Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mila_vs

Re: Droomhengst Obrador blijkt een grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:27

De houders van de Stoeterij (verkopende partij) hebben hiernaast ook een bungalowpark, hier werk ik nauw met ze samen en heb het hele verhaal dus meegekregen. De hengst komt uit Menorca en heeft het bij hen supergoed gehad, het was een gezond, vrolijk, lief en werklustig paard (zelf gezien). Hij stond er veel buiten in de wei of in een box met de merries in boxen verderop, dit ging prima. De kopers waren in eerste instantie heel erg blij met Obrador en dat hebben ze via de mail laten weten de volgende dag. De verkopers waren heel blij dit te horen want ze baalden zelf ook dat ze hem niet meer als dekhengst konden houden omdat hij als brave hengst onvruchtbaar bleek. De hengst zou onhandelbaar zijn.... En waarom? Andere omgeving, ander eten, andere mensen/paarden? Het paard was gewend aan dagelijkse beweging en die krijgt hij daar blijkbaar niet, door heimwee zal hij zijn gaan luchtzuigen, in de lucht, niet ergens tegenaan, dat verklaarden ze zelf in de rechtzaal terwijl ze ook zelf kwamen met het verhaal dat de tanden zouden zijn gevijld, beetje tegenstrijdig niet?!
Obrador zal gecastreerd worden en ik weet bijna zeker dat hij (voor hun) dan handelbaarder zou zijn wanneer ze hem wel de benodigde beweging en weidegang zullen geven die hij gewend was!
Hoe dan ook, bekijken jullie zelf maar eens de website van de stoeterij, lees de verhalen, bekijk de foto's en zie hoe goed de paarden erbij staan! www.menorcahorses.nl.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:38

Kijk, hier kunnen we ons in elk geval van 1 kant alvast een beetje een beeld krijgen...Bedankt! Nog iemand die bekend is met waar het paard nu staat, iemand die die vrouw misschien kent?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:46

mm raar verhaal.,
als ik op de site ga kijken word er daarook op die hengst gereden.
mijn lijkt als dat beestje onhandelbaar zou zijn geweest ook niet makkelijk te berijden zou zijn.
maar op die foto ziet het er rustig uit en geeft zelfs een voetje op commando,

dus weet niet wta ik er van moet denken maar denk dat de eerste eigenaar hier niks mee te maken heeft,

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:49

Kijk, zo zie je dat een verhaal altijd 2 kanten heeft.
Alleen de site is under construction Mila_vs

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 15:03

Nee het is .com

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 15:47

Als ik op de website kijk, zie ik alleen maar vrolijke blije paarden Haha! . Waarschijnlijk omdat ze veel buiten lopen en gereden worden. Mmm, ik begin toch langzamerhand een beetje positief richting de verkoper te trekken....Maar wacht nog even met een echt oordeel tot er een weerwoord van de andere kant komt....

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 16:09

Ik ken de toestand van hoe depaarden bij de stoeterij gehouden worden en die zijn ronduit goed te noemen.
De mensen die het paard gekocht hebben, hebben blijkbaar niet echt de gevolgen ingezien van het kopen van een temperamentvolle hengst.
Iedere Hengst zou gek worden als hij hengstige merries voorbij zag komen en er zelf amper uitkomt.
Een paard dat van zulke goede omstandigheden en beweging op stal komt te staan ontwikkelt vanzelf een steriotype gedrag en wordt dan idd onhandelbaar.

Dat kan je de fokker van het paard niet in handen leggen....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 18:08

de site staat bij mij under construction

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 19:38

Mila_vs schreef:
De houders van de Stoeterij (verkopende partij) hebben hiernaast ook een bungalowpark, hier werk ik nauw met ze samen en heb het hele verhaal dus meegekregen. De hengst komt uit Menorca en heeft het bij hen supergoed gehad, het was een gezond, vrolijk, lief en werklustig paard (zelf gezien). Hij stond er veel buiten in de wei of in een box met de merries in boxen verderop, dit ging prima. De kopers waren in eerste instantie heel erg blij met Obrador en dat hebben ze via de mail laten weten de volgende dag. De verkopers waren heel blij dit te horen want ze baalden zelf ook dat ze hem niet meer als dekhengst konden houden omdat hij als brave hengst onvruchtbaar bleek. De hengst zou onhandelbaar zijn.... En waarom? Andere omgeving, ander eten, andere mensen/paarden? Het paard was gewend aan dagelijkse beweging en die krijgt hij daar blijkbaar niet, door heimwee zal hij zijn gaan luchtzuigen, in de lucht, niet ergens tegenaan, dat verklaarden ze zelf in de rechtzaal terwijl ze ook zelf kwamen met het verhaal dat de tanden zouden zijn gevijld, beetje tegenstrijdig niet?!
Obrador zal gecastreerd worden en ik weet bijna zeker dat hij (voor hun) dan handelbaarder zou zijn wanneer ze hem wel de benodigde beweging en weidegang zullen geven die hij gewend was!
Hoe dan ook, bekijken jullie zelf maar eens de website van de stoeterij, lees de verhalen, bekijk de foto's en zie hoe goed de paarden erbij staan! http://www.menorcahorses.nl.

Ik ga bij dit bedrijf stage lopen, en ben er dus ook al geweest en ze hebben het daar dus gewoon echt hartstikke goed.

Ik ben het voledig met je eens!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:08

Zo te zien is deze hengst beleerd volgens de klassieke dressuur. Als je er dan als in-de-krul-trek-dressuurmuts op gaat zitten, dan kun je wel wat protest van het paard verwachten.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:20

Logica toch..
Ik vind dus dat ze van het Soerhuis helemaal totaal niks fout hebben gedaan! Ze hebben gewoon een goed paard verkocht, waar de eigenaarresse ook tevreden over was!!

ilzekilze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 11:50

Hallo allemaal

Ik wil even mijn hart luchten over dit verhaal!!!

Ik ben nu 2 jaar werkzaam op Stoeterij het Soerhuis. Ik ken Obrador dan ook als geen ander!!
Ik verbaas me over alle reacties die hier komen. Hoe kan iedereen hier over oordelen zonder dat ze het paard kennen?

Nou ik kan 100% eerlijk zeggen dat Obrador 100% eerlijk verkocht is. Het gaat mijn dan ook aan mijn hart hoe hij nu behandelt wordt! Hij werd altijd door verschillende mensen gereden wat nooit problemen op leverde. Zelfs het 8 jarige dochterje van mijn baas zat er wel eens op. Ook werd hij gereden met de merries in de bak die hij een tijdje daar voor nog mocht dekken. ( We wisten toen nog niet dat hij ontvruchtbaar was) Op stal stond hij met aan weers zijde een merrie. We hebben de nieuwe eigenaar ook als advies mee gegeven om hem te castreren. En wat heeft het voor nut om hem hengst te laten???

Het verhaal dat hij luchtzuigt dat deed hij ook niet, en dat zijn tanden gevijlt zijn komop kennen jullie een tandarts die dat doet?? Ikke niet en dan daar bij hij is nog nooit bij een tandarts geweest!! Oja 1 keer om een hengsten tand te trekken daar had hij last van met rijden...

Ik hoop dat jullie snappen dat we hun niet opgelicht hebben waarom zouden we? Wie wil er nu slechte reclame voor hun bedrijf.
En als je je paard verkocht hoop je toch dat hij het wellicht nog beter krijgt dan hij al had??

Gr ilse

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 12:02

Toch altijd weer verbazend hoe mensen ineens zich kunnen aanmelden op bokt als er iets verteld wordt.

Ilzekilze, als het geen nut heeft om hem hengst te laten, waarom heeft de stoeterij hem dan niet voor de verkoop gecasteerd.

Is de informatie die door de verkoper gegeven is, ook wel de juiste geweest. Heeft hij de koper goed ingeschat.

Ik zeg hiermee niet dat de koper vrijuit gaat, maar wel dat beide steken hebben laten vallen.

Als iedereen er bij de stoeterij zo mee begaan zijn, waarom het paard niet terug halen?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 12:05

Wat vreselijk voor dat arme dier zeg!
WAt er dan ook gebeurd is onder die eigenaren etc..... 't is toch te zot voor woorden dat de dierenbescherming hier dan niets mee doet of kan?!!!
Een beest in een celletje opsluiten met verdoving om 'm rustig te houden.... ik heb daar alleen heel nare woorden voor en die zal ik inslikken!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 12:51

Mistic schreef:
Als iedereen er bij de stoeterij zo mee begaan zijn, waarom het paard niet terug halen?

Ik zou idd mijn paard per direct terugwillen....zou er niet mee kunnen leven dat een van mijn dieren platgespoten door het leven moet gaan opgesloten op stal.
Jammer van het geld maar dat is dan maar een bedrijfsrisico.

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 14:47

Ik vind dat een handelaar gewoon het paard moet terugnemen
als het op deze manier verloopt en een ander paard voor die
mevrouw moet zoeken. Daarvoor heb je een bedrijf en je wilt toch je klanten houden en een goede naam opbouwen en een passende combinatie vinden zonder dat er een paard de dupe van wordt. Dit is gewoon triest voor het paard. Als het paard zo,n lief karakter heeft en dat maak ik hierbij op dan is dit geen
leven zo. Er is altijd wel een andere passende eigenaar te vinden.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 20:31

Ilzekilze, als jullie zien dat dat paard platgespoten wordt en het zo slecht met hem gaat,kun je het paard dan niet terug nemen? Het gaat tenslotte om het welzijn van het dier. En waarom brengen die mensen eigenlijk zelf het paard niet terug? Kan me niet voorstelle dat ze er erg gelukkig mee worden!

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 21:28

Frau Meijer, de koper, wil de koop ongedaan maken en hem dus teruggeven aan de handelaar en haar geld terug.(staat in het allereerste bericht). Ik zou als het mijn paard was hem gelijk terug willen en hem niet zo laten staan, geld teruggeven en het paard weer terugnemen. Kan toch niet moeilijk zijn. Zoals frisiangirl zegt, het gaat om het welzijn van het dier.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 09:10

Nou, dan gaan we dat gewoon vragen aan degene die de hengst persoonlijk kent en op de stoeterij werkt Lachen

ilzekilze schreef:
Hallo allemaal

Ik wil even mijn hart luchten over dit verhaal!!!

Ik ben nu 2 jaar werkzaam op Stoeterij het Soerhuis. Ik ken Obrador dan ook als geen ander!!
Ik verbaas me over alle reacties die hier komen. Hoe kan iedereen hier over oordelen zonder dat ze het paard kennen?

Nou ik kan 100% eerlijk zeggen dat Obrador 100% eerlijk verkocht is. Het gaat mijn dan ook aan mijn hart hoe hij nu behandelt wordt! Hij werd altijd door verschillende mensen gereden wat nooit problemen op leverde.

Ik hoop dat jullie snappen dat we hun niet opgelicht hebben waarom zouden we? Wie wil er nu slechte reclame voor hun bedrijf.
En als je je paard verkocht hoop je toch dat hij het wellicht nog beter krijgt dan hij al had??

Gr ilse

Waarom hebben de eigenaren hem niet gewoon teruggenomen voordat hij schade van dit hele verhaal oploopt?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 10:53

Ja dat schreef ik eerder ook al, neem hem gewoon terug, castreer em en zoek er een goed nieuwe baas voor. Want ook al heb je hem eerlijk verkocht je loopt toch de kans dat je naam in een verkeerd daglicht komt! En kennelijk hebben ze deze koper ook niet goed ingeschat.
Ze moeten uiteraard geld verdienen maar ik zou in deze eerder mijn naam beschermen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:47

ikenindi schreef:
hmz, rustig houden met verdovingen? wat een onzin. respect moet hij hebben. geen spuitjes...

Er zijn wel meer hengsten waarbij dat wordt gedaan hoor...

Laat ze hem gewoon castreren, hij is nog jong dan kan hij nog redelijk makkelijk goed opgevoed worden.

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:49

Hmm, €700,- voor pensionstalling...
Mijn pensionstalhouder zou dat echt geen probleem vinden als ik dat wil betalen...
Alleen vind hij €350,- ook wel goed...

Ookal gaat het om het welzijn van het paard...
Je moet maar weer afwachten hoe je zo'n dier terugkrijgt, als je hem terughaald!!
Heeft dat dier er geen extra kwaaltjes bij gekregen van al die verdovingen??
Als de verkoper gewoon eerlijk heeft gehandeld, ligt imo het probleem toch echt bij "tante troela".

Wie zegt dat "tante troela" zelf niet iemand opdracht heeft gegeven om zn gebit te vijlen.. (en dan bedoel ik niet in kwade zin
de voortandjes inkorten..)

Mijn eerste gevoel zou hem terughalen, maar zoals ik al schreef, ik heb toch wel veel twijfels bij de koper...
Dus enorm lastig dit te beoordelen vanaf een pc..
Ik heb echt geen slecht gevoel bij de verkopende party...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:14

Ik ben benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen. Heeft de nieuwe eigenaar het paard wel ter keuring aangeboden aan een dierenarts?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:06

En waarom zou die nieuwe 'eigenaar een 'tante troela' zijn?? Dit neigt weer naar stemmingmakerij zonder het werkelijke verhaal in de details te weten!!
We hebben het hier over' een gevoel hebben bij'. Nou, dan weet ik liever feiten.
Tenzij jullie paranormaal begaafd zijn, dan heb ik niks gezegd.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:25

geen enkele gediplomeerde tandarts zou zijn of haar carriere op spel zetten om zo maar even de tandjes te laten vijlen van een paard, als hier geen aanleiding voor is !!!

Zoals al reeds eerder aangehaald, zolang we niet op de hoogste zijn van beiden partijen hun volledige verhaal, is het niet aan ons om een oordeel te vellen hierover(althans niet met een beschuldigend vingertje te wijzen wie er nu in de ze kwestie het bij het juiste of verkeerde eind heeft)!! Knipoog