Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mila_vs schreef:De houders van de Stoeterij (verkopende partij) hebben hiernaast ook een bungalowpark, hier werk ik nauw met ze samen en heb het hele verhaal dus meegekregen. De hengst komt uit Menorca en heeft het bij hen supergoed gehad, het was een gezond, vrolijk, lief en werklustig paard (zelf gezien). Hij stond er veel buiten in de wei of in een box met de merries in boxen verderop, dit ging prima. De kopers waren in eerste instantie heel erg blij met Obrador en dat hebben ze via de mail laten weten de volgende dag. De verkopers waren heel blij dit te horen want ze baalden zelf ook dat ze hem niet meer als dekhengst konden houden omdat hij als brave hengst onvruchtbaar bleek. De hengst zou onhandelbaar zijn.... En waarom? Andere omgeving, ander eten, andere mensen/paarden? Het paard was gewend aan dagelijkse beweging en die krijgt hij daar blijkbaar niet, door heimwee zal hij zijn gaan luchtzuigen, in de lucht, niet ergens tegenaan, dat verklaarden ze zelf in de rechtzaal terwijl ze ook zelf kwamen met het verhaal dat de tanden zouden zijn gevijld, beetje tegenstrijdig niet?!
Obrador zal gecastreerd worden en ik weet bijna zeker dat hij (voor hun) dan handelbaarder zou zijn wanneer ze hem wel de benodigde beweging en weidegang zullen geven die hij gewend was!
Hoe dan ook, bekijken jullie zelf maar eens de website van de stoeterij, lees de verhalen, bekijk de foto's en zie hoe goed de paarden erbij staan! http://www.menorcahorses.nl.
Mistic schreef:Als iedereen er bij de stoeterij zo mee begaan zijn, waarom het paard niet terug halen?
ilzekilze schreef:Hallo allemaal
Ik wil even mijn hart luchten over dit verhaal!!!
Ik ben nu 2 jaar werkzaam op Stoeterij het Soerhuis. Ik ken Obrador dan ook als geen ander!!
Ik verbaas me over alle reacties die hier komen. Hoe kan iedereen hier over oordelen zonder dat ze het paard kennen?
Nou ik kan 100% eerlijk zeggen dat Obrador 100% eerlijk verkocht is. Het gaat mijn dan ook aan mijn hart hoe hij nu behandelt wordt! Hij werd altijd door verschillende mensen gereden wat nooit problemen op leverde.
Ik hoop dat jullie snappen dat we hun niet opgelicht hebben waarom zouden we? Wie wil er nu slechte reclame voor hun bedrijf.
En als je je paard verkocht hoop je toch dat hij het wellicht nog beter krijgt dan hij al had??
Gr ilse
ikenindi schreef:hmz, rustig houden met verdovingen? wat een onzin. respect moet hij hebben. geen spuitjes...