een paard greep...
Er moet niet gekeken worden naar het ras maar naar de oorzaak waarom bij de hond ineens de knop omgaat...

Het doet er inderdaad niet toe. Maar als het een ras was geweest wat niet onder de "gevaarlijke" honden zou vallen dan was het ras allicht in hoofdletters weergegeven geweest. Knipoog

Ik had inderdaad niet goed gelezen dat eigenares dezelfde eigenaar was als die van de honden. In dat geval had ik inderdaad de hond eigenhandig met een mes van de pony afgesneden denk ik. Bloos