Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:56

Dat is precies wat ik zeg, Pensionnetje Knipoog . Ik geloof niet in 'slechte' of 'verkeerde' paarden. Ik geloof wel in verkeerde eigenaren. En daar zijn er plenty van, helaas..... Verdrietig

Bij mij past ook niet elk paardenkarakter, hoor. Toen ik destijds ging zoeken naar mijn eigen paardje heb ik daarom heel erg op het karakter gelet juist. Toevallig zit er in de mijne ook wel wat dominantie, maar dat maakt mij niet uit. Ik vind het een uitdaging en helemaal geen gebrek. En ik ben ook echt geen held ofzo, zeker niet nu ik wat ouder ben. Vroeger was ik nooit bang, ik kom op elk paard, liep zo met ze weg. Maar ik kan tegenwoordig best onzeker zijn met bepaalde paarden (gelukkig niet voor mijn eigen paard, haha).

Socio
Berichten: 45
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:56

Er worden wel behoorlijk wat aannames gedaan, wellicht was de verkopende partij wel op de hoogte en hoopte dat ze er niks mee van zouden horen. Weet zelf heel veel verhalen van mensen die lang niet alles vertellen over wat een paard doet. en ja het kan aan de combinatie liggen maar je wilt toch een goed tehuis voor je paard wat is dan het probleem een mooi goed paard terug te nemen. Mijn eigen ervaring is dat paardenmensen vele dingen doen waar je mee belazert wordt. Dus heel goed dat ze hem terug moesten nemen. Worden verkopers miscchien wat eerlijker van.

Ikzelf heb meerdere malen meegemaakt dat er dope gebruikt was en dat bij de keuring paard goed was en dag na aankomst kreupel half jaar later nog. ZONDER dat ik er op had gezeten! Ik kan er hele verhalen over vertellen. Ik vraag nu altijd om bloedonderzoek of een monster bloed voor in de diepvries bij de dierenarts, zodat je later nog kan checken of er niks gegeven is. Jammer dat het zo moet want je wilt toch beste voor je paardje. Dus ook iemand die dan blij is met je paard als je hem hebt verkocht! Paard kan ook last hebben gehad van een of ander, hoe moet paard aangegeven dat ie pijn zou hebben. Hoeft niet maar het kan.

Ik hoop dat mensen wakker geschud worden en eerlijker worden zodat paarden eerlijke kans krijgen op een tehuis wat echt goed bij paard past!!! En dat kan alleen als je een echt eerlijk verhaal verteld of een paard op proef geeft...Want als echte paardenliefhebber zou ik dat willen voor mijn paardjes....

Groet

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30289
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:00

Met de laatste pagina in mijn hoofd heb ik het beginbericht nog eens teruggelezen, maar voorzover ik kan zien wordt niet gesteld dat het paard een gebrek heeft. Er wordt alleen gezegd dat de verkoper het paard terug moet nemen, en dat klinkt voor mij (maar het is een stukje waar extreem weinig juridisch relevante informatie in staat) als ontbinding van de overeenkomst. Aan de hand van wat er verder in het stukje staat denk ik dan op grond van dwaling: het beeld dat van het paard bij verkoop geschetst is strookt dan niet met de werkelijkheid. Kweet even niet waar de focus op verborgen gebreken vandaan komt.

't Is nog best lastig om te bewijzen, dus ik denk dat de advocaat redelijk bewijs heeft dat de verkoper bij verkoop niet alles heeft gezegd wat ze had moeten zeggen, anders waren ze vast niet aan de zaak begonnen - 't is niet gratis, natuurlijk, zo'n rechtzaak...

Ik sta wel te kijken van de speculaties over paard, koper en verkoper. Er staat echt heeeeeel weinig informatie in het stukje, en er worden conclusies getrokken over rijke ouders, verwende dochters, mensen die eigenlijk niet kunnen rijden, wel of geen verstand van paarden hebben, verkopers die het beste voorhebben met paard en koper... Laten we eerlijk zijn: we weten niet wat er gebeurd is. Dit soort speculaties is luchtverplaatsing in de cybervariant.

Pensionnetje
Berichten: 1821
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: De mesthoop

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:01

Tja en dan kom ik weer terug op het al oude punt.

Ga bij serieuze fokkers kijken, zij kennen hun paarden en hebben er de liefde voor te zorgen dat de dieren bij de juiste eignaar komen. Wil niet voor een dubbeltje op de hoogste rang zitten, verdiep jezelf goed in de materie en neem een expert mee. Ben bereid je aan het paard aan te passen en het dier de tijd te gunnen zich aan jou aan te passen. Wil niet volgende week al in de prijzen rijden maar ben bereid te investeren in geld, tijd en affectie.

Zo moeilijk is het toch niet?

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30289
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:03

Waar leid je uit af dat dat hier niet gebeurd is? 14.000 euro kan ik niet voor een dubbeltje op de eerste rang noemen, je weet niet hoeveel tijd het paard heeft gekregen om te acclimatiseren.

Dus wat kun je nou precies over deze zaak zeggen?

Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:03

Prrrr, daar staat dit forum anders vol van, hoor. Haha!
Dat heb je nou eenmaal op internet. Clown

Natuurlijk is het speculeren Knipoog , maar goed, ik denk dat ik in mijn posts wel mijn dagelijkse ervaringen gestopt heb. Ik ken heel wat kinderen die rijden en ook heel wat kinderen die het verkeerde paardje van hun ouders krijgen. Je wilt niet weten wat een ellende je dan ziet.
En het paard krijgt ALTIJD de schuld. Altijd. En dat vind ik niet juist.

Pensionnetje
Berichten: 1821
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: De mesthoop

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:03

Prrrr schreef:
Laten we eerlijk zijn: we weten niet wat er gebeurd is. Dit soort speculaties is luchtverplaatsing in de cybervariant.


Nee, dit heet discusiëren en meningen uitwisselen. Slechts weinigen hier hebben rechtstreeks uitgehaald naar de personen in kwestie.

Pensionnetje
Berichten: 1821
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: De mesthoop

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:04

Prrrr schreef:
Waar leid je uit af dat dat hier niet gebeurd is? 14.000 euro kan ik niet voor een dubbeltje op de eerste rang noemen, je weet niet hoeveel tijd het paard heeft gekregen om te acclimatiseren.

Dus wat kun je nou precies over deze zaak zeggen?


Lees mijn voorgaande reactie. En dus zelf ook geen overhaaste conclusies trekken.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30289
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:07

Laten we in een nieuwstopic dan wel discussiëren op basis van het nieuwsbericht, en de luchtverplaatsing in de huiskamertopics houden...

Dit is een berichtje waar echte mensen met een echt verhaal achter zitten. Dit soort speculaties is op een persoonlijk niveau gewoon vervelend. Ik zie Bokt liever niet als een ongecontroleerde geruchtenverspreider... zelfs de Story en de Prive worden nog wel eens teruggefloten.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30289
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:08

Pensionnetje schreef:
Prrrr schreef:
Waar leid je uit af dat dat hier niet gebeurd is? 14.000 euro kan ik niet voor een dubbeltje op de eerste rang noemen, je weet niet hoeveel tijd het paard heeft gekregen om te acclimatiseren.

Dus wat kun je nou precies over deze zaak zeggen?


Lees mijn voorgaande reactie. En dus zelf ook geen overhaaste conclusies trekken.


Welke? Wat heb ik gemist? En waar trek ik overhaaste conclusies?

Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:10

Goh, ik neem het vooral op voor het paard, hoor Ja . Heel vervelend voor die mensen, maar zij hebben het dier zelf verkocht en gekocht en zo'n paard is zoals altijd weer de dupe.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30289
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:11

Wilde speculatie: misschien vermaakt het paard zich op dit moment wel geweldig Haha!

Pensionnetje
Berichten: 1821
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: De mesthoop

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:14

Mag ik hieruit afleiden dat je een "betrokkene" bent?
Dan nog, indien men goed leest is er duidelijk uit op te maken dat de discussie zich hier in grote lijnen in zijn algemeenheid plaats vindt. Geen enkele reden om teruggefloten te worden.

Er staat een nieuwsbericht en geen persoonlijk relaas. Dat daar een discussie uit voortkomt lijkt mij een van de zaken die dit forum gaande houdt. Om dit te vergelijken met een privé of story welke doelbewust geld verdient aan het verspreiden van vaak onjuiste berichten lijkt mij ongepast.

Hier wordt van mening gewisseld, zoalss ook voor de supermarkt gebeurd, naar aanleiding van bijv. berichtjes in de krant of het weer! Maar nu gaan we erg off topic.

Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:15

Prrrr schreef:
Wilde speculatie: misschien vermaakt het paard zich op dit moment wel geweldig Haha!


Ja, het paard zal zich prima vermaken als mensen zo'n strijd met hem leveren dat 'ie 'in bedwang moet worden gehouden'. Scheve mond
Ik vind dat niet zo grappig, hoor.

Anoniem

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:16

Als er niet meer gediscusieerd mag worden op bokt.. dan staan er alleen nog maar wat HK berichten...
En dat is Dromen

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30289
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:20

Voor de duidelijkheid: discussie lijkt me prima, ik vind alleen de speculaties minder kies.

Ik ben hier overigens niet zelf bij betrokken, maar heb een bijzondere belangstelling: ik ben rechtenstudent. Die afleiding kun je dus niet maken (sorry: ik volg op dit moment het vak formele logica, daar word ik heel vervelend van Haha!).

Achterom
Berichten: 23113
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:22

Prrrr schreef:
Voor de duidelijkheid: discussie lijkt me prima, ik vind alleen de speculaties minder kies.

Ik ben hier overigens niet zelf bij betrokken, maar heb een bijzondere belangstelling: ik ben rechtenstudent. Die afleiding kun je dus niet maken (sorry: ik volg op dit moment het vak formele logica, daar word ik heel vervelend van Haha!).

Ah, ik had al zo'n vermoeden Haha!

Jammer dat het berichtje idd niet wat meer vertelt over het hoe en wat. Ben dan ook wel heel benieuwd naar de uitspraak van de rechter. Als die in dit geval ten gunste van de koper is, vraag ik me af wat voor uitwerking dit geval gaat hebben voor de verkoop van paarden in NL.

Anoniem

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:22

Denk dat er op de nieuws berichten altijd wel gespeculeerd word... simpel weg omdat alle info nooit aanwezig is Lachen

Pensionnetje
Berichten: 1821
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: De mesthoop

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:23

Juist als rechtenstudent kan dit topic verhelderend zijn Vork
De kwestie is niet zo simpel als dat het zich voordoet.
Daarom kan deze discussie de zaak van twee kanten belichten en diverse oorzaken van het conflict naar boven brengen.

Ga ff een ander vak volgen, misschien beter voor je humeur? Knipoog

Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:26

Oh, je komt 'vervelend' doen? Clown

Nou, ik neem het op voor het paard in kwestie en als mensen dan gekwetst worden, jammer dan. Tong uitsteken

Een 'dominant' paard zo negatief neerzetten, zonder te beseffen dat je gewoon te overhaast een paard hebt gekocht, dan vraag je er in mijn ogen om.

Achterom
Berichten: 23113
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:28

Nadya schreef:
Oh, je komt 'vervelend' doen? Clown

Nou, ik neem het op voor het paard in kwestie en als mensen dan gekwetst worden, jammer dan. Tong uitsteken

Een 'dominant' paard zo negatief neerzetten, zonder te beseffen dat je gewoon te overhaast een paard hebt gekocht, dan vraag je er in mijn ogen om.


Verder is het nog maar de vraag of het paard echt wel dominant is, of dat er misschien een lichamelijk probleem is? Of misschien hebben de kopers er een niet passend zadel op gegooid? Kan allemaal maarzo natuurlijk.

Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:29

Inderdaad, Wendy, dat kan allemaal maar zo. Onwetendheid ten top en daar erger ik me ontzettend aan. Hup, we gooien er 12.000 euro in en we zien wel..... Mensen, denk eerst eens goed na voordat je een paard aanschaft. Zeker als het voor je kind is.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30289
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:30

O - met mijn humeur is niks mis. Ik word zelfs erg vrolijk van dit vak. Voor mijn omgeving is dat alleen minder, soms Knipoog.

Punt is dat je eigenlijk te weinig informatie hebt om echt iets zinnigs te kunnen zeggen. Misschien is het inderdaad een onbezonnen actie van te enthousiaste ouders geweest, misschien is het paard gedrogeerd geweest, met alle mogelijkheden daartussen.

Misschien zou je dan beter kunnen discussiëren over de (on)mogelijkheid om bij levende have eigenschappen vast te omschrijven: wat voor de een een wereldknol met karakter is, is voor de ander misschien wel een rotbok met onhandelbaar temperament. Valt dat in de categorie 'ik heb een witte Billy besteld en een zwarte gekregen' en moet de verkoper dat dan herstellen? Heb ik moeite mee. Een paard (of hond, of baardagaam, ik noem maar wat) als ding zien in verkoop vind ik een lastig concept.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30289
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:33

Nadya schreef:
Oh, je komt 'vervelend' doen? Clown

Nou, ik neem het op voor het paard in kwestie en als mensen dan gekwetst worden, jammer dan. Tong uitsteken

Een 'dominant' paard zo negatief neerzetten, zonder te beseffen dat je gewoon te overhaast een paard hebt gekocht, dan vraag je er in mijn ogen om.


Waarom mag je mensen wel kwetsen en een paard niet?

Eigenlijk weet je niks van dat paard, en je weet eigenlijk ook niks van de koop; misschien is daar wel een half jaar overheen gegaan. Hoe kun je dan concluderen dat die mensen er om gevraagd hebben?

En ik post per definitie niet om te flamen. Ik heb niet veel principes, maar dat is er toch wel een...

Pensionnetje
Berichten: 1821
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: De mesthoop

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:33

Dat is een zeer lastig concept. En de beleving van "braaf" is afhankelijk van je rijtechnische niveau. Dus de problematiek is zacht gezegd discutabel.

Ben benieuwd hoe de uitspraak zal zijn en waarop deze wordt gebaseerd.