Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Abel schreef:Ja slimmerik, ik snap wat je bedoelt: het zijn wellicht pitbullachtigen geweest. Een hondenras waar onder de posters hier enorme liefhebbers zitten en dan mag de naam niet genoemd worden: dan doet het er ineens niet meer toe. Het doet er wel toe! Dat zelfs de eigenaresse ze niet meer los kreeg? Hoe verknipt dat soort beesten zijn.
Judje schreef:Aan de ene kant goed dat de honden zijn ingeslapen.
Aan de andere kant: zijn nu de honden het l*lletje, omdat hun baasjes ze waarschijnlijk niet onder controle hebben en daardoor hebben ze het paard aangevallen.
Of een hond los loopt en richting een paard loopt is niet zijn schuld, maar de schuld van het baasje. Wel jammer weer dat je dat als hond met de dood moet betalen.
Veel sterkte voor het paardje!
LimaGentle schreef:xDramaQueen schreef:dan vind ik jou egoistisch. vind dat niet kunnen![]()
bij de keel grijpen is niet spelen, dat is moord. kijk naar leeuwen die hertjes vangen, naar tijgers die zwijnen vangen, allemaal naar de keel, niet om te spelen.
circle of life
slimmerik schreef:jerome18jr schreef:. de ene hond die dus drie kwartier in de nek van vriendje heeft gehangen heeft ze al acht jaar. dus ik hoop dat jullie snappen dat ze helemaal over de rooie was van deze gebeurtenis waar je hopeloos toemoet kijken waar je eigen lieve hond je paard aan het vermoorden en na een kwartier de volgende hond toeslaat want inderdaad als ze met meerdere zijn is het absoluut geen spelletje. maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ookal laat je je hond bijv, binnen omdat je weet dat hij niet met je paarden overweg zou kunnen en hij schiet toch met je mee de deur uit heb je ook al een probleem. maar in dit geval heeft de hond(en) gewoon het gaas kapot getrokken van de omheining dus niemand had dit kunnen voorzien. ik lees nog een reactie. op het moment dat de honden al een tijd in vriendje zijn nek hingen en er niemand in de buurt was. ik was onderweg maar moet uit ridderkerk komen dus niet naast de deur heeft de eigenaresse zelf de politie gebeld. je moet weten dat het een straatje is met een paar boerderijen en liggen niet vlak naast elkaar.
Van honden die drie kwartier bij een paard aan de nek hangen, hoef ik al geen uitleg meer over het ras.Een juiste beslissing van het baasje dus. Ik kan me voorstellen dat het voor haar allemaal heel traumatisch is en de eigenaren van Vriendje wens ik ook heel veel sterkte toe.
Pluttersput schreef:LimaGentle schreef:ik 'ken' de eigenaresse
en 1 van de honden die is ingeslapen.. een hele lieve vrolijke hond
echt triest dat zoiets is gebeurd.. waarschijnlijk hebben de honden het als een spelletje gezien.. wat helaas verkeerd is afgelopen
Heel vreselijk natuurlijk, maar als ik dit zo lees denk ik niet dat dit een spelletje was. Een van de honden heeft naar de keel gegrepen, dat doen ze niet als het een spelletje is. Wat natuurlijk kan is dat het begon met een spelletje, waarna de twee honden elkaar hebben opgeklooid, en dat het toen uit de hand is gelopen. Wens je de eigenaresse veel sterkte toe? Denk van iedereen hier wel...
geerke schreef:heel knap dat z'on schoothondje op buikhoogte kan komen....of was het een shet?
jerome18jr schreef:ik geloof dat ik stop met uitleggen. het is een vreselijke situatie geweest en gun dit werkelijk niemand toe!!!!! maar de eigenaresse had geen keuze!!!!! de honden zaten opgesloten zijn uitgebroken hebben aangevallen. op het moment dat er politie bijkomt wat ik eigenlijk niet meer dan logisch vind in zo'n situatie waar hond ondertussen al drie kwartier in de nek van een paard hangt en absoluut niet los laat wat je ook probeerd. waar je probeerd te redden wat er te redden valt op zo'n moment. de politie neemt je hond in beslag worden geschouwd duurd vreselijk lang voor zo'n dier die weet ondertussen al niet meer wat hij gedaan heeft en wordt uiteindelijk dan toch ingeslapen in een voor hem totaal vreemde omgeving. dat is toch ook dier onterend. ik snap best dat iedereen zijn eigen mening heeft maar in dit geval heb je als eigenaar geen keuze. ik blijf er dan ook bij dat ze de juiste keuze heeft gemaakt.
LimaGentle schreef:het ras doet er toch niet toe?
elke hond heeft instinct of dat nou een poedel is of een rottweiler..
een hond is een hond..
Abel schreef:Ja slimmerik, ik snap wat je bedoelt: het zijn wellicht pitbullachtigen geweest. Een hondenras waar onder de posters hier enorme liefhebbers zitten en dan mag de naam niet genoemd worden: dan doet het er ineens niet meer toe. Het doet er wel toe! Dat zelfs de eigenaresse ze niet meer los kreeg? Hoe verknipt dat soort beesten zijn.
naadje24 schreef:het doet er niet toe
ik kan je een lijstje geven met andere rassen waaronder heel veel verknipte honden lopen
Ik heb zelf ook een keer gezien hoe een JR hoog sprong om verder te komen dan de benen van het paard
en met eigen ogen heb ik gezien hoe een dobermannteef de neus van een paard greep...
Er moet niet gekeken worden naar het ras maar naar de oorzaak waarom bij de hond ineens de knop omgaat...